دنیای اسراء

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ب.ظ

خورشت داوود پاشا

باید اعتراف کنم اولین باری که رسپی این خورشت رو خوندم بنظرم مزخرف اومد.😁 ولی خب باید امتحانش میکردم😉 آخه وقتی یه چیزی وارد این کله میشه تا عملی نکنم اصولا راحت نمیشم و اینگونه بود که دست بکار شدم و خورشت رو آماده کردم، بازم اعتراف کنم که از خوردنش با برنج ایرانی و تهدیگ واقعا لذت بردم😋

این خورشت متعلق به کشور ترکیه است و به فسنجان ترکیه ای هم شهرت داره بسیار ساده درست میشه و علاوه بر اون میتونه برای تغییر ذائقه و تنوع دادن به سفرمون گزینه خوبی باشه. اگه طعم فسنجان رو دوست دارید از این خورشت هم خوشتون خواهد اومد.


مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 250 گرم

پیاز متوسط سه عدد

رب انار ملس 2 قاشق غذاخوری

پودر نعنا خشک 1 قاشق

نمک و ادویه گوشت قرمز و دارچین کمی

روغن مقداری

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

اولش یک دونه پیاز رو رنده کردم و آبش رو گرفتم به همراه کمی نمک و ادویه و یه کوچولو دارچین با دویست و پنجاه گرم گوشت چرخ کرده مخلوط کردم و گوشت رو ورز دادم،


از گوشت گردالی هایی به اندازه گردو درست کردم



بعد دو تا پیاز دیگه رو هم رنده کردم، داخل تابه ریختم و با روغن تفت دادم،فقط در حدی که کمی سبک بشه،

گردالی های گوشت رو داخلش ریختم و به همراه پیاز تفت دادم، حسابی تا خوب گوشتها سرخ بشن و پیازها هم طلایی،

بعدش پودر نعنا خشک اضافه کردم و یه کوچولو تفت دادم،

رب انار ملس رو با یک لیوان آب مخلوط کردم و روی مواد ریختم،

در ظرف رو گذاشتم تا خورشت قل بخوره و جا بیفته.


آخر سر با اجازه خودم یک قاشق زعفران آب کرده هم داخل خورشت ریختم، خورشت ایرانی باشه یا فرنگی بدون زعفران نمیشه😊



اگه فصل انار باشه حتما موقع سرو روی خورشت انار دون شده بریزید.



رسپی خیلی ساده و راحتی داره ولی من که از خوردنش واقعا لذت بردم چون طعم جدید و متفاوتی داشت. توصیه میشه حتما امتحان کنید.





نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

خورشت داوود پاشا

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ب.ظ

باید اعتراف کنم اولین باری که رسپی این خورشت رو خوندم بنظرم مزخرف اومد.😁 ولی خب باید امتحانش میکردم😉 آخه وقتی یه چیزی وارد این کله میشه تا عملی نکنم اصولا راحت نمیشم و اینگونه بود که دست بکار شدم و خورشت رو آماده کردم، بازم اعتراف کنم که از خوردنش با برنج ایرانی و تهدیگ واقعا لذت بردم😋

این خورشت متعلق به کشور ترکیه است و به فسنجان ترکیه ای هم شهرت داره بسیار ساده درست میشه و علاوه بر اون میتونه برای تغییر ذائقه و تنوع دادن به سفرمون گزینه خوبی باشه. اگه طعم فسنجان رو دوست دارید از این خورشت هم خوشتون خواهد اومد.


مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 250 گرم

پیاز متوسط سه عدد

رب انار ملس 2 قاشق غذاخوری

پودر نعنا خشک 1 قاشق

نمک و ادویه گوشت قرمز و دارچین کمی

روغن مقداری

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

اولش یک دونه پیاز رو رنده کردم و آبش رو گرفتم به همراه کمی نمک و ادویه و یه کوچولو دارچین با دویست و پنجاه گرم گوشت چرخ کرده مخلوط کردم و گوشت رو ورز دادم،


از گوشت گردالی هایی به اندازه گردو درست کردم



بعد دو تا پیاز دیگه رو هم رنده کردم، داخل تابه ریختم و با روغن تفت دادم،فقط در حدی که کمی سبک بشه،

گردالی های گوشت رو داخلش ریختم و به همراه پیاز تفت دادم، حسابی تا خوب گوشتها سرخ بشن و پیازها هم طلایی،

بعدش پودر نعنا خشک اضافه کردم و یه کوچولو تفت دادم،

رب انار ملس رو با یک لیوان آب مخلوط کردم و روی مواد ریختم،

در ظرف رو گذاشتم تا خورشت قل بخوره و جا بیفته.


آخر سر با اجازه خودم یک قاشق زعفران آب کرده هم داخل خورشت ریختم، خورشت ایرانی باشه یا فرنگی بدون زعفران نمیشه😊



اگه فصل انار باشه حتما موقع سرو روی خورشت انار دون شده بریزید.



رسپی خیلی ساده و راحتی داره ولی من که از خوردنش واقعا لذت بردم چون طعم جدید و متفاوتی داشت. توصیه میشه حتما امتحان کنید.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۲
اسراء افسری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی