دنیای اسراء

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ

خدا از نگاه ملاصدرا



خداوند بی نهایت است و لا مکان و بی زمان
اما بقدر فهم تو کوچک میشود
و بقدر نیاز تو فرود می آید
و بقدر آرزوی تو گسترده میشود
و بقدر ایمان تو کارگشا میشود
و به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک میشود
و به قدر دل امیدواران گرم میشود

یتیمان را پدر می شود و مادر
بی برادران را برادر می شود
بی همسرماندگان را همسر میشود
عقیمان را فرزند میشود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه میشود
در تاریکی ماندگان را نور میشود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
و محتاجان به عشق را عشق می شود

خداوند همه چیز می شود همه کس را
به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس



بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغز هایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ِناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

و بپرهیزید
از ناجوانمردیهــا
ناراستی ها
نامردمی ها!

چنین کنید تا ببینید که خداوند
چگونه بر سر سفره ی شما
با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند
و بر بند تاب، با کودکانتان تاب میخورد
و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند

مگر از زندگی چه میخواهید
که در خدایی خدا یافت نمیشود؟
که به شیطان پناه میبرید؟
که در عشق یافت نمیشود
که به نفرت پناه میبرید؟
که در حقیقت یافت نمیشود
که به دروغ پناه میبرید؟
که در سلامت یافت نمیشود
که به خلاف پناه میبرید؟
و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید
که انسانیت را پاس نمی دارید ؟!


از سخنان ملاصدرای شیرازی



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

خدا از نگاه ملاصدرا

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ


خداوند بی نهایت است و لا مکان و بی زمان
اما بقدر فهم تو کوچک میشود
و بقدر نیاز تو فرود می آید
و بقدر آرزوی تو گسترده میشود
و بقدر ایمان تو کارگشا میشود
و به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک میشود
و به قدر دل امیدواران گرم میشود

یتیمان را پدر می شود و مادر
بی برادران را برادر می شود
بی همسرماندگان را همسر میشود
عقیمان را فرزند میشود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه میشود
در تاریکی ماندگان را نور میشود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
و محتاجان به عشق را عشق می شود

خداوند همه چیز می شود همه کس را
به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس



بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغز هایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ِناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

و بپرهیزید
از ناجوانمردیهــا
ناراستی ها
نامردمی ها!

چنین کنید تا ببینید که خداوند
چگونه بر سر سفره ی شما
با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند
و بر بند تاب، با کودکانتان تاب میخورد
و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان میکند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند

مگر از زندگی چه میخواهید
که در خدایی خدا یافت نمیشود؟
که به شیطان پناه میبرید؟
که در عشق یافت نمیشود
که به نفرت پناه میبرید؟
که در حقیقت یافت نمیشود
که به دروغ پناه میبرید؟
که در سلامت یافت نمیشود
که به خلاف پناه میبرید؟
و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید
که انسانیت را پاس نمی دارید ؟!


از سخنان ملاصدرای شیرازی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۲۹
اسراء افسری

نظرات  (۱۴)

با تشکر از شما به خاطر وبلاگ زیباتون
اگه تونستیت یک سری هم به وبلاگ من بزنید
www.earnservat.mihanblog.com
با سلام و تقدیم احترام
در حال راه اندازی وب سایتی هستیم تا همه نیازهای شما عزیزان را اینبار به گونه ای کاملاً متفاوت برآورده سازیم. در این فروشگاه مهم نیست شما چه چیزی سفارش می دهید! زیرا که بابت چیزی که می خرید هزینه ای پرداخت نمی کنید! هزینه های محاسبه شده برای شما فقط بر مبنای هزینه رایت و بسته بندی محصولات است!!!
غالب محصولات ما برای اولین بار در دنیای اینترنت فروخته می شوند و نمونه های مشابهی برای آنها وجود ندارد. علاوه بر این سعی کرده ایم محصولاتی که در همه جا با قیمتهایی گزاف به شما فروخته میشود در "ارزان ایشاپ" تنها به قیمت رایت و بسته بندی DVDها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم!
برای حمایت از ما آدرس ما را با عنوان "ارزانترین فروشگاه اینترنتی" لینک کنید سپس لینک سایت خود را در بخش تبادل لینک اضافه کنید. کاربرانی که با ما تبادل لینک کرده و در فروشگاه ثبت نام نمایند به هنگام خرید می توانند از بخش "محصولات رایگان" به ازای خرید هر محصول یک محصول کاملاً رایگان به سبد خرید خود اضافه نمایند!
کاربرانی که برای بار دوم خرید کنند از 10 درصد تخفیف و برای بارهای بعدی از 15 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد!!!
همه چیز در ارزان ایشاپ "ارزان" است!
منتظر حضور گرمتان در ارزان ایشاپ هستیم. در ارزان ایشاپ، با اطمینان خاطر خرید کنید!
www.arzaneshop.com

محصولات رایگان را در دسته نرم افزار >> محصولات رایگان خواهید یافت
خدای زیبائیها یاورت باشه خانومی
قشنگ بود .لذت بردم.
باسلام خدمت خانم محترم(شرمنده اسمتونو نمیدونم)من 26 سالمه ازتبریز. تصادفی به این سایت برخوردم واقعا حال کردم با این همه تزیین های قشنگ خیلی جالبه  براتون آرزوی موفقیت میکنم.تشکرتنها کاری بود که تونستم انجام بدم.شادیاشیاسیز
پاسخ:
سلام
خوش آمدید و ممنونم از لطفتون
سربلند و شاد باشید
سلام خیلی سایت خوب و جالبى دارید
پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون

سلام مرسی از این همه تنوع غذایی من میخوام عضو سایتتون بشم میخوام غذاهاتونو برام ایمیل کنید خواهش می کنم

پاسخ:
سلام، متاسفانه فعلا امکان ارسال مطالب از طریق ایمیل وجود نداره

salam ba tashakor az site besyar ziba va alitooon mikhasam agar baratoon maghdor bood azatoon bekham ke tahchin polo ro ham amozesh bedin va  ba tashakoe az inke marhale be marhale axharo gozashtin  vaghan ba didan axa del zaf migire

پاسخ:

سلام ممنون از لطفتون، ته چین در برنامه آموزشیم هست انشاله سعی میکنم بزودی پست میکنم.

مرسی

احسن میگم به حسن سلیقه تون در انتخاب این متن  زیبا،واقعا لذت بردم و همچنین تبریک میگم به شما بابت این سایت بسیار مفید با دستورهای عالی و طرز تهیه مبسوط و مصورتون.بهتون خدا قوت میگم و آرزوی موفقیت روز افزون براتون دارم.

 

پاسخ:

خیلی خوش آمدید. لطف دارید دوست عزیز

موفق و سربلند باشید

سلام عزیزم خسته نباشین

اگه از تبریز هستین من یه پیشنهاد همکاری دارم،وشحال میشم بتونم باهاتون صحبت کنم
پاسخ:

سلام صدف جان

بله تبریز هستم، حالا شما رو از کجا پیدا کنم

وبلاگ بسیـــــــــار فوق العاده ای دارین! واقعــــــــــا ممنونم...
خسته نباشین.
پاسخ:

ممنونم عزیزم

سربلند باشید

سلام 
ممنون از سایت خوب و غذاهای خیلی خوشمزتون٠ دستور غذاهاتون خیلی با ذائقه من جوره. واقعا یه خانم ترک باسلیقه هستین. می شه دستور کلم پلو رو هم بگذارید. من این غذا رو تازگی درست می کنم و می خوام از روش شما هم کمک بگیرم.
پاسخ:

سلام ممنون از لطفتون

خیلی وقته این غذا رو میخوام درست کنم ولی بازم نمی تونم بزودی قول بدم،  

سلام اسراء جان, داشتم توی سایتتون چرخ میزدم و برای اولین بار بعد سالهای زیادی که توی نت میچرخم اومدمو اینجا و پیام میزارم,آخه واقعا حیفم اومد که پیام نزارم, ذائقه منم خیلی به شما شبیه واسه همین بیشتر چیزایی که گذاشتیدو دوست دارم, امیدوارم همیشه پایدار باشید و سایتتونو زود بزود آپدیت کنید.
پاسخ:
سلام عزیزم، لطف دارید دوست عزیز
شما هم موفق باشید
اسرا جان خسته نباشی می خواتم بدانم میتوانم دستورات زیبا و مفیدتان را در مجله باذکر نام شما استفاده کنم باتشکر از این همه محبت شما عاشق این سایت هستم لطفا جواب را زود بدهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی