دنیای اسراء

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

تیرامیسو(tiramisù)

تیرامیسو یک دسر محبوب و معروف ایتالیاییه که جدیدا در ایران هم خیلی طرفدار پیدا کرده و اکثر قنادی ها هم به صورت تک نفره آماده فروش دارند البته قیمتش بماند که اصلا تناسبی با مواد مصرفیش نداره، این تیرامیسو رو من فکر کنم یک سالی میشه درست کرده بودم و تو آرشیوم داشتم اما به کل یادم رفته بود تا اینکه چند هفته پیش مهمون یک دوست خوب و نازنین بودم و اتفاقا ایشون در کنار تدارکات خوشمزه دیگه ای هم که دیده بود تیرامیسو هم درست کرده بود اون هم عجب تیرامیسویی، باید اعتراف کنم خیلی خوشمزه تر از تیرامیسویی که من درست میکنم ولی حیف که انقدر خورده بودم که فقط تونستم یه تیکه کوچیک بخورم و این بود که من به یاد آرشیوم و تیرامیسو افتادم، متاسفانه از برش خوردش عکس ندارم، کاش خونه سرگل عزیزم عکس از برش خورده تیرامیسو میگرفتم.



برای تهیه تیرامسیو مواد زیادی لازم ندارید فقط باید کیک اسفنجی یا بیسکوییت لیدی فینگر که اون هم همون کیک اسفنجیه که به اندازه انگشت دست درست میشن داشته باشید ولی من بجای اونها از بیسکوییت پتی پور خودمون استفاده میکنم و از نتیجه کار هم کاملا راضی هستم، هم طعمش خوبه و هم قیمتش بصرفه است، آخه بیسکوییت لیدی فینگر خیلی گرونه واسه هر دونش باید حدود هزار تومان خرج کنید، ولی خوب میشه تو خونه هم تهیه کرد اگه خدا قسمت کنه یکبار درست میکنم و دستورش رو براتون میگذارم، ولی فعلا از همون پتی پورهای خودمون استفاده میکنیم.

ماده دوم پنیر هست که اصالتا از پنیر ماسکارپونه استفاده میشه، پنیر ماسکارپونه پنیری که از خامه تهیه میشه و شوری نداره و طعم بی نظیری به دسرمون میده، جایگزین این پنیر میشه از پنیر خامه ای استفاده کرد ولی باید چند ساعتی داخل آب بندازید تا شوریش بره ولی چون ماسکارپونه طعم خاصی داره و اینکه در دسترس هم هست و شرکت کاله تولید میکنه و قیمتش هم تفاوت چندانی با پنیر خامه ای نداره پس نتیجه میگیریم که پنیر ماسکارپونه رو با پنیر خامه ای جایگزین نکنید.

خوب بریم سراغ دستور




مواد لازم: 

بیسکوییت پتی پور به تعداد مورد نیاز (من از دو نوع ساده و کاکائویی استفاده میکنم تا رنگ دسرمون دو رنگ بشه.

پنیر ماسکارپونه یک بسته(200 گرم)

خامه فرم گرفته 400 گرم

قهوه دم کرده یک پیمانه

شکر یک الی دو قاشق

پودر کاکائو و شکلات به میزان نیاز

طرزتهیه:

برای قهوه میتونید از قهوه اسپرسو استفاده کنید که چون میزان تلخی این قهوه زیاد طعم قهوه توی دسر خیلی ملموس خواهد شد میتونید از قهوه فرانسه یا قهوه ترک هم استفاده کنید که تلخی ملایم تری دارند،  اگه به هر دلیلی این قهوه ها رو در دسترس نداشتید میتونید از نسکافه استفاده کنید، یک لیوان آب جوش رو داخل ظرف بریزید و یک قاشق سرپر قهوه رو داخل آب جوش حل کنید.




یک قاشق شکر هم داخل قهوه اضافه کنید. با کم و زیاد کردن میزان شکر شیرینش رو خودتون با ذائقه تون تنظیم کنید.




من برای تهیه خامه فرم گرفته از خامه قنادی سروین استفاده میکنم.400 گرمش رو جدا کردم و گذاشتم کمی نرم بشه.




بعد با همزن حدود 8 دقیقه با همزن میزنیم.




تا کاملا سفت بشه و فرم بگیره.




پنیر رو اضافه کنید.




با هم زن بزنید تا یکنواخت بشه.




دو طرف بیسکوییت رو با قلمو قهوه بمالید و  ته ظرف سرو رو بیسکوییت می چینیم. میتونید بیسکوییت ها رو داخل قهوه بزنید و سریع خارج کنید برای این کار باید قهوه ولرم باشه چون اگه داغ باشه خیلی زیاد قهوه رو جذب میکنه و دسرتون خیلی شل میشه. 

 اگه میخواهید دسرتون خوب برش بخوره بیسکوییت ها رو نباید زیاد خیس کنیم،

من از دو نوع بیسکوییت ساده و کاکائویی استفاده کردم با اینکار دسرمون دو رنگ میشه.


 


مقداری از کرممون رو روی بیسکوییت ها می ریزیم و صافش میکنیم.




 باز دو طرف بیسکوییت ها رو قهوه می مالیم و روی لایه اول می چینیم.




و باز از کرم روی بیسکوییت ها میریزیم تا بیسکوییت و کرممون تموم بشه.




روی دسر رو پودر کاکائو الک میکنیم.




روش رو سلفون میکشیم و یک روز داخل یخچال استراحت میدیم تا دسرمون آمده سرو بشه.

زمان سرو روی دسر رو شکلات رنده میکنیم من از دو نوع شکلات سیاه و سفید استفاده کردم.




نکات:

میتونید با مقداری کاکائو کرمتون رو کاکائویی کنید.

بعضی ها داخل دسر از گردو و موز استفاده میکنند که اینجوری دیگه تبدیل به کیک تولد میشه و اصالتون رو از دست میده.

برای این دسر میتونید از کیک اسفنجی، بیسکوییت لیدی فینگر، بیسکوییت پتی پور، شیرینی لطیفه یا از کیک های تی تاپ استفاده کنید.

میتونید روی دسر با گردو یا پودر پسته تزیین کنید.

این دسر رو میتونید به صورت یکنفره هم آماده کنید.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

تیرامیسو(tiramisù)

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

تیرامیسو یک دسر محبوب و معروف ایتالیاییه که جدیدا در ایران هم خیلی طرفدار پیدا کرده و اکثر قنادی ها هم به صورت تک نفره آماده فروش دارند البته قیمتش بماند که اصلا تناسبی با مواد مصرفیش نداره، این تیرامیسو رو من فکر کنم یک سالی میشه درست کرده بودم و تو آرشیوم داشتم اما به کل یادم رفته بود تا اینکه چند هفته پیش مهمون یک دوست خوب و نازنین بودم و اتفاقا ایشون در کنار تدارکات خوشمزه دیگه ای هم که دیده بود تیرامیسو هم درست کرده بود اون هم عجب تیرامیسویی، باید اعتراف کنم خیلی خوشمزه تر از تیرامیسویی که من درست میکنم ولی حیف که انقدر خورده بودم که فقط تونستم یه تیکه کوچیک بخورم و این بود که من به یاد آرشیوم و تیرامیسو افتادم، متاسفانه از برش خوردش عکس ندارم، کاش خونه سرگل عزیزم عکس از برش خورده تیرامیسو میگرفتم.



برای تهیه تیرامسیو مواد زیادی لازم ندارید فقط باید کیک اسفنجی یا بیسکوییت لیدی فینگر که اون هم همون کیک اسفنجیه که به اندازه انگشت دست درست میشن داشته باشید ولی من بجای اونها از بیسکوییت پتی پور خودمون استفاده میکنم و از نتیجه کار هم کاملا راضی هستم، هم طعمش خوبه و هم قیمتش بصرفه است، آخه بیسکوییت لیدی فینگر خیلی گرونه واسه هر دونش باید حدود هزار تومان خرج کنید، ولی خوب میشه تو خونه هم تهیه کرد اگه خدا قسمت کنه یکبار درست میکنم و دستورش رو براتون میگذارم، ولی فعلا از همون پتی پورهای خودمون استفاده میکنیم.

ماده دوم پنیر هست که اصالتا از پنیر ماسکارپونه استفاده میشه، پنیر ماسکارپونه پنیری که از خامه تهیه میشه و شوری نداره و طعم بی نظیری به دسرمون میده، جایگزین این پنیر میشه از پنیر خامه ای استفاده کرد ولی باید چند ساعتی داخل آب بندازید تا شوریش بره ولی چون ماسکارپونه طعم خاصی داره و اینکه در دسترس هم هست و شرکت کاله تولید میکنه و قیمتش هم تفاوت چندانی با پنیر خامه ای نداره پس نتیجه میگیریم که پنیر ماسکارپونه رو با پنیر خامه ای جایگزین نکنید.

خوب بریم سراغ دستور




مواد لازم: 

بیسکوییت پتی پور به تعداد مورد نیاز (من از دو نوع ساده و کاکائویی استفاده میکنم تا رنگ دسرمون دو رنگ بشه.

پنیر ماسکارپونه یک بسته(200 گرم)

خامه فرم گرفته 400 گرم

قهوه دم کرده یک پیمانه

شکر یک الی دو قاشق

پودر کاکائو و شکلات به میزان نیاز

طرزتهیه:

برای قهوه میتونید از قهوه اسپرسو استفاده کنید که چون میزان تلخی این قهوه زیاد طعم قهوه توی دسر خیلی ملموس خواهد شد میتونید از قهوه فرانسه یا قهوه ترک هم استفاده کنید که تلخی ملایم تری دارند،  اگه به هر دلیلی این قهوه ها رو در دسترس نداشتید میتونید از نسکافه استفاده کنید، یک لیوان آب جوش رو داخل ظرف بریزید و یک قاشق سرپر قهوه رو داخل آب جوش حل کنید.




یک قاشق شکر هم داخل قهوه اضافه کنید. با کم و زیاد کردن میزان شکر شیرینش رو خودتون با ذائقه تون تنظیم کنید.




من برای تهیه خامه فرم گرفته از خامه قنادی سروین استفاده میکنم.400 گرمش رو جدا کردم و گذاشتم کمی نرم بشه.




بعد با همزن حدود 8 دقیقه با همزن میزنیم.




تا کاملا سفت بشه و فرم بگیره.




پنیر رو اضافه کنید.




با هم زن بزنید تا یکنواخت بشه.




دو طرف بیسکوییت رو با قلمو قهوه بمالید و  ته ظرف سرو رو بیسکوییت می چینیم. میتونید بیسکوییت ها رو داخل قهوه بزنید و سریع خارج کنید برای این کار باید قهوه ولرم باشه چون اگه داغ باشه خیلی زیاد قهوه رو جذب میکنه و دسرتون خیلی شل میشه. 

 اگه میخواهید دسرتون خوب برش بخوره بیسکوییت ها رو نباید زیاد خیس کنیم،

من از دو نوع بیسکوییت ساده و کاکائویی استفاده کردم با اینکار دسرمون دو رنگ میشه.


 


مقداری از کرممون رو روی بیسکوییت ها می ریزیم و صافش میکنیم.




 باز دو طرف بیسکوییت ها رو قهوه می مالیم و روی لایه اول می چینیم.




و باز از کرم روی بیسکوییت ها میریزیم تا بیسکوییت و کرممون تموم بشه.




روی دسر رو پودر کاکائو الک میکنیم.




روش رو سلفون میکشیم و یک روز داخل یخچال استراحت میدیم تا دسرمون آمده سرو بشه.

زمان سرو روی دسر رو شکلات رنده میکنیم من از دو نوع شکلات سیاه و سفید استفاده کردم.




نکات:

میتونید با مقداری کاکائو کرمتون رو کاکائویی کنید.

بعضی ها داخل دسر از گردو و موز استفاده میکنند که اینجوری دیگه تبدیل به کیک تولد میشه و اصالتون رو از دست میده.

برای این دسر میتونید از کیک اسفنجی، بیسکوییت لیدی فینگر، بیسکوییت پتی پور، شیرینی لطیفه یا از کیک های تی تاپ استفاده کنید.

میتونید روی دسر با گردو یا پودر پسته تزیین کنید.

این دسر رو میتونید به صورت یکنفره هم آماده کنید.

نظرات  (۳۷)

سلام انشالله که ماه رمضان پر از خیر و برکت باشه براتون   راستش من برعکس همه ایرانیا زیاد تیرامیسو خور نیستم اما از دیدن عکسای شما لذت بردم چقدرم اسون تهیش کردین همینش خیلی خوبه
پاسخ:

سلام، نماز روزتون قبول عزیزم

منم زیاد اهل دسرهای سنگین نیستم ولی کمش رو میخورم ولی انصافا تیرامیسو خوشمزه است

لطف داری به من عزیزم

۰۱ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۰۶ مامان حسین
سلام اسرا جون طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق.خیلی از وبلاگتون استفاده میکنم.همسرم رو با اون کباب خوشمزه شما شگفت زده کردم بیشتر بیا و بیشتر دستور غذاهای خوشمزه بذار.به شیرین شدن زندگی ما که کمک کردی خدا زندگیت شیرین کنه
پاسخ:

سلام عزیزم، طاعات و عبادات شما هم مقبول خداوند. نوش جون شما هم همسرتون

براتون آرزوی خوشبختی و آرامش دارم

سلام عزیزم

وقتت بخیر

بسیار عالی بزودی درست میکنم

فقط میشه پتی بور ها رو خرد کرد وبا کره فشرده کنیم وبه ظرف انتقال بدیم بعد خامه و.. روش بریزیم؟

اگه عکس برش خوردش هم داری لطف میکنی بذاری.

ممنون از دستورای خوبت.

پاسخ:

سلام عزیز

نه دیگه با اون روش چیز کیک خواهید داشت و اینکه دیگه با اضافه کردن کرده دسر خیلی پر کالری میشه و توی تیرامیسو بسکوییت ها نرم و اسفنجی میشه با اینکار حالت اسفنجی رو نخواهید داشت.

اسرا جون سلام من تازه با شما آشنا شدم ولی خیلی چیزا ازتون یاد گرفتم دوستون دارم.از لحاظ روحی حالم خوب نیس التماس دعا دارم
پاسخ:

سلام خوش آمدید

امیدوارم هرچه زودتر حالت خوب بشه و به آرامش برسی دوست نازنینم.

اسرا جون سلام واقعا دسر خوشمزه ای باید باشه.من تازه باهاتون آشنا شدم ولی خیلی چیزای خوشمزه یاد گرفتم.از لحاظ روحی حالم خوب نیس التماس دعای فراوان از همتون دارم
پاسخ:

، ممنون عزیز، امیدوارم بزودی حال روحیتون خوب بشه و شاد و سرحال بهم سربزنی

محتاج دعا عزیزم

سلام اسرا جونم من تازه با شما و کارای فوق العاده تون آشنا شدم شما واقعا هنرمندین و همه دستوراتو به زبان ساده و همراه عکسش آوردین کارتون حرف نداره تبریک میگم.
پاسخ:

سلام 

خوشحالم از آشناییتون و ممنون از لطفتون دوست عزیز

سلام اسرا جون.

خوبی عزیز؟ اسرا جون ممنون از پست های خوب و کاربردی که برامون میذاری. عزیز این خامه قنادی خامه خاصی هست و با این خامه صبحانه خیلی فرق میکنه؟ اگه فرق داره از کجا میشه تهیه کرد؟

پاسخ:

سلام عزیزم

ممنون، خامه قنادی با خامه صبحانه فرق میکنه و شیرین شده است و به صورت فری شده بفروش میرسه و میتونید از لوازم قنادی فروشیها تهیه کنید.

سلام اسراء جونم حالت خوبه عزیزم؟ دوست گلم تو لطف داری ما که به گرد شما هم نمی رسیم نوشه جونت .خوشحالم که از تیرامیسوی من خوشت اومده بود.
پاسخ:
سلام سرگل جان، مرسی عزیز، من واقعیت رو گفتم و تعارف نکردم. نه تنها از تیرامیسو از بقیقه غذاهات و کلی لذت بردم و حسابی زحمت دادم.
مرسی آرزو جون لطف کردی
پاسخ:
مرسی فرنا جون ولی آرزو نیستم
خیلی عالیه من عاشق شیرینی های بیسکویتی ام .ممنوووووون
پاسخ:
خواهش عزیزم
خیلی متشکر از شما  خیلی دوست داشتم این دسر را درست کنم واقعا ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم، امیدوارم درست کنیدو لذت ببرید
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۱ لیدی الهام
سلام عزیزم
خیلی خیلی عالی شده. دست گلتون درد نکنه. تشکر. مشخصه خیلی خیلی خوشمزه است. نوش جان. البته من تا حالا با پتی بور و بدون زرده تخم مرغ درستش نکردم و این شکلی درستش می کنم:
http://ladyelham1984.blogfa.com/post/77

ولی حتماً یک بار حتماً با روش شما امتحان می کنم. مرسی عزیزم. لطف کردید.
پاسخ:

سلام الهام جان

ممنون عزیزم، دستورت رو دیدم خیلی عالیه منم تا بحال با تخم مرغ درستش نکردم حتما روش شما  رو هم امتحان مینم.

۰۴ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۲۷ شیوا بلال زاده
سلام خیلی خیلی ممنون از سایت بسیار عالیتون خسته نباشید

پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون
امممممممممممممممم به به چه خوشمزه مرسی اسرا جون
دستتون درد نکنه مطمئنم خیلی خوشمزه شده قیافش که اینو میگه :*
پاسخ:
سرتون درد نکنه خانم مهدیه خانوم، بابا کارشناس فنی...بعضی حسابی کف میکن هااااااااااااااا
سلام خانمی واقعادست گلت دردنکنه به خاطر این آشپزی که به طرز راحتی به ماآموزش میدی
پاسخ:
سلام، خواهش میکنم دوست عزیز

خیلی ممنونم ازتون به خاطر معرفی این همه غذای خوشمزه با درج کامل مطالب و عکسا.این همه هنر نشون از یه کدبانوی آذری

پاسخ:
لطف دارید دوست نازنینم
ماسکارپونه تولید شرکت کاله همون پنیر لبنه است؟؟؟
پاسخ:
نه عزیز روش نوشته ماسکارپونه
وای بدجوری دهنم آب افتاد خیلی عالیه
دستت درد نکنه عزیزم
نوش جانتون
پاسخ:

مرسی شادی جان

قربانت

به به یعنی این وبلاگ ماورای محشره..اسرا جان دست گلت درد نکنه..تصویر لحظه به لحظه برا منی که زیاد آشپزی نکردم و بلد نیستم یعنی عالیه یه جور هلوه..خدا خیرت بده، ذکات آشپزی تو دادی خانومی..ماهم دعات می کنیم.
چن وقته این طرز تهیع تیرامیسو رو می خواستم الان که اینجا رو پیدا کردم حتما درستش می کنم
پاسخ:

لطف داری دوست عزیز. باور منم همینه که باید چیزی رو که بلدم یاد بدم و محتاج دعای خیر

امیدوارم از تیرامیسو هم لذت ببری

http://fa.wikibooks.org/wiki/کتاب_آشپزی/بیسکویت_لیدی_فینگر
پاسخ:
مرسی برای لینک مفید
۱۸ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۲ مامان شیرین
سلام دوست خوبم وبلاگ خیییییییییییییلی محشری داری بخصوص که از تمام مراحل درست کردن عکس میزاری
 اگه موافق لینک هستی خبر بده بگو خب
پاسخ:

سلام عزیزم، ممنون از لطفتون

 شما رو لینک کردم 

سلام ،ممنون از سایت خوبتون و خسته نباشید . میخواستم بدونم مزه این خامه قنادی سروین خوبه؟؟ بعضیا خیلی شیرینن و دل رو میزنن. مثلا مزش مثل خامه شانتی هست ؟؟
پاسخ:
سلام عزیزم. نه مزه ش خوبه زیاد شیرین نیست و طعمش هم خوبه.
عشق میکنم با اشپزی:) . خیلی هنر مندی بانووووووووووووووو خوشبحالت عزیزم:D
پاسخ:
نظر لطفتون دوست عزیز

سلام.من چند جا دستور تیرامیسو رو دیده بودم ولی این از همش اسون تره.ولی من فکر کنم نتونم درستش کنم چون دارم میرم سفر.راستی برام دعا کن چون دارم با یه ادمای گند دماغی میرم.دعا کن تابستونم خراب نشه.من خیلی اشپزی میکنم .چیزای جالبی یاد گرفتم.میخوای برات بذارم؟البته تصاویرشو ندارم.بابای

 

پاسخ:

سلام، ممنون از لطفتون، انشاا... بعد از سفر

مطمئنم اگه خودت بخوای حتما بهت خوش میگذره، منتظر دستورات آشپزیت هستم.

۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۶ فرانک از ارومیه
سلام و سپاس بخاطر همه چیز.به جرات میتونم بگم :(باعث افتخار ما ترک زبانها هستی.)
پاسخ:
سلام نظر لطف شماست و ممنون از لطفتون

سلام اسرا خانم

من از سلیقه و کدبانوگری خانمهای آذری زیاد شنیده بودم

اما با دیدن وبلاگ شما این هنرمندی رو دیدم

البته شنیدن و دیدن کی بود مانند چشیدن!!

پاسخ:
سلام عزیز
نظر لطف شماست
کاش افتخار داشتم پذیرای شما باشم

سلام.از مسافرت برگشتم ولی نه خوش گذشت نه بد گذشت.درضمن رفتیم اب و اتش یه کافه ی اون.یه تیرامیسویی داد بهمون 8ت.جات خالی 2 تا گرقتیم 1ق خوردیم همه رو ریختیم دور.چون نه بیسکوییت داشت بجاش کیک وانیلی داشت وخیلی بد مزه.مزه ی پنیر خامه ای خالی میداد.کوفتش شه.حالا اگه دستور اشپزی میخوای از همین نظرا برات بذارم؟

 

پاسخ:
واقعا بعضی جاها آدم پشیمون میشه، اون روز من رفتم یه کافی شاپ تو سالاد ها چند نوع سالاد بود یکی هم سالاد ایتالیایی نوشته بود منم معمولا چیزهایی سفارش میدم که جدید باشه، وقتی آوردن خورد تو ذوقم، سالاد ماکارونی رو به اسم سالاد ایتالیایی قالب کردن بهمون، اون هم چه سالادی...بقول تو کوفتش شه. نه عزیزم اون دستورا رو برا خودت نگه دار
از شما بسیار متشکرم اولین بار درست کردم برای مهمونیم که حدود 22 نفر بودند و عالی شد . بسیار ممنونم
پاسخ:
نوش جونتون عزیزم
salam///
پاسخ:
علیک سلام
ندیده عاشقتون شدم اسراجون.عالی مثله همیشه
پاسخ:
لطف داری عزیزم
با سلام:

سال نو مبارک .خیلی سایت آموزنده ای دارید.ممنون
پاسخ:

سلام

ممنونم دوست عزیز

۱۳ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۰۵ ریحانه بانو
سلام عزیزم .
من که تا حالا ترامیسودرست نکردم ولی تو برنامم هست درست کنم .
منم آپ هستم بیای خوشحالم میکنی .
پاسخ:
سلام دوست عزیز
دسر خوشمزه ایه
لینک شدید دوست خوبم
سلام طاعات و عباداتتون قبول مطالب وبلاگتون و دیدم وبلاگ خوب و پر مایه ای دارید براتون آرزوی موفقیت دارم  :)
پاسخ:
سلام طاعات و عبادات شما هم قبول حق.
ممنونم از لطفتون
من از تین دستور تیرامیسو رو درست کردم و خامه ی فرم کرفته را هم طبق دستور سایتتون درست کردم .......بسیار بسیار عالی شد......پسرم و همسرم خیلی خوششون اومد ...ازتون یه دنیا ممنون.....یه سوال داشتم معمولا بهتر است از چند لایه بیسکویت استفاده کرد تا تیرامیسو بهتری داشته باشبم؟؟؟!
پاسخ:
سلام نوش جان دوست عزیز
اگر از بیسکوییت پتی بور استفاده میکنید سه تا چهار لایه ولی کمتر یا بیشتر از این جالب نمیشه. ولی اگر از لیدی فینگر استفاده میکنید دو لایه بیسکوییت خوبه
دستورتون عالی بود فوق العاده بود
پاسخ:
مرسی دوست عزیز
سلام گلم واقعا ممنونم از این همه دستور پخت آی خوشمزه ات .اسرا جون  میتونیم از خامه  پاستوریزه استفاده کنیم برا این دسر
پاسخ:
سلام، مرسی، باید از خامه فرم گرفته استفاده بشه، اگه منظورتون خامه صبحانه باشه نمیشه استفاده کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی