دنیای اسراء

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۹ ب.ظ

چیکن استراگانف

 به گفته ویکی پدیا بیف استراگانف یک نوع خوراک روسی است که از تکه‌های فیله گوشت گاو به همراه خامه ترش تشکیل شده‌ است. پس از ابداع آن در قرن نوزده میلادی در روسیه، به یک غذای محبوب در سراسر دنیا تبدیل شد، البته موادی رو اضافه کرده و تنوع زیادی در دستورهای پخت ایجاد شده. همونطور که میدونید بیف همون گوشت گاو (beef) و استروگانف (Stroganoff) اسم سرآشپز روسیه که برای اولین بار این غذا رو پخته. و بعدها از گوشت سینه مرغ هم برای تهیه این غذا استفاده شده که اون هم به چیکن(مرغ) استراگانف معروف شده.

این غذا هم میتونه یک شام خوشمزه باشه و یا یه سس خوشمزه برای پاستا و یا یه پیش غذای عالی برای مهمونی هاتون.



مواد لازم:
سینه مرغ بدون استخوان 500 گرم
قارچ 300 گرم
شیر دو لیوان
خامه 100 گرم
پیاز یک عدد
آرد 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک مقداری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
چیپس خلالی سیب زمینی یک بسته


طرز تهیه:

سینه مرغ رو به شکل نواری به عرض یک و طول 3 الی 4 سانت برش بزنید. سرکه و نمک و فلفل رو روی مرغ بریزید و مخلوط کنید و نیم ساعت استراحت بدید تا مرغ مزه دار بشه.
پیاز رو خلالی خرد کنید و یا یک قاشق روغن مایع تفت بدید تا طلایی بشه.




مرغ مزه دار شده رو به پیاز اضافه کنید و تفت بدید تا مرغ هم سرخ بشه.




مواد رو از تابه خارج کنید و خامه رو به مواد اضافه کنید.




قارچ رو خرد کنید و بهش یک قاشق آبلیمو بزنید توی همون تابه کره رو بگذارید ذوب بشه.شعله رو زیاد کنید و قارچ رو توی تابه بریزید و تفت بدید.




وقتی آب قارچ کشیده شد آرد رو اضافه کنید.




 و آرد رو کمی تفت بدید.(شما میتونید سس سفید رو جداگانه تهیه کنید و به غذا اضافه کنید ولی من ترجیح میدم این مدلی درست کنم که راحتتره)




شیر رو اضافه کنید.(شیر باید به دمای محیط رسیده باشه و خیلی خنک نباشه چون می بره)




و هم بزنید تا آرد با شیر مخلوط بشه.
مرغ رو هم اضافه کنید.




شعله رو کم کنید و بگذارید سس غلیظ بشه.





غذا رو داخل ظرف سرو بکشید و با چیپس تزیین کنید.




نکته:
میتونید داخلش از فلفل دلمه رنگی استفاده کنید ،برای اینکار فلفل ها رو خلالی خرد کنید و به قارچ اضافه کنید و تفت بدید.


نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

چیکن استراگانف

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۹ ب.ظ

 به گفته ویکی پدیا بیف استراگانف یک نوع خوراک روسی است که از تکه‌های فیله گوشت گاو به همراه خامه ترش تشکیل شده‌ است. پس از ابداع آن در قرن نوزده میلادی در روسیه، به یک غذای محبوب در سراسر دنیا تبدیل شد، البته موادی رو اضافه کرده و تنوع زیادی در دستورهای پخت ایجاد شده. همونطور که میدونید بیف همون گوشت گاو (beef) و استروگانف (Stroganoff) اسم سرآشپز روسیه که برای اولین بار این غذا رو پخته. و بعدها از گوشت سینه مرغ هم برای تهیه این غذا استفاده شده که اون هم به چیکن(مرغ) استراگانف معروف شده.

این غذا هم میتونه یک شام خوشمزه باشه و یا یه سس خوشمزه برای پاستا و یا یه پیش غذای عالی برای مهمونی هاتون.



مواد لازم:
سینه مرغ بدون استخوان 500 گرم
قارچ 300 گرم
شیر دو لیوان
خامه 100 گرم
پیاز یک عدد
آرد 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک مقداری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
چیپس خلالی سیب زمینی یک بسته


طرز تهیه:

سینه مرغ رو به شکل نواری به عرض یک و طول 3 الی 4 سانت برش بزنید. سرکه و نمک و فلفل رو روی مرغ بریزید و مخلوط کنید و نیم ساعت استراحت بدید تا مرغ مزه دار بشه.
پیاز رو خلالی خرد کنید و یا یک قاشق روغن مایع تفت بدید تا طلایی بشه.




مرغ مزه دار شده رو به پیاز اضافه کنید و تفت بدید تا مرغ هم سرخ بشه.




مواد رو از تابه خارج کنید و خامه رو به مواد اضافه کنید.




قارچ رو خرد کنید و بهش یک قاشق آبلیمو بزنید توی همون تابه کره رو بگذارید ذوب بشه.شعله رو زیاد کنید و قارچ رو توی تابه بریزید و تفت بدید.




وقتی آب قارچ کشیده شد آرد رو اضافه کنید.




 و آرد رو کمی تفت بدید.(شما میتونید سس سفید رو جداگانه تهیه کنید و به غذا اضافه کنید ولی من ترجیح میدم این مدلی درست کنم که راحتتره)




شیر رو اضافه کنید.(شیر باید به دمای محیط رسیده باشه و خیلی خنک نباشه چون می بره)




و هم بزنید تا آرد با شیر مخلوط بشه.
مرغ رو هم اضافه کنید.




شعله رو کم کنید و بگذارید سس غلیظ بشه.





غذا رو داخل ظرف سرو بکشید و با چیپس تزیین کنید.




نکته:
میتونید داخلش از فلفل دلمه رنگی استفاده کنید ،برای اینکار فلفل ها رو خلالی خرد کنید و به قارچ اضافه کنید و تفت بدید.

نظرات  (۵۵)

می دونی چند وقته نخوردم؟! خیلی دوست دارم ولی همسری دوست نداره
چقدرم راحتتره اینجوریا...مرسی خانومی
پاسخ:
وای چه بد، وقتی آقای همسری خونه نیستند درست کن و با بچه ها نوش جان کنید.
خواهش عزیزم
salam azizam.vay ke man nemidoonam akhe in hame ghazaye khoshmazaro az koja baladi......azizam mersi ke dige tond tond behemoon sar mizani..rasti ma tehran zendegi mikonim va maman ham haminjast,monteha babam tabrizie va ma har vaght miyaym didare aghvame pedari maman az forsat estefade mikoneo gole maroofe tabrizo mikhare,albate az vaghti ezdevaj kardam vaghan az maman door shodam,bebakhshid dige sareto dard avordam,rasti manam mesle khodet asheghe naghashio ashpaziam,man 24 salame,mishe bedoonam shoma chand salete
پاسخ:
سلام شیما جان، پس یه جورایی همشهری هستیم. امیدوارم خوشبخت باشی دوست  عزیز.
من از شما بزرگترم دوست خوبم
حالا هی بگید مردا شکمو هستن! اگه مردا شکمو بودن که الان هزار تا وبلاگ و وبسایت آشپزی راه انداخته بودن! الان من فهمیدم که زنها خیلی شکمو تر از مردا هستن ولی به روی خودشون نمیارن. این همه وبلاگ و سایت آشپزی آخه لازمه؟؟ ما به یه تخم مرغ هم قانعیم.
سلام اسرا جون
ممنون که بازم یه غذای خوشمزه یادمون دادی
عزیزم میشه خواهش کنم بیف استراگانف هم بهمون یاد بدی؟

پاسخ:

سلام عزیزم

به امید خدا حتما آموزش خواهم داد

سلام
چه خوب عکس ها همه دیده میشن من از چیکن استراگانف خوشم میاد انشالله با دستور شما هم درست می کنم  یعنی کار منو راحت کردید برای فردا  دیگه نیازی به فکر کردن ندارم
پاسخ:

سلام دوست خوبم

ممنون از لطفت و نوش جونت عزیزم

بسیــــــــار عالی مرســـــی
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز
این عاااااااااالیه! ممنون اسرا جونم!:*
پاسخ:
مرسییییییییییی یسنا جان

سلام اسرا جون میدونی که تو وبلاگم مدتهاست اددت کردم . ممنون از این دستور عالی که دادی . کلی حال کردم اما هنوز درست نکردم . بوووووووووووس

پاسخ:
سلام دوست عزیزم. خیلی خوش آمدی،
منم با افتخار لینکتون کردم
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۱۷ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
سلام خوبی عزیزم

منم خیلی دوست دارم یکبار امتحان کنم ولی نمیدونم چرا قسمت نمیشه
پاسخ:
سلام آرزو جان
اگه همت کنی قسمت هم میشه
من عاشق این غذام. حیف که یه خورده دردسرش زیاده.
پاسخ:
به دردسرش می ارزه سمیر جان
سلام اسرا جون
خسته نباشید
ممنون از دستور تهیه این غذای خوشمزه.دست گلت درد نکنه
پاسخ:
سلام شاپرک جان
زنده باشی عزیزم و ممنون از لطفت

به امید تقارن بهار طبیعت

با ظهور بهار دلها

حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه

اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
به امید اون روز
مرسی مثل همیشه با سلیقه و عالی
پاسخ:
سپاسگذارم از لطفت عزیزم
سلام اسرا جون روزت به خیر امیدوارم که حالت خوب باشه حتما آخر سال هست و درگیر کارهای مختلف و وقت نداری زیاد پست های خوشمزه برامون بزاری دستت درد نکنه زیاد طرفدار غذاهای گوشتی نیستم ولی این یکی را دوست دارم بخصوص با این تزئین دلبرانه.
پاسخ:
سلام شاپرک جان، ممنونم از لطفت.کمبود وقت رو که نگو(شما بخون تنبلی)
قربونت عزیزم، برعکس من که عاشق غذاهای گوشتی هستم.
سلام. ممنون از اموزشهای مفیدتون. اگه میشه نزدیک عیده شیرینی خونگی هم اموزش بدین
کجایی خانوم؟ خیلی وقته پست جدید نذاشتی. وبلاگ بودی فعالتر بودی انگار ;)

سلام اسرا جان ممنون از تلاشت و لطفی که داری و ریزه کاریهایی  که صمیمانه به ما هم یاد میدی

خواهشی از شما دارم. میشه لطفا طرز پخت بادمجان قارنی یاریخ و همچنین سوپ شیر را هم به ما آموزش بدی؟

 

۲۷ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۱۱ دلمشغولی های یک مامان(آفتاب)
سلام گلم عیدت مبارک سال خوبی داشته باشی عزیزم
سلام عزیزم
سال نو را بهت تبریک میگم و برات آرزوی سلامتی و نشاط دارم
دیگه نمیام سایت شما ببین از کی هیچی نذاشتین

سلام اسراخانم احوال شما؟

من جدیدا سایت شما رو پیدا کردم خیلی صمیمی و خودمونی هست به دم نشست

انشالله که موفق باشی

سال نو پیشاپیش مبارک

سلام
پیشاپیش سال نو را به شما تبریک میگم امیدوارم سال خوبی همراه با شادی و سلامتی داشته باشید

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد

ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد …

پیشاپیش عیدتان مبارک باد

امسال هم بدون تو مولا تمام شد

شادی برای اهل تماشا تمام شد

تنها کنار سفره تحویل تا به کی؟

صبر و قرار و حوصله ما تمام شد

آهسته در تلاطم دنیا قدم بزن

در انتظار، طاقت دنیا تمام شد

برگرد با طراوت لبخندهای شوق

شور و نشاط در همه دلها تمام شد

برگردپا به پای بهار یتیم‌ها

سهم بهار از گل زیبا تمام شد

مجنون به یاد حضرت لیلا نفس کشید

تالحظه‌ای که در دل صحرا تمام شد

هستم به روز وعده خوبان امیدوار

روزی که «کاش» و «شاید» و «اما» تمام شد

سال جدید می‌رسد آقا تو هم بیا

تاگفت‌وگو کنیم: تمنا تمام شد

سال جدید کاش بگوییم با همه

سال ظهور یوسف زهرا شروع شد

الهم العجل الولیک الفرج
پاسخ:
اللهم العجل الولیک الفرج

سلام دوست عزیز

فرارسیدن نوروز و سال نو را شادباش میگویم و برایتان تندرستی و نیکروزی
 در سال نو آرزو دارم. باشد که سالی سرشار از شادی و کامروایی برای شما و خانواده محترمتان باشد.

پاسخ:
سلام دوست نازنین من
سال نوی شما هم مبارک عزیزم، انشالله امثال برات سالی پرخیر و برکت باشه.
خدا مامان گلت رو رحمت کنه 
سلام اسرا جان...
خسته نباشی. عیدت هم مبارک.
خانمی چرا نیستی؟؟؟؟؟:(((
دلمون برات تنگ شده خوب بیا دیگهههههه:((((
پاسخ:
سلام مریم جان
زنده باشی عزیزم، عید شما هم مبارک

سلام اسرا جون خیلی ممنون خیلی عالی بود. راستی ازت یه گله کنم من توی پست مربای بالنگ براتون پیام گذاشتم ولی جوابمو ندادید خیلی سر زدم ولی خبری نشد!! ببخشیدااا   :)
پاسخ:
سلام نیلوفر عزیز، خیلی خوش آمدی، حتما نظر خصوصی گذاشتید که من نتونستم جواب بدم، وگرنه حتما جوابتون رو میدادم، اگه سوالی دارید دوباره مطرح کنید تا جواب بدم.
سلام 
سال نو مبارک دوست عزیز
اگه دوس داری تبادل لیینک کنیم منو با عنوان آشپز هنرمند لینک کن و خبرم کن لینکت کنم
پاسخ:
سلام 
سال جدید بر شما هم مبارک
لینک شدید دوست عزیز
سلام.سال خوبی داشته باشید
من درست .کردم خوب شد.مرسی
اگه ممکن هست سوپ شیر رو هم اموزش بدید ممنونم
پاسخ:
سلام، سال جدید بر شما هم سالی خوب و خوش باشه.
نوش جونتون، سوپ خامه ای تو سایت هست که یک ورژن از سوپ شیر هست که خامه هم اضافه میشه.
سلام اسرا جان من بیر همشریم تبریز دن . بیلدیر بو زمانلاریدی سیزین وبلاگیزین آشنا

اولدوم چوخ بیندیم . واقعا الرین آقریماسین . من بیر استاد دانشگاهم ولی آشپزیه عاشقم

 . حیف وقت آز گترریم. سیزین او گوزل و رنگارنگ وبلاگیز منی اوقدر شوقه گتیرمیشیدی

کی هر گون اونا باش وورردم یورولمیسن
پاسخ:
سلام مریم عزیز. خوشحالم از آشنایی با شما
کمبود وقت رو نگین که داغ دلم تازه میشه.
موفق و پیروز باشید
سلام اسرا جون سایتتون فوق العاده اس لطفا وبلاگ منو لینک کنید تا بتونم راحت تر پیداتون کنم خیلی خوش حال شدم از این همه صبرتون توی گذاشتن عکسا چون منم خودم از غذا های دستپخت خودم میذارم و میدونم که چقدر سخت و وقت گیره پس بهتون یه خسته نباشید گنده میگم
پاسخ:
سلام عزیزم، شما لطف دارید، حتما با کمال میل شما رو لینک میکنم. 
موفق و سربلند باشید
سلام عزیزم.سال نو رو بهت تبریک میگم .خیلی خوشحالم میکنی که همیشه جوابمو میدی امیدوارم که امسال خیلی برات خوب و پربرکت باشه وخوشبختیها وشادیهات بیشتر.من دوستای زیادی ندارم و با اینکه شمارو تاحالا ندیدم ولی یکی از دوستای خوبم میدونم البته با اجازتون.تورو خدا زودتر بیا سایتو غذاهای خوشمزتو یادمون بده.مرسسسسسیییییییییی
پاسخ:
سلام شیما جان.سال نوی شما هم مبارک، خواهش میکنم دوست عزیز، باعث افتخار منه داشتن دوست نازنینی مثل شما.
چشم عزیزم 

سلام اسرا جان

من تازه وبلاگ شما رو پیدا کردم خیلی عالیه واقعا محشری

فقط عزیزم تو بعضی قسمت ها مشکل عکس داری(البته من دارم) مثلا مربای تزئینی هویج و خیار! خیلی وقته دنبالش بودن ولی حیف که عکس مرحله به مرحله نداره

ممنون میشم اگه کمکم کنی خیلی دوست دارم بتونم تهیه بکنم

مرسی عزیزم

باااااااااااااااااااااااااااای

پاسخ:
سلام الهام جان
خیلی خوش آمدی دوست عزیز
مشکل عکس هم انشاا... بزودی حل میشه
یاحق
سلام
با عضویت در سیستم پارس پا  از هر بیننده وبلاگت درآمد کسب کن.
http://parspa.net?q=regnuser&moref=lazica
سلام انشالله که خوب و خوش باشی اسرا جان 
سال نو مبارک باشه انشاءالله سالی پر از خیر و برکت داشته باشید
براتون از خداوند سلامتی سروری سربلندی سرافرازی می خوام  موفق و موید باشی دوست نازنین و باسلیقم
تز ایلده اییی یاشیاسان
پاسخ:
سلام، مرسی دوست نازنینم
سال نو بر شما و خانواده محترم هم مبارک باشه.
سالی سرشار از شادی و موفقیت براتون آرزومندم عزیزم

سلام اسرا جان عزیز    هنرمندم

خانه نو مبارک.  پارسال برای ماه رمضان حلوای زنجبیلی تون رو پختم حرف نداشت. تشکر.. 

در وبلاگم کیک سیب Martha Stewart با رویه کارامل و کیک شکلاتی HERSHEY'S "PERFECTLY CHOCOLATE" Cake و کیک هویج Betty Cracker رو از روی دستور خارجی شون پختم محشر بودند. چیزکیک آناناس هم هست که واقعاً خوشمزه بود. تمایل داشتید امتحان بفرمائید. 

ضمناً واژه شناسی غذاها و تاریخچه مختصری از غذاها و درخصوص میوه ها و سبزیجات رو هم در وبلاگم ترجمه می کنم.

اگر وقت داشتید و یا تمایل داشتید دعوتتون میکنم به بازدید از وبلاگم. خیلی خوشحال میشم. گلم

 

 

پاسخ:
سلام دوست عزیز
ممنونم از لطفتون، خوشحالم که دوست داشتید، متاسفانه عکسهای حلوا حذف شده و تو هارد کامپیوتر هم ندارم تا دوباره عکسهاش رو بگذارم.
با کمال میل حتما به وبلاگتون سر میزنم و براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

سلام.واقعا خسته نباشی اسرا خانوم.عالیه عالیییییییی.فقط میشه بمن بگید چطوری اینار و میتونم سیو کنم.؟؟؟؟؟؟میخوام اینا رو تو کامپیوترم داشته باشم.

پاسخ:

سلام، ممنونم دوست عزیز. میتونید متن رو انتخاب کنید و کلیک راست کرده و گزینه sava as رو بزنید. البته عکسها سیون نمیشوند.

به به عجب ماکارونی شده ! با روح و روان آدم بازی میکنه !

پاسخ:
لطف دارید عزیزم
چاشنی لیمو و فلفل الیت رو جایگزین فلفل و نمک کن طعم خوبی داره
چون نگهدارنده اش نمکه احتیاجی نداره دوباره نمک بزنی
پاسخ:
این چاشنی ها نگهدارنده ندارن من شنیدم برای بدن مضره؟
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۹:۳۳ مامان رویا

سلام اسرا جان واقعا از مطالبی که قرار دادی لذت بردم

البته همسایه ایم ها!!!! منم ارومیه هستم

اولین جایی که میبینم بدون تشریفات اضافی و با عکسای مرحله به مرحله ای کامل همچی رو یاد میدی

دست گلت دردنکنه واقعا کدبانویی

پاسخ:

سلام خوش اومدی دوست همزبان من

شما لطف داری 

موفق و سربلند باشید.

سلام خوبین مرسی باببت اموزش خوبتون استاد ولی من یه مشکل عمده دارم نمیدونم چه خامه ای باید برای این غذا بریزم از اون خامه صورتی پگاه که برای صبحانه میخریم؟؟؟؟خواهش میکنم تو رو خدا جوابو خانومی کن به ایمیلم بفرست این همیشه برای من سوال بوده و هست مثلا نمیدونم واسه کیک چه خامه ای استفاده میشه
پاسخ:
خامه صبحانه عزیزم، بله از همون خامه صورتی ها. فقط متاسفم نمی تونم براتون ایمیل کنم اینجا که راحت تره میتونید جوابتون رو ببینید. برای کیک هم توی سایت پست جداگانه برای خامه فرم گرفته وجود داره.
slm asra jan khubin? man chand ruze ke site shomaro didam kheyli alie khanumi behetoon khaste nabashid migam va afarin be in hame zogho salighe. asra jan mishe khahesh konam deser bavariaro amoozesh bedin mamnoon  
پاسخ:
سلام عزیزم، مرسی خوشحالم از آشناییتون. سعی میکنم عزیزم.
سلام خانم اسرا.سپاس برای آموزش این غذا.1 سوال دارم:تو بعضی از دستور پخت چیکن استراگانف شیر نیست میخوام بدونم تو دستور اصلی این غذا شیر هست یا نه؟
پاسخ:
سلام میترا جان، در دستور اصلیش از خامه ترش استفاده میشه که چون در ایران در دسترس نیست خامه استفاده میشه و برای کم کردن کالری مقدار خامه رو کم کرده و  شیر رو جایگزین میکنند. و در دستور اصلی شیر نیست.
سلام خسته نباشید ار مطالبتون خیلی استفاده میکنم ممنون
کاش برای من و امثال من که اول زندگیمونه خورشت های مختلف مثله قورمه و قیمه رو هم یاد میدادید.دستورش رو میدونم اما هر کار میکنم  آخرش خوب نمی شه!
پاسخ:

سلام زنده باشید.

انشاا... عزیزم

سلام امروز درست کردم یه مقدار شوید هم به سسش اضافه کردم خوشمزه شد
پاسخ:
نوش جان
سلام میترسم خامه بریزم اخه اصلا طعم خامه رو دوست ندارم
سلام میترسم خامه بریزم اخه اصلا طعم خامه رو دوست ندارم
پاسخ:
ماست خامه ای رو امتحان کن و نتیجش رو به من هم بگو، چون منم میخوام با ماست خامه ای امتحان کنم
سلام اسرا جونم مرررررررررررررسی خیلی خیلی کامل و عالی بود مثل بقیه آموزشای خوبت .ممنون بوس
پاسخ:
سلام. مرسی عزیزم
عاشق این وبلاگتم باید بگم عالیه و دوست دارم.اگه میشه رو میلمونم بفرستی عالی می شه
پاسخ:
ممنون از لطفتون. شرمنده 

سلام ممنونم واقعا خوب بود
پاسخ:
ممنون از شما
سلام اسرا جون در ان روش مرغ دیگه نمی پزه ؟ فقط سرخش میکنی ؟ اونوقت ضرر نداشته باشه ؟
پاسخ:
سلام، بله فقط سرخ میشه، چه ضرر عزیزم پخته میشه دیگه

سلام خسته نباشی سرکه انگور بریزیم فرق نداره؟ خیلی ممنون

 

پاسخ:

سلام مرسی گلم

منظور منم همون سرکه انگوره، سفید یا قرمز فرق نداره

 چون ما معمولا وقتی میگیم سرکه منظورمون سرکه انگوره من به انگور اشاره نکرده بودم ولی به پست اضافه کردم

سلام من تازه این وبو پیدا کردم عالیه گرچه خیلی غذاهاشو بلدم اما اینقدر باسلیقه و با آب و تاب توضیح داره که آدم اشتیاقش صدچندان میشه مرسی از زحمتهایی که میکشی عوضش تودل ما بیشتر خودتوجامیکنی
پاسخ:
سلام، مرسی از لطفتون دوست عزیز
سلام مرسی که تصاویرهم ضمیمه میکنید، کلا ممنون
پاسخ:
سلام، خواهش عزیزم
Salam merci kheyli khube bud
پاسخ:
سلام، نوش جان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی