پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

یکی از سبزیجاتی که کمتر از اون استفاده می کنیم کلم قمریه، که شاید به علت بوی اونه که برای عده ای خوشایند نیست، اما اگه به روش خوبی پخته بشه یک غذای خوشمزه میشه. در منطقه آذربایجان غذایی به اسم برانی کلم قمری، از این سبزی طبخ میشه. ومیتونه یک شام کامل و خوشمزه باشه البته این خوراک با برانی هایی که به صورت سرد با ماست و به عنوان پیش غذا سرو میشه،فرق داره.و یک نوع آش هم با کلم قمری درست میشه که بعضی ها به اون آش هم برانی میگن.


۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۰ ، ۲۳:۴۶
اسراء افسری
این ترشی رو که می بینید خیلی راحت و با مواد کم درست میشه، ولی طعم بی نظیری داره و خیلی زود هم آماده میشه. اگه ترشی دوست دارید حتما امتحانش کنید.




با تشکر از مهدیه جون به خاطر این ترشی خوشمزه که بهم یاد داده.

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۳
اسراء افسری

عید سعید غدیر رو به تمام مسلمانان جهان و سادات جلیل القدر و مخصوصا مامان عزیزم تبریک میگم.

کامتون رو در این عید بزرگ، با این خاگینه خوشمزه شیرین کنید.


خاگینه بادام دستور اختصاصی اسرافود






۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۰ ، ۱۴:۱۲
اسراء افسری
 سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان


کاش رفتگان تاریخ هم برمی‏گشتند!

کاش آیندگان را مجال وصالی بود؛ شاید ما غربت‏نشینان شهر غیبت هم شاهد می‏شدیم؛ آن‏گاه که محمد با گلوی خسته از گذر سال‏ها، مرتضی را تصنیف کرد.

یاد دارم عشق، سال‏های سال برای غدیر، جشن تولد می‏گرفت و امامت از دستان حقیقت باران، هدیه تولد می‏ستاند.

یادم می‏آید کودکی افکار بکرم را که دل به بازی بادکنکی می‏دادم و از درک عظمت غدیر غافل بودم و حالا می‏فهمم که چگونه مردمان مدینه، غدیر در یادشان ماند و علی از یادشان رفت.

کودکان به حج رفته مدینه از غدیر، تبریک و شادباشی شناختند و علی ماند و مسئولیت این قوم و علی ماند مولاییِ مردمی کم‏حافظه.

همه جا را چراغانی کنید!

ای مردمان کوچه تاریخ! زمان را چراغانی کنید؛ نکند حافظه تاریخ کم شود!

نکند خبر امامت ابوتراب، لای ورق‏های تاریخ، خاک بخورد! همه جا را چراغانی کنید؛ هر چراغی که به شکرانه برمی‏افروزید، آیه‏ای از حقانیت علی خواهد شد.

آری! غدیر، فقط آبگیری خشک نیست؛ غدیر، جغرافیای تنهایی علی و فاطمه است.

غدیر، خاطره تشیع است که نیمه شب‏ها و سحرگاهان، ذکر نام علی و فرزندانش را تداعی می‏کند.

حسین امیری(تبیان)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۴
اسراء افسری
یک خوراک ساده و خوشمزه، که از خوردنش سیر نمیشید. این خوراک خیلی راحت تهیه میشه و تنها نکته در تهیه اون اینه که وقتی سبزیجات رو یکی یکی سرخ میکنید حتما توی صافی بریزید که روغن اضافیش گرفته بشه، وگرنه غذای خیلی چربی خواهید داشت.





۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۰ ، ۲۰:۴۷
اسراء افسری

 فاخته جون بیا که من بالاخره فرصت کردم ترشی رو که خواسته بودی درست کنم.

این ترشی که می بینید رایج ترین ترشی است که در تبریز درست میشه، تفاوت عمده اون با سایر ترشی ها در کم بودن سرکه اونه، و این باعث میشه دل رو زود نزنه و میتونید یه پیاله ش رو یه جا بخورید، شوخی کردم بابا جدی نگیرید چون زیاده روی در هر چیزی مضره، ولی خوب خیلی خوشمزه است.


۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۰ ، ۲۲:۵۵
اسراء افسری


سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان


عصاره میوه زرشک همچون مقادیر زیادی ویتامین C دارد، موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی، تحریک جذب آهن و مانع بروز بیماری اسکوربرت می‌شود…..

بیماری‌های قلبی عروقی امروزه به یک مشکل جدی در جوامع بشری تبدیل شده و داروهای زیادی نیز برای درمان این بیماری‌ها ساخته شده است، اما این داروها دارای عوارض جانبی زیادی است.

وی ادامه داد: میوه زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و در طب سنتی به کار می رود.

با دارا بودن بربرین (berberin)، دارای اثرات مفید برای قلب است و خاصیت ضد آریتمی، اثرضد پرفشاری خون و کاهش دهنده مقاومت عروقی دارد.

میوه زرشک به دلیل داشتن اسیدهای آلی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است.

از خواص دیگر میوه زرشک تصفیه کننده و ضدعفونی کننده خون، منقبض کننده عروق، پایین آوردن تب، کاهش تورم و فشارخون، تنظیم وضربان عضلات قلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۶
اسراء افسری

ترکیب این سالاد در عین اینکه خیلی خوشمزه است، خیلی هم مفیده. کرفس خواص زیادی داره ولی متاسفانه جایگاه مناسبی تو وعده های غذاهای ما نداره که اون هم به صورت پخته مصرف میشه. کرفس توی سالاد به صورت خام استفاده میشه که در کنار بقیه مواد طعم جالبی داره.

پست قبلی رو در مورد خواص کرفس حتما بخونید.


سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۰ ، ۲۰:۳۳
اسراء افسری

 

                          سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان


کرفس سلطان سبزی‌هاست و تمام بخش‌های این گیاه مفید و شفابخش است.

 

این گیاه به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر است و ساقه‌ای منشعب دارد. کرفس گیاهی است که در تمام دنیا به راحتی می روید .این گیاه در بسیاری از مناطق ایران از جمله سیستان، خوی و بندرعباس می‌روید.

 

دانشمندان بر این عقیده‌اند که کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است، همچنین وجود روغن‌های فرار در کرفس علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شوند و دفع اسید اوریک را تسهیل می‌کند.

 

تجربه نشان داده است که کرفس و غذاهای حاوی آن بوی بد دهان را از بین می‌برد که احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس است.

 

این گیاه حاوی ویتامین (ث) زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه ها کمک کرده و از بروز بیماری اسکوربوت پیشگیری می‌کند. مصرف کرفس همچنین به افراد کم خون، توصیه می‌شود. اسیدهای چرب فرار موجود در این گیاه، محرک اشتهاست.

 

پتاسیم موجود در کرفس علاوه بر تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون می‌شود و به همراه گوگرد موجود در آن بیش از همه برای بیماران مبتلا به نقرس و افرادی که از دردهای مفصلی و روماتیسم رنج می برند، توصیه می‌شود.

 

این گیاه دارای خاصیت ضدمیکروبی است و در بهبود آسم و سرماخوردگی‌های ریوی مناسب است. آب کرفس به صورت غرغره برای رفع گلو دردهای خشک به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده اش مفید است. همچنین آلودگی میکروبی ضعیف در روده نیز در اثر تریپین از بین می‌رود.

 

این گیاه حاوی درصد بالایی فیبر است، بنابراین ملین بسیار مناسبی به شمار می‌آید و مصرف برگ و ساقه های کرفس در مورد کسانی که از ناراحتی های گوارشی نظیر یبوست رنج می‌برند بسیار نافع است.

 

کرفس همچنین ضد نفخ است و تب را پایین می‌آورد. مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماریهای قلب و عروق و بالا بودن چربی‌های خون بسیار توصیه می‌شود، این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می‌کند.

 

ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن به همراه منیزیوم و کلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش روانی است.

 

نقش بسیار موثر دیگر این گیاه، تاثیر آن در کاهش وزن است؛ به حدی که افرادی که از 1 لیوان عصاره کرفس به همراه لیموترش به شکل هر روزه یا یک روز در میان در زمان استفاده از رژیم‌های کاهش وزن، بهره  برده‌اند، یک تا دو کیلوگرم کاهش وزن علاوه بر میزان عادی داشته اند.

در نسخ قدیمی اشاره شده است که برای ریشه کن کردن روماتیسم باید روزی 1 لیوان آب کرفس خام را تا 21 روز خورد.

منبع: hamshahrionline.ir

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۰ ، ۲۰:۲۹
اسراء افسری

همون طور که تو پست قبلی قولش رو داده بودم اینبار زرشک پلو با زرشک تازه رو برای دوستای گلم دارم. البته مطمئنم همتون زرشک پلو رو بلدید، اما با زرشک تازه، زرشک پلو یه چیز دیگه است، خیلی خوشمزه تر و خوشرنگتر از روش سنتی میشه.

پس اگه زرشک تازه پیدا کردید حتما امتحان کنید.



۱۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۳
اسراء افسری