دنیای اسراء

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۰۸ ب.ظ

قهوه موکا

قهوه موکا به ترکیب قهوه دم کشیده (اکثرا اسپرسو) با سس شکلات اطلاق میشه. برای افرادی که هم شکلات و هم قهوه رو دوست دارند یک نوشیدنیه بی نظیره.  

این قهوه از چهار لایه تشکیل میشه لایه اول سس شکلاته لایه دوم قهوه دم کرده و روی اون کف شیر و لایه آخر خامه قرار میگیره.  

تو این پست هم سس شکلات رو آموزش میدم و هم قهوه موکا رو




مواد لازم:

برای سس شکلات:

پودر کاکائو 4 قاشق سوپخوری

پودر قند 1 فنجان(منظور همان فنجانهای چای است)

آب جوش نصف فنجان

وانیل قدری

مواد لازم برای دو فنجان قهوه موکا

قهوه دم کشیده غلیظ یک فنجان

سس شکلات دو قاشق سوپخوری

شیر 2 فنجان

خامه فرم گرفته یا اسپری خامه برای تزیین فنجان هر چقدر دلتون خواست


طرز تهیه سس شکلات:

همه مواد سس شکلات رو با هم مخلوط کنید.




آب رو بهش اضافه کنید و بگذارید روی شعله تا بجوشه و کمی غلیظ بشه. از این سس میتونید برای تزیین بستنی و در انواع دسرها استفاده کنید.



طرز تهیه قهوه موکا:

برای تهیه قهوه موکا به قهوه اسپرسو نیاز داریم ولی چون برای تهیه این قهوه دستگاه اسپرسو ساز نیاز هست و خوب ماها که نداریم، پس به جای اون یک قاشق مرباخوری نسکافه رو داخل یک فنجان آبجوش حل کنید.

برای تهیه کف شیر هم به کف ساز شیر احتیاج داریم که خوب اون رو هم نداریم، پس شیر رو بریزید داخل شیر جوش یا یک قابلمه کوچیک و بگذارید روی شعله تا به نقطه جوش برسه نیازی نیست بجوشه.شعله رو خاموش کنید و یک هم زن بردارید و سریع  شیر رو هم بزنید، انقدر هم بزنید تا دو برابر حجم شیر کف روی شیر ایجاد بشه.



ته فنجان قهوه خوریتون رو سس شکلات بریزید.

روی اون رو قهوه رو به آرومی بریزید و تا دو سوم قنجان پر بشه، بقیه فنجان رو با قاشق کف شیر بریزید و روش رو اسپری خامه یا خامه فرم گرفته رو با قیف بزنید و روش سس شکلات بدید.

تا من دوربین رو آماده کنم و از این قهوه موکام عکس بگیرم مقداری از خامه هاش آب شد.



قهوه موکای بسیار بسیار خوشمزه ما آماده است. 

اگر میخواهید کالری قهوه بالا نره میتونید خامه رو حذف کنید ولی گفته باشم با خامه یه چیز دیگه است.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

قهوه موکا

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۰۸ ب.ظ
قهوه موکا به ترکیب قهوه دم کشیده (اکثرا اسپرسو) با سس شکلات اطلاق میشه. برای افرادی که هم شکلات و هم قهوه رو دوست دارند یک نوشیدنیه بی نظیره.  

این قهوه از چهار لایه تشکیل میشه لایه اول سس شکلاته لایه دوم قهوه دم کرده و روی اون کف شیر و لایه آخر خامه قرار میگیره.  

تو این پست هم سس شکلات رو آموزش میدم و هم قهوه موکا رو




مواد لازم:

برای سس شکلات:

پودر کاکائو 4 قاشق سوپخوری

پودر قند 1 فنجان(منظور همان فنجانهای چای است)

آب جوش نصف فنجان

وانیل قدری

مواد لازم برای دو فنجان قهوه موکا

قهوه دم کشیده غلیظ یک فنجان

سس شکلات دو قاشق سوپخوری

شیر 2 فنجان

خامه فرم گرفته یا اسپری خامه برای تزیین فنجان هر چقدر دلتون خواست


طرز تهیه سس شکلات:

همه مواد سس شکلات رو با هم مخلوط کنید.




آب رو بهش اضافه کنید و بگذارید روی شعله تا بجوشه و کمی غلیظ بشه. از این سس میتونید برای تزیین بستنی و در انواع دسرها استفاده کنید.



طرز تهیه قهوه موکا:

برای تهیه قهوه موکا به قهوه اسپرسو نیاز داریم ولی چون برای تهیه این قهوه دستگاه اسپرسو ساز نیاز هست و خوب ماها که نداریم، پس به جای اون یک قاشق مرباخوری نسکافه رو داخل یک فنجان آبجوش حل کنید.

برای تهیه کف شیر هم به کف ساز شیر احتیاج داریم که خوب اون رو هم نداریم، پس شیر رو بریزید داخل شیر جوش یا یک قابلمه کوچیک و بگذارید روی شعله تا به نقطه جوش برسه نیازی نیست بجوشه.شعله رو خاموش کنید و یک هم زن بردارید و سریع  شیر رو هم بزنید، انقدر هم بزنید تا دو برابر حجم شیر کف روی شیر ایجاد بشه.



ته فنجان قهوه خوریتون رو سس شکلات بریزید.

روی اون رو قهوه رو به آرومی بریزید و تا دو سوم قنجان پر بشه، بقیه فنجان رو با قاشق کف شیر بریزید و روش رو اسپری خامه یا خامه فرم گرفته رو با قیف بزنید و روش سس شکلات بدید.

تا من دوربین رو آماده کنم و از این قهوه موکام عکس بگیرم مقداری از خامه هاش آب شد.



قهوه موکای بسیار بسیار خوشمزه ما آماده است. 

اگر میخواهید کالری قهوه بالا نره میتونید خامه رو حذف کنید ولی گفته باشم با خامه یه چیز دیگه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۲
اسراء افسری

نظرات  (۲۰)

۲۳ فروردين ۹۱ ، ۰۰:۲۳ خودت میدونی کی هستم
دیگه بهت سر نمی زنم بد جنس. خوب بلد نیستی بگو خودتو خلاص کن
برای همیشه رفتم
وااااااااااااااااااااااااااااااااای نه منم میخوام بااااااااااااا
سلام عزییییییییییییزم خوبی؟واااااااااااااااای مرسی از قهوه ات چقدر شیک و خوشگل خوشمزه ست بوش تا اینجا داره میاد دست گلت درد نکنه راستی میشه طرز تهیه خامه فرم گرفته رو یبار دقیقا توضیح بدی و طرز تهیه قهوه ترک رو ازت ممنون میشم
دنیا را بد ساخته اند … کسی را که دوست داری ، تو را دوست نمی دارد … کسی که تورا دوست دارد ، تو دوستش نمی داری … اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد … به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند … و این رنج است …
۲۳ فروردين ۹۱ ، ۱۱:۴۸ سراشپز سپیده
به به اسرا چه کردی؟
پاسخ:
مرسی گلم
سلام بانو

انوقت اینو چه جوری میخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون از آموزش این نوشیدنی....اینجور چیزا رو من خیلی دوست دارم، فکر کنم دوستان دیگه هم دوست میدارن...هر چند هر چی شما کدبانوی نمونه اموزش میدی تا حالا برام بی نظیر بوده..
موفق باشی...
راستی یه سوال؟؟؟؟؟؟
وقتی ژله توی این قالبهای سلیکونی درست میکنم که تک نفره بشه، اینا که خونه خونه س و به شکل گل و قلب و...اینا هست، از قالب درنمیاد....تو آب جوش هم میزنم باز درنمیاد و تکه تکه و نافرم میشه...راهکاری به نظرت میرسه؟؟؟؟
۲۳ فروردين ۹۱ ، ۱۲:۲۸ ریحانه بهشتی
وایییییییییییییی خیلی خوشمزه است . من از اینا میخوام دهنم آب افتاد.
پاسخ:
مطمئنم شما خوشمزه ترش رو درست میکنی..اما فکر کنم قهوه و چای واسه نی نیت ضرر داشته باشه، البته چای رو میدونم اما قهوه رو مطمئن نیستم.
سلام عزیزم
باور میکنی طعم خوشش از اینجا هم حس می شه
دستت درد نکنه
پاسخ:
ممنونم از لطفتون عزیز
دوس دارم عاشق شکلاتو کاکائو ومخصوصا خامه الهی بمیرم برا خودم 6ماه لب نزدم وای ی یاد کاپوچینو افتادم ...(لعنت بر شیطون)داره گولم میزنه ..قهوه موکای شما اسرای عزیزم رو درست میکنم میل میکنم
/بعدش باورزش 1ساعته در خدمت خودم هستم هه هه هه هه مواظب خودت باش دوست عزیزم
سلام از راه دور طعمش را حس کرده همچنین بوی خوش قهوه را
پاسخ:
سلام امیدوارم درست کنی و از طعمش لذت ببری عزیزم
اسرا جان اول از قهوت ممنونم و دوم عذر خواهی میکنم که در مقابلت دارم نظر میدم ولی دوست عزیزمون فاخته جان از طرز در آوردن ژله تو ظرفهای سیلیکونی پرسید من یک راهکار برای همه ظروف نازک ،شیشه ای و ... میگم:
ظرفتون حالا هرچی که هست رو در بشقاب یا ظرف مورد نظر برای سرو قرار بدید(بصورت سروته)بعد با سشوآر به مدت 3 تا 5 دقیقه گرما بدید بعد با یه تکون کوچیک ژله به راحتی درمیاد
من ازین روش استفاده میکنم و تا حالا جواب داده

سلام اسرا جون
بدجوری دهنمون را آب انداختی دستت درد نکنه با این تزئین قشنگ
۲۷ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۱۷ رفاقت برای همیشه تعطیل
سلام خوبی
خوبه غذاهایی که شما دارین میزارین خیلی ساده و زیبا هستن در ضمن کم خرج هم هست خیلی خوبه من هم درست میکنم مرسی
پاسخ:
ممنونم از لطفتون...خوشحالم که مطالب وبلاگ براتون مفید بوده.
واااااااااااااااااااااااو چه عالیه این بانو..اسرا آخه من تو رژیمم...آخه این کارا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عالی بود
خیلی خوشم اومد زود لینکت کردم
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز
خوب بود
تشکر
خیلى دستور قشنک وکاملى بود
پاسخ:
ممنون دوست عزیز
سلام اسرا جان . ممنون از این قهوه خوشمزه که یاد دادید.من کف  شیر رو با مخاوط کن درست کردم.  شیر سرد. اونم خیلی خوب شد.
پاسخ:
سلام. مرسی از لطفتون
عالییییییییییییییییییییییییییی هستی اسرا جون
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی