دنیای اسراء

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ

نان گل

  امروز اومدم با یک نون خوشمزه و بی نظیر، که هم طعمش عالیه و هم کیفیتش. از خمیر این نون میتونید واسه خمیر پیتزا هم استفاده کنید.  



مواد لازم:

آرد حدود 5 لیوان فرانسه

آب ولرم نصف پیمانه

شیر یا آب ولرم یک پیمانه 

مایع خمیر فوری 1قاشق سوپخوری

شکر 1 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 1 عدد

نمک 1 قاشق چایخوری

روغن مایع یا کره ذوب شده نصف لیوان

کنجد برای تزیین



طرز تهیه:

نصف لیوان آب ولرم رو با شکر



و خمیر مایع  مخلوط کنید و هم بزنید،



اگه از خمیر مایه فوری استفاده میکنید نیازی نیست که بمونه ولی برای خمیر مایه معمولی این مخلوط رو ده دقیقه استراحت بدید تا خمیر مایع فعال بشه.(من از خمیر مایه فوری استفاده میکردم ولی چون خیلی وقت بود ازش استفاده نکرده بودم و شک داشتم کهنه شده باشه به همین خاطر گذاشتم تا بمونه و کف کنه، اگه تو این مرحله کف نمیکرد نشان دهنده اینه که خمیر مایه کیفتیتش رو از دست داره و به درد نمیخوره)

  چون این مخلوط پف میکنه لیوان رو داخل یک کاسه بگذارید تا اگه مواد سرزیر کرد توی کاسه بریزه.  



کمی از زرده تخم مرغ رو برای رو مال کنار بگذارید و بقیه ش رو هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط بشه.

بعد از ده دقیقه مایع خمیر به این شکل در میاد.



مخلوط خمیر مایه رو داخل کاسه بریزید و یک لیوان شیر یا آب ولرم و تخم مرغ هم زده رو هم اضافه کنید.



همچنین نمک 



چند قاشق از روغن رو نگه دارید و بقیه روغن رو هم اضافه کنید.



چهار لیوان از آرد رو اضافه کنید و مخلوط کنید.تو این مرحله خمیر به این شکل در میاد.



چون میزان جذب آردها فرق میکنه نمیشه مقدار دقیقی برای آرد گفت یک لیوان باقی مانده رو کنار دستتون بگذارید و کم کم به خمیر اضافه کنید و خوب ورز بدید با یک دست کنار کاسه رو بگیرید و با یک دست خمیر رو به طرف بالا بکشید و بعد روی خمیر بیارید بعد کاسه رو 45 درجه بچرخونید , وباز همین کار رو تکرار کنید، گاهی هم دستتون رو چرب کنید و باز خمیر رو ورز بدید. حداقل ده دقیقه باید خمیر ورز داده بشه. آرد رو تا زمانی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه. اگه ورز دادن براتون مشکله میتونید صد بار به خمیر ضربه بزنید یعنی خمیر رو گلوله کنید و به روی میز یا داخل کاسه بزنید. سعی کنید چسبندگی خمیر رو با ورز دادن بگیرید چون اضافه کردن زیاد آرد باعث میشه نون سفتی داشته باشید.

یک کاسه تمیز رو چرب کنید و خمیر رو گرد کنید و داخل اون بگذارید.



روی خمیر رو با دستمال مرطوب بپوشونید.



یک ساعت استراحت نیاز داره خمیر تا ور بیاد. توی محیط آشپزخونه، تو فصل زمستان بگذارید در جای گرم. البته خمیر من در سه ربع به این حد رسید و من نگذاشتم بیشتر بمونه. می بینید حجم خمیر سه برابر شده.




خمیر رو کمی ورز بدید تا حبابها خارج بشن. (خیلی کم باید ورز داده بشه، فقط در حد یکه حبابها بترکن)



روی سطح مورد نظر رو کمی آرد بپاشید و با این حجم خمیر دو تا از این نونها در میاد. پس اول خمیر رو دو قسمت کنید. نکته مهم اینه که خمیر رو با چاقو جدا کنید و با دست خمیر رو نکشید.



بعد هر قسمت رو 9 قسمت کنید، یکی از قسمتها که واسه مرکز بیشتر باشه.



با دست به شکل یک مار در بیارید.



بعد به شکل حلزونی بپیچید و داخل ظرف پخت بگذارید. البته اول قالب یا ظرف مورد نظر رو چرب کنید.






من برای اینکه بتونم خوب عکس بگیرم توی سینی درست کردم و واسه اینکه بتونم به ظرف پخت منتقل کنم زیرش کاغذ روغنی گذاشتم شما نیازی نیست کاغذ روغنی استفاده کنید از همون ابتدا داخل سینی فر یا ظرف پختتون آماده کنید.

بقیه خمیر ها رو هم به شکل مار درست کنید و اونها رو بپیچید و دور خمیر اول بچینید.



روش رو بپوشونید و 20 دقیقه استراحت بدید.

روی خمیر رو با زرده تخم مرغ یا شیر و زرده تخم مرغ یا شیر و زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و کنجد بپاشید.


و داخل فر با حرارت 180 به مدت 20 الی 30 دقیقه بپزید.

من داخل کیک پز پختم و تقریبا همون زمان برای پختش کافی بود.




نکته:

من معمولا داخل نونها از پودر زنجبیل استفاده میکنم، برای این مقدار نون تقریبا یک قاشق مرباخوری پر پودر زنجبیل میتونید بریزید. البته اگه خواستید برای خمیر پیتزا استفاده کنید، دیگه زنجبیل رو اضافه نکنید. 

من برای پخت نان از آرد مخصوص نان فانتزی یا بربری استفاده میکنم. برای پختن این نان چون مقدار آرد مخصوص نان توی خونه کم داشتم.3.5 لیوان آرد نان و 1.5 لیوان آرد مخصوص کیک استفاده کردم و به نظرم کیفیتش بهتر از زمانی بود که کلا از آرد نان استفاده میکردم.

پ.ن: اگه از فر گازی برای پخت نون استفاده میکنید حتما یک کاسه آب داخل فر بگذارید تا بافت نون خشک نشه و نون نرمی داشته باشید.



p


نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

نان گل

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ
  امروز اومدم با یک نون خوشمزه و بی نظیر، که هم طعمش عالیه و هم کیفیتش. از خمیر این نون میتونید واسه خمیر پیتزا هم استفاده کنید.  



مواد لازم:

آرد حدود 5 لیوان فرانسه

آب ولرم نصف پیمانه

شیر یا آب ولرم یک پیمانه 

مایع خمیر فوری 1قاشق سوپخوری

شکر 1 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 1 عدد

نمک 1 قاشق چایخوری

روغن مایع یا کره ذوب شده نصف لیوان

کنجد برای تزیین



طرز تهیه:

نصف لیوان آب ولرم رو با شکر



و خمیر مایع  مخلوط کنید و هم بزنید،



اگه از خمیر مایه فوری استفاده میکنید نیازی نیست که بمونه ولی برای خمیر مایه معمولی این مخلوط رو ده دقیقه استراحت بدید تا خمیر مایع فعال بشه.(من از خمیر مایه فوری استفاده میکردم ولی چون خیلی وقت بود ازش استفاده نکرده بودم و شک داشتم کهنه شده باشه به همین خاطر گذاشتم تا بمونه و کف کنه، اگه تو این مرحله کف نمیکرد نشان دهنده اینه که خمیر مایه کیفتیتش رو از دست داره و به درد نمیخوره)

  چون این مخلوط پف میکنه لیوان رو داخل یک کاسه بگذارید تا اگه مواد سرزیر کرد توی کاسه بریزه.  



کمی از زرده تخم مرغ رو برای رو مال کنار بگذارید و بقیه ش رو هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط بشه.

بعد از ده دقیقه مایع خمیر به این شکل در میاد.



مخلوط خمیر مایه رو داخل کاسه بریزید و یک لیوان شیر یا آب ولرم و تخم مرغ هم زده رو هم اضافه کنید.



همچنین نمک 



چند قاشق از روغن رو نگه دارید و بقیه روغن رو هم اضافه کنید.



چهار لیوان از آرد رو اضافه کنید و مخلوط کنید.تو این مرحله خمیر به این شکل در میاد.



چون میزان جذب آردها فرق میکنه نمیشه مقدار دقیقی برای آرد گفت یک لیوان باقی مانده رو کنار دستتون بگذارید و کم کم به خمیر اضافه کنید و خوب ورز بدید با یک دست کنار کاسه رو بگیرید و با یک دست خمیر رو به طرف بالا بکشید و بعد روی خمیر بیارید بعد کاسه رو 45 درجه بچرخونید , وباز همین کار رو تکرار کنید، گاهی هم دستتون رو چرب کنید و باز خمیر رو ورز بدید. حداقل ده دقیقه باید خمیر ورز داده بشه. آرد رو تا زمانی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه. اگه ورز دادن براتون مشکله میتونید صد بار به خمیر ضربه بزنید یعنی خمیر رو گلوله کنید و به روی میز یا داخل کاسه بزنید. سعی کنید چسبندگی خمیر رو با ورز دادن بگیرید چون اضافه کردن زیاد آرد باعث میشه نون سفتی داشته باشید.

یک کاسه تمیز رو چرب کنید و خمیر رو گرد کنید و داخل اون بگذارید.



روی خمیر رو با دستمال مرطوب بپوشونید.



یک ساعت استراحت نیاز داره خمیر تا ور بیاد. توی محیط آشپزخونه، تو فصل زمستان بگذارید در جای گرم. البته خمیر من در سه ربع به این حد رسید و من نگذاشتم بیشتر بمونه. می بینید حجم خمیر سه برابر شده.




خمیر رو کمی ورز بدید تا حبابها خارج بشن. (خیلی کم باید ورز داده بشه، فقط در حد یکه حبابها بترکن)



روی سطح مورد نظر رو کمی آرد بپاشید و با این حجم خمیر دو تا از این نونها در میاد. پس اول خمیر رو دو قسمت کنید. نکته مهم اینه که خمیر رو با چاقو جدا کنید و با دست خمیر رو نکشید.



بعد هر قسمت رو 9 قسمت کنید، یکی از قسمتها که واسه مرکز بیشتر باشه.



با دست به شکل یک مار در بیارید.



بعد به شکل حلزونی بپیچید و داخل ظرف پخت بگذارید. البته اول قالب یا ظرف مورد نظر رو چرب کنید.






من برای اینکه بتونم خوب عکس بگیرم توی سینی درست کردم و واسه اینکه بتونم به ظرف پخت منتقل کنم زیرش کاغذ روغنی گذاشتم شما نیازی نیست کاغذ روغنی استفاده کنید از همون ابتدا داخل سینی فر یا ظرف پختتون آماده کنید.

بقیه خمیر ها رو هم به شکل مار درست کنید و اونها رو بپیچید و دور خمیر اول بچینید.



روش رو بپوشونید و 20 دقیقه استراحت بدید.

روی خمیر رو با زرده تخم مرغ یا شیر و زرده تخم مرغ یا شیر و زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و کنجد بپاشید.


و داخل فر با حرارت 180 به مدت 20 الی 30 دقیقه بپزید.

من داخل کیک پز پختم و تقریبا همون زمان برای پختش کافی بود.




نکته:

من معمولا داخل نونها از پودر زنجبیل استفاده میکنم، برای این مقدار نون تقریبا یک قاشق مرباخوری پر پودر زنجبیل میتونید بریزید. البته اگه خواستید برای خمیر پیتزا استفاده کنید، دیگه زنجبیل رو اضافه نکنید. 

من برای پخت نان از آرد مخصوص نان فانتزی یا بربری استفاده میکنم. برای پختن این نان چون مقدار آرد مخصوص نان توی خونه کم داشتم.3.5 لیوان آرد نان و 1.5 لیوان آرد مخصوص کیک استفاده کردم و به نظرم کیفیتش بهتر از زمانی بود که کلا از آرد نان استفاده میکردم.

پ.ن: اگه از فر گازی برای پخت نون استفاده میکنید حتما یک کاسه آب داخل فر بگذارید تا بافت نون خشک نشه و نون نرمی داشته باشید.



p
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۳۰
اسراء افسری

نظرات  (۴۴)

۳۱ خرداد ۹۱ ، ۱۰:۴۱ ریحانه بهشتی
به به دستت درد نکنه چه خوشمزه و خوشرنگ واسه صبحونه و عصرونه عالیه
سلام عزیزم
چقدر عالی شده
دستتون درد نکنه
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز
سلام اسرا جان واقعا که هنرمندی خیلی خوب شده
پاسخ:
سلام..مرسی نازنین جون
سلام اسرا جون....
من خیلی دوست دارم ازاین نونا درست کنم ولی حیف که فعلا وقتش رو ندارم... نونت خیلی خوشگل شده.....راستیاگه خواستی با هم تبادل لینک داشته باشیم...خوشحال میشم بیای پیشم....
سلام خوبی خانمی.دستت درد نکنه .دسرتم فوق العاده بود .موفق باشی عزیزم
پاسخ:
سلام قربانت تهمینه جونم..زنده باشی گلم
اسرا جون چه نون تپل مپلی شده دستت درد نکنه باید برم تو کارش و از مزه اش لذت ببرم
قشنگ شده و خوشمزه دستتون درد نکنه
سلام اسرا جون اگه برای پیتزا بخوایم استفاده کنیم شکرشم باید اضافه کنیم؟عیدتم مبارکا خیلی عالی شده
سلام اسراءعزیزم
اعیاد شعبان مبارک
پاسخ:
عید شما هم مبارک
سلام اسراجون دست گلت دردنکنه چه خوشگل شده این نون
خواستم بپرسم با آرد سبوسدار هم میشه این نون را پخت یا حتما باید آردنون فانتزی باشه آیا میشه داخل خمیر سیاهدانه یا زیره ریخت ممنون از جواب شما
پاسخ:
سیاهدانه رو میتونی به جای کنجد روش بپاشی ولی پودر زیره رو میتونی داخل خمیر استفاده کنی.
سلام اسراء جونم دست گلت درد نکنه فوق العاده ست من که خیلی دوست دارم...
خداوند تنها ، تنهایی است که تنها را تنها نمی گذارد.
سلام
چه نون خوشکلیه،امیدوارم بتونم همینطوری بپزم.
اگه سوال آشپزی داشته باشیم میتونیم ازت بپرسیم؟
پاسخ:
بله خوشحال میشم راهنماییت کنم
باسلام اسراجان خیلی عالی و بجا چون نزدیک رمضان هم هست و این جور نونها طرفداران زیادی خواهد داشت ممنون
اما درمورد آرد نان چرا از آرد ممتاز که یک نوعش مخصوص نان و یک نوعش مخصوص کیک وشیرینی است و درشهر ما درسویرها موجود است و کیفیتش عالی است استفاده نمی کنی و آیا میشود با این خمیر نوع مغزدار(کشمش وگردوئی) را هم درست کرد
۰۶ تیر ۹۱ ، ۱۲:۵۵ قناد باشی
سلام و عرض دستت درد نکنه بابت آموزش این نان لذیذ واقعا برای ماه رمضان مناسبه
راستی من با بلاگفا مشکل داشتم کلا آدرسم را عوض کردم آدرس جدید من :
http://cheferia.net با اسم آشپزخانه مجازی هستش ممنون از شما
پاسخ:
چشم با آدرس جدید لینک میکنم.
سلام : احسنت بر این ذوق و سلیقه واقعا سایت جالبی دارین خیلی استفاده کردم.امیدوارم عاقبت بخیر باشی دست مادرت درد نکنه با این دختر کدبانو
پاسخ:
موفق و سربلند باشید.
عالی بود
به نام خدا
با سلام و احترام
از روی این دستور و عکس هایی که گذاشتید درست کردم فوق العاده بود. فقط من با آرد معمولی درست کردم که کمی تیره تر شده بود. دستتون گل!
پیروز و پرشور باشید.
پاسخ:
موفق و سربلند باشید.
سلام
اسرا جان ما منتظر آپ جدید هستیم ها.
موفق باشی عزیز
پاسخ:
پیروز و سربلند باشی گلم
سلام ،من این نون رو درست کردم اما نمیدونم چرا خشک شد
چقدر شکلش خشگل شده .وقتی شما میگی خوشمزس ادم حتمن باید تست کنه
ممنونم
پاسخ:
ممنونم، امیدوارم تست کنی و از خوردنش در کنار خانواده لدت ببری
سلام دوست هنرمندم. از کارهاتون لذت می برم. من مدتی ست وبتون رو دنبال می کنم و بی اجازه لینکتون کردم خوشحال میشم شما را در جمع دوستانم داشته باشم. موفق باشید.
ببخشید جمله درجمع دوستان رو فکر کنم اشتباهی اینجا نوشتم چون هستید. حواس آدم که پرت بشه این میشه دیگه.
عزیز با سلیقه دست گلت درد نکنه . من نون نمی پزم فقط شاید تو ماه رمضون یکی دو بار اینکارو کنم . ولی خیلی همون یکی دو بار درست کردنش هم بهم لذت میده
پاسخ:
ممنونم الهام جان...ولی من عاشق خمیربازی و نون درست کردن هستم، یه مدتی بود مج دستم درد میکرد نمیتونستم درست کنم ولی حالا که بهتر شده بازم افتادم تو کار نونوایی، خدا میدونه کی بازم مچ دست مشکل ساز بشه
ممنون از راهنماییت خانومی،
واسه پخت از ماکروفر"پخت ترکیبی" استفاده کرده بودم،

پاسخ:
من متاسفانه تجربه کار با ماکروفر رو ندارم
با سلام
اسراجان من دیشب یه نون شبیه این درست کردم(البته از یه سایت دیگه دستورش رو برداشتم ) به طوراتفاقی باشماآشنا شدم و دستور پختتون رودیدم .می خوام ازتون حسابی تشکر کنم . چون نونی که من دیشب پختم پف نکرد- خمیرش موقع جمع کردن کشیده می شد (من خمیروبا دست از هم جدامی کردم) و توی فر خیلی خشک شد.راستش خیلی ناامید شدم ولی الان با توضیحات شما خیلی از اشتباهاتم رومتوجه شدم آخر هفته حتمادوباره امتحان می کنم (طبق دستور کامل شما ) و حتما بهتون اطلاع می دم. بسیار ممنون
پاسخ:
منم ممنونم از لطفت
سلام مجدد
طاعادتون قبول باشه. من امروز این نون رو درست کردم الان هم که چند دقیقه مونده به افطار منتظریم تا بخوریم . دخترم که خورد خوشش اومد . عالی شد فقط یه مشکل اونم این که رنگش مثل نان شما نشد خیلی کم رنگ شد. لطفاَ راهنماییم کنید. ممنون
پاسخ:
نماز روزه شما هم قبول...به احتمال زیاد نونت کم توی فر مونده باید تا زمانی داخل فر بمونه که روش به رنگ دلخواهت در بیاد. در این حین باید چک کنی تا نسوزه
سلام مجدد
بلاخره این نون خوشمزه رودرست کردم و اسراء جان بسیار عالی شد تنها مشکلی که داشت رنگش به خوبی رنگ نون شما در نیومد و راستش خیلی کمرنگ تر هم شد . هیچ مشکل دیگه ای نداشت لطفاً راهنماییم کنید. ممنون
پاسخ:
خوشحالم که دوست داشتی، سوالت رو توی کامنت قبلی جواب دادم عزیزم ،ببخش دیر جواب کامنت رو دادم،
سلام اسرا جان.من تازه درگیر آشپزی شدم! دوست دارم این نونم درست کنم ولی نمیدونم مایع خمیر فوری رو از کجا تهیه کنم!!
پاسخ:
میتونی از لوازم قنادی ها تهیه کنی، امیدوارم درست کنی و خوشت بیاد
سلام اسرا جان!
من چند روز پیش نون درست کردم.فقط چون شیرین بود شکر بیشتری نسبت به دستورالعملی که اینجاست ؛ استفاده کردم.ولی یه مشکل بزرگ داشت که بوی بدی میداد.همون بوی بد مایع خمیر فوری!چیکار باید بکنم تا دفعه بعد نونم این بو رو نده؟ البته باید بگم چون تجربه اولم بود نمی دونستم باید 10 دقیقه بذارم بمونه!!!ممنون میشم راهنماییم کنی!
پاسخ:
بوی ترش خمیر مایه وقتی احساس میشه که خمیر زیادی ور بیاد یعنی وقتی خمیر ور اومد دیگه نمونه، چون باعث میشه خمیر ترش بشه. اگه از خمیرمایه فوری استفاده کنی نیازی نیست ده دقیقه استراحت بدی.
سلام اسرا جون.
من هرچی نون می پزم قبل از اینکه بخواد پف کنه خشک میشه با اینکه یه کاسه آب جوش میذارم توی فر و درجه ی فرم هم مطابق دستور تنظیم میکنم.یه چیزی در حد نون روغنی میشه،تمام مراحل درست کردن خمیر رو طبق دستور انجام می دم و بعد از یکی دو ساعت هم حجم خمیرم دو برابر میشه. این رو بگم که نون پیتزام خوب میشه.یه بارهم که از بیرون برای پیتزا خمیر گرفتم و توی فر گذاشتم نونم باز هم خشک شد و به کیفیت نون هایی که تو سایت آموزش دادی نمیشه.خمیر مایه ام رو تازه گرفتم جنسش هم خوبه. فرانسویه که آبیه و عکس یه آشپز کارتونی در حال نون پختنه رو روش کشیده.
خوشحال میشم راهنماییم کنی.
مرسی
راستی یادم رفت بگم خمیر رو قبل از استراحت 5 دقیقه ورز دادم. گذاشتم تو سینی با یه دست پایین خمیر رو گرفتم و با دست دیگه به سمت جلو هل دادم بعد جمعش کردم و دوباره به سمت جلو هل دادم نمی دونم چه جوری برات توضیح بدم ولی فکر کنم مثل همین عکسی که خودت گذاشتی عمل کردم.بعد از چیدن خمیر در سینی فر هم 10 دقیقه به نون استراحت دادم بعد تو فر گذاشم.
پاسخ:
بی جان تنها موردی که به نظرم میاد و به احتمال زیاد فکر میکنم مشکلت همونه، کم ورز دادن خمیره من توی دستورها هم گفتم که خمیر باید ده دقیقه حداقل ورز داده بشه. یعنی هر چقدر خمیرت رو کمتر ورز بدی نون سفت تری خواهی داشت، این مشکلی بود که منم قبلا داشتم، اینبار حتما خمیرت رو حداقل ده دقیقه ورز بده با همون روشی که نوشتی مطمئنم کیفیت نونت خیلی بهتر میشه.
سلام
این لیوان فاسه یعنی قدر؟
همینوطر قاشق سوپخوری رو هم به گرم ( حدودا) بگید ممنون می شم.
بوس
پاسخ:
موادی رو هم که با قاشق سوپخوری گفتم، منظور قاشق های اندازه گیری استاندارد هست اگه نداشتید همون قاشق های غذاخوری معمولی استفاده کنید البته باید پر بردارید.یعنی سر صاف نباشه.
واااااای چه نونی شدهذست گلت درد نکنه ننه
به به به.مبارکهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه.پس چرا عکس ندارم؟
پاسخ:
مرسی روشنا جان. امان از دست این عکسها که با من راه نمیان
سلام اسرا جان من دیروز جمعه نان گل رو درست کردم، عالی در اومد شوهر مشکل پسند من نمره بیست بهش داد.ممنون عزیز.
پاسخ:
سلام نوش جون شما و همسرتون
salam asra jan  man in non ro emtehan kardam fagat ye kam khoshk bod  mamnon
پاسخ:
سلام الناز جان
خشک شدن نون میتونه چند تا دلیل داشته باشه یکی اینکه مقدار آردش زیاد باشه و خوب ورز داده نشه، و یکی اینکه بهتره داخل فر یک کاسه آب گذاشته بشه تا نون نرمی تحویل بگیرید.بعد از پخت هم وقتی خنک شد داخل دستمال نخی تمیز بپیچید تا نرم بمونه
سلام  ،
من این نون رو درست کردم واقعا عالی شد . همسرم با خودش برد سرکار خیلی راضی بود . برای خونه بابام هم درست کردم ظرف ایکی ثانیه تموم شدن . نوش جانشون .
مرسی عزیزم .
پاسخ:

سلام

خوشحالم که اهل خانواده دوست داشتند

قربانت عزیز

۰۱ تیر ۹۲ ، ۲۳:۳۵ فرشته های زمینی

یه سوال داشتم

ار چه آردی استفاده می کنید؟

میشه با همین آرد شیرینی درست کنیم؟یا ارد دیگری لازمه؟

پاسخ:

از آردی که از نانوایی تهیه میکنم البته نباید سبوسدار باشه یعنی دقت کنید رنگ آرد زیاد تیره نباشه.

میشه با آرد قنادی هم تهیه کرد

سلام اسراجان..این نون رو درست کردم واقعا عالی بود دستت درد نکنه خیلی پوک و خوشمزه بود ویه بوی خوبی داشت..اسراجان میشه از این نون برای پیراشکی و پیتزا استفاده کرد..طعمش خوب میشه؟؟؟

پاسخ:
سلام عزیزم ، نوش جونتون، چرا که نه خیلی هم خوشمزه میشه.
ممنون‌‌خیلی‌خوب‌بود

پاسخ:
مرسی
دست گلت درد نکنه من که اصلا اشپزیم خوب نیست با توضیحات کامل شما درست کردم عالی شد 
پاسخ:
ممنون دوست عزیز و نوش جونتون
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۱۳ سیمین ازتبریز
سلام خوشگل عزیز آبا ابن نان همان نان شیرینی است که درماه رمضان در افطارسرومیکنیم
پاسخ:
سلام، نه فرق داره با اون
ظاهرش خیلی عالی شده حتما خوش مزه هم هست
پاسخ:
واقعا خوشمزه است حتما امتحان کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی