دنیای اسراء

جمعه, ۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۴۶ ب.ظ

بورانی کلم قمری (داش کلم برانی سی)


یکی از سبزیجاتی که کمتر از اون استفاده می کنیم کلم قمریه، که شاید به علت بوی اونه که برای عده ای خوشایند نیست، اما اگه به روش خوبی پخته بشه یک غذای خوشمزه میشه. در منطقه آذربایجان غذایی به اسم برانی کلم قمری، از این سبزی طبخ میشه. ومیتونه یک شام کامل و خوشمزه باشه البته این خوراک با برانی هایی که به صورت سرد با ماست و به عنوان پیش غذا سرو میشه،فرق داره.و یک نوع آش هم با کلم قمری درست میشه که بعضی ها به اون آش هم برانی میگن.




مواد لازم:

کلم قمری کوچک 2عدد

پیاز 1عدد

سیب زمینی 2 عدد

فلفل دلمه ای 1.2عدد

رب 1 قاشق

روغن و نمک و ادویه

طرز تهیه:

همه سبزیجات رو حبه قندی خرد کنید. کلمها را داخل یک تابه بریزید و روش یک لیوان آب بریزید و بگذارید پخته بشه.


بعد از اینکه کلم پخته شد توی روغن تفتش بدید.




پیاز را هم در روغن سرخ کنید.


سیب زمینی ها را هم سرخ کنید.


فلفل دلمه را در روغن تفت بدید. در نسخه اصلی این غذا از فلفل دلمه ای استفاده نمیشه، بعدها با رواج فلفل دلمه ای این سبزی هم وارد این غذا شد.


پیاز و کلم را با فلفل دلمه مخلوط کنید.



رب و نمک و ادویه اضافه کنید و بعد از اینکه رب کمی تفت خود خوراک آماده است.


سیب زمینی رو میتونید با بقیه مواد مخلوط کنید یا اینکه کنار برانی بریزید.

برانی رو با ماست فراوان میل کنید.




نکته: در تهیه کلم قمری دقت کنید که کلمهای کوچیک و بدون رگ و ریشه رو انتخاب کنید.

سبزیجات رو با روغن کم سرخ کنید تا خوراک زیاد چرب و چیلی نشه.




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

بورانی کلم قمری (داش کلم برانی سی)

جمعه, ۲۷ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۴۶ ب.ظ


یکی از سبزیجاتی که کمتر از اون استفاده می کنیم کلم قمریه، که شاید به علت بوی اونه که برای عده ای خوشایند نیست، اما اگه به روش خوبی پخته بشه یک غذای خوشمزه میشه. در منطقه آذربایجان غذایی به اسم برانی کلم قمری، از این سبزی طبخ میشه. ومیتونه یک شام کامل و خوشمزه باشه البته این خوراک با برانی هایی که به صورت سرد با ماست و به عنوان پیش غذا سرو میشه،فرق داره.و یک نوع آش هم با کلم قمری درست میشه که بعضی ها به اون آش هم برانی میگن.




مواد لازم:

کلم قمری کوچک 2عدد

پیاز 1عدد

سیب زمینی 2 عدد

فلفل دلمه ای 1.2عدد

رب 1 قاشق

روغن و نمک و ادویه

طرز تهیه:

همه سبزیجات رو حبه قندی خرد کنید. کلمها را داخل یک تابه بریزید و روش یک لیوان آب بریزید و بگذارید پخته بشه.


بعد از اینکه کلم پخته شد توی روغن تفتش بدید.




پیاز را هم در روغن سرخ کنید.


سیب زمینی ها را هم سرخ کنید.


فلفل دلمه را در روغن تفت بدید. در نسخه اصلی این غذا از فلفل دلمه ای استفاده نمیشه، بعدها با رواج فلفل دلمه ای این سبزی هم وارد این غذا شد.


پیاز و کلم را با فلفل دلمه مخلوط کنید.



رب و نمک و ادویه اضافه کنید و بعد از اینکه رب کمی تفت خود خوراک آماده است.


سیب زمینی رو میتونید با بقیه مواد مخلوط کنید یا اینکه کنار برانی بریزید.

برانی رو با ماست فراوان میل کنید.




نکته: در تهیه کلم قمری دقت کنید که کلمهای کوچیک و بدون رگ و ریشه رو انتخاب کنید.

سبزیجات رو با روغن کم سرخ کنید تا خوراک زیاد چرب و چیلی نشه.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۲۷
اسراء افسری

نظرات  (۱۳)

باید خوشمزه باشه شیراز کلم قمری زیاد هست که بهش میگن کلم سنگ و عامه بهش میگن کلم سر برای کلم پلو شیرازی و آبگوشت کلم و یخنی عدس کلم استفاده میشه .
دستت درد نکنه این غذا را تا حالا نخوردم باید حتما امتحانش کنم کلم قمری را خیلی دوست دارم
عاشق این غذام فقط من لپه هم میزنم البته شاید دستور اصلیش همینی باشه که شما نوشتی چون من لپه دوست دارم احتمالا سهوی رفته داخل دستور
خیلی جالب بود اسرا جون، اصلا تا حالا نه اسمشو شنیده بودم نه عکسشو دیده بودم!!!!! مرسی
سلام ببخشید فضولی میکنم شما اهل کجا هستین؟
اینو بخاطر مطلبی که در مورد فواید زرشک نوشته بودی میگم
عزیزم سلام تو عکساتو با چی دانلود میکنی؟ من نمیتونم ببینم عکساتو. هیچ کس نداره این مشکل منو؟ تازه نظر هم نمیشد برات بذارم. بلاگفا خیلی اذیت میکنه به نظرم. من خودم اول تو بلاگفا وبلاگ درست کرده بودم بعد آوردمش به پرشین بلاگ. شاید به خاطر سرعت نت منه و تو منطقه ما این ایراد وجود داره. آخه دلم میسوزه نمیتونم عکسشو ببینم
اسراجان من خودم اهل آذربایجان هستم و به آشپزی علاقه دارم از موقعی که سایت شمارو پیدا کردم هرروز بهش سر میزنم .
۰۳ آذر ۹۰ ، ۱۲:۰۶ سراشپز سپیده
سلام اسرا جون خیلی خوشمزه ـس مرسی
پاسخ:
سلام عزیزم...ممنونم دوست خوبم
وای چه جالبا...من هرچی بورانی دیدم با ماست بود... باید خوشمزه باشه
پاسخ:
این رو هم با ماست میخوریم عزیزم..البته به صورت گرم...
اسرا جون دستور کلم پلو شیرازی با این کلم تو وبلاگ هست عزیزم .
پاسخ:
ندیده بودم...پس حتما درست میکنم.
آخیش الان دیدم عکستو خدا خیرت بده . چقده خوشمزه به نظر میرسه این غذا . من که تا حالا با کلم قمری هیچی درست نکردم . دستت درد نکنه کدبانو
پاسخ:
خدا رو شکر. حتما امتحان کن و امیدوارم خوشت بیاد. مرسی گلم
بش میاد خیلی خوشمزه باشه... مرسی از مطالب قشنگت
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم...
وای من سرما خوردم کاش زودی خوب شم بتونم این غذارو درست کنم. خیلی باید خوشمزه باشه . مرسی اسرا جون
سلام دستور داش کلم بورانی سی رو میذارین؟ همون که مثل آشه.
پاسخ:
سلام عزیزم....دستورش تو وبلاگ هست...تو بخش آشها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی