دنیای اسراء

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ

مافین موز banana muffin

همونطور که تو تاریخ این پست هم می بینید این پست مربوط میشه به چند روز قبل، اما بخاطر مشکلی که برای پست بوجود اومده بود نمی تونستم منتشرش کنم تا اینکه امروز مشکل رو حل کردم و شما میتونید مافین موز رو مشاهده بفرمایید.

مافین ها جزو کیکهای ساده هستند که برای سرو یکنفره پخته میشن. تقریبا شبیه به کاپ کیک ها هستند ولی شیرینی مافین کمتر از کاپ کیک هست و اینکه کاپ کیک ها معمولا با روکش های خامه ای یا شکلاتی تزیین میشه. داخل مافین ها میتوان از انواع میوه یا شکلات استفاده کرد.

مافین ها گزینه مناسبی برای میان وعده بچه ها در خانه و مدرسه هستند. 




مواد لازم:

آرد 1و1.2 لیوان(لیوان معمولی به گنجایش 250 میلی لیتر)

شکر سفید یا ترجیحا قهوه ای 2.3 لیوان 

تخم مرغ 1 عدد

کره یا روغن ذوب کره خنک شده 1.3 لیوان

بیکینگ پودر 1و1.2 قاشق چایخوری

نمک یک پینج (مقداری که در بین دو انگشت شست و سبابه میتوان برداشت)

موز پوره شده 2 عدد معادل یک لیوان

شیر 1.4 لیوان

دارچین یک قاشق چایخوری

پودر هل سبز 1.4 قاشق چایخوری

گردو خرد شده 1.3 لیوان




طرز تهیه:

فر را با حرارت 180 درجه روشن میکنیم.

1. مواد خشک شامل آرد، نمک، بیکینگ پودر، دارچین و هل را مخلوط کرده و سه بار الک میکنیم.

2. پوره موز را داخل کاسه هم زن میریزیم و تخم مرغ را اضافه میکنیم.(برای درست کردن پوره موز،
موز رو بندازید داخل مخلوط کن و چند پالس بزنید تا پوره بشه.)

3. روغن یا کره ذوب شده را اضافه میکنیم، چند دور با همزن میزنیم تا مواد یکدست شود.

4. شکر قهوه ای یا سفید و شیر را اضافه میکنیم.




1. چند دور میزنیم تا مواد یکدست شود، نکته مهم برای مافینها این است که نباید زیاد هم زده شوند فقط در حد مخلوط شدن کافی است.

2. مواد خشک را هم اضافه میکنیم.

3. و با هم زن میزنیم تا یکنواخت شود.

4. گردو را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.




من از کپسول کاغذی استفاده کردم، از مواد داخل قالب مافین میریزیم، فقط دو سوم قالب را پر میکنیم. با این مقدار مواد 8 تا مافین شد. 




کپسولها را داخل سینی فر می چینیم و در فر به مدت 25 دقیقه قرار میدهیم تا مافین ها پخته شود. برای تست پختن مافین یک خلال دندان را داخل مافین فرو میکنیم اگر از مواد کیک به خلال نچسبد مافین ها آماده است و گرنه 5 دقیقه دیگر هم زمان میدهیم.




نکته: اگر قالب مافین نازک بود یک سینی زیر قالب قرار میدهیم تا زیر مافین نسوزد.

من از کپسول کاغذی استفاده کردم، حسن کپسولها این است که نیازی به قالب مافین ندارید.




اگه طعم موز پخته رو دوست داشته باشید این مافین ها رو هم دوست خواهید داشت، البته من طعم موز رو در خاگینه موز بیشتر دوست دارم.

این هم از بافت مافین








نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مافین موز banana muffin

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ

همونطور که تو تاریخ این پست هم می بینید این پست مربوط میشه به چند روز قبل، اما بخاطر مشکلی که برای پست بوجود اومده بود نمی تونستم منتشرش کنم تا اینکه امروز مشکل رو حل کردم و شما میتونید مافین موز رو مشاهده بفرمایید.

مافین ها جزو کیکهای ساده هستند که برای سرو یکنفره پخته میشن. تقریبا شبیه به کاپ کیک ها هستند ولی شیرینی مافین کمتر از کاپ کیک هست و اینکه کاپ کیک ها معمولا با روکش های خامه ای یا شکلاتی تزیین میشه. داخل مافین ها میتوان از انواع میوه یا شکلات استفاده کرد.

مافین ها گزینه مناسبی برای میان وعده بچه ها در خانه و مدرسه هستند. 




مواد لازم:

آرد 1و1.2 لیوان(لیوان معمولی به گنجایش 250 میلی لیتر)

شکر سفید یا ترجیحا قهوه ای 2.3 لیوان 

تخم مرغ 1 عدد

کره یا روغن ذوب کره خنک شده 1.3 لیوان

بیکینگ پودر 1و1.2 قاشق چایخوری

نمک یک پینج (مقداری که در بین دو انگشت شست و سبابه میتوان برداشت)

موز پوره شده 2 عدد معادل یک لیوان

شیر 1.4 لیوان

دارچین یک قاشق چایخوری

پودر هل سبز 1.4 قاشق چایخوری

گردو خرد شده 1.3 لیوان




طرز تهیه:

فر را با حرارت 180 درجه روشن میکنیم.

1. مواد خشک شامل آرد، نمک، بیکینگ پودر، دارچین و هل را مخلوط کرده و سه بار الک میکنیم.

2. پوره موز را داخل کاسه هم زن میریزیم و تخم مرغ را اضافه میکنیم.(برای درست کردن پوره موز،
موز رو بندازید داخل مخلوط کن و چند پالس بزنید تا پوره بشه.)

3. روغن یا کره ذوب شده را اضافه میکنیم، چند دور با همزن میزنیم تا مواد یکدست شود.

4. شکر قهوه ای یا سفید و شیر را اضافه میکنیم.




1. چند دور میزنیم تا مواد یکدست شود، نکته مهم برای مافینها این است که نباید زیاد هم زده شوند فقط در حد مخلوط شدن کافی است.

2. مواد خشک را هم اضافه میکنیم.

3. و با هم زن میزنیم تا یکنواخت شود.

4. گردو را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.




من از کپسول کاغذی استفاده کردم، از مواد داخل قالب مافین میریزیم، فقط دو سوم قالب را پر میکنیم. با این مقدار مواد 8 تا مافین شد. 




کپسولها را داخل سینی فر می چینیم و در فر به مدت 25 دقیقه قرار میدهیم تا مافین ها پخته شود. برای تست پختن مافین یک خلال دندان را داخل مافین فرو میکنیم اگر از مواد کیک به خلال نچسبد مافین ها آماده است و گرنه 5 دقیقه دیگر هم زمان میدهیم.




نکته: اگر قالب مافین نازک بود یک سینی زیر قالب قرار میدهیم تا زیر مافین نسوزد.

من از کپسول کاغذی استفاده کردم، حسن کپسولها این است که نیازی به قالب مافین ندارید.




اگه طعم موز پخته رو دوست داشته باشید این مافین ها رو هم دوست خواهید داشت، البته من طعم موز رو در خاگینه موز بیشتر دوست دارم.

این هم از بافت مافین






نظرات  (۱۰)

koooooooo????????????

 

پاسخ:
میاد بزودی
پس کو مافین؟
پاسخ:
مشکلی تو انتشارش پیش اومده باید حلش کنم
سلام پوره موز چه طور درست میشه. 
پاسخ:
سلام موز رو بندازید داخل مخلوط کن و چند پالس بزنید تا پوره بشه.
سلام پوره موز چه طور درست میشه. 
سلام میشه اینو تو فر برقی پخت اون موقع باید زمانشو تنظیم کنیم
پاسخ:
سلام میشه، زمانش همونه فقط درجش رو 20 درجه کمتر کنید ،یعنی روی 160 درجه تنظیم کنید
سلام اسراجون، ببخشید یه سوال داشتم: میتونیم به جای روغن جامد ذوب کرده از روغن مایع استفاده کنیم؟ آخه من نه کره تو خونه دارم و نه روغن جامد. ممنون
پاسخ:
سلام عزیزم، بله میشه جایگزین کنید
سلام اسرا جان
خیلی ممنون از سایت خوب و خوشمزه ات. دلم آب افتاد

میشه لطف کنی دستور پخت شیرینی خرمایی رو بزاری برامون؟
من هر وقت شیرینی درست می کنم خشک میشه، میشه راهنماییم کتی؟

یه دنیـــــــــــا ممنون

پاسخ:

سلام عزیزم

ممنون از لطفتون

متاسفانه نمیتونم قول بدم ولی اگه شد حتما

یا حق

سلام اسرا جون مثل همیشه هنرمند!!
میشه یه دستور شیرینی بزاری که توش توضیح بدی چجوری یه شیرینی ترد داشته باشیم؟
مرسی دختر هنرمند
پاسخ:
سلام عزیزم
مرسى از لطفت.هر شیرینى براى داشتن کیفیت خوب روش خاص خودش رو داره,براى هر شیرینى سعى میکنم همه نکاتش رو بگم
با سلام خدمت اسرا خانم من مافین موزی را پختم خیلی خوشمزه شد وخیلی هم پف کرد ولی نمیدانم چرا مثل مال شما روش ترک نخورد به نظر شما علتش چیه
پاسخ:
درجه فر اگه کم باشه روی کیک ترک نمیخوره، فر رو روی ده درجه بیشتر تنظیم کنید.
من کیک مافین موزی را پختم خوشمزه شده بود ولی نمد دانم چرا مثل مال شما روش ترک نخورد به نظر شما علتش چیه
پاسخ:
درجه فر اگه کم باشه روی کیک ترک نمیخوره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی