دنیای اسراء

دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۳ ق.ظ

زرشک پلو با زرشک تازه

  


همون طور که تو پست قبلی قولش رو داده بودم اینبار زرشک پلو با زرشک تازه رو برای دوستای گلم دارم. البته مطمئنم همتون زرشک پلو رو بلدید، اما با زرشک تازه، زرشک پلو یه چیز دیگه است، خیلی خوشمزه تر و خوشرنگتر از روش سنتی میشه.

پس اگه زرشک تازه پیدا کردید حتما امتحان کنید.



مواد لازم(برای 2 نفر)

برنج 2 پیمانه

مرغ 1.4 مرغ یا برای هر نفر 2 تا فیله

زرشک دانه شده نصف لیوان (مقدار زرشک بسته به ذائقه تون میتونه کم و زیاد بشه)

کره یا ساری یاغ و روغن مایع مقداری

شکر در صورت تمایل 1 قاشق

زعفران و خلال پسته و بادام برای تزیین



طرز تهیه:

برنج رو میشوریم و خیس میکنیم.

مرغ رو با یک عدد پیاز و کمی نمک و اگه داشتین کمی هویچ و کرفس یا ساقه جعفری و برگ بو با 2 لیوان آب  بگذارید بپزه. بعد از پخت نباید بیشتر از چند قاشق آب داشته باشه.




داخل تابه یک قاشق ساری یاغ و کمی زعفران بریزید و هر دو طرف مرغ رو داخل روغن کمی تفت بدید تا طلایی بشه.زرشک ها رو به دقت میشوریم و با مقداری کره و روغن مایع داخل تابه میریزم و در حدی که فقط چند جوش بزنه روی حرارت میگذاریم، اگه دوست داشته باشین تو این مرحله یک قاشق شکر داخل زرشک بریزید.


برنج رو آبکش کنید. هر چی ته دیگه میخواستین توی قابلمه بندازید. یک سوم برنج رو بریزید و نصف زرشک رو روش بریزید و نصف یک سوم دیگه برنج و بعد نصف دیگه زرشک.



تو مرحله آخر هم بقیه برنج رو بریزید. و روش روغن مایع یا ساری یاغ بدید و بگذارید تا برنج دم بکشه.

از برنج رویی که سفیده بردارید و زعفرانیش کنید و هر جور دوست داشتید تزیین کنید و سرو کنید.




 

 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

زرشک پلو با زرشک تازه

دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۳ ق.ظ
  


همون طور که تو پست قبلی قولش رو داده بودم اینبار زرشک پلو با زرشک تازه رو برای دوستای گلم دارم. البته مطمئنم همتون زرشک پلو رو بلدید، اما با زرشک تازه، زرشک پلو یه چیز دیگه است، خیلی خوشمزه تر و خوشرنگتر از روش سنتی میشه.

پس اگه زرشک تازه پیدا کردید حتما امتحان کنید.



مواد لازم(برای 2 نفر)

برنج 2 پیمانه

مرغ 1.4 مرغ یا برای هر نفر 2 تا فیله

زرشک دانه شده نصف لیوان (مقدار زرشک بسته به ذائقه تون میتونه کم و زیاد بشه)

کره یا ساری یاغ و روغن مایع مقداری

شکر در صورت تمایل 1 قاشق

زعفران و خلال پسته و بادام برای تزیین



طرز تهیه:

برنج رو میشوریم و خیس میکنیم.

مرغ رو با یک عدد پیاز و کمی نمک و اگه داشتین کمی هویچ و کرفس یا ساقه جعفری و برگ بو با 2 لیوان آب  بگذارید بپزه. بعد از پخت نباید بیشتر از چند قاشق آب داشته باشه.




داخل تابه یک قاشق ساری یاغ و کمی زعفران بریزید و هر دو طرف مرغ رو داخل روغن کمی تفت بدید تا طلایی بشه.زرشک ها رو به دقت میشوریم و با مقداری کره و روغن مایع داخل تابه میریزم و در حدی که فقط چند جوش بزنه روی حرارت میگذاریم، اگه دوست داشته باشین تو این مرحله یک قاشق شکر داخل زرشک بریزید.


برنج رو آبکش کنید. هر چی ته دیگه میخواستین توی قابلمه بندازید. یک سوم برنج رو بریزید و نصف زرشک رو روش بریزید و نصف یک سوم دیگه برنج و بعد نصف دیگه زرشک.



تو مرحله آخر هم بقیه برنج رو بریزید. و روش روغن مایع یا ساری یاغ بدید و بگذارید تا برنج دم بکشه.

از برنج رویی که سفیده بردارید و زعفرانیش کنید و هر جور دوست داشتید تزیین کنید و سرو کنید.




 

 

 

نظرات  (۱۶)

سلام

نوش جان خیلی خوشمزه هست اسراء جان
پاسخ:
سلام هنگامه جون...مرسی عزیزم
عااااااااااااااالی شده ای کاش الان میشد بخورمش...
۰۹ آبان ۹۰ ، ۱۳:۰۰ ریحانه بهشتی
سلام خانمی چه کردی...................
تو آخر من و میکشی . الان هم ظهره .من هم گرسنه
سلام اسراء جون


خیلی عالی بود هنرمند...استاد...باسلیقه...همه چی تموم و الخ..

کاش راجع به ادامه درست کردن مراغ که بعد از آبپز کردن باید بشه هم توضیح میدادی.
من بالاخره با امتحان هزاران مدل درست کردن مرغ به مدل قابل قبولی نرسیدم خصوصا اینکه در تبریز خیلی مهمه و شیوه متفاوتی داره.
کاش توضیح بدی که چطور مرغی خوشمزه در عین حال خوش آب و رنگ تهیه کنم.

ممنون
پاسخ:
به روی چشم حتما در اسرع وقت روش درست کردنش رو توضیح میدم...
سلام اسراجونم چه بویی میاد بیهوشم کرد.دست گلت درد نکنه منم زرشک تازه گرفتم عالی میشه ممنون.
سلام
دست شما درد نکنه خیلی خوشرنگ و قشنگ شده نوش جان
به به ! اسرا خانوم پنجه طلا
چه رنگ و لعابی
مرغ ت چه خوشرنگ و یکدست درست شده!
نوش جونت عزیزم من که زرشک تازه گیرم نمیاد یه بار با همین زرشک ها باید درست کنم تاحالازرشک پلو درست نکردم
به به عالی وخوردنی
وای اسرا جون چه کردی دختر چقدر اشتهاآور شده اون مرغش هم خیلی خوشرنگه دست گلت درد نکنه
اسرا جون ای ول چه رنگ و لعابی داره آخرش منو مجبور میکنی برم زرشک تازه بخرم
۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۷:۴۳ سراشپز سپیده
من مرغ میخام نمیشه این بشقابو از پشت مانیتور رد کنی بیاد من بخورمش؟
سلام
دنیای اسرا خیلی خوش مزه است
من 1 ماهه که باش اشنا شدم
منم زرشک تازه گرفتم مرباشو درست کردم.خوب شد
۲۹ آبان ۹۰ ، ۲۱:۴۰ خاله توران
به به دستتون درد نکنه
سلام ! خیلی خوشمزست دلم خواست
موفق باشی دوست عزیزم
پاسخ:
شما هم موفق باشی خانمی
خیلی خوشمزس....
سلام
میشه طرز تهیه همین مرغ رو به همین سکل اموزش بدی خواهشنا مصور باشه؟
پاسخ:
سعی میکنم در اولین فرصت آموزش بدم.
اسرا خانوم شما همیشه زرشک را با پلو دم میکنید؟اونوقت رنگ پلو قرمز نمیشه؟ ممنون از آموزشهای مفیدتون
پاسخ:
آره تو زرشک پلو اینکار رو میکنم، خیلی کمی رنگ میده که به نظر من پلو رو خوشگلتر هم میکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی