دنیای اسراء

پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۳ ق.ظ

ترشی لوبیا سبز

 

این ترشی رو که می بینید خیلی راحت و با مواد کم درست میشه، ولی طعم بی نظیری داره و خیلی زود هم آماده میشه. اگه ترشی دوست دارید حتما امتحانش کنید.  



مواد لازم:

لوبیا سبز 1 کیلو

شوید خرد شده 1 پیمانه

سیر نصف بوته

فلفل قلمی تند چند عدد

نمک 1 قاشق مرباخوری

سرکه به مقدار لازم

 طرز تهیه:

لوبیاها رو بند انگشتی خرد کنید و بشویید و بگذارید تا کمی بپزه و نرم بشه، زیاد نباید پخته بشه.

لوبیاها رو داخل صافی بریزید و روش یک دستمال تمیز بکشید و بگذارید 5،6 ساعت بماند تا آبش کاملا خشک بشه.

شوید رو بشویید و خورد کنید و اون رو هم روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا کمی نیمه خشک بشه. این کارها برای اینه که اگه مواد ترشی آب داشته باشه ترشی زود کپک میزنه.

سیر و فلفل رو نگینی خرد کنید.

داخل یک شیشه که تمیز شسته و خشک کرده اید یک لایه لوبیا و روی اون رو شوید و سیر و فلفل بریزید، این کار رو تکرار کنید تا شیشه پر بشه.






سرکه و نمک رو مخلوط کنید و شیشه رو با این مخلوط پر کنید.و در شیشه رو محکم ببندید این ترشی یک هفته ای آماده میشه.




مقدار نمک رو باید تست کنید چون دقیق نمیشه گفت وقتی سرکه رو داخل شیشه ریختید شیشه رو تکون بدید بعد بچشید باید کمی شور باشه چون لوبیا و سایر مواد نمک رو به خودشون میکشن.




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

ترشی لوبیا سبز

پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۳ ق.ظ
 

این ترشی رو که می بینید خیلی راحت و با مواد کم درست میشه، ولی طعم بی نظیری داره و خیلی زود هم آماده میشه. اگه ترشی دوست دارید حتما امتحانش کنید.  



مواد لازم:

لوبیا سبز 1 کیلو

شوید خرد شده 1 پیمانه

سیر نصف بوته

فلفل قلمی تند چند عدد

نمک 1 قاشق مرباخوری

سرکه به مقدار لازم

 طرز تهیه:

لوبیاها رو بند انگشتی خرد کنید و بشویید و بگذارید تا کمی بپزه و نرم بشه، زیاد نباید پخته بشه.

لوبیاها رو داخل صافی بریزید و روش یک دستمال تمیز بکشید و بگذارید 5،6 ساعت بماند تا آبش کاملا خشک بشه.

شوید رو بشویید و خورد کنید و اون رو هم روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا کمی نیمه خشک بشه. این کارها برای اینه که اگه مواد ترشی آب داشته باشه ترشی زود کپک میزنه.

سیر و فلفل رو نگینی خرد کنید.

داخل یک شیشه که تمیز شسته و خشک کرده اید یک لایه لوبیا و روی اون رو شوید و سیر و فلفل بریزید، این کار رو تکرار کنید تا شیشه پر بشه.






سرکه و نمک رو مخلوط کنید و شیشه رو با این مخلوط پر کنید.و در شیشه رو محکم ببندید این ترشی یک هفته ای آماده میشه.




مقدار نمک رو باید تست کنید چون دقیق نمیشه گفت وقتی سرکه رو داخل شیشه ریختید شیشه رو تکون بدید بعد بچشید باید کمی شور باشه چون لوبیا و سایر مواد نمک رو به خودشون میکشن.


نظرات  (۹)

دست گلت دردنکنه .من که دهنم آب افتاد .لطفا اگر میشه طرز تهیه ترشی محلی شمالی را هم آموزش بدید در ضمن ترشی محلی تبریز راکه آموزش داده بودید درست کردم خیلی خوشمزه شد.ممنونم.
مرسی دوست باسلیقه من عالی بود
سلام اسرا جون. خسته نباشی چقده مطلب گذاشتی دست گلت درد نکنه اما عکساتو نمی بینم . چرا؟؟؟؟
پاسخ:
تا حالا کسی نگفته بود عکسام دیده نمیشه، هیچ کدومش رو نمی بینی؟ با یه بروزر دیگه امتحان کن ببین با اون هم دیده نمیشه.
۲۷ آبان ۹۰ ، ۱۴:۱۵ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
دوباره سلام


چرا نظر من تو پست قبلیت تایید نشده بود
یادم رفت بگم این ترشی با ترخون به جای شوید خیلی خوشمزه تر میشه .
دستم درد نکنه دیگه....
من خودم یه پا آشپز بودما واسه خودم خبر نداشتم
سلام
خیلی عالی بود . متشکرم
درستش کردم عالی ی ی ی بود مرسی
۰۹ مهر ۹۲ ، ۰۹:۲۲ آشپزی مریم و مهری
سلام اسرا جان معلومه دختر هنرمندی هستید . من با وبلاگتون تو سایت الی گولو آشنا شدم . منم یه وبلاگ درست کردم که فعلا پربار نیست . خوشحال میشم افتخار دهید و از دوستانم باشید .
پاسخ:

سلام عزیزم، نظر لطف شماست، 

اول راه هستید مطمئنم سال اینده وبلاگ پرباری خواهید داشت.

با افتخار لینکتون کردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی