دنیای اسراء

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۵ ب.ظ

مربا و شربت به

امروز رکورد شکوندم، این سومین پست امروزه، مجبورم اینا رو سریع پست کنم چون فصلش که میگذره دیگه بدرد نمیخوره و مربای به یکی از خوشمزه ترین و خوشرنگترین مرباهاست، البته به رو میدونید که خواص زیادی هم داره. مربای اون برای صبحانه گزینه مناسبیه و مارمالادش برای انواع شیرینی ها استفاده میشه. اگه مرباش رو درست کردید و به مارمالاد نیاز داشتید میتونید داخل بلندر بریزید و له کنید و استفاده کنید.

یک نکته برای مربای به گفته میشه که استفاده از قابلمه مسی هست. میتونید داخل قابلمه لعابی یا تفلون هم بپزید ولی در قابلمه مسی رنگ مربا قرمز عقیقی خیلی خوشرنگ میشه.




مواد لازم:

به رسیده یک کیلو

شکر یک کیلو

جوهر لیمو 1.4 قاشق چایخوری




طرز تهیه:

به ها رو پوست بگیرید. و به شکل دلخواه خرد کنید. 




داخل قابلمه بریزید و روش رو آب بریزید تا کامل روی به ها رو بپوشونه.




شکر رو بریزید.




قابلمه رو روی شعله بگذارید با حرارت ملایم.

جوهر لیمو رو اضافه کنید. مامان من همیشه جوهر لیمو رو اول میریزه.




با حرارت ملایم بگذارید و در بسته بجوشه و به ها پخته بشه و شربت قوام بیاد.




رنگ مربا رفته رفته قرمز میشه. حدود دو ساعت تا سه ساعت طول میکشه تا مربا آماده بشه.




,وقتی خنک شد مربا رو داخل شیشه میریزم و شیرش رو روی مربا میریزیم. با شیره اضافش هم شربت به لیموی خوشمزه درست میکنیم.

بعضی ها داخل این مربا هل یا گلاب میریزن ولی بنظر من نیازی نیست چون به خودش عطر و طعم عالی داره.

آب یک لیموترش تازه رو داخل شیره میریزیم و هم زده و یک جوش میدیم.




بعد داخل شیشه ریخته و برای شربت استفاده میکنیم. شربتش خیلی خوشمزه است.



به یه تکه یخ حتی تو پاییز هم خیلی می چسبه.



این هم از رنگ زیبای شربت به لیمو



نکته:

برای تهیه مربا باید به ها حتما رسیده باشند، اگه از به کال مربا درست کنید بعد از پختن، به ها سفت خواهند شد.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مربا و شربت به

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۵ ب.ظ

امروز رکورد شکوندم، این سومین پست امروزه، مجبورم اینا رو سریع پست کنم چون فصلش که میگذره دیگه بدرد نمیخوره و مربای به یکی از خوشمزه ترین و خوشرنگترین مرباهاست، البته به رو میدونید که خواص زیادی هم داره. مربای اون برای صبحانه گزینه مناسبیه و مارمالادش برای انواع شیرینی ها استفاده میشه. اگه مرباش رو درست کردید و به مارمالاد نیاز داشتید میتونید داخل بلندر بریزید و له کنید و استفاده کنید.

یک نکته برای مربای به گفته میشه که استفاده از قابلمه مسی هست. میتونید داخل قابلمه لعابی یا تفلون هم بپزید ولی در قابلمه مسی رنگ مربا قرمز عقیقی خیلی خوشرنگ میشه.




مواد لازم:

به رسیده یک کیلو

شکر یک کیلو

جوهر لیمو 1.4 قاشق چایخوری




طرز تهیه:

به ها رو پوست بگیرید. و به شکل دلخواه خرد کنید. 




داخل قابلمه بریزید و روش رو آب بریزید تا کامل روی به ها رو بپوشونه.




شکر رو بریزید.




قابلمه رو روی شعله بگذارید با حرارت ملایم.

جوهر لیمو رو اضافه کنید. مامان من همیشه جوهر لیمو رو اول میریزه.




با حرارت ملایم بگذارید و در بسته بجوشه و به ها پخته بشه و شربت قوام بیاد.




رنگ مربا رفته رفته قرمز میشه. حدود دو ساعت تا سه ساعت طول میکشه تا مربا آماده بشه.




,وقتی خنک شد مربا رو داخل شیشه میریزم و شیرش رو روی مربا میریزیم. با شیره اضافش هم شربت به لیموی خوشمزه درست میکنیم.

بعضی ها داخل این مربا هل یا گلاب میریزن ولی بنظر من نیازی نیست چون به خودش عطر و طعم عالی داره.

آب یک لیموترش تازه رو داخل شیره میریزیم و هم زده و یک جوش میدیم.




بعد داخل شیشه ریخته و برای شربت استفاده میکنیم. شربتش خیلی خوشمزه است.



به یه تکه یخ حتی تو پاییز هم خیلی می چسبه.



این هم از رنگ زیبای شربت به لیمو



نکته:

برای تهیه مربا باید به ها حتما رسیده باشند، اگه از به کال مربا درست کنید بعد از پختن، به ها سفت خواهند شد.

نظرات  (۱۲)

۰۲ آذر ۹۲ ، ۱۴:۱۴ مامان سهند
به به واقعا زیبا بود .دستت درد نکنه مثل همیشه با سلیقه
پاسخ:
مرسی مامان سهند عزیز
ll'l'''''''''''kkkkkkkkkkkk
پاسخ:
؟

سلام چه عالی شده و خوشرنگ حتما درستش می کنم

اسرا جون من میخوام مربا کدو حلوایی هم درست کنم اما نمی دونم از کجا باید اهک تهیه کنم شما از کجا تهیه می کنید من ساکن تهرانم

پاسخ:
سلام مرسى
از لوازم قنادى ها

خدانکشدت دخترببین بااین عکسای خوشمزه چیکامیکنی باجوونای مردم که مجبورن همین فرداصبح برن به کیلویی7000تومن بخرن درست کنن

پاسخ:
واى مگه به هفت تومن شده,مامان من ماه پیش سه تومن گرفته بود
عاقاخوووووووشبحالتون  حسودیم شدمن امروزصبح رفتم به خریدم کلی ذوق مرگ شدم تونستم کیلویی6000تومن بخرم .که چی اینوگفتی دلمونوبسوزونی ؟حالاشمابرو10کیلومربادرست کن ماهمین 2کیلوبسمونه
پاسخ:
حسودى نداره گلم,من که حرصم میگیره یه چیزى نرخاى مختلف داره,ماه پیش غذاساز گرفتم بعد رفتم بازار دیدم طرف صد هزار تومن گرونتر داده,حالا مشترى دایمیش هستیم,بعد از پرس وجو مطمئن شدم گرون داده,بهش میگم,بعد از کلى توجیه میگه از نمایندگى قیمت میگیرم اگه کمتر باشه برمیگردونم,حالا ببین جاى من بودى چکار میکردى
دست شما درد نکنه اسرا جان
من چه کنم که هی یادم میره به بپزم اما بدجور تو فکر مربای به هستم
راسی مامان من شربت بدون یخ لب نمیزنه. اگه یخ نداشته باشه میگه انگار زدی تو حوض لیوانو پر کردی:))))
پاسخ:
مرسى جونم,حتما درس کن خیلى خوشمزه است.
مامان منم بدون ىخ دوست نداره,یخ انداخته بودم توش تا عکس بگیرم آب شد
سلام خانوم خوش سلیقه
عالی بود میخوام درست کن ولی ببینم از به ترش استفاده کردی یا شیرین؟؟؟؟؟
منتظرم زود جواب بده تا از قافله عقب نموندم

پاسخ:
سلام خانوم,مرسى.به هاى ما شیرین بود
سلام، یه راهنمایی می خواستم لطفا - من مربای به را درست کردم خیلی خوش رنگ شد ولی زیاد جوشید و خیلی غلیظ شده خلی غلیظ -- میشه کاریش کرد؟ طعمش هم تقریبا خوبه ولی خیلی غلیظه و چسبناک
پاسخ:
سلام
مقداری آب داخل مربا بریزید تا کمی رقیق بشه چند جوش بگذارید مربا بزنه و مربا رو خاموش کنید، مقدار آب رو کم بریزید چون اگه زیاد بریزید مرباتون رقیق میشه
سلللام اسرا جون ممنون از دستور خوبتون فقط یه سوال ایا این مربا باید در قابلمه مس نهیه شود؟
پاسخ:
سلام. ممنون
تو پست نوشتم بهتره در مس تهیه بشه، تا رنگش خوشرنگتر بشه
ولی میشه در قابلمه های دیگه هم درست کرد. ولی بهتره در قابلمه آلومینومی پخته نشه
سلام گلم.دست شما درد نکند .من که سر ذوق میام.عزیزم آهک در هیچ لوازم قنادی ها و عطاریها پیدا نمی شود .میتوان از آهک صنعتی و ساختمانی استفاده کرد؟من خیلی علاقه دارم ولی معمولا حوصله انجامش را ندارم وغذاهای تکراری میپزم تازه چقدر هم قبلش فکر میکنم چی بپزم خیلی خوشحالم که سایت شما را دیدم یه سوال دیگه دارم چرا غذاهای جدید یا دسرهای جدید در دست من خوب در نمیاد؟ امکان داره از فر باشد؟ ممنونم اگر لطف کنی پاسخ بدهی.در پناه خدا شاد وسلامت باشید
پاسخ:

سلام، آهکی هم که توی لوازم قنادی ها فروخته میشه همون آهک ساختمانیه، میتونید از اونها استفاده کنید.بله فر در پخت کیک و شیرینی خیلی مهمه و متاسفانه فر های ایرانی زیاد خوب نیستند.

زنده باشید

salam.doonehaye khode beh tooye moraba narme narm mimoonan bad az 2 3 saat pokhtan? chon man ye bar pokhtam va khode beha mesle sang shodan....mersi
پاسخ:

سلام 

به اگه کال باشه هر چقدر هم بپزی بازم تو مرباش سفت میشه، اینبار حتما با به رسیده مربا درست کن عزیزم

واقعا متشکرم از آموزش جامع وکاملتون.ممنون
پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی