دنیای اسراء

سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۰، ۰۲:۱۲ ب.ظ

خاگینه بادام اسراء (بادام قیقاناقی)

عید سعید غدیر رو به تمام مسلمانان جهان و سادات جلیل القدر و مخصوصا مامان عزیزم تبریک میگم.

کامتون رو در این عید بزرگ، با این خاگینه خوشمزه شیرین کنید.





مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد

آرد 1 پیمانه

ماست یا شیر 1.4 پیمانه

روغن مایع 2 ق غ

بادام پودر شده 1 فنجان

بگینک پودر 1 ق م

وانیل 1.2 قاشق چایخوری

هل کوبیده کمی

خلال بادام مقداری

مواد لازم برای تهیه شیره خاگینه

شکر 2 پیمانه

آب 1 پیمانه

گلاب 1.2 پیمانه

زعفران دم کرده 1 ق س




طرز تهیه:

بهتر پودر بادام رو خودتون تهیه کنید، به این صورت که بادامها رو توی آب ولرم خیس کنید و بعد پوستشون رو بگیرید.و بگذارید چند ساعت بمونه تا خشک بشه.

بعد پودرشون کنید. برای یک پیمانه پودر بادام 50 گرم بادام کافیه.



تخم مرغها و وانیل رو با هم زن بزنید تا کف کنه و حجمش دو برابر بشه.




ماست یا شیر و روغن مایع رو بریزید توی تخم مرغها و هم بزنید.





آرد رو که بهتره الک کرده باشید با بکینگ پودر مخلوط کنید وتوی مواد بریزید و با هم زن بزنید تا با مواد مخلوط بشه.



پودر بادام  و هل رو بریزید.



دیگه لازم نیست با هم زن بزنید با قاشق مخلوط رو هم بزنید.



توی تابه رو چرب کنید و مواد خاگینه رو توی تابه بریزید.(مواد خاگینه کمی سفت تر از خاگینه های دیگه است.)




روی خاگینه رو خلال بادام بریزید.درب تابه رو بگذارید و اجازه بدید تا یک طرف خاگینه سرخ بشه.



برگردونید و طرف دیگه خاگینه رو هم سرخ کنید.




خاگینه رو به شکل دلخواه برش بزنید. و بگذارید تا سرد بشه.




شکر و آب و گلاب رو مخلوط کنید و بگذارید رو حرارت تا بجوشه و کمی غلیظ بشه البته نه در حد مربا. زعفران رو داخل شیره بریزید.




شیره داغ رو روی خاگینه که سرد شده بریزید.شیره باید به حدی باشه که روی خاگینه رو بگیره.




اگه خاگینه تون ضخیم شده میتونید روش یک سینی بگذارید و خاگینه رو برگردونید و باز به تابه برگردونید تا طرف دیگش هم شیره رو جذب کنه.


میگذاریم رو حرارت تا چند جوش بزنه بعد میگذاریم تا شیره جذب خاگینه بشه.


خاگینه رو میتونید هم سرد و هم گرم سرو کنید.



نکته:

نکته طلایی در تهیه خاگینه اینه که حتما باید خود خاگینه و شیرش یکی سرد و یکی گرم باشه. پس اگه شیره سرد روی خاگینه داغ بریزید که این بهتره و اگه شیرتون داغه بگذارید خاگینه خنک بشه بعد بریزید.

نکته خاصی نداره، فقط این رو بگم که این خاگینه اختراع خودمه، ادیسون برق رو اختراع کرده منم این خاگینه رو! چرا میخندی

 

 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

خاگینه بادام اسراء (بادام قیقاناقی)

سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۰، ۰۲:۱۲ ب.ظ

عید سعید غدیر رو به تمام مسلمانان جهان و سادات جلیل القدر و مخصوصا مامان عزیزم تبریک میگم.

کامتون رو در این عید بزرگ، با این خاگینه خوشمزه شیرین کنید.





مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد

آرد 1 پیمانه

ماست یا شیر 1.4 پیمانه

روغن مایع 2 ق غ

بادام پودر شده 1 فنجان

بگینک پودر 1 ق م

وانیل 1.2 قاشق چایخوری

هل کوبیده کمی

خلال بادام مقداری

مواد لازم برای تهیه شیره خاگینه

شکر 2 پیمانه

آب 1 پیمانه

گلاب 1.2 پیمانه

زعفران دم کرده 1 ق س




طرز تهیه:

بهتر پودر بادام رو خودتون تهیه کنید، به این صورت که بادامها رو توی آب ولرم خیس کنید و بعد پوستشون رو بگیرید.و بگذارید چند ساعت بمونه تا خشک بشه.

بعد پودرشون کنید. برای یک پیمانه پودر بادام 50 گرم بادام کافیه.



تخم مرغها و وانیل رو با هم زن بزنید تا کف کنه و حجمش دو برابر بشه.




ماست یا شیر و روغن مایع رو بریزید توی تخم مرغها و هم بزنید.





آرد رو که بهتره الک کرده باشید با بکینگ پودر مخلوط کنید وتوی مواد بریزید و با هم زن بزنید تا با مواد مخلوط بشه.



پودر بادام  و هل رو بریزید.



دیگه لازم نیست با هم زن بزنید با قاشق مخلوط رو هم بزنید.



توی تابه رو چرب کنید و مواد خاگینه رو توی تابه بریزید.(مواد خاگینه کمی سفت تر از خاگینه های دیگه است.)




روی خاگینه رو خلال بادام بریزید.درب تابه رو بگذارید و اجازه بدید تا یک طرف خاگینه سرخ بشه.



برگردونید و طرف دیگه خاگینه رو هم سرخ کنید.




خاگینه رو به شکل دلخواه برش بزنید. و بگذارید تا سرد بشه.




شکر و آب و گلاب رو مخلوط کنید و بگذارید رو حرارت تا بجوشه و کمی غلیظ بشه البته نه در حد مربا. زعفران رو داخل شیره بریزید.




شیره داغ رو روی خاگینه که سرد شده بریزید.شیره باید به حدی باشه که روی خاگینه رو بگیره.




اگه خاگینه تون ضخیم شده میتونید روش یک سینی بگذارید و خاگینه رو برگردونید و باز به تابه برگردونید تا طرف دیگش هم شیره رو جذب کنه.


میگذاریم رو حرارت تا چند جوش بزنه بعد میگذاریم تا شیره جذب خاگینه بشه.


خاگینه رو میتونید هم سرد و هم گرم سرو کنید.



نکته:

نکته طلایی در تهیه خاگینه اینه که حتما باید خود خاگینه و شیرش یکی سرد و یکی گرم باشه. پس اگه شیره سرد روی خاگینه داغ بریزید که این بهتره و اگه شیرتون داغه بگذارید خاگینه خنک بشه بعد بریزید.

نکته خاصی نداره، فقط این رو بگم که این خاگینه اختراع خودمه، ادیسون برق رو اختراع کرده منم این خاگینه رو! چرا میخندی

 

 

 

نظرات  (۲۶)

سلام اسرا جون عیدتون مبارک باشه به مامانتون هم از طرف من عید را تبریک بگین .

دستت درد نکنه چه خاگینه خوش آب و رنگیه نمیشه ازش گذشت
پاسخ:
سلام شاپرک عزیزم
عید شما هم مبارک، فدات بشم بچشم
مرسی از لطفت عزیزم
۲۴ آبان ۹۰ ، ۲۰:۴۳ سراشپز سپیده
badamim yokhde vaella sabah duzaldajadim
gurbanam
پاسخ:
درست کن به منم خبر بده سپید جان
عالی شده دست گلت درد نکنه...
پاسخ:
مرسی آرزو جان
سلام اسراء جونی

وای خدا چقدر هوس‌انگیزه... با اینکه وقت لازم برای اینکارها رو ندارم اما باید اینو درست کنم.
راستی اسراء جون امکانش هست چیزهایی که در پذیرایی شام یا ناهار معمولا تبریزها تدارک می بین رو اگه گذاشتی بهش اشاره کنی؟ میدونی کلا طریقه پذیرایی رو میخوام.
ممنون...ببخش که تو زحمت میندازمت عزیز
پاسخ:
سلام عزیزم
مرسی فاخته جون
در تبریز توی مهمونی ها سوپ حتما هست، سوپ جو یا سوپ خامه ای یا سوپ ورمیشل و یا سوپ گشنیز، غذای اصلی هم چلو هست معمولا با کوییده یا جوجه و یا مرغ، در مهمانی های تبریز از پلوهای مخلوط کمتر استفاده میشه، مگر اینکه به عنوان غذای دوم باشه، مثل باقالی پلو
معمولا پیش غذا هم انواع کوکو و بیشتر کوکوی لوبیا سبز و یا دلمه؛ یعنی تقریبا یک نوع پیش غذای دیگه هم در کنار سوپ سرو میشه، برای دسر هم حتما مربا موجوده، در ماه رمضان حتما حلوا و در ایام دیگه هم ژله و یا خاگینه هم سرو میشه.
۲۶ آبان ۹۰ ، ۰۳:۴۳ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
سلام اسرا جون


خوبین شما


چه خاگینه هات خوشگل شدن


مخصوصا به خاطر این پسته هایی که روش ریختی

ما هم خاگینه رو دقیقا همینجوری درست میکنیم فقط بادوم نمیریختیم

ایده جالبیه

باید این سری بادوم بریزم

مطمئنم خوشمزه تر میشه

این خاگینه ترکی هست درسته؟


.................................


راستی تا یادم نرفته

پیش منم بیا خیلی خیلی خوشحال میشم
پاسخ:
سلام عزیزم
این خاگینه اختراع خودمه :)
حتما عزیزم
اسرا بزار بشینم اینقدر منو تحریک نکن مدتیه تحریم کردم اصلا شیرینی و دسر نمی پزم آخه جرا نمیزاری مردم به تحریمشون ادامه بدن
پاسخ:
چرا آخه میخوای بیکار بشینی دختر، پاشو زود باش ببینم
سلام اسرا جان..خیلی خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم ... خیلی دلم می خواست خاگینه درست کنم..خیلی آسون و خوب بود...حتما اینو درست می کنم و خبرشو میدم بهتون ... لینکتون می کنم با اجازه
پاسخ:
سلام هانیه جان
خوشحالم از آشناییت عزیز
با افتخار شما لینک شدید
وااااااااااااای کلی خوشمزه و عالی بود .........
پاسخ:
مرسیییییییییییییی فرزانه جونم.......
سلام دوست عزیز اسرا
خاگینه هات رنگ و رو و طعم خوبی دارن ولی نمیدونم چرا بقیه خاگینه هات نمایش داده نمشن. ممنون ازت.
پاسخ:
دست رو دلم نذار نمیدونم چه بلایی سر وبلاگم اومده، تازگی ها بلاگفا مشکل پیدا کرده و پستهای قبلی رو نشون نمیده.
مرسیییییییییییییییییی...درستش کردم..عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم...خوشحالم که دوست داشتی...
خیلی خوشمزه بود حرف نداشت....دادی دامامدا......!!یه دونه ای استاد من
خیلی دستورات عالیننن و خیلی شدید نزدیکن به مزاج من...فکر کنم شهرامون نزدیک به همه غذاها که خیلی شبیهن...واقعا ممنون
پاسخ:
ممنونم عزیزم...خوشحالم که دوست داشتی....من اهل تبریزم عزیزم...
سلام اسرا جون همشهری عزیزم من این خاگینه را درست کردم مال من زیاد پف نکرد من برای پیمانه از لیوان دسته دار معمولی استفاده کردم یک لیوان ویک قاشق غاخوری آرد استفاده کردم چون به نظرم کمی شل بود می شه راهنمایم کنید
پاسخ:
سلام اسما جان، شما به احتمال زیاد از شیر استفاده کرده اید به همین علت مایع خاگینه رقیق تر شده و مقدار آرد رو بیشتر ریخته اید و مقدار زیاد آرد باعث شده خاگینه سنگین بشه و زیاد پف نکنه، اینبار مقدارها رو دقیق رعایت کنید حتما نتیجه مطلوب رو خواهید گرفت. در ضمن از سالم بودن بکینگ پودر هم اطمینان حاصل کنید.
درسته اسرا جون من با شیر درست کردم این دفعه با ماست درست میکنم نتیجه را بهتون خبر میدم
عجب خاگینه ای شده به به
پاسخ:
مرسی عزیزم
سلام اسماء خانم به نظر ماید خیلی خوشمزه باشه .حتما درست میکنم در ضمن اگه امکان داره برای ماه رمضان انواع دیگر ی راهم اموزش بدین.
پاسخ:
سعی میکنم برای ماه رمضان آموزشهای خوبی داشته باشم
سلام دوست عزیزم.میخواستم بدونم میشه بجای بادام ازپودر نارگیل استفاده کنم.
ممنون میشم کمکم کنید.
پاسخ:
سلام عزیزم. چرا نمیشه فقط اونوقت باید اسمش رو بگذاری خاگینه نارگیل. من امتحان نکردم حتما اگه درست کردی بهم بگو چطور شده بود.
سلام من درست کردم فوق العاده بود مرسی.
پاسخ:
سلام نوش جونت الهام خانوووووووووووم
سلام اسرای عزیز،میشه بجای اینکه باداموخیس کنیموپوست بکنیم‏(که من اصلاوقتشو ندارم!‏)خلال بادام بخرمو پودرش کنم؟ پیشاپیش ممنونم گلم
پاسخ:
سلام عزل جان، بله میشه فقط چون اکثر کیفیت خلال بادام خوب نیست و از هسته زردآلو خلال درست میکنن من از بادام استفاده کردم، ولی اگه با کیفیتش رو بگیری اشکالی نداره.
سلام اسراجون.بااینکه دیرجواب دادی وخیلی منتظرت موندم‏(البته میدونم مشغله داری گلم‏)‏ولی خیلی بموقع جواب دادی!چون همین الان خاگینه روپختم!داشتم از وب تو دونه به دونه دستور رو نگاه میکردم!خیلی خوشمزه شده اسراجونم.ولی به خوشرنگی مال تو نشده.واسه من کمرنگ تره.رشته های زعفران من هیچوقت خوب حل نمیشه.شماچطوری دقیقا زعفران رو دم میکنی اسراجون؟برش های خاگینه شما هم خیلی ظریف وتمیزه،ولی واسه من یذره لبه هاش ناصاف شد‏!ممنون میشم راهنماییم و خیلی خیلی مرسی که این خاگینه خوشمزه رو یاد دادی.خیلی دوستت دارم اسرای هنرمندوگل.همیشه درپناه خدای مهربون باشی عزیزم
پاسخ:
ناصاف شدن کناره های خاگینه هم به احتمال زیاد بخاطر این بوده که چاقوت تیز نبوده.
سلام دوباره اسراجون.ببخشید،بازم باعرض شرمندگی سوال داشتم:اگه شیره داغ رو روی خاگینه داغ بریزیم،خراب میشه؟آخه شمافرمودی که بذاریم خاگینه سردبشه. راستی اسراجون،هل من،درشت بود،باچاقو بریدمش وتوش چندتا دونه بود،اون دونه هارو ریختم توخاگینه!‏ هل پودرشده به همین میگن یا تو بازار جداگانه میفروشن؟ من تو مولینکس نتونستم خرد یا پودرش کنم،چون پوستش سفت و منعطف بود یجورایی!سبز رنگ هم بود. اینم بگم پوستشو انداختمو فقط دونه هاشو ریختم توخاگینه!الان میخوام ایرادامو بهم بگی اسرای عزیز.پیشاپیش ازمحبتهات ممنونم
درود بر تو مخترع !! خیلی به ادم چشمک میزنه !!
بسیاررررررررررررررررررررررررر عالی.یکی از اون یکی بهتر.اسرا جون یه جا مهمونی رفتم.به عنوان دسر برامون یه مخلوطی اوردن خیلی خوشمزه بود.برگه زردآلو داشت توش قیسی آلو بخارا از این آلو قرمز خورشیا بعد گفت اسمش خیسانده است گفت یعنی میذارن خیس بخورن اینا و بعد نمیدونم چیکارش میکنن که انقدر خوشمزه میشه.از میزبانم پرسیدم گفت نمیدونه چه جوری درست میشه و خریده.میشه دستور این خیسانده ها رو هم بگی.ولی طعمش ملس بود.بعد تو کاسه سرو کرد.همه این مواد تو یه آب ملس شناور بود.واقعا هم خوشمزه بود
سلام.امروز میخوام این خاگینه رو درست کنم.یه سوال برام پیش اومد.خاگینه شما ضخیمه.یعنی وقتی خمیرتون رو تو تابه ریختید نازک نریختید.ضخامت داره .اینجوری سرخ میشه؟توش خام میشه به نظرم
سلام
من امروز عضو سایت قشنگتون شدم ، از سایت دادلی دوزلی چند بار اسم سایتتون رو دیده بودم . فقط نمیدونم چرا تو بعضی پستها مثل همین خاگینه اصلا هیچ تصویری نمیبینم .ممنون میشم اگه این مشکل رو حل کنین.
راستی منم اهل تبریز هستم خوشحالم از آشنایی با سایت قشنگتون .
یه چیز دیگه برا ماه رمضون اگه دستور دسر و غذا پیشنهاد بدین (+طرز تهیه اش) بسییییییییییییار ممنون میشم
فدات
پاسخ:

سلام

خیلی خوش آمدید

بله عکسها باید دوباره آپلود بشه و این زمان میبره

بله سعی میکنم دستورات مخصوص ماه رمضان داشته باشم.

سلام همشهری به به این و دیدم دهنم آب افتاد ، درستش کردم  خوب شد. راستی اسرا جون من شب توی ظرفی که زعفرون توش دم می کنم چند تا قالب یخ انداختم بعدش زعفرون و ریختم روی اونا گذاشتم توی دمای اتاق بمونه تا صبح ،صبح گذاشتم دم بکشه رنگش خیلی بهتر  شده بود  حتما شما هم امتحان بکنین .
پاسخ:
سلام عزیزم، ممنونم از لطفتون.
این روش رو شنیدم ولی تا بحال امتحان نکردم، حتما این روش رو استفاده میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی