دنیای اسراء

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ب.ظ

سالاد کلم(Coleslaw)

سالاد کلم یا کول اسلو یکی از سالاد های معروف دنیاست که رسپی های زیادی داره، ورژن ساده و اصلش فقط شامل کلم و هویج میشه که خیلی هم خوشمزه است، این مدلش کشمش و گردو هم داره.



مواد لازم:

کلم برگ سفید نصف یک عدد کوچک (حدود نیم کیلو)

هویج یک عدد کوچیک

کشمش پلویی 1 قاشق 

گردوی خرد شده 5 عدد

سس مایونز 2 تا3 قاشق 




طرز تهیه:

کلم رو خیلی ریز خرد کنید یا داخل غذاساز خرد کنید.




هویج رو رنده ریز کنید.این رو هم میتونید تو غذاساز خرد کنید، البته کلم و هویج رو باهم داخل غذاساز نریزید چون رنگ سالاد نارنجی میشه.




کشمش تون اگه خیلی خشکه تو آب کمی خیس کنید. بعد آبکش کنید و به سالاد اضافه کنید.




گردو رو خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. من از گردوی تازه استفاده کردم خیلی نرم و خوشمزه شد.




سس مایونز رو هم بریزید و هم بزنید.




من برای سرو این سالاد معمولا داخل یه کاسه میریزم و با پشت قاشق صافش میکنم و داخل یخجال میگذارم تا سالاد حسابی جا بیفته. بعد توی یه بشقاب برمیگردونم.




برای تزیینش از گلی که با هویج درست کرده بودم استفاده کردم، این گل خیلی ساده است درست کردنش رو تو یه پست جدا آموزش میدم.



داخل گلها رو سس یا ذرت پخته بریزید.







بعضی ها داخل این سالاد از خیارشور و شوید استفاده میکنند ولی به نظر من ترکیبش با کشمش اصلا جور در نمیاد.

اگه سالاد رو شیرین دوست دارید میتونید یک قاشق شکر داخل سس سالاد اضافه کنید.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

سالاد کلم(Coleslaw)

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ب.ظ

سالاد کلم یا کول اسلو یکی از سالاد های معروف دنیاست که رسپی های زیادی داره، ورژن ساده و اصلش فقط شامل کلم و هویج میشه که خیلی هم خوشمزه است، این مدلش کشمش و گردو هم داره.



مواد لازم:

کلم برگ سفید نصف یک عدد کوچک (حدود نیم کیلو)

هویج یک عدد کوچیک

کشمش پلویی 1 قاشق 

گردوی خرد شده 5 عدد

سس مایونز 2 تا3 قاشق 




طرز تهیه:

کلم رو خیلی ریز خرد کنید یا داخل غذاساز خرد کنید.




هویج رو رنده ریز کنید.این رو هم میتونید تو غذاساز خرد کنید، البته کلم و هویج رو باهم داخل غذاساز نریزید چون رنگ سالاد نارنجی میشه.




کشمش تون اگه خیلی خشکه تو آب کمی خیس کنید. بعد آبکش کنید و به سالاد اضافه کنید.




گردو رو خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. من از گردوی تازه استفاده کردم خیلی نرم و خوشمزه شد.




سس مایونز رو هم بریزید و هم بزنید.




من برای سرو این سالاد معمولا داخل یه کاسه میریزم و با پشت قاشق صافش میکنم و داخل یخجال میگذارم تا سالاد حسابی جا بیفته. بعد توی یه بشقاب برمیگردونم.




برای تزیینش از گلی که با هویج درست کرده بودم استفاده کردم، این گل خیلی ساده است درست کردنش رو تو یه پست جدا آموزش میدم.



داخل گلها رو سس یا ذرت پخته بریزید.







بعضی ها داخل این سالاد از خیارشور و شوید استفاده میکنند ولی به نظر من ترکیبش با کشمش اصلا جور در نمیاد.

اگه سالاد رو شیرین دوست دارید میتونید یک قاشق شکر داخل سس سالاد اضافه کنید.

نظرات  (۱۱)

اسرا جون اینجا که از شیر مرغ تا جون ادمیزاد هستش...
عاشق اینجا شدم چون همه غذاهای تبریز رو  رو به همون روشی گفتی که خودمون درست میکنیم همیشه...انگار که مامان خود ادم داره میگه....
غذاهای اذربایجانو بیشتر کن که ماها استفاده کنیم...
قربونت برم عزیزم از این به بعد من همیشه اینجام...اما بعضی هاش عکسش دیده نمیشه...
پاسخ:

لطف داری عزیزم، آخه اکثر دستورهای قدیمی رو مامانم میگه و من پیاده میکنم.

اگه مامانت غذای سنتی دست میکنه که دیگه کمتر پخته میشه خوشحال میشم دستورش رو برام بفرستی تا درست کنم و به اسم خودت پست کنم.

Salm ,Misheh  lotfan tarz tahieh  Sot  shirnisie  ya homon bastani koshk ro toezien bedim ,,gazahaton alieh mamnon .
پاسخ:
سلام این شیرینی رو منم دوست دارم، چند بار امتخان کردم ولی به نتیجه دلخواه نرسیدم ،اگه رسپی خوب پیدا کردم حتما پست میکنم
به به چی شده دستت درد نکنه اسرا جون
پاسخ:
خواهش گلم
ممنون به نظر خیلی خوشمزه می آد 

اگه بتونید طرز تهیه خورشت به آلو رو هم بزارید

ممنون می شم
پاسخ:

این خورشت رو تا بحال نخوردم، اگه دستورش رو پیدا کردم حتما امتحان میکنم


اسرا جون من دوسالی هست با وبلاگت آشناشدم و دستورهای زیادی رو از وبلاگتون درست کردم همشون فوق العاده شده

واقعا مرحبااااااااااااااااااااااااا

پاسخ:
ممنون از لطفتون دوست عزیز
نوش جان. منم خیلی وقتها این سالاد رو درست می کنم. کلم خواص خیلی خوبی داره.

شاد باشی

آپم
پاسخ:

مرسی خانوم

حتما سرمیزنم بهت عزیزم

سلام اسرا جون ٬ من همیشه به سایتت سر میزنم ٬ کارهات فوق العادست ٬ امیدوارم که همیشه سالم باشی و مرتب ما رو از آموزش های خوب و مفیدت بر‌وز نگه داری .... برات بهترین هارو آرزو میکنم :* 
پاسخ:

سلام عزیزم، ممنون از لطفت

موفق و شاد باشی عزیز

سلام
پست مربوط به مراسم جشن عقدم تکمیل شد تشریف بیارید خوشحال میشم[قلب]
پاسخ:

سلام

حتما عزیزم

سلام .من تازه تازه با شما خانم خوش سلیقه آشنا شدم.همه چیز عالی بود.از این به بعد  یه سره میام تو وبتون.مرسی
پاسخ:
سلام، خوش آمدید دوست عزیز

سلاااام نخسته اجی جون من برای دومین باره میام وبلاگت البته اول رفتم اون قدیمیه بعدش اومدم اینجاراستش دیدم بایداول عضوشم حسشونداشتم اینکاروبکنم اماخدائی بس که کارای قشنگتودیدم دیگه دلم طاقت نیاوردگفتم عضوشم تاهنوپس نیفتادم اخه دخمل خوب چراایقدهنرمندی تو؟اجیت اهل مشهده رفتم حرم بیادتم هنرمند.خیلی دوس دارم بیشتربیام اینجایه سری بزنم البته اگه وقت کنم .فقط خواستم ازت تشکرکنم توضیحاتت کامل ومفصله ممنونم

پاسخ:
سلام صبا جان. خوشحالم از آشناییتون. اختیار داری عزیزم ، هر کس هنری داره فقط من عرضه ش کردم. خوب بنظرم باید زکات چیزهایی رو که بلدم باید میدادم.

رفتی حرم آقا امام رضا من رو فراموش نکن، شدیدا محتاج نگاهش هستم.وااااااااااای دلم پر میزنه برای ایوان طلا و شب جمعه حرم و دعای کمیلش 
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما واقعا وبسایت مفیدی دارید . 
پاسخ:

سلام، ممنون از لطفتون


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی