دنیای اسراء

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

حلوای شیر

       آمد رمضان و مقدمش بوسیدم                          در رهگذرش طبق طبق گل چیدم

من با چه زبان شکر بگویم که به چشم                   یک بار دگر ماه خدا را دیدم


حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را خدمت دوستان عزیزم تبریک عرض میکنم، امیدوارم بتونیم از برکات این ماه پرفیض و برکت حداکثر استفاده رو ببریم، و همدیگه رو هم از دعای خیر بهرمند کنیم، من که بشخصه خیلی زیاد محتاج دعای دوستان خوبم هستم. اگه تونستید از دستورات سایت در ماه مبارک رمضان استفاده کنید، دعای خیرتون در سر سفره های افطار بهترین و باارزش ترین قدرانی برای من محسوب میشه.

برای اولین رسپی ماه رمضان یک حلوای ساده ولی خوشمزه رو در نظر گرفتم، در آرشیو حلواها میتونید رسپی چند نوع حلوای خیلی خیلی خوشمزه رو مشاهده کنید که برای ماه رمضان و سفره های افطار میتونید استفاده کنید.



مواد لازم:

آرد یک لیوان معمولی با گنجایش 250 میلی لیتر

شکر یک فنجان ارکوروک فرانسه (همونی که توی عکس هست)یا دو سوم لیوان معمولی معادل 150 میلی لیتر حداکثر تا یک لیوان

شیر یک لیوان

مخلوط روغن مایع و کره حداکثر نصف لیوان (من 20 گرم کره و مابقی رو روغن مایع استفاده میکنم) من کمتر استفاده میکنم

گلاب نصف فنجان

پودر هل نصف قاشق مرباخوری

زعفران دم کرده غلیظ سه تا چهار قاشق غذاخوی



طرز تهیه:

در اکثر دستوراتی که برای حلوای شیر در سایت های دوستان دیدم مقدار بیشتری روغن و شکر برای حلوا ذکر کردند، ولی چون من حلوای چرب و شیرین رو نمیتونم بخورم، یعنی اگه راستش رو بخواید اگه روی حلوای روغن باشه دیگه دل منو میزنه و نمیتونم حتی یک قاشق هم بخورم برای همین مقدار شکر و روغنش رو تا حد امکان کم کردم، شما میتونید حداکثر موادی رو که گفتم استفاده کنید، فقط مشکلی که کم کردن روغن بوجود میاره اینه که شکل دادن به حلوا سخت میشه،برای اینکار دستتون رو کمی چرب کنید تو دست حلوا رو بشکل توپ در میاریم و بعد توی بشقاب پهن میکنیم و بشکل دلخواه شکل میدیم.

شکر رو داخل قابلمه بریزید.



شیر رو اضافه کنید.




هل رو هم اضافه کنید.



گلاب رو بریزید.




روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا شکر حل بشه، لازم نیست زیاد بجوشه فقط شکر حل بشه کافیه.

زعفران رو بریزد و کنار بگذارید.



آرد رو روی شعله بگدارید و تفت بدید تا خامی آرد کامل گرفته بشه، نیم ساعت تا 40 دقیقه باید آرد تفت داده بشه تا وقتی که آرد تو توی دهان میگذارید حالت خمیری پیدا نکنه و به کام نچسبه و بوی خامش گرفته بشه.



روغن رو بریزید و باز کمی تفت بدید.



تا روغن کاملا جذب آرد بشه.



مخلوط شیر و شکر رو بریزید.



سریع هم بزنید تا کامل جذب مواد بشه، از روی حرارت بردارید.



با پشت قاشق حسابی مواد رو هم بزنید تا گلوله آرد داخل حلوا نمونه و کاملا یکنواخت بشه.



داخل بشقابی که میخواید سرو کنید بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

این مدل تزیین رو از رو دست ساناز جان دوست اینستاگرامیم درست کردم.




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حلوای شیر

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

       آمد رمضان و مقدمش بوسیدم                          در رهگذرش طبق طبق گل چیدم

من با چه زبان شکر بگویم که به چشم                   یک بار دگر ماه خدا را دیدم


حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را خدمت دوستان عزیزم تبریک عرض میکنم، امیدوارم بتونیم از برکات این ماه پرفیض و برکت حداکثر استفاده رو ببریم، و همدیگه رو هم از دعای خیر بهرمند کنیم، من که بشخصه خیلی زیاد محتاج دعای دوستان خوبم هستم. اگه تونستید از دستورات سایت در ماه مبارک رمضان استفاده کنید، دعای خیرتون در سر سفره های افطار بهترین و باارزش ترین قدرانی برای من محسوب میشه.

برای اولین رسپی ماه رمضان یک حلوای ساده ولی خوشمزه رو در نظر گرفتم، در آرشیو حلواها میتونید رسپی چند نوع حلوای خیلی خیلی خوشمزه رو مشاهده کنید که برای ماه رمضان و سفره های افطار میتونید استفاده کنید.



مواد لازم:

آرد یک لیوان معمولی با گنجایش 250 میلی لیتر

شکر یک فنجان ارکوروک فرانسه (همونی که توی عکس هست)یا دو سوم لیوان معمولی معادل 150 میلی لیتر حداکثر تا یک لیوان

شیر یک لیوان

مخلوط روغن مایع و کره حداکثر نصف لیوان (من 20 گرم کره و مابقی رو روغن مایع استفاده میکنم) من کمتر استفاده میکنم

گلاب نصف فنجان

پودر هل نصف قاشق مرباخوری

زعفران دم کرده غلیظ سه تا چهار قاشق غذاخوی



طرز تهیه:

در اکثر دستوراتی که برای حلوای شیر در سایت های دوستان دیدم مقدار بیشتری روغن و شکر برای حلوا ذکر کردند، ولی چون من حلوای چرب و شیرین رو نمیتونم بخورم، یعنی اگه راستش رو بخواید اگه روی حلوای روغن باشه دیگه دل منو میزنه و نمیتونم حتی یک قاشق هم بخورم برای همین مقدار شکر و روغنش رو تا حد امکان کم کردم، شما میتونید حداکثر موادی رو که گفتم استفاده کنید، فقط مشکلی که کم کردن روغن بوجود میاره اینه که شکل دادن به حلوا سخت میشه،برای اینکار دستتون رو کمی چرب کنید تو دست حلوا رو بشکل توپ در میاریم و بعد توی بشقاب پهن میکنیم و بشکل دلخواه شکل میدیم.

شکر رو داخل قابلمه بریزید.



شیر رو اضافه کنید.




هل رو هم اضافه کنید.



گلاب رو بریزید.




روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا شکر حل بشه، لازم نیست زیاد بجوشه فقط شکر حل بشه کافیه.

زعفران رو بریزد و کنار بگذارید.



آرد رو روی شعله بگدارید و تفت بدید تا خامی آرد کامل گرفته بشه، نیم ساعت تا 40 دقیقه باید آرد تفت داده بشه تا وقتی که آرد تو توی دهان میگذارید حالت خمیری پیدا نکنه و به کام نچسبه و بوی خامش گرفته بشه.



روغن رو بریزید و باز کمی تفت بدید.



تا روغن کاملا جذب آرد بشه.



مخلوط شیر و شکر رو بریزید.



سریع هم بزنید تا کامل جذب مواد بشه، از روی حرارت بردارید.



با پشت قاشق حسابی مواد رو هم بزنید تا گلوله آرد داخل حلوا نمونه و کاملا یکنواخت بشه.



داخل بشقابی که میخواید سرو کنید بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

این مدل تزیین رو از رو دست ساناز جان دوست اینستاگرامیم درست کردم.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۷
اسراء افسری

نظرات  (۱۹)

سلام اسرا جون عاشق وبلاگ گرمتم و باید اعتراف کنم اکثر غذاهاتو درست کردم و خیلی راضی بودم میشه ادرس اینستاگرامتو بدی؟

پاسخ:
سلام عزیزم
خوشحالم دوست خوبم
صفحه من در اینستاگرام
@asraafsari
وای عزیزم عالیه . میشه تزئینتم یاد بدی ؟
پاسخ:
مرسی، در حلواهای بعدی حتما آموزش خواهم داد
سلام خسته نباشىدمن تازه باساىتون اشناشدم اگه بشه حلواى اوماج راهم ىادبدهىدمنون همشهرى72841
پاسخ:
سلام مرسی عزیزم
به امید خدا
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۲:۱۳ مریم از اسکو
عالی بود مرسی
پاسخ:
خواهش عزیزم
سلام ممنون از زحماتتون ... میشه لطف کنین حلوای شطرنجی و جناغی رو هم آموزش بدید؟
پاسخ:
سلام مرسی عزیزم
به امید خدا ولی زمانش رو نمیتونم قول بدم
Ma noon Ali bood .dar tamale mataleb alive . Bad az 7sal tonestam dirooz ye maste khob doorstep konam be ok make shoma
پاسخ:
نوش جونت عزیزم
عالی بود
پاسخ:
مرسی
۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۷ ازاده سرخوش
سلام اسرا جان. ممنون بابت مطالب مفیدی که در اختیارمون قرار میدی. من خودم ترک هستم و بعضی از غذاهات منو میبره به دوران شیرین بچگیم. اش ابغوره و شویدپلو با مرغ که گذاشتی عاشقشونم و هر وقت میپزم دعات میکنم که یادم انداختی این غذاها رو.
میشه دستور اش رشته ای که میپزیم رو بزاری؟ چون تو تمام سایت ها سبزی هایی که استفاده کردن اونایی نیست که ما استفاده میکنیم. ما تره ریحان جعفری و نمیدونم چه چیزهای دیگه ای استفاده میکنیم. ولی تو هیچ سایتی سبزی هایی که ما استفاده میکنیم نیست. میشه بزاری لطفا؟ خیلی هوس اش رشته کردم
پاسخ:
سلام، مرسی از لطفت آزاده جان، به امید خدا آشته رشته رو هم آموزش خواهم داد عزیزم
سلام 
ممنون از سلیقه عالی و توضیحات جامعتون

پاسخ:
سلام، مرسی از لطفتون
سلام اسرا جون
خیلی از سایتت خوشم اومده، هر روز باید یک بار حداقل ببینم سایتتو. :)
دست گلت درد نکنه.
پاسخ:
سلام
خیلی خوش آمدی صونا جان
مرسی از لطفت
کجایی اسرا جان؟ نیستی چند روزه؟ دلمون تنگ شد!
پاسخ:
مرسی که بفکر هستی عزیزم
سلام طاعات مورد قبول حق
دنبال حلوای زنجبیلی میگردم  نمیدانم چطوری بخوانمش
حلواهارا میزنم ولی نمیاره نوشته 7تا ولی 6تا میاری
کمک کمک؟
پاسخ:
سلام طاعات شما هم قبول
عکسهای حلوای زنجبیلی حذف شده بود که دوباره آپلود کردم، آگه حلواها رو بزنید میاره
نماز روزت قبول باشه ممنون از مطالب مفید وکاملت
پاسخ:
نماز روزه شما هم قبول دوست عزیزم
سلام  اسرا جان  طاعات و عباداتتون قبول باشه 
این حلوا رو خواهرم برای مراسم افطاریش از رو دستور شما درست کرده بود و می گفت عالی شده  دستتون درد نکنه من هم شیوه شما رو حتما امتحان خواهم کرد  التماس دعا
پاسخ:
سلام عزیزم
طاعات و عبادات شما هم قبول عزیز دلم
محتاجیم بدعا
سلام. امروز این حلوارو درست کردم. عالی درومد. ممنون که مقادیر و روش تهیه رو انقدر کامل ذکر کردید.
پاسخ:
سلام نوش جان

دستت درد نکنه مثل همیشه عالی

فقط میخام فرق هل سبز و سفیدو بدونم .کدومش برا حلوا بهتره

 

پاسخ:
ممنون
عطر هل سفید از هل سبز کمتره و مواقعی معمولا استفاده میکنیم که سفیدی اون برامون مهمه متلا توی فرنی که نمیخوایم رنگ هل توی فرنی مشخص باشه ولی برای حلوا بهتره از هل سبز استفاده بشه که عطر و طعم بهتری داره، اگه از هل سفید بجای هل سبز استفاده کردید مقدارش رو دوبرابر کنید.
سلام اسرا جان من من هر موقع خاگینه رولتی درست میکنم خمیرش خیلی سفت شده چیکار کنم

پاسخ:
سلام، اگه مقدار شیر یا آرد زیاد باشه و تخم مرغ کم باعث میشه خاگینه سفت بشه، اگه مقداری رو که نوشتم دقیق رعایت کنید خاگینه سفت نمیشه.
سلام
من وقتی حلوا میدرستم زمانی که آرد رو تفت میدم قبل از اینکه روغن بریزم آرد رو الک میکنم چون معمولا آرد موقع تفت گلوله گلوله میشه و اگه الک نشه حلوا خراب میشه این نکته رو گفتم که دوستان راحتر بتونن حلوا بدرستن
پاسخ:
سلام، اگه آرد حسابی تفت داده بشه در حلواهایی که داخلش شیره ریخته میشه این مشکل پیش نمیاد ولی بقول شما الک کردن آرد این مزیت رو داره که دیگه خیالت راحته که آرد گلوله شده داخل حلوا نخواهد بود
سلام
من همین الان درستش کردم فوق العاده خوش مزه شده 
فقط وقتی شیر رو ریختم از رو گاز برداشتم سریع شیر کشیده شد و همه ی ارد گوله گوله شد سخت بود یکم با پشت قاشق درستش کنم
خلاصه این قسمتش یه ذره کار داره ، نترسید 
خیلی عالیه 
پاسخ:
سلام
فقط یه کم سرعت عمل نیاز داره
نوش جان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی