پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

همراهای همیشگی من سلام. عید فطر رو بهتون تبریک میگم، ممنونم از همتون که تو این مدت من رو تنها نگذاشتید. ببخشید که چند وقتیه پست جدید نتونستم بنویسم. واقعیتش بعد از زلزله مامانم نمیگذاشت به اتاقم برم چون اتاقم طبقه بالاست و مامانم و البته خودم هم میترسیدم. 

بریم سراغ دستور غذا، این فلفل رنگی ها رو گرفته بودم تا دلمه درست کنم، اما چون ماه رمضونی این جور غذاها تو خونه ما طرفدار نداره، مونده بود توی یخچال و داشت چروک میشد.مونده بودم باهاشون چکار کنم، اول میخواستم پیتزا به شکل گل آفتابگردان درست کنم ولی راستش حال درست کردن خمیر نداشتم.که یهو ایده تزیین سالاد الویه با این فلفلها به ذهنم رسید که شد اینی که می بینید. حتما پیتزا هم با این تزیین میگذارم چون به نظرم خیلی خوشگل میشه.

 

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۱ ، ۲۰:۱۱
اسراء افسری

آشیق ناچار آغلارام                       گوندی گئچه ر آغلارام

یوردومون بو اوتوندا                        قان یاش توگوپ آغلارام

 

 

سلام

حس و حال نوشتن ندارم، الان که این پست رو مینویسم اشک تو چشام حلقه زده.شنبه عصر جلوی دگه روزنامه فروشی مجله ها جلوی چشام تکون خوردن، من اول فکر کردم سرم داره گیج میره بعد دیدم زلزله است که داره زمین رو تکون میده، در عرض چند ثانیه اهالی همه مغازها و پاساژها بیرون ریخته بودند، خودمون رو پیدا نکرده بودیم که 11 دقیقه بعد زلزله دوم و اینبار دیدم که نماهای آجری ساختمونها داره میریزه، چند ثانیه بعد وقتی تموم شد با خودم گفتم خدا رو شکر به خیر گذشت، انشالله دیگه نمیاد. اما ای دل غافل که مرکز زلزله تبریز نبوده و اونی که ما احساس میکردم چیزی نبوده، فاجعه توی ورزقان و اهر و هریس اتفاق افتاده بود و توی این دو تا زلزله اکثر روستاهای این مناطق صد در صد تخریب شده بودند، خیلی هاشون فرصت نکرده بودند از خونه خارج بشن. خدا رو هزار مرتبه شکر که این اتفاق تو روز افتاده بود و بیشتر مردم بیرون از خونه ها بودند وگرنه تعداد کشته و زخمی ها خیلی بیشتر میشد. خدا همه کشته شدگان در این زلزله رو رحمت کنه و به مجروحان شفای کامل و به بازماندگان صبر عطا فرماید.

 

دوستهای خوبم ممنونم از ابراز همدردیتون و امیدوارم این اتفاق تلخ دیگر بار در هیچ کجای وطن عزیزمون اتفاق نیفته، یا حداقل ساختمونها طوری ساخته بشن که در مقابل این گونه بلایا مقاوم باشند.

شرمنده که این چند روز نتونستم به کامنتهاتون جواب بدم و پست جدید داشته باشم، حال روحی مساعدی نداشتم، انشالله بزودی به همه کامنتها جواب میدم. دم افطار کشته شدگان زلزله رو توی دعاهاتون یاد کنید.

پ ن: چقدر چسبید خنده بازار در شب عزای عمومی مردم آذربایجان، صد آفرین به این همدلی...

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۱ ، ۱۶:۵۷
اسراء افسری

بعد از توپک خرما امروز اومدم با یه توپک دیگه به اسم توپک سیب زمینی. از این توپکها میتونید تو سینی اردور استفاده کنید، به تنهایی هم یک پیش غذای ساده و جالبه که سفره تون رو خوشگل میکنه.

 

۳۸ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۳۸
اسراء افسری

 سالروز میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی(ع) مبارک باد.

این توپکهای خوشمزه و خوشگل رو عیدی تقدیم میکنم به شما دوستهای نازنینم. این توپکها خیلی پرانرژی هستند و واسه ماه رمضان خیلی مناسبند. برای پذیرایی عید فطر هم ایده جالبیه، توی تبریز عید فطر مهمونها رو با خرما پذیرایی میکنند، این توپکها جایگزین خوبیه که مهمونهاتون رو ذوق زده کنید.

 

۴۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۳۹
اسراء افسری

این کباب خوشگل و خوشمزه خیلی راحت و سریع آماده میشه البته فقط مارینه کردنش زمان میبره. برای سحری هم گزینه مباسبیه، میتونید عصر آماده کنید و بگذارید داخل یخجال و موقع سحری سرخش کنید، البته اگه مثل من تنبل نباشید و موقعی بیدار نشید که مامانتون سفره رو هم چیده و شما فقط واسه خوردن وقت دارید.

 

 

۲۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۱ ، ۲۰:۴۱
اسراء افسری

سلام، نماز روزه هاتون قبول درگاه حق باشه انشالله، امیدوارم از برکات این ماه بهره کامل رو ببرید و من رو هم تو دعاهاتون یاد کنید.

امروز اومدم با یک سوپ بسیار ساده ولی در عین حال خیلی خوشمزه. سوپ شوید رو من اولین بار چند ماه پیش که رفته بودیم مشهد تو هتل محل اقامتمون خوردم. اولش که سوپ رو آوردن به نظرم جالب نیومد ولی وقتی چشیدم از طعمش خوشم اومد، مخصوصا که مواد زیادی نمیخواد و معمولا در دسترسه. طعم این سوپ تقریبا شبیه به آش آبغوره ای هست که قبلا توی وبلاگ دستورش رو گذاشتم، موادشون با هم فرق میکنه اما نمیدونم چرا وقتی این سوپ رو میخورم طعم آش ابغوره برام تداعی میشه، احتمالا بخاطر چاشنی آبغوره و شوید باشه. شما هم درست کنید و بهم بگید به نظر شما هم طعمشون شبیه هم هست یا نه؟

 

۳۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۱ ، ۲۰:۰۱
اسراء افسری

این پیتزاها با باقی مانده خمیری که از پخت نان کندوی پنیری مونده بود درست شدند و همونطور که تو ژست قبلی گفتم نصف خمیر رو برای پخت نون استفاده کردم و با نصف دیگش هم این پیتزا های خوشمزه پخته شدند. به جرات میتونم بگم این خمیر برای پیتزا هم خیلی عالیه و نون ترد و کرانچی بهمون میده که من عاشق این مدل پیتزا هستم. این مدل پیتزا گزینه مناسبیه برای مهمونی های عصرانه، حتی برای افطار هم میتونید استفاده کنید.

من این رو با گوشت آماده کردم شما میتونید از هر فلینگی  که دوست داشتید استفاده کنید.

 

۱۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۵۱
اسراء افسری