پیوندها
طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

دوستهای نازنینم سلام

 درست یک ساله که این وبلاگ رو راه اندازی کردم و امروز روز تولدش هست، در این مدت دوستهای وبلاگ نویس خیلی خوبی پیدا کردم که خیلی چیزا ازشون یاد گرفتم، دوستهای عزیز دیگه ای هم دارم که خوانندگان وبلاگ هستند اونها هم با کامنتها و نظرات شون باعث دلگرمی برای ادامه کار میشن، عزیزایی هم هستند که خوانندگان خاموش وبلاگند، میان به وبلاگ بدون اینکه ردی ازشون به جا بگذارند، این رو آمار بازدید وبلاگ بهم میگه که تعدادشون روز به روز زیاد میشه، اینجا لازم میدونم ازهمه محبتها و ابراز لطفهاتون تشکر کنم.



یک اتفاق خوب دیگه در پیش دارم و اون اینکه همین امروز میریم زیارت امام رضا(ع). تقارن خیلی خوبیه، من که به فال نیک میگیرم. از طرف همه شما نائب الزیاره هستم. ده روز نخواهم بود، اگه اونجا به نت دسترسی داشته باشم جواب کامنتهای شما عزیزان رو میدم وگرنه می مونه وقتی برگشتم.

  برای تولد یکسالگی وبلاگم دلم میخواست کیک درست میکردم اما بخاطر ایام فاطمیه، و اینکه مسافر هستم نتونستم، انشالله بعد از برگشت از مسافرت اگه خدا بخواد حتما یک پست کیکی خوشمزه خواهیم داشت.

و آخر سخن اینکه حلالم کنید، اگه دیر به کامنتها تون جواب دادم و اگه درخواست غذایی داشتید و نتونستم بگذارم.

۴۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۱ ، ۲۲:۴۰
اسراء افسری

من این کوکو رو از یک دوست یاد گرفتم. اسمش واسم جالب بود، ازش پرسیدم، حالا چرا پگاه نمیدونست. بعدها توی یه مجله آشپزی این کوکو رو با همین اسم دیدم،با دستور خانم مالک. 

پ ن: به گفته یکی از دوستهای وبلاگیم این کوکو رو خانم مالک به اسم دخترش پگاه نام گذاری کرده.

به هرحال درستش کردم و واقعا هم خوشمزه شد و همه افراد خانواده دوست داشتند.


۵۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۱ ، ۲۲:۲۶
اسراء افسری
ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی یکی از زیباترین و راحتترین مدلهای تهیه ژله است. هم خوشگله و هم درست کردنش سخت نیست. مطمئنم خیلی از دوستهای هنرمندم این ژله رو بلدن ولی واسه عزیزایی که تازه کارند این پست میتونه مفید باشه.



۴۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۱ ، ۲۲:۳۲
اسراء افسری
قهوه موکا به ترکیب قهوه دم کشیده (اکثرا اسپرسو) با سس شکلات اطلاق میشه. برای افرادی که هم شکلات و هم قهوه رو دوست دارند یک نوشیدنیه بی نظیره.  

این قهوه از چهار لایه تشکیل میشه لایه اول سس شکلاته لایه دوم قهوه دم کرده و روی اون کف شیر و لایه آخر خامه قرار میگیره.  



تو این پست هم سس شکلات رو آموزش میدم و هم قهوه موکا رو

پس بریم ادامه مطلب


۲۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۱ ، ۲۲:۰۸
اسراء افسری

اونهایی که با وبلاگ من آشنا هستند میدونن که زیاد اهل سوسیس و کالباس و اینجور چیزها نیستم و غذاهایی رو که با این مواد درست میشه رو سعی میکنم جایگزین دیگه براش بگذارم. اما این رولت فرق میکنه، این پیش غذا رو خیلی دوست دارم آخه اولین غذایی که خودم و به تنهایی و بدون کمک مامانم درست کردم این مساله برمیگرده به ده، پانزده سال پیش و ماه رمضان که برای مهمونی افطار واسه حدود سی نفر مهمون درست کردم و همه هم خوششون اومده بود و کلی تعریف کردند.

این پیش غذا هم مواد کمی میخواد و هم درست کردنش راحته، پس یه پیشنهاد خوبه واسه دوستهایی که یه پیش غذای راحت و خوب خواسته بودند.



۵۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۱ ، ۲۳:۱۵
اسراء افسری
 قبلا تو این پست در مورد خواص دمنوش دارچین براتون نوشتم، اما اینبار کمی متفاوت. طعم دارچین و عطر سیب یه دمنوش خوشمزه و مفید برامون می سازه که تو یه عصر بهاری خیلی می چسبه.



خوب حالا چطور درستش کنیم.

داخل یه قوری آب جوش بریزید و چند تا چوب دارچین رو توش بندازید.روی سماور یا کتری قرار بدید و یکی دوساعت اجازه بدید تا دارچین خوب دم بکشه و به رنگ چای در بیاد.

حالا وقت اضافه کردن سیبه. هم میتونید نصف سیب رو خرد کنید و داخلش بریزید تو این روش سیبها رو باید بعد از دم کشیدن دمنوش دور بریزید و هم اینکه رنگ دمنوش کمی کدر میشه. یا اینکه مثل من پوست دو تا  سیب رو بگیرید و خودش رو نوش جان کنید و پوستش رو داخل دمنوش بریزید با اینکار رنگ دمنوشتون هم کدر نمیشه. بعد از ده دقیقه دمنوش آماده است.

نوش جان

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۱ ، ۲۱:۰۱
اسراء افسری

سلام، عید امسال هم گذشت، به من خوش گذشت امیدوارم به شما هم خوش گذشته باشه.

راستی عید شما مبارک، انقدر مشغول عید و دید و بازدید بودم که فرصت نشد پست تبریک سال نو بگذارم. واقعا نوروز عید بزرگیه برای من که باعث میشه روزهام نو بشه، سال جدید ،فکرهای جدید، ایده های جدید، انشاالله خدا هم کمک میکنه تا به خواسته هامون برسیم.

برای وبلاگ در سال جدید برنامه هایی دارم، که به امید خدا کم کم این فکرها رو عملی میکنم...... 




فرصت خوبیه که چند تا مطلب رو با شما در میان بگذارم. 

1.در این مدت تقریبا نزدیک یک سال که با این وبلاگ با شما بودم، دوستهای زیادی پیدا کردم، یکی از این دوستهای عزیز ناردونه گلمه. اما با آخرین پستش از ما خدا حافظی کرد، امیدوارم هر چه زودتر برنامه هاش رو به راه بشه و به جمهمون برگرده.

2. من از دوستهای عزیزم تو وبلاگهاشون چیزهای زیادی یاد میگیرم اما فرصت زیاد نمی کنم تا پیوسته بهشون سر بزنم و کامنت بگذارم و این موضوع نشانه کم توجهی من نیست. امیدوارم درکم کنید چون واقعا فرصتم بیش از این نیست.

3. بعضی وقتها چند روز وقت نمی کنم به اینترنت سر بزنم، پس اگه چند روز منتظر تایید کامنتها موندید همینجا عذر خواهی میکنم.

4. این مورد رو قبلا هم گفتم، ازتون خواهش دارم سوالات اختصاصی مربوط به پستها رو توی پست مورد نظر مطرح کنید که همونجا جواب داده بشه، تا اگه عزیز دیگه ای همون سوال رو داشته باشه، جواب سوالش رو بگیره.   

5. دیگه فکر میکنم مورد دیگه ای نمونده باشه، اگر در مورد کل وبلاگ و مطالبش نظری دارید  با من در میون بگذارید، مخصوصا اگر از جاییش خوشتون نمیاد یا به نظرتون مشکلی داره خوشحال میشم بدونم.


 

 سال نو می شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند

و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما

کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟

زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و

چون همیشه امیدوار وسال نومبارک. 


پ ن: عکس گلهای خوشگلی که می بینید مال گلدونهای خونه خودمونه.

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۱ ، ۰۰:۳۲
اسراء افسری