دنیای اسراء

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۷ ب.ظ

ادویه پلویی تبریز

ادویه پلویی یکی از خوشمزه ترین ادویه ها برای پخت انواع پلوی مخلوط هست. البته انواع مختلفی داره که نسبتهاشون با هم فرق میکنه. من بعد از چند بار تست به این تناسب رسیدم، من مقدار گل سرخش رو خیلی بیشتر از ادویه های دیگه میریزم چون هم خوشرنگتر میشه و هم خوش طعمتر. ادویه وقتی می مونه عطرش کمتر میشه برای همین من کم درست میکنم و مقادیر رو دقیقا به میزانی میگم که خودم درست میکنم، شما مختارید بیشترش کنید.

چقدر من من کردم امروز



مواد لازم:
پودر گل سرخ 4 قاشق غذاخوری

پودر دارچین 2 قاشق غذاخوری

زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل 1 قاشق غذاخوری

هل سبز 20 عدد

میخک 2 عدد

نصف یک جوز هندی




طرز تهیه:

نصف جوز هندی رو با رنده این قسمت رنده، رنده میکنیم. کاردبرد دیگه این قسمت رنده رو نمیدونم من فقط واسه رنده کردن جوز هندی استفاده میکنم. اگه شما میدونید به منم بگید. 



اگه از نشکستن تیغه آسیابتون مطمئن هستید میتونید جوز هندی رو هم به همراه بقیه ادویه ها داخل آسیاب بندازید.

همه ادویه ها رو داخل آسیاب بریزید و پودر کنید. باید کامل پودر بشن، میتونید از رنده ریز الک کنید.



قدیما تو این هاونها ادویه رو می کوبیدند، چه سختی می کشیدند مادر بزرگهای ما.البته هاون من سایز کوچیکش هست برای زعفران استفاده میشه.

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

ادویه پلویی تبریز

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۷ ب.ظ

ادویه پلویی یکی از خوشمزه ترین ادویه ها برای پخت انواع پلوی مخلوط هست. البته انواع مختلفی داره که نسبتهاشون با هم فرق میکنه. من بعد از چند بار تست به این تناسب رسیدم، من مقدار گل سرخش رو خیلی بیشتر از ادویه های دیگه میریزم چون هم خوشرنگتر میشه و هم خوش طعمتر. ادویه وقتی می مونه عطرش کمتر میشه برای همین من کم درست میکنم و مقادیر رو دقیقا به میزانی میگم که خودم درست میکنم، شما مختارید بیشترش کنید.

چقدر من من کردم امروز



مواد لازم:
پودر گل سرخ 4 قاشق غذاخوری

پودر دارچین 2 قاشق غذاخوری

زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل 1 قاشق غذاخوری

هل سبز 20 عدد

میخک 2 عدد

نصف یک جوز هندی




طرز تهیه:

نصف جوز هندی رو با رنده این قسمت رنده، رنده میکنیم. کاردبرد دیگه این قسمت رنده رو نمیدونم من فقط واسه رنده کردن جوز هندی استفاده میکنم. اگه شما میدونید به منم بگید. 



اگه از نشکستن تیغه آسیابتون مطمئن هستید میتونید جوز هندی رو هم به همراه بقیه ادویه ها داخل آسیاب بندازید.

همه ادویه ها رو داخل آسیاب بریزید و پودر کنید. باید کامل پودر بشن، میتونید از رنده ریز الک کنید.



قدیما تو این هاونها ادویه رو می کوبیدند، چه سختی می کشیدند مادر بزرگهای ما.البته هاون من سایز کوچیکش هست برای زعفران استفاده میشه.

 

نظرات  (۲۷)

به به 
ممنون کدبانو
پاسخ:
مرسی عزیز

سلام بینهایت ممنون به خاطره آموزش مفید شما.یه سوال داشتم .

دارچین و زنجبیل رو هم تو مخلوط کن ریختین؟ و هل رو هم با پوستش ریختین؟ ممنون از شما

من اصالتا تبریزی هستم و دلم برای طعم غذا های مادر بزگ و خاله هام تنگ شده دیگه اون طعم هارو پیدا نمیکنم

پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون
بله داخل آسیاب پودر کردم و هل هم با پوست آسیاب میشه.

سلام خانومی.واقعاکه درتوضیح دادن کامل مطلب بی نظیری.خیلی جالب بود.من بااینکه اسیاب دارم اماترجیح میدم توهاون درستش کنم چون عطروبوش بیشترمیشه مثه گردوتواسیاب زیادچربیش درنمیادامااگه توهاون بکوبیش کاملاچربیش درمیاد.ممنونم ازت کدبانو

پاسخ:
سلام عزیزم.اگه از کت و کول نمی افتی از هاون استفاده کن، من که به همون آسیاب برقی قانعم
مرسی صبا جون
اسراء جان اون قسمت از رنده برای برش زدنه . مثلا قارچ رو برای رو ی پیتزا می خوای برش بزنی از اون قسمت استفاده می کنی و خیلی هم عالی می شه
پاسخ:
الهه جان قسمتی رو که جوز رو رنده میکنم منظورمه
سلام ممنون  از آموزش خوبتون.حتما این ادویه رو آماده میکنم.
یاشاسین سایین دوستوم  همشهریم اسرا خانیم..... اذربایجان یمکلری بیزی اومود اونور ورییر هر گون سنین سیتنی زیارت ادرم.... 
پاسخ:
ساغول باهار جان. شاد یاشا
مرسی عزیزم
پاسخ:
ممنون
سلام عزیزم شما تو یاد دادن سخاوت داری بخاطر این حسنت ازت ممنونم. من از این قسمت رنده برای پودر کردن گردو استفاده میکنم
پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون
جالب بود حتما امتحان میکنم
سلام عزیزم از سخاوتت در آموزش ممنونم. من از ین قسمت رنده برای پودر کردن گردو استفاده میکنم
پاسخ:
سلام ممنون عزیزم
حتما امتحان میکنم
یاشا....یاشا آذربایجان گئزی.......امیدوارم همیشه سلامت باشی و سرافراز که با این دستورالعمل هات هنر دست و پنجه دختران و زنان آذری رو بار دیگه به همه اعلام می کنی. عزیز من از شیراز برات می نویسم و بعد از مدتی که همسرم می یاد، می خوام از این دستورالعمل هات استفاده کنم. بازم ممنون همزبون
پاسخ:
ساغول عزیزیم..نظر لطف شماست، خوشبخت باشید عزیزم
سلام اسرای نازنینم، این ادویه پلوییتو درست کردم و تو لوبیاپلو و عدس پلوم ازش استفاده کردم باید بگم طعمشو از این رو به رو کرد! همسرم کلللللی خوشش اومد.
خیلی ممنونم ازت دوست مهربونم:*
پاسخ:
سلام عزیزم، نوش جان شما و همسر محترم

ممنون عزیزم
پاسخ:
متشکرم
عالی ود گلم
پاسخ:
مرسی
مطالبتون خیلی جالبه ولی دیر به دیر مطلب میزارید
پاسخ:
بخاطر کار زیاد و وقت کمه عزیزم
سلام اسرا جون من اولین بار بود به وبلاگتون سر زدم واقعا کارتون حرف نداره تو مهمونی امروز خیلی کمکم کردی اخه من تازه عروسم فکرشو بکن...
پاسخ:
سلام عزیزم
خوشبخت بشی انشاالله
توضیحاتتون خیلی واضحه و هر مرحله رو با عکس می گذارید . کاملا خوب و مفهوم آموزش میدید . سپاس فروان از شما
پاسخ:
مرسی دوست عزیزم
مرسی ...منم عاشق اشپزیم
پاسخ:
از آشناییتون خوشوقتم

سلام ممنون از سایت زیبا وخیلی خوبتون  لطفا تهیه ادویه پلوی مرغ رو هم توی سایت بذارین متشکرم
پاسخ:
سلام عزیزم، من از همین ادویه برای مرغ استفاده میکنم
عزیزم واقعا عالیه همه اموزشهاتون
پاسخ:
مرسی عزیزم
سلام خانومی من قبلا هل توی خونه داشتم و آسیاب کردم میشه به قاشق بگی چقد هل لازمه؟ممنون میشم.
پاسخ:
سلام عزیزم، دقیقا نمیدونم ولی فکر کنم یک قاشق مرباخوری کافی باشه
اسراء جان اون قسمت رنده برای پوست لیمو پوست پرتغال و رنده کردن گوجه فرنگی .... 
:)
منم تبریز قیزیم

سلام اسراء جان اون قسمت رنده برای پوست لیمو پوست پرتقال و رنده کردن گوجه فرنگی ....
:)
منم تبریز قیزیم


پاسخ:
سلام
مرسی همشهری
salam..bavaram nemishe in hame honarrr..az khodam badam oomad ye lahze..movafagh bashi azizam..
پاسخ:
سلام، اختیار داری دوست عزیز، مطمئنا شما هم اگه بخواین بهتر از این میتونید 
ممنونم اسرا جون من همیشه دنبال یه ادویه خونگی بودم حتما حتما امتحانش می کنم دستت درد نکنه عزیزم
پاسخ:
مرسی عزیزم، امیدوارم با این ادویه پلوهای خوشمزه بپزی
سلام اسرا جان. واقعا تو یاد دادن سخاوت مندی و خیلیییی کدبانویی خانومی
من از طرفدارای پرو پا قرصغذاهای عالیتم و باید بگم ادویه پلوییت عالی بود. همسرم عاشق لوبیا پلوست این ادویه طعمشو عالیییییی کرد.
راستی شرمنده تو این پست میپرسم:
شما تدریس نقاشی و طراحی هم دارید؟
لطفا به ایمیلم پیام بده
دوستدارت یاسمین
پاسخ:
سلام مرسی دوست عزیز شما خیلی لطف داری
نوش جونتون دوست عزیز، قبلا تدریس نقاشی هم داشتم ولی فعلا خیر، متاسفانه فرصت پاسخگویی از طریق ایمیل ندارم
موفق باشی عزیزم
چوخ ساغل اسرا جون.غذاهات عالیه.
پاسخ:
مرسی  عزیزم

اسرا ء جون سلام

آشپزیت حرف نداره.توضیحاتتم خیلی دقیق.دست گلت درد نکنه

پاسخ:
سلام فاطمه خانوم گل
مرسی از لطفت دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی