دنیای اسراء

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۴۱ ب.ظ

کباب مرغ حلزونی

این کباب خوشگل و خوشمزه خیلی راحت و سریع آماده میشه البته فقط مارینه کردنش زمان میبره. برای سحری هم گزینه مباسبیه، میتونید عصر آماده کنید و بگذارید داخل یخجال و موقع سحری سرخش کنید، البته اگه مثل من تنبل نباشید و موقعی بیدار نشید که مامانتون سفره رو هم چیده و شما فقط واسه خوردن وقت دارید.

 

 

مواد لازم:

فیله یا سینه مرغ 300گرم

آب پیاز نصف لیوان

زعفران دم کرده غلیظ 1 قاشق مرباخوری

روغن مایع یا زیتون 3 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه: 

اول از هر کاری سیخ های چوبی رو برای اینکه نسوزند داخل آب قرار میدیم.

اگه از فیله مرغ استفاده میکنید کارتون راحته فقط اگه فیله ها بزرگ بودند میتونید از عرض برشش بزنید( یعنی طولش کوتاه نشه ولی نازکتر بشه)

ولی اگه مثل من از سینه مرغ استفاده میکنید، استخوان و پوست سینه رو بگیرید.

 

 

و به برشهای طولی نازک در بیارید.(شبیه فیله مرغ) باید برشها نازک باشه تا حین سرخ شدن کاملا پخته بشه.

 

 

آب پیاز (برای تهیه آب پیاز، پیاز رو رنده ریز بکنید و بعد داخل توی بریزید و فشار بدید تا آبش خارج بشه، پیازی که مونده رو برای کباب کوبیده و آبش رو برای مزه دار کردنه جوبه و برگ استفاده میشه، ما اینجا آبش رو نیاز داریم.) و نمک و فلفل و زعفران و روغن رو مخلوط کنید و فیله های مرغ رو حداقل 6 ساعت داخل مایع مارینه قرار بدید تا مزه دار بشه.(هر چقدر بیشتر در مایع مارینه بمونه طعم کبابتون خوشمزه تر میشه)

 

بعد از این مدت تکه های مرغها رو از مایع خارج کنید. و از یک طرف می پیچیم تا به شکل حلزونی در بیاد.

بعد سیخها رو از آب خارج میکنیم و 3 تا 4 از فیله ها رو به یه سیخ میکشیم.


 

داخل تابه رو روغن میریزیم و حرارت رو نسبتا زیاد میکنیم و سیخها رو توی تابه سرخ میکنیم. 


 

وقتی یک طرفش سرخ شد طرف دیگش رو هم سرخ میکنیم. مرغها چون نازک برش خوردند سریع پخته میشن و مدت زیادی طول نمیکشه مخصوصا اگه از فیله استفاده کرده باشید.

 

 
این کباب خوشمزه رو با برنج زعفرانی نوش جان میکنیم.
 
طرز درست کردن گل رزبا گوجه رو میتونید تو این پست ببینید.

 

برای ته دیگ سیب زمینی های کنجدی خوشمزه هم سیب زمینی ها رو ورقه ای خرد میکنیم و ته قابلمه روغن میریزیم و توش زردچوبه و کنجد میپاشیم و سیب زمینی ها رو روی کنجد میچینیم و برنج رو روی سیب زمینی ها میریزیم و دم میکنیم.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کباب مرغ حلزونی

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۴۱ ب.ظ

این کباب خوشگل و خوشمزه خیلی راحت و سریع آماده میشه البته فقط مارینه کردنش زمان میبره. برای سحری هم گزینه مباسبیه، میتونید عصر آماده کنید و بگذارید داخل یخجال و موقع سحری سرخش کنید، البته اگه مثل من تنبل نباشید و موقعی بیدار نشید که مامانتون سفره رو هم چیده و شما فقط واسه خوردن وقت دارید.

 

 

مواد لازم:

فیله یا سینه مرغ 300گرم

آب پیاز نصف لیوان

زعفران دم کرده غلیظ 1 قاشق مرباخوری

روغن مایع یا زیتون 3 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه: 

اول از هر کاری سیخ های چوبی رو برای اینکه نسوزند داخل آب قرار میدیم.

اگه از فیله مرغ استفاده میکنید کارتون راحته فقط اگه فیله ها بزرگ بودند میتونید از عرض برشش بزنید( یعنی طولش کوتاه نشه ولی نازکتر بشه)

ولی اگه مثل من از سینه مرغ استفاده میکنید، استخوان و پوست سینه رو بگیرید.

 

 

و به برشهای طولی نازک در بیارید.(شبیه فیله مرغ) باید برشها نازک باشه تا حین سرخ شدن کاملا پخته بشه.

 

 

آب پیاز (برای تهیه آب پیاز، پیاز رو رنده ریز بکنید و بعد داخل توی بریزید و فشار بدید تا آبش خارج بشه، پیازی که مونده رو برای کباب کوبیده و آبش رو برای مزه دار کردنه جوبه و برگ استفاده میشه، ما اینجا آبش رو نیاز داریم.) و نمک و فلفل و زعفران و روغن رو مخلوط کنید و فیله های مرغ رو حداقل 6 ساعت داخل مایع مارینه قرار بدید تا مزه دار بشه.(هر چقدر بیشتر در مایع مارینه بمونه طعم کبابتون خوشمزه تر میشه)

 

بعد از این مدت تکه های مرغها رو از مایع خارج کنید. و از یک طرف می پیچیم تا به شکل حلزونی در بیاد.

بعد سیخها رو از آب خارج میکنیم و 3 تا 4 از فیله ها رو به یه سیخ میکشیم.


 

داخل تابه رو روغن میریزیم و حرارت رو نسبتا زیاد میکنیم و سیخها رو توی تابه سرخ میکنیم. 


 

وقتی یک طرفش سرخ شد طرف دیگش رو هم سرخ میکنیم. مرغها چون نازک برش خوردند سریع پخته میشن و مدت زیادی طول نمیکشه مخصوصا اگه از فیله استفاده کرده باشید.

 

 
این کباب خوشمزه رو با برنج زعفرانی نوش جان میکنیم.
 
طرز درست کردن گل رزبا گوجه رو میتونید تو این پست ببینید.

 

برای ته دیگ سیب زمینی های کنجدی خوشمزه هم سیب زمینی ها رو ورقه ای خرد میکنیم و ته قابلمه روغن میریزیم و توش زردچوبه و کنجد میپاشیم و سیب زمینی ها رو روی کنجد میچینیم و برنج رو روی سیب زمینی ها میریزیم و دم میکنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۱۱
اسراء افسری

فیله مرغ

مرغ

زعفران

نظرات  (۲۴)

اسرا جونم اتفاقا به مامانم گفتم میخوام ایندفه برات جوجه کباب حلزونی درست کنم گفت اه اه چرا میگی حلزونی؟ گفتم خوب مثل حلزون پیچ داره دیگهههه بعد مامانم گفت پس بگو رولی یا لوله ای نگو حلزونی بدم میاد
سلام عزیز عالی بود مرسی.....
وای چقده خوشگله و خوشمزه(من که نخوردم ولی معلومه خوشمزس)
نوش جون همتون که برای افطار یا سحری درست میکنید
ممنون اسرا جان
پاسخ:
چشات خوشگل میبینه
۱۳ مرداد ۹۱ ، ۰۱:۱۵ بیقرار مادر
خودم را گم کرده ام

در مرداب دردهایی که

بزرگ شدن نام دارند...

هنوز هم دلم برای پروانه های رنگی کودکی ام تنگ میشود ...
پاسخ:
بوووووووووووس
۱۳ مرداد ۹۱ ، ۰۲:۰۵ آشپزی سئویل
سلام نماز روزه ها قبول و به به به شکلش و طعمش خیلی خیلی ممنونم دوست عزیزم
اسرا جان دستتان درد نکند خیلی نکته ها را یاد میگیرم به شما همشهری با لیا قتم افتخار میکنم
پاسخ:
ممنونم فریبا جان..شرمنده میکنید، مطمئنم شما بالیاقت تر هستید.
اسرا جون چه کردی با دل ماااااااا با این دهان روزه ی ماااااااا
پاسخ:
وااااااااااااااااای ببخشید مریم جان..قبول باشه نماز روزت عزیزم
وااااااای چه هوس انگیزه
کاش بعد از افطار میومدم کلی هوس کردم
دستت درد نکنه اسرا جون خیلی خیلی عالیه
راستی منم اپم
منتظرتم
پاسخ:
اومدم
سلام اسرا جون دست گلت درد نکنه
پاسخ:
سلام شاپرک جان، مرسییییییییییییییییی
۱۴ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۵۰ ریحانه بهشتی(رویا)
اممممممممم به به دهنم آب افتاد چه خوشگل و خوشمزه
پاسخ:
خوبیییییییییییییییی رویا جونم، خیلی خوش آومدی عزیزم
خیلی جالب بود
مرسی
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز
وای دهن روزه این غذاهای خوشمزه رو میزاری دهنمون آب میوفته.
رحم کن اسرا جان
ظاهرش که خیلی شیکه مسلما مزه خوبی هم داره
پاسخ:
مرسی عزیزم
سلام اسراجونم دستت درد نکنه انقدر خوبی که قابل توصیف نیستی همشهری عزیزم از خدا میخوام همیشه سالم وتندرست باشی لطفا حلوای کفگیریرو هم یادمون بده
پاسخ:
سلام نازنین جان، شرمنده میکنی عزیزم. چشم سعی دارم اگه خدا بخواد تو ماه رمضان آموزش بدم
سلام عزیزم واقعا دستتون درد نکنه خیلی خوشمزه وخوش منظره به نظر میرسه من به داشتن کدبانوی اذری مثل شما افتخار میکنم براهمشهریم ارزو ی کامیابی وخوشبختی دارم
پاسخ:
شاد و پیروز باشی
۲۹ آذر ۹۱ ، ۲۰:۲۹ راضیه و ندا
سلام به کدبانوی عزیزم اسرا به خاطر زحماتتان متشکریم
پاسخ:
ممنونم از لطفت نازنینم
با سلام
خیلی مطلبتون قشنگ بود خیلی خوب توضیح دادین
ممنون از شما
پاسخ:
سلام دوست عزیز
منم ممنونم از ابراز لطفتون
عالی بود.دیگه نباید اب بریزیم روش تا یه کم قل بزنه.تا یه کم بهتر نرم بشه.
پاسخ:
ممنون، نیازی به آب نیست وقتی سرخ میشه بخوبی پخته میشه.
سلام اسرا خانم.
من از دستورتون استفاده کردم و کباب مرغ رو درست کردم،خیلی از نظر طعم وظاهر خوب میشه. دستتون درد نکنه. فقط یه مشکلی که من دارم اینه که همیشه موقع سرخ کردن، کباب مرغ ها اندازشون کوچیکتر میشه، چیکار باید کرد که اندازه مرغ ها کوچیکتر نشه؟
و اینکه من یه سس هم درست کردم که روی کباب مرغ ها ریخته میشه موقع خوردن، طعم جالبی به کباب میده مطمئنا بلد هستید. یه بسته کره رو روی حرارت گذاشتم تا کامل آب شه،بعد یه بسته گالینا بلانکای مرغ رو پودر کردم ریختم داخل کره آب شده کمی هم زدم و آخر یکمی هم آبلیمو بهش اضافه کردم کمی هم زدم و از رو حرارت ورش داشتم. من اینو از برنامه دستپخت مامان یاد گرفتم. امیدوارم دوست داشته باشید.
پاسخ:

سلام مریم جان

عزیزم این مشکل شما نیست مشکل مرغاست و نمیشه کاری کرد مرغی که بواسطه هورمون بزرگ میشه بالطبع بعد از پخت آب میره.

سس جالبیه ولی من با این عصاره ها مشکل دارم و از سلامتشون مطمئن نیستم و برای همین با احتیاط و خیلی کم استفاده میکنم.

مرسی دوست عزیزم

سلام حتما باید سرخ بشه نمیشه رو سیخ های معمولی کباب کرد
پاسخ:
چرا فقط باید به سیخ فلزی مخصوص جوجه کباب زده بشه.

سلام

عزیز درست کردم عالی شد دست گلت درد نکنه

پاسخ:

سلام

مرسی عزیزم

مرسی عزیزم خیلی خوشمزه به نظر میرسه دهنم اب افتادبراخانواده شوهرم درست کنم

باسلیقه بود

پاسخ:
خوش بحال مادر شوهرت
عکسها عالی عالی بودن ممنون
پاسخ:
مرسی
بسیار عالى بود عزیزم، فقط میخواستم بدونم که آیا مدت زمانى که براى سرخ شدن کباب ها صرف میشه، باعث سفت شدن اونها نمیشه؟ متشکرم
پاسخ:
مرسی دوست عزیز، نخیر اگه مرغ تازه باشه سفت نمیشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی