دنیای اسراء

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ

پیتزا فاهیتا

فاهیتا یک غذای خوشمزه مکزیکی شامل مرغ و فلفل دلمه ای و پیاز هست، من پیتزای این غذای خوشمزه رو پختم.



مواد لازم:

برا دو تا پیتزا🍕🍕

من چند مدل خمیر برای #پیتزا استفاده میکنم، این #خمیر بدون شیر و تخم مرغ هست با این حال هم ترد و کرانچی میشه و هم #خوشمزه است.
برای دو تا چونه خمیر:
آرد دو لیوان بعلاوه یک چهارم تا یک دوم لیوان
نمک یک قاشق چایخوری
روغن مایع یه زیتون پنج قاشق غذاخوری
آب سه چهارم لیوان
خمیر مایه فوری یک قاشق چایخوری
شکر یک قاشق مرباخوری

مواد لازم برای پیتزا:

سینه مرغ بدون استخوان دویست گرم

فلفل دلمه ای رنگی مجموعا یک عدد

پیاز قرمز یک عدد

سس پیتزا (من از ترکیب رب و سس کچاپ و سس پایریکا استفاده کردم) یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ضدو پنجاه گرم

پودر اروگانو یا آویشن یا کاکوتی

ادویه مرغ، سس فلفل و روغن زیتون و نمک برای ادویه دار کردن مرغ

طرز تهیه:

برای این خمیر نیاز نیست آب ولرم باشه، یعنی آب رو از شیر آب سرد باز کنید و داخل کاسه بریزید، نمک و شکر و خمیر مایه رو بریزید و هم بزنید بعد روغن رو اضافه کنید، حالا دو لیوان آرد رو بریزید و با نوک انگشت خمیر رو مخلوط کنید تا خمیر منسجم بشه، تو این مرحله خمیر به دست می چسبه.
روی تخته کار کمی آرد بپاشید خمیر رو روی اون بگذارید حالا با کف دست خمیر رو ورز میدیم، بوسیله کف دست. یعنی خمیر رو به جلو هل میدیم، تا باز بشه، بعد خمیر رو نود درجه میچرخونیم و دوباره همین کار رو میکنیم، چون موقع خمیرسازی تنها بودم نتونستم فیلم بگیرم، اینبار سعی میکنم از ورز دادن خمیر براتون فیلم بگیرم.
کم کم باید آرد اضافه بشه تا جایی که خمیر به دست نچسبه، یک چهارم تا نصف لیوان آرد لازم میشه.
حالا تو این مرحله کاسه رو چرب کنید و خمیر رو داخل کاسه بگذارید، روی کاسه رو سلفون بکشید، در فصل سرما بهترین جا برای ور اومدن خمیر داخل فر هست، وقتی شروع به درست کردن خمیر کردید فر رو روشن کنید تا گرم بشه، وقتی خمیر آماده شد فر رو خاموش کنید و کاسه حاوی خمیر رو داخل فر بگذارید.


 تو یک ساعت حجم خمیر دو برابر میشه من معمولا دو ساعتی خمیر رو استراحت میدم تا خوب ور بیاد.


تو عکس معلومه خمیر چقدر پف کرده😍


حالا خمیر رو چند ثانیه ورز میدیم تا هوا گیری بشه


 بعد به دو قسمت تقسیم میکنیم.
من برای اینکه پیتزا راحت به ظرف سرو منتقل بشه پیتزا رو پشت سینی فر میپزم، پشت سینی رو آرد و ترجیحا آرد ذرت می پاشم

 دستم رو آردی میکنم، انگار دارم می رم وزنه بزنم😁


 خمیر رو تو دستم باز میکنم و گردالی میکنم، اگه اینجوری براتون سخت هست با وردنه باز کنید

نون پیتزا اصولا باید نازک باشه

عمدا عکس اول رو از پهلوی خمیر گرفتم تا ببینید خمیر رو به چه ضخامتی باید باز کنیم

 روی خمیر رو پارچه نمدار میندازیم و بیست دقیقه استراحت میدیم تا دوباره حجم بگیره.
این خمیر رو می تونید توی نایلکس بپیچید و داخل کیسه فریزر بگذارید و سه روز داخل یخچال و تا سه ماه داخل فریزر نگه دارید. فقط دو ساعت اگه تو یخچال و نصف روز اگه فریزر نگه داشتید بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسه.

فر رو روی بالاترین درجه فر روشن کنید.

سینه مرغ رو ورقه میکنیم و با ادویه مرغ سس فلفل و نمک و آبلیمو و روغن زیتون مزه دار میکنیم، چند ساعت داخل یخچال استراحت میدیم.


داخل تابه گریل مرغ رو با یک قاشق روغن سرخ میکنیم تا هر دو طرفش طلایی بشه.


یکدونه پیاز قرمز رو خلالی میکنیم،


یدونه فلفل دلمه رو هم خلالی میکنیم، من از ترکیب سه رنگ استفاده کردم.


مرغ گریل شده رو هم خلالی خرد میکنیم، می تونید اول خلالی خرد کنید و مزه دار کرده و بعد سرخ کنید.


من از ترکیب رب گوجه فرنگی و سس کچاپ و سس پایریکا خونگی برای پیتزا استفاده کردم،


خمیر رو که باز کردیم سس روی خمیر می مالیم،

  برای هر پیتزای یک نفره حدود هفتاد تا هشتاد گرم پنیر پیتزا لازم هست که نود درصد اون رو باید اول بریزید، پس پنیر رو روی سس پخش میکنیم، حتما باید پنیر یخ زادایی بشه، پس حتما نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخش باز بشه.

 مواد رو روی پنیر می چینیم،کمی از مواد رو نگه می داریم برای روی پیتزا، یه کوچولو فشار میدیم تا مواد به پنیر بچسبه

باقی پنیر رو روی مواد می ریزیم باید بیشتر پنیر رو هم در قسمت وسط پیتزا بریزیم.


حالا روی پیتزا رو با باقی مواد تزئین میکنیم، روی پیتزا پودر آویشن می پاشیم، من پودر کاکوتی رو ترجیح میدم.


پیتزا رو روی طبقه پایین فر می گذاریم پنج دقیقه اول با حداکثر دما که معمولا دویست و پنجاه یا هفتاد درجه هست. بعد از پنج دقیقه کم میکنیم روی دویست درجه، حدود بیست تا سی دقیقه طول می کشه تا پیتزا آماده بشه. نشانه آماده شدن هم اینه که کناره های نون برشته بشه و پنیر طلایی بشه.


اگر از مخلوط پنیر گودا و پیتزا استفاده کنید قطعا پیتزای خوشمزه تری خواهید داشت.

بفرمایید


استفاده از رسپی با ذکر یک صلوات
❤اللهم صلی علی محمد و آل محمد❤



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

پیتزا فاهیتا

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ

فاهیتا یک غذای خوشمزه مکزیکی شامل مرغ و فلفل دلمه ای و پیاز هست، من پیتزای این غذای خوشمزه رو پختم.



مواد لازم:

برا دو تا پیتزا🍕🍕

من چند مدل خمیر برای #پیتزا استفاده میکنم، این #خمیر بدون شیر و تخم مرغ هست با این حال هم ترد و کرانچی میشه و هم #خوشمزه است.
برای دو تا چونه خمیر:
آرد دو لیوان بعلاوه یک چهارم تا یک دوم لیوان
نمک یک قاشق چایخوری
روغن مایع یه زیتون پنج قاشق غذاخوری
آب سه چهارم لیوان
خمیر مایه فوری یک قاشق چایخوری
شکر یک قاشق مرباخوری

مواد لازم برای پیتزا:

سینه مرغ بدون استخوان دویست گرم

فلفل دلمه ای رنگی مجموعا یک عدد

پیاز قرمز یک عدد

سس پیتزا (من از ترکیب رب و سس کچاپ و سس پایریکا استفاده کردم) یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ضدو پنجاه گرم

پودر اروگانو یا آویشن یا کاکوتی

ادویه مرغ، سس فلفل و روغن زیتون و نمک برای ادویه دار کردن مرغ

طرز تهیه:

برای این خمیر نیاز نیست آب ولرم باشه، یعنی آب رو از شیر آب سرد باز کنید و داخل کاسه بریزید، نمک و شکر و خمیر مایه رو بریزید و هم بزنید بعد روغن رو اضافه کنید، حالا دو لیوان آرد رو بریزید و با نوک انگشت خمیر رو مخلوط کنید تا خمیر منسجم بشه، تو این مرحله خمیر به دست می چسبه.
روی تخته کار کمی آرد بپاشید خمیر رو روی اون بگذارید حالا با کف دست خمیر رو ورز میدیم، بوسیله کف دست. یعنی خمیر رو به جلو هل میدیم، تا باز بشه، بعد خمیر رو نود درجه میچرخونیم و دوباره همین کار رو میکنیم، چون موقع خمیرسازی تنها بودم نتونستم فیلم بگیرم، اینبار سعی میکنم از ورز دادن خمیر براتون فیلم بگیرم.
کم کم باید آرد اضافه بشه تا جایی که خمیر به دست نچسبه، یک چهارم تا نصف لیوان آرد لازم میشه.
حالا تو این مرحله کاسه رو چرب کنید و خمیر رو داخل کاسه بگذارید، روی کاسه رو سلفون بکشید، در فصل سرما بهترین جا برای ور اومدن خمیر داخل فر هست، وقتی شروع به درست کردن خمیر کردید فر رو روشن کنید تا گرم بشه، وقتی خمیر آماده شد فر رو خاموش کنید و کاسه حاوی خمیر رو داخل فر بگذارید.


 تو یک ساعت حجم خمیر دو برابر میشه من معمولا دو ساعتی خمیر رو استراحت میدم تا خوب ور بیاد.


تو عکس معلومه خمیر چقدر پف کرده😍


حالا خمیر رو چند ثانیه ورز میدیم تا هوا گیری بشه


 بعد به دو قسمت تقسیم میکنیم.
من برای اینکه پیتزا راحت به ظرف سرو منتقل بشه پیتزا رو پشت سینی فر میپزم، پشت سینی رو آرد و ترجیحا آرد ذرت می پاشم

 دستم رو آردی میکنم، انگار دارم می رم وزنه بزنم😁


 خمیر رو تو دستم باز میکنم و گردالی میکنم، اگه اینجوری براتون سخت هست با وردنه باز کنید

نون پیتزا اصولا باید نازک باشه

عمدا عکس اول رو از پهلوی خمیر گرفتم تا ببینید خمیر رو به چه ضخامتی باید باز کنیم

 روی خمیر رو پارچه نمدار میندازیم و بیست دقیقه استراحت میدیم تا دوباره حجم بگیره.
این خمیر رو می تونید توی نایلکس بپیچید و داخل کیسه فریزر بگذارید و سه روز داخل یخچال و تا سه ماه داخل فریزر نگه دارید. فقط دو ساعت اگه تو یخچال و نصف روز اگه فریزر نگه داشتید بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسه.

فر رو روی بالاترین درجه فر روشن کنید.

سینه مرغ رو ورقه میکنیم و با ادویه مرغ سس فلفل و نمک و آبلیمو و روغن زیتون مزه دار میکنیم، چند ساعت داخل یخچال استراحت میدیم.


داخل تابه گریل مرغ رو با یک قاشق روغن سرخ میکنیم تا هر دو طرفش طلایی بشه.


یکدونه پیاز قرمز رو خلالی میکنیم،


یدونه فلفل دلمه رو هم خلالی میکنیم، من از ترکیب سه رنگ استفاده کردم.


مرغ گریل شده رو هم خلالی خرد میکنیم، می تونید اول خلالی خرد کنید و مزه دار کرده و بعد سرخ کنید.


من از ترکیب رب گوجه فرنگی و سس کچاپ و سس پایریکا خونگی برای پیتزا استفاده کردم،


خمیر رو که باز کردیم سس روی خمیر می مالیم،

  برای هر پیتزای یک نفره حدود هفتاد تا هشتاد گرم پنیر پیتزا لازم هست که نود درصد اون رو باید اول بریزید، پس پنیر رو روی سس پخش میکنیم، حتما باید پنیر یخ زادایی بشه، پس حتما نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخش باز بشه.

 مواد رو روی پنیر می چینیم،کمی از مواد رو نگه می داریم برای روی پیتزا، یه کوچولو فشار میدیم تا مواد به پنیر بچسبه

باقی پنیر رو روی مواد می ریزیم باید بیشتر پنیر رو هم در قسمت وسط پیتزا بریزیم.


حالا روی پیتزا رو با باقی مواد تزئین میکنیم، روی پیتزا پودر آویشن می پاشیم، من پودر کاکوتی رو ترجیح میدم.


پیتزا رو روی طبقه پایین فر می گذاریم پنج دقیقه اول با حداکثر دما که معمولا دویست و پنجاه یا هفتاد درجه هست. بعد از پنج دقیقه کم میکنیم روی دویست درجه، حدود بیست تا سی دقیقه طول می کشه تا پیتزا آماده بشه. نشانه آماده شدن هم اینه که کناره های نون برشته بشه و پنیر طلایی بشه.


اگر از مخلوط پنیر گودا و پیتزا استفاده کنید قطعا پیتزای خوشمزه تری خواهید داشت.

بفرمایید


استفاده از رسپی با ذکر یک صلوات
❤اللهم صلی علی محمد و آل محمد❤

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۶
اسراء افسری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی