دنیای اسراء

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۵۱ ب.ظ

پیتزا لقمه

این پیتزاها با باقی مانده خمیری که از پخت نان کندوی پنیری مونده بود درست شدند و همونطور که تو ژست قبلی گفتم نصف خمیر رو برای پخت نون استفاده کردم و با نصف دیگش هم این پیتزا های خوشمزه پخته شدند. به جرات میتونم بگم این خمیر برای پیتزا هم خیلی عالیه و نون ترد و کرانچی بهمون میده که من عاشق این مدل پیتزا هستم. این مدل پیتزا گزینه مناسبیه برای مهمونی های عصرانه، حتی برای افطار هم میتونید استفاده کنید.

من این رو با گوشت آماده کردم شما میتونید از هر فلینگی  که دوست داشتید استفاده کنید.

 

 

مواد لازم:

خمیر یک واحد که توضیحش تو این پست اومده ،البته من با نصف خمیر درست کردم که هفت تا از این پیتزا لقمه ها شد البته اگه خمیر رو بزرگتر بگیرید تعداد کمتر و اگه خمیر رو کوچیکتر بگیرید تعداد بیشتری پیتزا لقمه خواهید داشت.

برای فیلینگ:این مقدار برای نصف خمیر ذکر شده، اگه گل خمیر رو استفاده میکنید مواد رو زیادتر بگیرید.

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز یک  عدد کوچیک

سس گوجه چند قاشق

پنیر موزارلا (پیتزا) ۱۰۰ گرم

پنیر پارمسان ۵۰ گرم (قابل حذف)

فلفل دلمه و گوجه گیلاسی مقداری

آویشن و نمک و فلفل سیاه و کمی روغن

 

 

طرز تهیه:

اول اون یه دونه پیاز رو خرد کنید و توی روغن تفت بدید تا سبک بشه.

 

 

گوشت رو  اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت بدید تا گوشت به همراه پیاز کمی پخته بشه.

 

 

سس گوجه و نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید.

 

 

 

خمیر رو به چونه های مساوی تقسیم کنید، من هفت قسمت کردم.

 

 

خمیر رو به شکل دایره باز کنید.

 روش کمی سس بریزید و پخش کنید.

 

 

یک قاشق از مایع گوشت روی خمیر بریزید.

 

 

روش پنیر پیتزا بریزید، یک قاشق مربا خوری هم پودر پنیر پارمسان بریزید( اگه نداشتید مشکلی نیست میتونید حذفش کنید، البته با این پنیر خوشمزه تر میشه.)

 

 

روش برشهایی از فلفل دلمه ای و گوجه گیلاسی بگذارید.( این گوجه گیلاسی ها محصول خودمه، بوته ش رو گرفته بودم فکر نمیکردم واقعا گوجه هاش برسه، از اون بوته کوچیک من فکر کنم نزدیک ۲۰،۳۰ تا گوجه برداشت کردم، البته با راهنمایی شاپرک جونم)

 

 

کمی آویشن روش بپاشید و بگذارید توی فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰

 

 

 این یکی داره بهتون لبخند میزنه:

 

 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

پیتزا لقمه

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۵۱ ب.ظ
این پیتزاها با باقی مانده خمیری که از پخت نان کندوی پنیری مونده بود درست شدند و همونطور که تو ژست قبلی گفتم نصف خمیر رو برای پخت نون استفاده کردم و با نصف دیگش هم این پیتزا های خوشمزه پخته شدند. به جرات میتونم بگم این خمیر برای پیتزا هم خیلی عالیه و نون ترد و کرانچی بهمون میده که من عاشق این مدل پیتزا هستم. این مدل پیتزا گزینه مناسبیه برای مهمونی های عصرانه، حتی برای افطار هم میتونید استفاده کنید.

من این رو با گوشت آماده کردم شما میتونید از هر فلینگی  که دوست داشتید استفاده کنید.

 

 

مواد لازم:

خمیر یک واحد که توضیحش تو این پست اومده ،البته من با نصف خمیر درست کردم که هفت تا از این پیتزا لقمه ها شد البته اگه خمیر رو بزرگتر بگیرید تعداد کمتر و اگه خمیر رو کوچیکتر بگیرید تعداد بیشتری پیتزا لقمه خواهید داشت.

برای فیلینگ:این مقدار برای نصف خمیر ذکر شده، اگه گل خمیر رو استفاده میکنید مواد رو زیادتر بگیرید.

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز یک  عدد کوچیک

سس گوجه چند قاشق

پنیر موزارلا (پیتزا) ۱۰۰ گرم

پنیر پارمسان ۵۰ گرم (قابل حذف)

فلفل دلمه و گوجه گیلاسی مقداری

آویشن و نمک و فلفل سیاه و کمی روغن

 

 

طرز تهیه:

اول اون یه دونه پیاز رو خرد کنید و توی روغن تفت بدید تا سبک بشه.

 

 

گوشت رو  اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت بدید تا گوشت به همراه پیاز کمی پخته بشه.

 

 

سس گوجه و نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید.

 

 

 

خمیر رو به چونه های مساوی تقسیم کنید، من هفت قسمت کردم.

 

 

خمیر رو به شکل دایره باز کنید.

 روش کمی سس بریزید و پخش کنید.

 

 

یک قاشق از مایع گوشت روی خمیر بریزید.

 

 

روش پنیر پیتزا بریزید، یک قاشق مربا خوری هم پودر پنیر پارمسان بریزید( اگه نداشتید مشکلی نیست میتونید حذفش کنید، البته با این پنیر خوشمزه تر میشه.)

 

 

روش برشهایی از فلفل دلمه ای و گوجه گیلاسی بگذارید.( این گوجه گیلاسی ها محصول خودمه، بوته ش رو گرفته بودم فکر نمیکردم واقعا گوجه هاش برسه، از اون بوته کوچیک من فکر کنم نزدیک ۲۰،۳۰ تا گوجه برداشت کردم، البته با راهنمایی شاپرک جونم)

 

 

کمی آویشن روش بپاشید و بگذارید توی فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰

 

 

 این یکی داره بهتون لبخند میزنه:

 

 

 

نظرات  (۱۹)

سلام اسراخانم دستت درد نکنه واقعا محشره
پاسخ:
ممنونم عزیزم
سلام
دست شما درد نکنه ،طاعات شما قبول
سلام عزیزم طاعاتتون قبول .به به عجب پیتزایی .دستت طلا
به به!!!!!!!!!!!
دهنم آب افتاد!دلم ذوب شد!!پاهام شل شد!!! وای وای گشنه هم که شد!!!!
مر3000

سلام اسرا جون دستت درد نکنه چه پیتزاهای بامزه ای شدن آدم دلش میخواد ناخونک بزنه
پاسخ:
سلام شاپرک جون...مرسی عزیزم..خوندی دیگه از گوجه گیلاسی های بوته خودمه ها.
۰۸ مرداد ۹۱ ، ۱۹:۲۴ اکـــــــــــــــرم
چقدر وسوسه انگیز شده
خیلی دلم خواست
نووش جانتان
سلام اسرا جون.بازم گل کاشتی.من عاشق پیتزام وحتما درستش میکنم ولی یادت باشه یه خاهشی کردم ولی ردش کردی (گذاشتن دستور میگو در وبلاگ)مهم نیست چون من بازم یکی از طرفداران وبلاگتم
سلام عزیزم
ممنون از آموزشهاتون خیلی استفاده می کنم
پاسخ:
مرسیییییییییییی
خیلی جالبه خانوم با سلیقه
پاسخ:
ممنونم دوست خوبم
سلام خانومی

عباداتتون قبول حق

مثل همیشه عالی و شیک
پاسخ:
طاعات و عبادات شما هم قبول
عالی بوداسراجان منم اهل تبریزم بااینکه سن کمی دارم ولی غذاهاتو پختم وخیلی هم خوشم اومد دستت دردنکنه فقط تزیین غذا بذاری ممنون میشم
سلام دوست عزیز
خوشحالم که بطور اتفاقی با سایتتون آشنا شدم
شنیده بودم آذریها هنرمندن
موفق و پیروز باشید
یلدا پیشاپیش مبارک
پاسخ:
امیدوارم یلدای شیرینی در کنار خانواده داشته باشین
چه قدر کار خوبی کردید سایتو منتقل کردید.خیلی بهتر شده. مرسی
پاسخ:
ممنونم عزیزم
سلام.من تازه اینجا و پیدا کردم.واااااای محشره.همشون عالین.انشالله همیشه موفق باشید.
پاسخ:
سلام خیلی خوش آمدید دوست عزیز و ممنونم از لطفتون.

salaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

u kheyliiiiiiiiiiiiiiiiii ba salighe iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

vali

ghabool kon ke ashpaziii  haziine dare

ey kash man ham  vosam miresiiiiiiiid

hamiishe movafagh bashiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii asra jaaaaaaaaaaan

پاسخ:
سلام
ممنونم دوست عزیزم
منم با شما موافقم، مخصوصا با این اوضاع اقتصادی جامعه، ولی تلاش من برای اینه که چیزهایی رو که بلدم بدون کم و کاست در اختیار علاقه مندها قرار بدم و امیدوارم مشمول ذمه کسی نشم.
شما هم شاد و خوش باشی عزیزم
سلام اسرا جان واقعا دستت درد نکنه از دیشب که سایتتو پیدا کردم دوست ندارم از پای سیستمم پاشم امروز که سر کار بودم دوست داشتم زود کارم تموم بشه بیام خونه تا تمام هنراتو ببینم خیلی خیلی استفاده کردم خدا قوت...
پاسخ:
ممنونم دوست عزیزم، حضور شماست که باعث دلگرمی من برای ادامه کار میشه.
salam doste man mikhastam azaton ye sola beporsam

man har vaght in pitza doros mikonam khamiresh mesle sang mishe 

kheli khamiresh bad ishe masele sang mimone nemidonam chera




پاسخ:
سلام عزیزم
درست کردن خمیر دقت و حوصله میخواد، اگه خمیر به اندازه کافی ورز داده نشه سفت میشه، نکاتی رو که در پستهای مربوط به نان و خمیر گفتم رو بدقت بخونید و عمل کنید حتما کیفیت خمیرتون عالی خواهد شد، لینک خمیر توی این پست هست
واقعا عالیه دستتون درد نکنه.

پاسخ:
مرسی
واقعا عالیه دستتون درد نکنه.

پاسخ:
مرسی عزیزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی