پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

این غذا یکی از غذاهای سنتی خطه آذربایجانه، قدیمها برنج زیاد در آذربایجان مرسوم نبود و بیشتر غذای مردم رو آرد گندم تشکیل میداد، برای درست کردن رشته آرد با آب و نمک خمیر کرده و بعد با وردنه نازک باز میکنند و بعد همونطور که از اسمش پیداست به صورت رشته ای برش میزنند بعد رشته ها رو روی طناب پهن کرده و خشک میکردند، البته امروزه دیگه همه چیز مکانیزه شده و رشته ها رو با دستگاه مخصوص پهن کرده و برش میزنند. رشته های خشک شده رو کمی تفت میدهند تا رنگش قهوه ای روشن بشه. رشته رو در غذاهای مختلفی استفاده میکنند. از جمله رشته شیله سی، رشته پلو، شوربا و یکی هم این غذایی که امروز پست میکنم. این غذا رو میشه گفت ماکارونی سنتی آذربایجانه. بدون اغراق میتونم بگم از ماکارونی هم خوشمزه تره البته به نظر من. غذای سنگینی نیست و راحت الهضم تر از ماکارونیه.

نکته مهم در این غذا کیفیت رشته هاست، که باید آردش از نوع مرغوب باشه و بدرستی تهیه شده باشه، یعنی خمیرش رو خوب گرفته باشن و به اندازه مناسب تفت داده بشه، یعنی نه خام بمونه و نه زیاد تفت داده بشه که تلخ میشه. ما یه آشنا داریم که رشته های خوبی درست میکنه و همیشه رشته هامون رو از اونها می خریم.برای این غذا رشته های کارخانه ای مناسب نیستند میتونید از رشته های فله ای بازار استفاده کنید ، البته باید از بهداشتی بودنش مطمئن بشید. در ضمن موقع خرید رشته حتما رشته رو امتحان کنید تا طعم و بوی کهنگی نده و سوخته هم نباشه.


 پ ن: دوستهای نازم واقعا شرمنده همه شما هستم نظر میگذارید و باید کلی منتظر بمونید تا من بتونم جواب بدم، لطفا من رو درک کنید واقعا بخاطر مشغله زیاد سریع نمی تونم جوابتون رو بدم. بزودی همه کامنت ها رو جواب میدم.

۲۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۲۱:۳۴
اسراء افسری

دو تا پست بادمجونی تو یک روز. این رو فکر کنم دو سه ماهی میشه درست کردم ولی از اونجایی که خیلی سرم شلوغه، شما بخونید تنبل شدم مونده تا حالا، البته غذاهایی هم تو آرشیو دارم که مربوط میشه به 5،6 ماه قبل مثل مربای گل محمدی و شربت آلبالو و مربای گیلاس که دیگه الان اگه بذارم مطمئنم میاین میگین که اینا رو از کجا بیاریم پس به امید خدا می مونه واسه سال آینده.



۱۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۶
اسراء افسری

عاشق بادمجونم و همه غذاهایی که با بادمجان درست میشه، کشک و بادمجان هم که دیگه معرکه است، درست کردن کشک و بادمجان خیلی راحته فقط بایستی چند تا نکته رو حتما رعایت کنید. یکی کیفیت بادمجان و کشک شماست که خیلی مهمه اگه هر کدوم از اونها تلخ باشن غذاتون تلخ میشه و قابل خوردن نخواهد بود، دوم هم نحوه آماده کردن کشک و بادمجان که اگه به روشی که من نوشتم درست کنید انگشتهاتون رو هم به همراه غذا خواهید خورد.



۳۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۶
اسراء افسری