پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

 انگار همین دیروز بود که سال تحویل شد، واقعا چه زود میگذره. امروز به نیمه سال  91 رسیدیم و 186 روز رو پشت سر گذاشتیم و در یک چشم به هم زدن پاییز اومد. داشتم با خودم فکر میکردم تو این شش ماهه چکار کردم، هیچی هر روز مثل دیروز، باز خوبه حداقل این وبلاگ هست و میتونم بگم چند تا پست گذاشتم که تعدادی تونستن ازش استفاده کنند، وگرنه واقعا از خودم ناامید میشدم. کلی کار میخواستم بکنم عکاسی یاد بگیرم، دوره تکمیلی نقاشی رو برم و کارهای دیگه که فعلا هیچ کدومشون رو انجام ندادم. خدا کمک کنه نیمه دیگه سال بربارتر باشه برای ههمون.

دیروز چهلمین روز زلزله آذربایجان بود، میخواستم به نیت درگذشتگان زلزله حلوا درست کنم و دستورش رو هم پست کنم، اما متاسفانه نمی دونم چرا این حلوا درست کردم من طلسم شده اواخر ماه رمضون میخواستم درست کنم که زلزله شد و دیگه تا آخر ماه استرس نگذاشت از این کارها بکنم دیروز هم تصمیم داشتم درست کنم که مهمون اومد و کل برنامه هام رو به هم ریخت، در هر صورت قول دادم حلوا کفگیری رو یاد بدم و سر قولم هم هستم بزودی آموزش میدم، اما ازتون درخواست میکنم فاتحه ای برای عزیزانمون که در این زلزله از دست دادیم بخونید. و اینجا خوبه که تشکر کنم از همه هم میهنای نازنینم که آذربایجان رو در غم از دست دادن عزیزانش تنها نگذاشتند و با کمکهای مادی و معنوی ما رو همراهی کردند.


 

۲۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۲۹
اسراء افسری

چند روزیه حس و حال خوبی ندارم، بماند که واسه چی!! حوصله نوشتن پست جدید هم نداشتم اما دیگه امروز هر جوری بود نشستم تا یک پست جدید بنویسم، این پست کوچولو فکر کنم سه ساعت وقت گرفت چون اصلا تمرکز نداشتم. فقط بخاطر شما دوستهای خوبم می نویسم، چون دیگه واقعا گاهی وقتها نوشتن برام خیلی سخته، خیلی دوست دارم حداقل هفته ای چند تا پست داشته باشم اما....   

بگذریم...یکی از خوانندگان عزیز وبلاگ خواسته بود براش این دسر رو آموزش بدم البته اسمش هم نمیدونست، و از توضیحاتش متوجه شدم منظورش خاگینه رولتی هست. این دوست خوبم خیلی خوش شانسه چون من معمولا بخوام چیزی رو درست کنم و پست کنم چندماهی طول میکشه!!! ولی چون این خاگینه رو خیلی وقته نخورده بودم و مهمتر اینکه مامان هوس کرده بود درست کردم و بازم خوش شانسه که زود تونستم پست کنم.

البته یک مدل دیگه هم ایشلی قیقاناخ درست میکنم که انشاله اون هم پست میشه اما خدا میدونه کی...

 

۴۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۱ ، ۲۱:۵۷
اسراء افسری

خیتاب یک مدل نون مغز داره که توش از سبزی استفاده میشه، تو فصل بهار از سبزیجات کوهی مثل غازیاغی، شینگی، یا شوران درست میشه، و وقتی فصل این سبزیجات تموم شد با اسفناج پخته میشه، فصل سبزیجات کوهی همش میخواستم خیتاب درست کنم و پستش کنم اما فرصت عکاسی نشد.هر سال این موقع دیگه تو بازار اسفناج پیدا نمیشد اما خوشبختانه امسال هنوز تو بازار اسفناج هست واسه همین تصمیم گرفتم خیتاب رو با اسفناج آموزش بدم.

این نون میتونه یک صبحانه یا عصرانه کامل باشه و مخصوصا واسه محل کار یک غذای فوق العاده است.


 

۱۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۲۵
اسراء افسری

این فلفلهای خوشگل رو واسه خوردن کنار غذا خریده بودم، اون شب مامان مهمون بود و من باید شام درست میکردم و چون حال و حوصله درست کردن غذاهای تکراری نداشتم و از طرفی دلم میخواست با این فلفلهای زیبا یه چیزی درست کنم به ذهنم رسید که دلمه این فلفلهای رو درست کنم، چند تا هم قارچ تو خونه داشتیم و نتیجه اینی شد که می بینید.خیلی راحت و آسون بود و در ضمن خیلی هم خوشمزه شده بود.

 

۲۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۱ ، ۱۳:۰۱
اسراء افسری

کوکو سبزی رو دیگه فکر میکنم همه بلدند، ولی چون چند تا از دوستهای عزیزم غذاهای آسون و مخصوصا کوکو سبزی رو خواسته بودند دستور این کوکوی خوشمزه رو میگذارم. کوکو سبزی خیلی آسونه فقط چند تا نکته داره که اگه رعایت کنید خیلی خوشمزه میشه.


۲۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۱ ، ۱۶:۵۲
اسراء افسری

اینی که می بینید یک ساندویچ بسیار خوشمزه است، و یه شام کامل. دستور این غذای خوشمزه رو من از مهدیه عزیزم گرفتم، البته در روش اون با نون لواش درست میشه، که اونجوری هم خوشمزه میشه. نوع دیگش رو هم قبلا ناردونه عزیزم تو وبلاگش گذاشته بود. من همیشه به صورت برش نخوردم سرو میکردم، اما چون پیش غذاها طرفدارهای زیادی تو وبلاگ دارن، اینبار برش زدم تا به صورت لقمه ای دربیاد و با این روش میشه یک پیش غذای جالب و آسون واسه سفره های مهمونی شما. 

یک نکته نمیدونم چرا اسمش پرتفلیو هست،همچین دستوری تو سایتهای انگلیسی زبان هم پیدا نکردم، اگه کسی میدونه بگه، در بازار سهام پرتفولیو یا پرتفوی به معنی سبد سهام هستش یعنی سبدی که توش انواع سهام باشه برای ریسک کمتر


شاید به این علت اسم این غذای خوشمزه رو پرتفلیو گذاشتن که توش چیزای خوشمزه زیادی هستش.

 

ا

 مواد لازم:

نون باگت یک عدد کامل( بهتره باگت بیات و نرم باشه، چون قرار توی فر بره و اگه تازه باشه زیادی خشک میشه)

مرغ پخته نصف سینه (من از مرغی که از چلومرغ مونده بود استفاده کردم، این مرغ چون با رب و زعفران مزه دار شده خیلی خوشمزه تر میشه، اگه از مرغ آبپز استفاده می کنید کمی بهش رب و زعفران بزنید تا مرغتون طعم بگیره)

فلفل دلمه 1.2 میتونید از مخلوط رنگهای مختلف استفاده کنید.

گوجه فرنگی سفت یک عدد

جعفری خرد شده 2 قاشق

پیاز داغ 1 قاشق

قارچ 100 گرم(من نداشتم بریزم)

پنیر پیتزا 50 الی 100 گرم(مقدار پنیر به خودتون بستگی داره میتونید کم یا زیاد بریزید، خوب مسلمه بیشتر باشه خوشمزه تره)

سس مایونز و سس گوجه تند هر کدام 2 قاشق

 

طرز تهیه:

همه مواد رو میتونید نگینی یا خلالی خرد کنید.فلفلها رو با روغن خیلی کم تفت بدید در حدی که فقط سبک بشه. روغن رو کم بریزید در حدی که تابه فقط کمی چرب بشه چون غذامون هم سس داره و هم پنیر و اگه روغنش هم زیاد باشه خیلی سنگین میشه.

 

 

مرغ رو اضافه کنید و خیلی کم تفت بدید و از روی حرارت بردارید. 

 

 

بعد پیاز داغ 

 

 

و گوجه فرنگی

 

 

و جعفری رو هم بریزید. 

 

 

انتهای سفت نون رو جدا کنید.نون رو از طول برش بزنید مثل زمانی که میخواید ساندویچ درست کنید. به طور کامل نون رو باز کنید. من نون رو دو قسمت کرده بودم

 

 

روی نون رو سس مایونز بمالید.

 

 

روش پنیر پیتزا بریزید.

 

 

مواد رو روی نون پخش کنید.

 

 

روش سس گوجه بریزید.

 

 

بعد پنیر 

 

 

نون رو تا کنید.

روش کمی پنیر بپاشید و از فلفلهای رنگی که نگینی کردید روش بریزید.(اگه فلفل رنگی نداشتید میتونید از ترکیب گوجه فرنگی و فلفل سبز استفاده کنید.)

 

 

اگه میخواهید به صورت ساندویچی بخورید که دیگه کار تمومه بگذارید توی سینی فر و منتقل کنید توی فر با حرارت 180 و بگذارید تا پنیر ذوب بشه.

اما اگه میخواید اسلایسی سرو کنید، حتما قبل از رفتن داخل فر برش بزنید. من بعد از اینکه توی فر گذاشتم به فکرم رسید تا اسلایسش کنم و وقتی از فر در آوردم برش زدنش خیلی سخت بود چون نون حسابی کرانچی شده بود و موقع برش زدن خرد میشد و پنیر هم کش می اومد.

هم گرمش خوشمزه است هم سردش، پس با خیال راحت میتونید واسه مهمونی هاتون درست کنید. و مهمتر اینکه خمیر نداره و واسه اونهایی که با خمیر مشکل داره میتونه گزینه خیلی مناسبی باشه.


اینا خشک و کرانچی هستند پس اگه شما نرم دوست دارید یک کاسه آبجوش داخل فر بگذارید یا اینکه حسابی روش رو با پنیر بپوشونید، یا اینکه داخل فویل آلومینیومی بپیچید بعد داخل فر بگذارید.

 

۴۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۱ ، ۲۲:۴۳
اسراء افسری