پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

امروز اومدم با یک نون خوشمزه و بی نظیر، که هم طعمش عالیه و هم کیفیتش. از خمیر این نون میتونید واسه خمیر پیتزا هم استفاده کنید.




۴۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۱ ، ۲۰:۲۳
اسراء افسری
دوستهای نازنینم سلام. اول باید یه عذرخواهی حسابی بکنم از دوستهای خوبم که تو این مدت که نبودم به وبلاگ سر زدند ولی نبود پست جدید تو ذوقشون خورده، واقعا معذرت میخوام...یه مشکلی برام پیش اومد که شاید اگه بگم بخندید، تو تعطیلی 14 و 15 خرداد داداشم اومده بود تبریز، وقتی هم که اون میاد دیگه کامپیوتر رو فراموش میکنم و با لپ تاب اون کار میکنم، اینبار موس نیاورده بود و من موس کامپیوترم رو با اون استفاده میکردم، موقع رفتن هم مثل همیشه در آخرین لحظات لپ تاپ رو من سریع جمع کردم و یادم رفت موسم رو گذاشتم تو کیف داداش گرام و اون هم با خودش برد تهران...دیگه این شد که نتونستم تو این مدت پست جدید بنویسم. امیدوارم عذرم موجه بوده باشه و دوستهای گلم من رو ببخشند و ممنونم از عزیزهایی که تو این مدت برام کامنت گذاشتند و جویای حالم بودند.

خوب بریم سر اصل مطلب و دستور جدید، سوفله گلاسه یه نوع بستنی که خیلی راحت درست میشه و دردسرهای درآوردن از فریزر وهم زدن مدام بستنی رو نداره. در کل گزینه خوب و راحتیه واسه وقتهایی که مهمون دارید و میخواید با بستنی پذیرایی کنید. البته گفته باشم یه کم حالت یخی و تگری داره. من که دوست دارم، شما هم درست کنید امیدوارم دوست داشته باشین.

این دسر رو میتونید با پوره انواع میوه مثل موز، هلو، کیوی، طالبی، شاتوت و...درست کنید، مال من ورژن توت فرنگیشه. اینبار اگه خدا بخواد میخوام سه رنگش رو درست کنم، حتما اگه محقق شد تو وبلاگ هم میگذارم.



۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۱ ، ۲۱:۴۷
اسراء افسری
 سبزی خورشت میتونم بگم پرطرفدارترین خورشت شهر تبریزه، تو خونه ما که هفته ای یکبار حتما این خورشت رو داریم. مواد تشکیل دهنده ش تقریبا مثل قورمه سبزیه ولی طرز پختش متفاوته. مثل قورمه سبزی زیادی چرب نیست و سبزیش خیلی سرخ نمیشه و سبزی رو هم ساتوری نمیکنند. دستور اصلیش با لوبیا چشم بلبلی تهیه میشه ولی لوبیا چیتی و قرمز رو هم میشه جایگزین کرد. چاشنی اصلی خورشت هم آبغوره است و مقدار لیمو عمانی یا آبلیمو خیلی کمتر از آبغوره است. مخلص کلام اینکه واقعا خوشمزه است و اگه یکبار امتحان کنید مطمئنم از خورشتهای محبوبتون خواهد شد.  


۳۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۱ ، ۱۷:۰۳
اسراء افسری
خیلی وقته که دستور غذای آذری رو نگذاشتم، امروز براتون یک غذای خوشمزه در عین حال خیلی ساده رو میگذارم که میتونه یک شام عالی باشه.  

شیله ها به غذاهایی گفته میشن که ماده اصلی اون رو برنج تشکیل میده و این خوراک تقریبا شبیه به سوپ یا آشه، و برحسب موادی که توش استفاده میشه نامگذاری میشه، مثل سوزی (تره) شیله سی که توش تره ریخته میشه و مرجیمه (عدس) شیله سه که با عدس پخته میشه، که من این مدلی که امروز یاد میدم رو از همه بیشتر دوست دارم.

خوب که بدونید در زبان ترکی به شله زرد، ساری (زرد) شیله گفته میشه. که خوب ماده اصلی اون رو هم برنج تشکیل میده.


۲۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۱ ، ۲۲:۴۹
اسراء افسری