دنیای اسراء

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ

کیک شکلاتی با رویه گاناش

دوستهای خوبم و نازنینم سلام

بالاخره تونستم پست جدید بگذارم، راستش رو بخواهید یک مقدار دچار تنبلی بعد از مسافرت شده بودم، و کمی هم کارهای عقب افتاده داشتم که در این یک هفته بعد از برگشتن از مشهد نتونستم پست جدید داشته باشم.

خیلی ممنونم از اینهمه لطف و محبت شما دوستهای نازنینم، خیلی باعث دلگرمیه منه، جای همتون خالی زیارت خیلی خوب بود، کلی روحیه پیدا کردم و سبک شدم، انشاله هر چه زودتر قسمت شما هم بشه.

اما در مورد این کیک درسته اون مدلی که میخواستم تزیین کنم نشد، ساعت یک نصف شب دیگه بهتر از این نمیشد. ولی در مورد طعمش بهتون اطمینان میدم که اگه شکلات دوست داشته باشید عاشق این کیک میشید، مخصوصا با رویه گاناش شکلاتی واقعا بی نظیر میشه، البته بدون گاناش هم خیلی خوشمزه است.



مواد لازم:

آب جوش 250 میلی لیتر(معادل یک لیوان فرانسه)

پودر کاکائو الک شده نصف لیوان

شکلات سیاه 60 گرم

وانیل 1.4 قاشق چایخوری

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع 125 میلی لیتر(نصف لیوان)

آرد مخصوص کیک سه بار الک شده 250 گرم (یک و دو سوم لیوان)

نمک یک پینچ(معادل نوک قاشق)

شکر 250 گرم(یک لیوان)

بکینگ پودر 1و 1.2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای گاناش:

خامه صبحانه 200 گرم   (یک پاکت خامه صورتی پگاه)  

شکلات سیاه یا شیری 200 گرم(من از شکلات سیاه 70% استفاده کردم)



طرز تهیه:

پودر کاکائو و شکلات و آبجوش را داخل یک کاسه میریزیم تا پودر کاکائو و شکلات حل شود. وانیل را نیز اضافه می کنیم. 




مایع شکلات باید کمی خنک بشه برای همین در این حین قالب رو آماده میکنیم یعنی چرب کرده و حتما کاغذ روغنی می اندازیم.

زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا میکنیم.

زرده را داخل مایع شکلات میریزیم و با چنگال یا هم زن میزنیم تا زرده با مواد کاملا مخلوط بشه.




 روغن مایع رو اضافه کرده و هم میزنیم.



سفیده تخم مرغ رو با هم زن میزنیم تا کاملا سفت و سفید بشه.



مواد خشک(آرد، نمک، شکر، و بکینگ پودر ) رو با هم مخلوط میکنیم. به صورت مخروط داخل کاسه میریزیم و وسط رو حفره ایجاد میکنیم.مایع شکلاتی رو داخل حفره ای که در مواد خشک ایجاد کردیم میریزم



و با لیسک یا قاشق پلاستیکی هم میزنیم تا مواد خشک کاملا با شکلات مخلوط بشه.

برای اینکه حجم سفیده از بین نره در دو مرحله سفیده رو با مواد مخلوط میکنیم.




و با لیسک به صورت دورانی به شکل عدد 8 انگلیسی هم میزنیم تا سفیده هم کاملا با مواد مخلوط بشه.





مواد رو داخل قالب میریزم.



داخل فر با حرارت 180 درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه تا کیک کاملا پخته بشه، برای کنترل پختش هم یک خلال  دندان داخل کیک فرو کنید اگه از مواد به خلال دندان نچسبید کیک آماده است ولی اگه چسبید 5 دقیقه دیگه هم بگذارید تا کیک کاملا پخته بشه.

کیک رو داخل قالب بگذارید خنک بشه، بعد برگردونید روی پنجره آهنی تا کاملا سرد بشه.




برای تهیه رویه گاناش:

شکلاتها رو خرد کنید(هرچقدر تکه های شکلات نازک تر باشه زودتر داخل خامه ذوب میشه)

خامه رو داخل یک قابلمه لعابی یا پیرکس بریزید و بگذارید رو حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا خامه بجوش بیاد.



شکلات رو اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات با خامه کاملا مخلوط بشه.




گاناش رو از روی حرارت بردارید و به صورت داغ روی کیک بریزید.




کناره های کیک شکلات چیپسی چیدم



برای نوشته روی کیک هم شکلات سفید رو به روش بن ماری ذوب کردم. نوشته رو روی یک کاغذ نوشتم و روی کاغذ یک لایه کاغذ روغنی قرار دادم و با چسب دو تا کاغذ رو به هم چسبوندم.

و با کاغذ روغنی قیف درست کردم و شکلات رو روش ریختم.



خیلی کوچیک نوک قیف رو با قیچی بریدم و نوشته رو با شکلات روی کاغذ روغنی نوشتم و منتقل کردم داخل فریزر



بعد از چند دقیقه که شکلات بسته شد خیلی راحت از کاغذ حدا کردم و روی کیک قرار دادم.


نکات:

برای اندازه گیری در کیک و شیرینی بهترین و دقیق ترین وسیله ترازو میباشد، اما برای دوستانی که ترازو در دسترس ندارند، مقدارها را با پیمانه(لیوان فرانسه معادل 250 میلی لیتر) هم ذکر کردم.

طعم شکلات در این کیک بخاطر استفاده از شکلات سیاه خیلی محسوسه،اگه تلخی شکلات رو زیاد دوست ندارید میتونید به جای شکلات سیاه از شکلات شیری استفاده کنید و  مقدار پودر کاکائو رو هم کمتر بریزید. در این صورت هر مقدار که از پودر کاکائو کم میکنید آرد به کیک اضافه کنید.

این مقدار مواد برای یک قالب 23 سانتی مناسب است.

پینچ به مقداری گفته میشه که بین دو انگشت جا بگیره. 

حتما در تهیه کیک همه مواد باید به دمای محیط رسیده باشند. 

آرد رو برای تهیه کیک حتما سه بار الک کنید.

در پخت کیک بهتره ترتیب مراحل زیر رو رعایت کنید. اول روشن کردن فر، اندازه گیری مواد، آماده کردن قالب (چرب کردن و انداختن کاغذ روغنی در صورت نیاز) و آخرین مرحله آماده کردن کیک.


بی

بسیاااااار عالی و خوشمزه






نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کیک شکلاتی با رویه گاناش

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ
دوستهای خوبم و نازنینم سلام

بالاخره تونستم پست جدید بگذارم، راستش رو بخواهید یک مقدار دچار تنبلی بعد از مسافرت شده بودم، و کمی هم کارهای عقب افتاده داشتم که در این یک هفته بعد از برگشتن از مشهد نتونستم پست جدید داشته باشم.

خیلی ممنونم از اینهمه لطف و محبت شما دوستهای نازنینم، خیلی باعث دلگرمیه منه، جای همتون خالی زیارت خیلی خوب بود، کلی روحیه پیدا کردم و سبک شدم، انشاله هر چه زودتر قسمت شما هم بشه.

اما در مورد این کیک درسته اون مدلی که میخواستم تزیین کنم نشد، ساعت یک نصف شب دیگه بهتر از این نمیشد. ولی در مورد طعمش بهتون اطمینان میدم که اگه شکلات دوست داشته باشید عاشق این کیک میشید، مخصوصا با رویه گاناش شکلاتی واقعا بی نظیر میشه، البته بدون گاناش هم خیلی خوشمزه است.



مواد لازم:

آب جوش 250 میلی لیتر(معادل یک لیوان فرانسه)

پودر کاکائو الک شده نصف لیوان

شکلات سیاه 60 گرم

وانیل 1.4 قاشق چایخوری

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع 125 میلی لیتر(نصف لیوان)

آرد مخصوص کیک سه بار الک شده 250 گرم (یک و دو سوم لیوان)

نمک یک پینچ(معادل نوک قاشق)

شکر 250 گرم(یک لیوان)

بکینگ پودر 1و 1.2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای گاناش:

خامه صبحانه 200 گرم   (یک پاکت خامه صورتی پگاه)  

شکلات سیاه یا شیری 200 گرم(من از شکلات سیاه 70% استفاده کردم)



طرز تهیه:

پودر کاکائو و شکلات و آبجوش را داخل یک کاسه میریزیم تا پودر کاکائو و شکلات حل شود. وانیل را نیز اضافه می کنیم. 




مایع شکلات باید کمی خنک بشه برای همین در این حین قالب رو آماده میکنیم یعنی چرب کرده و حتما کاغذ روغنی می اندازیم.

زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا میکنیم.

زرده را داخل مایع شکلات میریزیم و با چنگال یا هم زن میزنیم تا زرده با مواد کاملا مخلوط بشه.




 روغن مایع رو اضافه کرده و هم میزنیم.



سفیده تخم مرغ رو با هم زن میزنیم تا کاملا سفت و سفید بشه.



مواد خشک(آرد، نمک، شکر، و بکینگ پودر ) رو با هم مخلوط میکنیم. به صورت مخروط داخل کاسه میریزیم و وسط رو حفره ایجاد میکنیم.مایع شکلاتی رو داخل حفره ای که در مواد خشک ایجاد کردیم میریزم



و با لیسک یا قاشق پلاستیکی هم میزنیم تا مواد خشک کاملا با شکلات مخلوط بشه.

برای اینکه حجم سفیده از بین نره در دو مرحله سفیده رو با مواد مخلوط میکنیم.




و با لیسک به صورت دورانی به شکل عدد 8 انگلیسی هم میزنیم تا سفیده هم کاملا با مواد مخلوط بشه.





مواد رو داخل قالب میریزم.



داخل فر با حرارت 180 درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه تا کیک کاملا پخته بشه، برای کنترل پختش هم یک خلال  دندان داخل کیک فرو کنید اگه از مواد به خلال دندان نچسبید کیک آماده است ولی اگه چسبید 5 دقیقه دیگه هم بگذارید تا کیک کاملا پخته بشه.

کیک رو داخل قالب بگذارید خنک بشه، بعد برگردونید روی پنجره آهنی تا کاملا سرد بشه.




برای تهیه رویه گاناش:

شکلاتها رو خرد کنید(هرچقدر تکه های شکلات نازک تر باشه زودتر داخل خامه ذوب میشه)

خامه رو داخل یک قابلمه لعابی یا پیرکس بریزید و بگذارید رو حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا خامه بجوش بیاد.



شکلات رو اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات با خامه کاملا مخلوط بشه.




گاناش رو از روی حرارت بردارید و به صورت داغ روی کیک بریزید.




کناره های کیک شکلات چیپسی چیدم



برای نوشته روی کیک هم شکلات سفید رو به روش بن ماری ذوب کردم. نوشته رو روی یک کاغذ نوشتم و روی کاغذ یک لایه کاغذ روغنی قرار دادم و با چسب دو تا کاغذ رو به هم چسبوندم.

و با کاغذ روغنی قیف درست کردم و شکلات رو روش ریختم.



خیلی کوچیک نوک قیف رو با قیچی بریدم و نوشته رو با شکلات روی کاغذ روغنی نوشتم و منتقل کردم داخل فریزر



بعد از چند دقیقه که شکلات بسته شد خیلی راحت از کاغذ حدا کردم و روی کیک قرار دادم.


نکات:

برای اندازه گیری در کیک و شیرینی بهترین و دقیق ترین وسیله ترازو میباشد، اما برای دوستانی که ترازو در دسترس ندارند، مقدارها را با پیمانه(لیوان فرانسه معادل 250 میلی لیتر) هم ذکر کردم.

طعم شکلات در این کیک بخاطر استفاده از شکلات سیاه خیلی محسوسه،اگه تلخی شکلات رو زیاد دوست ندارید میتونید به جای شکلات سیاه از شکلات شیری استفاده کنید و  مقدار پودر کاکائو رو هم کمتر بریزید. در این صورت هر مقدار که از پودر کاکائو کم میکنید آرد به کیک اضافه کنید.

این مقدار مواد برای یک قالب 23 سانتی مناسب است.

پینچ به مقداری گفته میشه که بین دو انگشت جا بگیره. 

حتما در تهیه کیک همه مواد باید به دمای محیط رسیده باشند. 

آرد رو برای تهیه کیک حتما سه بار الک کنید.

در پخت کیک بهتره ترتیب مراحل زیر رو رعایت کنید. اول روشن کردن فر، اندازه گیری مواد، آماده کردن قالب (چرب کردن و انداختن کاغذ روغنی در صورت نیاز) و آخرین مرحله آماده کردن کیک.


بی

بسیاااااار عالی و خوشمزه




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۱۵
اسراء افسری

نظرات  (۴۹)

زیبا بود و مطمئنن خوشمزه
پاسخ:
مرسی عزیزم
سلام خانمی تولد وبلاگتو تبریک میگم .انشالله همچنان پابرجا وموفق و اموزنده باشه.زیارتتم قبول امیدوارم دوباره قسمتت بشه وهمچنین قسمتت زیارت حرم رسول و خانه خدا بشهکیکتم خوشکلو صد البته خوشمزه هم هست.خسته نباشی .مرسی
پاسخ:
بوووووووووووسه
سلام اسرا حون زیارتت قبول. یه سوال گاناش رو باید وقتی گرمه روی کیک سرد بریزیم؟
پاسخ:
بله همینطوره، توی دستور هم نوشتم.
حالا تولد ... تولد ... تولدت مبارک... مبارک .. مبارک ... تولدت مبارک
اِ ... پس کو شمعای تولدت ... اِ وا
پاسخ:
بوووووووووووووس
صبر کن شمع آوردم


!
|^^^^^|
|^^^^^^^|
[***********]

تولد تولد تولدت مبارک

مبارک مبارک تولدت مبارک

بیا یه آرزو کن ؛بعدش شمعاتو فوت کن

به به بوی کیکت تا اینجا اومده . خانمی یه تیکه از کیکت هم بده به من
ایشالا کیک عقد و عروسیتو بخوریم
۱۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۸:۵۱ ریحانه بهشتی
سلام اسرا جونی زیارتت قبول . خوش گذشت؟ خیلی خیلی کیک خوشمزه ای هستش .حیف که دیابت بارداری نمیذاره و الا ...
سلام خانم خانوما چطوری عزیزم دوباره زیارت قبول. به به چه کیک خوشمزه ای بابا دلمون واست تنگ شده بود اینقدر اومدیم به وبلاگ سر زدیم ازت خبری نبود که دیگه داشتم نا امید می شدم

سلام اسرا جون تولد وبلاگت مبارک زیارتت هم قبول موفق و پیروز باشید به همشهری هنرمندی مثل شما افتخار می کنم
سلام ...
قابل تحسین هنرتون و همچنین ممنون از پست های بسیار عالیتون...
تولد وبلاگ رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم زیارتتون مورد قبول حق واقع بوده باشه..
وبلاگه شما رو به اکثر دوستام معرفی میکنم و فقط میگم تو گوگل سرچ کنن دنیای اسرا امیدوارم این دنیای هنرمند پابرجا بمونه...
سپاس از لطف و زحماته شما...
پاسخ:
قربانت
سلام اسراجون مشخصه که خیلی خوشمزه است دستت درد نکنه واسه روز زن حتما درستش میکنم
پاسخ:
سلام خانومی، آره اگه شکلات دوست داشته باشه واقعا خوشمزه است، امیدوارم درست کنی و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببری
سلام عزیز دلم،زیارت قبول ،بارها نصیبت گردد خانومی
الهیییییییی شکر که به سلامتی وبلاگ را به روز کردی وبا حضورت دوباره گرما بخشیدی
همیشه کامت شیرین ودلت مالامال از شادی باشد گلم.
از قدیم گفته اند دل به دل راه داره ،من هم بی نهایت دوستت دارم مهربان بانو
مرسی اسرا جون
به نظر خیلی خوشمزه میاد
هفته دیگه تولد برادرمه حتما این کیک رو درست میکنم

زیارت قبول
。˛ °.★__ *★* *˛.
˛ °_██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*
˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\ *. ˛*.。˛* ˛. *。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .
... ... ¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•
وااااااااااااااای عاشقه شکلاتم....منم میخوام
پاسخ:
بوسسسسسسسسسسسس
سلام خانومی زیارتت قبول باشه انشاالله زیارت چهارده معصوم قسمتت بشه.کیکتم واقعا خوشمزه است ممنون.خسته نباشی گلم.
پاسخ:
زنده باشی
۱۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۳:۳۷ اکـــــــــــــرم
من عاشق کیک با گاناشم
مرسی اسرا جون
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
عالی بود
ممنون اسرا جون
پاسخ:
قربونت عزیزم
سلام عزیزم
سفر به خیر
دستتون درد نکنه خانم هنرمند . حتما تا 3-4 هم درگیر تزیین و کارهای جانبی آشپزخونه بعد از کیک بودید !!! به شما می گن کدبانو خوش به سعادت خانواده تون ...
و ما .شما زحمت می کشید ما استفاده می کنیم .
پاسخ:
خیلی لطف داری عزیزم
سلام عزیز

تولد وبلاگت مبارک....زیارت هم قبول...دلمون برات و دستورات آشپزیت خیلی تنگ شده بود...معتادمون کردی رفت....
وای خدا.. عجب کیکی.........دلم ضعف رفت به خدا
پاسخ:
بایا کیک تولد همسر شما کجا و این کیک کجا....
سلااااااااااام اسرا خانوم گل رسیدن به خیر زیارت قبول خدا را شکر که بهت خوش گذشته دلمون برات تنگ شده بود دست گلت درد نکنه با وجود اینکه نصف شب بود بازم تزئینش حرف نداره
سلام اسرا جون.فکر کنم به جای اینکه بنویسی گاناش رو داغ میریزیم نوشتی داخل کیک می ریزیم نه؟
پاسخ:
راست میگی، اصلاحش کردم عزیزم
کاش رویاهایمان روزی حقیقت می شدند

تنگنای سینه ها دشت محبت می شدند

سادگی، مهر و صفا قانون انسان بودن است

کاش قانون هایمان یکدم رعایت می شدند

اشکهای همدلی از روی مکر است و فریب

کاش روزی چشمهامان باصداقت می شدند

ای کاش بین دلها غصه ها مردانه قسمت می شدند
مرسی اسرا جونم دختر من که عاشق شکلات وکاکائو میگه اوه مامان همش کا کا لو ئه به به
اینم یه بوس گنده از طرف پانی میگه خاله اسرا وقت کردی برو وبلاگم عکسهامو ببین
http://pani88.niniweblog.com/
پاسخ:
رفتم به وبلاگ پانته آ خانوم گل. خدا حفظش کنه شیدا جون
پیشاپیش :
روز ما موجودات زیبا- دوست داشتتنی- حساس- عاقل- مدیر- مدبر- خلاق وفداکار مبارک .
فقط خودمون می دونیم چه جواهری هستیم
کی تولد بود ؟؟پس من چرا دعوت نبودم؟من کجابودم؟
پاسخ:
31 فروردین عزیزم...حیوونی تولد وبلاگم بدون مهمون برگزار شد آخه درست روزی بود که میرفتیم سفر
به به چه کیکی و قطعا هم خوشمزه نوش جونتون...
سلام اسراجون ازت میخوام کیکی رو که با خامه و ژله تزیین میکنن بهمون اموزش بدی روز زن هم بیشابیش تبریک عرض میکنم
پاسخ:
منم این روز عزیز رو به شما تبریک میگم
سلام اسراء جان زیارت قبول امیدوارم خدا قسمت کنه و بری مکه و مدینه و کربلا و همه عتبات عالیات ان شاءاله . راستی تولد وبلاگت هم مبارک باشد بعد اومدی و هنر های جدید هم رو کردی به به
۱۵ خرداد ۹۱ ، ۱۹:۵۵ ********************
ممنونم این کیک را درست کردم خشمزه بود
میدونی شکرش کم بودومزه نداشت ولی سس روش خوشمزش کرد،ایناروخودت اختراع کردی؟؟؟
سلام عزیزم من این کیکتو پختم خیلی چیز جالبی از آب در اومد عکسشم تو وبم زدم
پاسخ:
سلام دوست عزیز...خیلی عالیه
خیلی جالب بود. اسرا جون وبلاگت و دستورات آشپزیت به خصوص کیکهات محشره
مرسیییییییییییییییییییییییییی
سلام
کلی سرچ کردم برای پیدا کردن طرز تهیه شکلات روی کیک تا وبلاگ شما رو پیدا کردم.
ممنون از این دستور مصور خوب
خیلی با حوصله و ظریف این کار رو انجام دادین
الان میرم سراغ کیکم برای پوشاندنش با شکلات
سلام خیلی خوشمزه به نظر مییاد ممنون.
پاسخ:
سلام واقعا خوشمزه اس, درست کن و نوش جون کن
چه کیک زشتی  وخ وخ وخ
پاسخ:
عجب کیکی خوشگل و خوشمزه ای به به 
تو عرض یه هفته 6بار این کیک و درست کردم. از طعمش سیر نمیشم
پاسخ:

عجب اراده ای!

نوش جونتون

سلام اسرا خانم

مرسی از دستورهای عالی و اموزش خوبتون.من چندین بار کیک شکلاتی رو درست کردم اما نمیدونم چرا زیاد پف نمیشه.لطفا راهنمایی کنید ممنونم

پاسخ:

سلا مریم جان

ممنون از لطفتون، این کیک خیلی زیاد پف نمیکنه ولی اگه پفش خیلی کم باشه، اول از کیفیت بگینک پودر مطمئن بشید که تازه و مرغوب باشه، بعد هم فر در پخت کیک خیلی مهمه اگه درجه حرارت فر زیاد یا کم باشه باعث میشه پف کیک خوب نباشه.


عالی بود فقط همینو میتونم بگم
پاسخ:
لطف دارید عزیزم
سلام نیازی به استفاده از خامه فرم گرفته نیست 
پاسخ:
سلام نه. از خامه صبحانه استفاده کنید
سلام اسرا جان منظور از شکلات سیاه همون شکلات تلخ هستش؟آخه راستش تا حالا شکلات سیاه ندیدم
پاسخ:
بله اصطاحا به شکلات با درصد زیاد شکلات سیاه گفته میشه، میتونید با شکلات شیرین تر هم جایگزین کنید
سلام امروز با وبلاگت آشنا شدم و الان این کیک رو با دخترام درست کردم و توی فر گذاشتم .ممنون که خوب توضیح میدی و به خصوص با تصویر خیلی کمک می کنه. منشا اثر خیری دختر. هرچی که درست کنم میگم خدا خیرت بده
پاسخ:
سلام عزیزم، ممنونم از دعای خیرتون، سربلند و موفق باشید
سلام سلام معلومه که خیلی خوب شده کیکتون..خسته نباشید...افتخار تلادل لینک رو میدید؟منو به اسم اشپزی و سرگرمی لینک کنید..مرسی.
پاسخ:

سلام عزیزم، مرسی از لطتفون، زنده باشید...با کمال میل شما رو لینک کردم


اسرا جونم کیکت عالیه هر وقت درست میکنم دعات میکنم ممنون عزیزم و بوس بوس
پاسخ:
نوش جونت عزیزم 
Besyar lezzat bordam mamnoon¡¡
پاسخ:
مرسی عزیزم
خیلی ممنون ..
پاسخ:
مرسی
سلام عزیزم خسته نباشی من این کیک رو درست کردم فوق العاده بود ، ممنون از وبلاگ عالی شما 
پاسخ:
سلام نوش جونت دوست عزیز
سلام
به خاطر کیک خوشمزه تون واقعا ممنون.
امکان داره طرز تهیه کیکی رو بگید که وقتی برش می زنیم از داخلش شکلات میاد بیرون.
من عاشق این کیک هستم.
 موفق باشید.
پاسخ:
سلام
مرسی دوست عزیز
این کیک رو لاوا کیک یا کیک آتشفشان میگن
ان شاء الله دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی