دنیای اسراء

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ب.ظ

کشک بادمجان

عاشق بادمجونم و همه غذاهایی که با بادمجان درست میشه، کشک و بادمجان هم که دیگه معرکه است، درست کردن کشک و بادمجان خیلی راحته فقط بایستی چند تا نکته رو حتما رعایت کنید. یکی کیفیت بادمجان و کشک شماست که خیلی مهمه اگه هر کدوم از اونها تلخ باشن غذاتون تلخ میشه و قابل خوردن نخواهد بود، دوم هم نحوه آماده کردن کشک و بادمجان که اگه به روشی که من نوشتم درست کنید انگشتهاتون رو هم به همراه غذا خواهید خورد.



مواد لازم:

بادمجان قلمی کوچک نیم کیلو

کشک غلیظ 3 قاشق غذاخوری یا کشک نیمه رقیق یک لیوان

پیاز یک عدد

سیر سه تا چهار حبه

نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری

روغن و نمک به میزان لازم

این مقدار برای 2 تا 3 نفر کافیه



طرز تهیه:

پیاز رو خلالی خرد کنید و با روغن تفت بدید تا طلایی بشه.




پوست بادمجان رو بگیرید و ورقه کنید.

روی روقه های بادمجان نمک بپاشید و یک ساعت استراحت بدید تا تلخی بادمجان گرفته بشه.



بادمجانها رو بشورید و داخل تابه روغن بریزید، بادمجانها رو در روغن سرخ کنید. حتما در تابه رو بگذارید و با حرارت کم تا بادمجانها در حین سرخ شدن پخته و نرم بشن.من وقتی یک تابه از بادمجانها رو سرخ کردم و از تابه خارج میکنم، بادمجانهای سرخ نشده رو که توی تابه چیدم، بادمجانهایی رو هم که سرخ کردم روی اونا می چینم تا هم روغن اضافیش رو پس بده و هم باعث بشه بادمجانها سریع تر پخته بشن.




برای درست کردن نعنا داغ دو قاشق روغن داخل یک ظرف کوچیک بریزید و بگذارید روغن داغ بشه بعد شعله رو خاموش کنید و نعنا رو داخل روغن بریزید، اگه شعله رو خاموش نکنید نعنا خیلی زود می سوزه.



بادمجانهای سرخ شده رو داخل تابه با گوشت کوب بکوبید تا له بشه.




سیر رو له کنید و در همون تابه ای که بادمجانها رو سرخ کردید کمی تفت بدید تا سبک بشه.



بادمجانهای له شده رو اضافه کنید.





اگه از کشک غلیظ استفاده می کنید اون رو داخل یک لیوان آب حل کنید. کشک و نصف نعنا داغ رو بریزید.




پیاز داغ رو هم اضافه کنید. حالا نمک رو اضافه کنید، برا کشک و بادمجان سعی کنید همیشه بعد از اضافه کردن کشک نمک رو بریزید چون معمولا کشک چون شوره باعث میشه کشک و بادمجانتون شور بشه.




حرارت رو کم کنید تا کشک جذب بشه و کشک و بادمجانتون جا بیفته.




همونطور که می بینید روغن اضافیش رو هم پس میده، من بعد از پخت تابه رو کج میکنم تا روغن اضافیش جدا بشه.




برای هم من داخل طرف سرو ریختم و روش رو صاف کردم، یک دایره فرضی در نظر گرفتم و با پشت یک قاشق چایخوری اون دایره رو رسم کردم، برای اینکه وقتی کشک رو ریختم به اطراف نفوذ نکنه.




با نعنا داغ باقی مونده هم نقطه هایی روی کشک گذاشتم.




بعد با دسته یک قاشق به شکلی که می بینید یک خط کشیدم. اگه کامل متوجه نشدید پست رولت اسفناج با سالاد مرغ رو ببینید اونجا به صورت تصویری کامل توضیح دادم.




 اگه خواستید گردو به کشک بادمجان اضافه کنید گردوها رو نگینی خرد کنید یا میتونید بجای خرد کردن گردو رو داخل نایلون یا زیپ لاک بریزید و با وردنه روش بکشید تا کمی له بشه. بعد وقتی که کشک رو میریزید گردوها رو هم اضافه کنید، اگه کشک و بادمجان رو برای مهمونی درست می کنید اضافه کردن گردو رو توصیه میکنم وگرنه الزامی در استفادش نیست.




کشک بادمجان رو میتونید برای پیش غذا به صورت تک نفره هم سرو کنید، دور نون تست رو با چاقو بگیرید و چهار قسمت کرده و داخل سینی فر بچینید و گریل رو روشن کرده و بگذارید تا نونها کمی خشک بشن.از کشک و بادمجان روی نونها بگذارید و روش رو تزیین کنید، برای تزیین هم از گردو یا گوجه گیلاسی برگ نعنا استفاده کنید.




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کشک بادمجان

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ب.ظ

عاشق بادمجونم و همه غذاهایی که با بادمجان درست میشه، کشک و بادمجان هم که دیگه معرکه است، درست کردن کشک و بادمجان خیلی راحته فقط بایستی چند تا نکته رو حتما رعایت کنید. یکی کیفیت بادمجان و کشک شماست که خیلی مهمه اگه هر کدوم از اونها تلخ باشن غذاتون تلخ میشه و قابل خوردن نخواهد بود، دوم هم نحوه آماده کردن کشک و بادمجان که اگه به روشی که من نوشتم درست کنید انگشتهاتون رو هم به همراه غذا خواهید خورد.



مواد لازم:

بادمجان قلمی کوچک نیم کیلو

کشک غلیظ 3 قاشق غذاخوری یا کشک نیمه رقیق یک لیوان

پیاز یک عدد

سیر سه تا چهار حبه

نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری

روغن و نمک به میزان لازم

این مقدار برای 2 تا 3 نفر کافیه



طرز تهیه:

پیاز رو خلالی خرد کنید و با روغن تفت بدید تا طلایی بشه.




پوست بادمجان رو بگیرید و ورقه کنید.

روی روقه های بادمجان نمک بپاشید و یک ساعت استراحت بدید تا تلخی بادمجان گرفته بشه.



بادمجانها رو بشورید و داخل تابه روغن بریزید، بادمجانها رو در روغن سرخ کنید. حتما در تابه رو بگذارید و با حرارت کم تا بادمجانها در حین سرخ شدن پخته و نرم بشن.من وقتی یک تابه از بادمجانها رو سرخ کردم و از تابه خارج میکنم، بادمجانهای سرخ نشده رو که توی تابه چیدم، بادمجانهایی رو هم که سرخ کردم روی اونا می چینم تا هم روغن اضافیش رو پس بده و هم باعث بشه بادمجانها سریع تر پخته بشن.




برای درست کردن نعنا داغ دو قاشق روغن داخل یک ظرف کوچیک بریزید و بگذارید روغن داغ بشه بعد شعله رو خاموش کنید و نعنا رو داخل روغن بریزید، اگه شعله رو خاموش نکنید نعنا خیلی زود می سوزه.



بادمجانهای سرخ شده رو داخل تابه با گوشت کوب بکوبید تا له بشه.




سیر رو له کنید و در همون تابه ای که بادمجانها رو سرخ کردید کمی تفت بدید تا سبک بشه.



بادمجانهای له شده رو اضافه کنید.





اگه از کشک غلیظ استفاده می کنید اون رو داخل یک لیوان آب حل کنید. کشک و نصف نعنا داغ رو بریزید.




پیاز داغ رو هم اضافه کنید. حالا نمک رو اضافه کنید، برا کشک و بادمجان سعی کنید همیشه بعد از اضافه کردن کشک نمک رو بریزید چون معمولا کشک چون شوره باعث میشه کشک و بادمجانتون شور بشه.




حرارت رو کم کنید تا کشک جذب بشه و کشک و بادمجانتون جا بیفته.




همونطور که می بینید روغن اضافیش رو هم پس میده، من بعد از پخت تابه رو کج میکنم تا روغن اضافیش جدا بشه.




برای هم من داخل طرف سرو ریختم و روش رو صاف کردم، یک دایره فرضی در نظر گرفتم و با پشت یک قاشق چایخوری اون دایره رو رسم کردم، برای اینکه وقتی کشک رو ریختم به اطراف نفوذ نکنه.




با نعنا داغ باقی مونده هم نقطه هایی روی کشک گذاشتم.




بعد با دسته یک قاشق به شکلی که می بینید یک خط کشیدم. اگه کامل متوجه نشدید پست رولت اسفناج با سالاد مرغ رو ببینید اونجا به صورت تصویری کامل توضیح دادم.




 اگه خواستید گردو به کشک بادمجان اضافه کنید گردوها رو نگینی خرد کنید یا میتونید بجای خرد کردن گردو رو داخل نایلون یا زیپ لاک بریزید و با وردنه روش بکشید تا کمی له بشه. بعد وقتی که کشک رو میریزید گردوها رو هم اضافه کنید، اگه کشک و بادمجان رو برای مهمونی درست می کنید اضافه کردن گردو رو توصیه میکنم وگرنه الزامی در استفادش نیست.




کشک بادمجان رو میتونید برای پیش غذا به صورت تک نفره هم سرو کنید، دور نون تست رو با چاقو بگیرید و چهار قسمت کرده و داخل سینی فر بچینید و گریل رو روشن کرده و بگذارید تا نونها کمی خشک بشن.از کشک و بادمجان روی نونها بگذارید و روش رو تزیین کنید، برای تزیین هم از گردو یا گوجه گیلاسی برگ نعنا استفاده کنید.


نظرات  (۳۱)

به به  دست شما درد نکنه من  همیشه دوست داشتم این تزیینی که گفتینو یاد بگیرم
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
سلام اسرا جون، چقده دلم خواست، باید به زودی درست کنم، من عاشق اینم که توش پیاز داغ زیاد داشته باشه 
پاسخ:

سلام عزیزم

منم با یاز داغ زیاد موافقم


به به...من غش کردم اسرا...خیلی می دوستممممممممممم
پاسخ:
به پای کشک و بادمجان اصل شمالی شما نمیرسه
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۹ فاطمه (مامان سهند)
اسرا جون دست گلت درد نکنه مثل همیشه باسلیقه 
پاسخ:
ممنون عزیزم
راضیم ازت
پاسخ:

خدا رو شکر

p-:

مرسی خیلی خوب بود

پاسخ:
خواهش میکنم عزیمز
salam
Asra jan ghaza hat fogholadast.

hamasho khundamo doros kardam kheili khosh maze mishe .vaghean afarin . vali dige bebakhshid ke ru hamash un comment nazashtam barat.

age foot o fan haye khoresh haye maroof e irani o ham bezari mamnon misham. mese ghorme sabzii o gheyme o ina ke ye lem hayi dare baraye khosh maze shodanesh.

bazam mamnoo

khili khosh saligheyi
Simin
پاسخ:

سلام.

مرسی عزیزم

نظر لطف شماست، سعی میکنم خورشت ها رو هم آموزش بدم.

فدات عزیزم

فوق العاده ست.....
پاسخ:
مرسی گلم
سلام خانومی خسته نباشین بازم مثل همیشه عالی بود

پاسخ:

سلام 

قابل نداشت 

به به کدبانوی تبریزی ما.چه سلیقه ای.معلومه چقدر خوشمزه ست.دستت درد نکنه کدبانو
پاسخ:
نظر لطف شماست شیرین جان
امممممممممممممم به به چه خوشمزه منم میخوام.
پاسخ:
بخدا اگه امکانش بود برات میفرستادم
خانومی میشه اسم کشکتون بگیدمیشه ازکشک محلی هم  میتونیم استفاده کنیم
پاسخ:
کشک کامبیز اگه نباشه سمیه استفاده میکنم
۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۰ سرآشپزصورتی
واااااااااااااااااای منم هوس کردم.......خیلی خوشگل شده
نوش جونت
پاسخ:
مرسی جونم
اسرا جان من با تک تک دستوراتی که خوندم کشک بادمجون درست کردم. اما به ندرت خوب میشه. نمیدونم دلیلش چیه. البته فک کنم ایراد اصلیم این باشه که بیشتر از بادمجون فریزری استفاده میکنم اما حتی با بادمجون تازه هم خیلی کم پیش میاد که خوب بشه
من عاشق این غذام چیکار کنم خو:(((
پاسخ:
اصلا با فریزر مشکل دارم مخصوصا فریز کردن سبزیجات. بادمجون که همیشه هست چه نیازی به فریز کردن.نسبت ها رو رعایت کن و البته خود بادمجان هم خیلی مهمه بعضی بادمجانها تلخ هستند و هر کار بکنی کشک بادمجونت خوشمزه نمیشه. البته شما خودتون اوستایی
خیلی هم خوب.
پاسخ:
مرسی

دستور پختتون ساده و راحت بود

مرسی

پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
واااای من عاشق این کشک بادمجونم . خیلی خوشمزه است.
پاسخ:
منم همینطور

سلام اسراء عزیزم

باز مثل همیشه کاری کردی که من دلم ضعف رفت، دست مامانت درد نکنه با این دختری که بزرگ کرده . اصالت  وجودت از لحن نوشتاری واز غذاهایی که آموزش میدی میباره .منم همین جوری درست میکنم فقط گاها کمی گوجه فرنگی توش رنده میکنم بد نمیشه خودم که خوشم میاد دیگه نمیدونم شمام امتحان کنی خوشت بیاد یا نه عزیزم خسته نباشی وموفق باشی

پاسخ:

سلام عزیزم

مرسی از لطفت، تا بحال امتحان نکردم منم تست طعمهای جدید رو دوست دارم حتما تست میکنم.

زنده باشید

عالی بود.واقعا با سلیقه ای
سلام همشهری :)

منو به کشکه بادمجون علاقه مند کردین! حتما سعی الرم پیشیرم...بوجور که سیز بوردا هنرنمایی المیسوز آدام خلع سلاح اولور دا... :))
پاسخ:
سلام محبوبه جان
من که عاشق کشک و بادمجونم، مطمئنم شما هم خوشت میاد
عالی بود مرسی
پاسخ:
مرسی
عالییییییییییییییییییی بود دست شما درد نکنه

پاسخ:
ممنون عزیزم
man tahala dorost nakarde bodam .....emroozbara nahar dorostkardam....hamin alan khordiim.....vaghean khoshmaze boood....daste goleton dard nakone
پاسخ:
نوش جونتون عزیزم
سلام ممنون خیلی عالی وتمیز توضیح دادید
پاسخ:
سلام، لطف دارید

ممنون

پاسخ:
خواهش میکنم
به به
دست شما درد نکنه منم الان درست کردم
خیلی خوش مزه ست

پاسخ:
نوش جان دوست عزیز

سلام من پیراشکی اسفناج و قورمه سبزی شما رو تا حالا امتحان کردم عالی شده ممنون اما کشک بادمجون رو دوست دارم بادمجون کبابی باشه شما امتحان کردین؟

پاسخ:
سلام مرسی از لطفتون عزیزم، واسه کشک بادمجون از بادمجون رو سرخ میکنم و کبابی نمیکنم چون طعم دودی رو توی کشک بادمجان دوست ندارم
سلام من شمالی هستم،مازندران زندگی میکنم،،با وجود اینکه مامانم همیشه کشک بادمجون های خوشمزه ای درست میکنه اما نمیدونم چرا از ظاهر کشک بادمجون شما خیلی بیشتر خوشم اومد البته روش درست کردن ما با شما یخورده فرق میکنه،،ایندفعه مدل شما رو درست میکنم...خیلی خیلی ممنون.
پاسخ:
سلام غذای من خوشگل تزیین شده و غذاهایی که مامانها با عشق درست میکنن واقعا خوشمزه و بی نظیره
منم رفتم بادمجون وکشک خریدم میخوام درست کنم
پاسخ:
نوش جونت عزیز
عالی بود
پاسخ:
مرسی

ممنون

پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی