دنیای اسراء

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳ ب.ظ

شارلوت توت فرنگی

شارلوت یک نوع دسر فرانسوی است که از دو قسمت تشکیل میشه. لایه بیرونی اون کیک اسفنجی یا لیدی فینگر (ladyfingers) و قسمت داخلی با کاستارد (custards) یا انواع کرم و پوره میوه پر میشه.

به شارلوتی که لایه بیرونیش از رولت (Swiss roll)درست بشه، شارلوت رویال گفته میشه و اگه داخل شارلوت با بستنی پر بشه شارلوت بستنی میشه.



مواد لازم:

رولت آماده 2 عدد

دسر توت فرنگی آماده یک بسته

توت فرنگی 200 گرم

خامه فرم گرفته برای تزیین



طرز تهیه:

همونطور که گفتم برای تهیه شارلوت میشه از کیک اسفنجی یا لیدی فینگر و یا رولت استفاده بشه، میتونید رولت رو خودتون توی خونه تهیه کنید یا اینکه مثل من رولت های آماده استفاده کنید.البته اگه فرصت دارید مسلما با رولتی که خودتون درست میکنید کیفیت شارلوت خیلی بهتر خواهد شد.

رولت رو یک سانتی برش بزنید.



قالب مورد نظر رو که میتونه گنبدی یا مثل قالب من باشه با سلفون بپوشونید. رولتهای رو داخل قالب بچینید، فضاهای خالی رو حتما با تکه های رولت پر کنید تا کرم از رولتها نفوذ نکنه.



من برای کرم داخل شارلوت از دسر آماده توت فرنگی شیبابا استفاده کردم، البته از کیفیت دسر و طعمش راضی نبودم پس شما از این دسر استفاده نکنید. طبق دستور روی پاکت پودر رو با دو لیوان شیر مخلوط میکنیم و دو دقیقه می جوشونیم.



دسر آماده رو مدتی میگذاریم داخل یخچال تا کمی خودش رو بگیره و به غلظت سفیده تخم مرغ برسه، بعد چند تا از توت فرنگی ها رو برای تزیین نگه دارید بقیه اش رو خرد کنید و داخل دسر بریزید.

فقط دقت کنید اگه دسر زیاد تو یخجال بمونه خودش رو میگیره و دیگه نمیشه استفاده کرد. پس هر 5 دقیقه به دسر سر بزنید و هم بزنید تا زمانی که کمی خودش رو بگیره.



دسر رو روی رولتها بریزید و یک لایه رولت روی دسر بچینید. روی دسر رو با سلفون بپوشونید و نصف روز داخل یخچال بگذارید تا خودش رو بگیره.

من چون مهمون داشتم زود برگردوندم و برش دادم برای همین دسرم وا رفت پس در نتیجه نتونستم عکس برش خوردش رو بگیرم.




روش رو با خامه فرم گرفته و توت فرنگی تزیین کنید.

روش درست کردن خامه فرم گرفته رو میتونید اینجا و اینجا ببینید.




دسر راحت رو جالبیه میتونید از کرمها و میوه های مختلف داخلش استفاده کنید. حتی میتونید داخلش رو با بستنی پر کنید و داخل فریزر بگذارید و شارلوت بستنی داشته باشید. تقریبا مثل دسری که رسپیش رو میتونید اینجا ببینید.






نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

شارلوت توت فرنگی

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳ ب.ظ

شارلوت یک نوع دسر فرانسوی است که از دو قسمت تشکیل میشه. لایه بیرونی اون کیک اسفنجی یا لیدی فینگر (ladyfingers) و قسمت داخلی با کاستارد (custards) یا انواع کرم و پوره میوه پر میشه.

به شارلوتی که لایه بیرونیش از رولت (Swiss roll)درست بشه، شارلوت رویال گفته میشه و اگه داخل شارلوت با بستنی پر بشه شارلوت بستنی میشه.



مواد لازم:

رولت آماده 2 عدد

دسر توت فرنگی آماده یک بسته

توت فرنگی 200 گرم

خامه فرم گرفته برای تزیین



طرز تهیه:

همونطور که گفتم برای تهیه شارلوت میشه از کیک اسفنجی یا لیدی فینگر و یا رولت استفاده بشه، میتونید رولت رو خودتون توی خونه تهیه کنید یا اینکه مثل من رولت های آماده استفاده کنید.البته اگه فرصت دارید مسلما با رولتی که خودتون درست میکنید کیفیت شارلوت خیلی بهتر خواهد شد.

رولت رو یک سانتی برش بزنید.



قالب مورد نظر رو که میتونه گنبدی یا مثل قالب من باشه با سلفون بپوشونید. رولتهای رو داخل قالب بچینید، فضاهای خالی رو حتما با تکه های رولت پر کنید تا کرم از رولتها نفوذ نکنه.



من برای کرم داخل شارلوت از دسر آماده توت فرنگی شیبابا استفاده کردم، البته از کیفیت دسر و طعمش راضی نبودم پس شما از این دسر استفاده نکنید. طبق دستور روی پاکت پودر رو با دو لیوان شیر مخلوط میکنیم و دو دقیقه می جوشونیم.



دسر آماده رو مدتی میگذاریم داخل یخچال تا کمی خودش رو بگیره و به غلظت سفیده تخم مرغ برسه، بعد چند تا از توت فرنگی ها رو برای تزیین نگه دارید بقیه اش رو خرد کنید و داخل دسر بریزید.

فقط دقت کنید اگه دسر زیاد تو یخجال بمونه خودش رو میگیره و دیگه نمیشه استفاده کرد. پس هر 5 دقیقه به دسر سر بزنید و هم بزنید تا زمانی که کمی خودش رو بگیره.



دسر رو روی رولتها بریزید و یک لایه رولت روی دسر بچینید. روی دسر رو با سلفون بپوشونید و نصف روز داخل یخچال بگذارید تا خودش رو بگیره.

من چون مهمون داشتم زود برگردوندم و برش دادم برای همین دسرم وا رفت پس در نتیجه نتونستم عکس برش خوردش رو بگیرم.




روش رو با خامه فرم گرفته و توت فرنگی تزیین کنید.

روش درست کردن خامه فرم گرفته رو میتونید اینجا و اینجا ببینید.




دسر راحت رو جالبیه میتونید از کرمها و میوه های مختلف داخلش استفاده کنید. حتی میتونید داخلش رو با بستنی پر کنید و داخل فریزر بگذارید و شارلوت بستنی داشته باشید. تقریبا مثل دسری که رسپیش رو میتونید اینجا ببینید.




نظرات  (۱۷)

۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۷ لیدی الهام
سلام اسرا جون.
به به چه شارلوت رویالی شده. دست گلتون درد نکنه. تشکر عزیزم.
پاسخ:

سلام الهام جان

لطف دارید لیدی 

نوش جونتون..من شارلوت بستنی رو خیلی دوست دارم
پاسخ:
شارلوت بستنی که تو تابستون محشره
به به ! چه عجب اسرا جوووووووووووون  بابا دلمون برات تنگ شده بوود کجا بودی این مدت؟؟؟
پاسخ:
خجالتم نده دیگه مریم جون

سلام اسرا جون عالی شده. من چند وقت پیش درست کردم توش یه لایه چیزی شبیه فرنی غلیظ ریختم و روی اون ژله توت فرنگی اما ژله رو زود ریخته بودم و غلظتش کم بود به کیکها نفوذ کرده بود

البته بازم خوشمزه بود

ایندفعه این و درست میکنم حتما. ممنون از دستور جدید

نمیشه زودتر آپ کنین؟:(

پاسخ:

سلام باران جان

خودم هم میخوام زود به زود آپ کنم ولی فرصت نمکنم

۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۱ مهرنوش مامان مهزیار

عزیزم سلام من مدتی است که به وبلاگ شما سر میزنم و از دستورات استفاده میکنمو وبلاگ خوبی دارید. راستی خانمی با افتخار لینکتون کردم.

اما یه پیشنهاد دارم چون داریم به ماه مبارک رمضان نزدیک میشیم اگر میشه دستورات مناسب این ماه و عکس سفره های افطار  سال های گذشته رو و تزیین سفره هم برامون بزارید. ممنون خانمی

پاسخ:

سلام مهرنوش جان

خوش آمدید

من هم با کمال افتخار لینکتون میکنم، چشم سعی میکنم دستورات مرتبط داشته باشم.

 به به مشخصه خیلی خوشمزست.....
دست گلت درد نکنه اسراء جون.........

پاسخ:
مرسی آرزو جان
راستی اسرا جون بعضی از مطالب قدیمی از وقتی به این وبلاگ جدید اومدین عکس هاش لود نمیشه باید چیکار کنم تا اون عکسا رو ببینم؟
پاسخ:
امان از این عکسهای قدیمی که هر چقدر هم آپلود میکنم بازم تموم نمیشه
سلام اسرا جونم.افرین خیلی خوشگل شده و ایدت واسه دسر اماده ی توش خیلی عالیه چون من یه بار که درست کرده بودم فقط خامه وپودرgelatin توش ریخته بودم و میخواستم بازم درست کنم ولی هیچ ایده ای واسه توش نداشتم ...بازم میگم افرین عزیزم.....
پاسخ:

سلام عزیزم

خیلی لطف داری  عزیزم

سلام اسرا جون بابا دوست قدیمی یه نیم نگاهی هم زیر پات بنداز . ما بدبخت بیچاره ها هم دل داریم. سر نمی زنی دیگه . حالا من با وجود این فسقلی وقت سر خاروندن ندارم تو دیگه چراااااااااااااااا؟
در ضمن دسرت خیلی خوشکله . حتما خوشمزه هم هست .
پاسخ:

سلام رویا جان

اختیار داری عزیزم دوست قدیمیش خوبه، خودت که می بینی زیاد فرصت پای نت نشستن رو ندارم

بازم شرمنده حتما سر میزنم بهت

بووووووووووووس

سلام عزیزم ، وبلاگتون عالیه از دیشب که پیداش کردم عاشقش شدم ، عزیزم اگه ممکنه طرز تهیه شیرینی رولت رو هم بذارید ممنون می شم 😘💗💗

پاسخ:

سلام مهتاب خانوم

مرسی از لطفت، سعی میکنم عزیزم

سلام عزیزم واقعا ممنون که آموزش شارلوت رو گذاشتید، خیلی خوشحالم که به نظراته بازدید کنندگان اهمیت میدی. موفق و شاد باشی


پاسخ:

سلام یاسمین جان

شما خیلی خوش شانسی چون من معمولا وقت نمی کنم دستوراتی رو که دوستان ازم میخوان رو تو سایت بگذارم

سربلند باشید 

۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۸:۱۹ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
سلام  دوستم  

خوبی دوست عزیزم  ؟ [قلب]


بالا خره قسمت شد و بعد این مدت تونستم درست و حسابی

پای نت بشینم بتونم به دوستام سر بزنم.

.....................


شاید زندگی آن جشنی نباشد که آرزویش را داشتی

اما حال که به آن

دعوت شدی تا میتوانی زیبا برقص


( چون خودم از این جمله خوشم اومد برای شما هم فرستادم)


....................................
راستی یکی دو ماهی بود که وبلاگمو تبدیل به سایت کرده

بودم ولی نه وقتی بود آپش کنم و نه وقتی که به دوستام

معرفیش کنم.
 
خوشحال میشم از سایت نیمه کاره ی من هم دیدن کنید.

و اینکه اگه ممکنه  آدرس سایتم رو هم لینک کنید ولی با اسم

new-cook  

من هم شما رو اونجا لینک میکنم.
[قلب]



پاسخ:

سلام آرزو جان

خوش آمدی

سایتت هم مبارک، به چشم سایت جدید رو تو پیوندها وارد کردم


سلام

خیلی ممنون از دستورات آشپزی بهتون تبریک میگم واقعا هنر مند و کدبانو هستید ببخشید  بعضی از عکس ها قدیمی تر باز نمیشه میشه دوباره عکس ها رو upload بفرمایید ممنون

پاسخ:

سلام

خیلی ممنون از لطفتون

چشم حتما ولی چون تعداد عکسها خیلی زیاد طول میکشه تا همه عکسها آپلود بشه

به به اسرا جونم مثل همیشه عالیه من که حتما امتحان میکنم
پاسخ:
لطف داری عزیزم
مرسی خیلی خوشگله.باید خوشمزه هم باشه
پاسخ:
قابل نداشت ملیحه جان
سلآم.خسته نبآشید.میشه بگید رولتشو از کجا تهیه میکنید؟
پاسخ:
سلام، مرسی
هم میتونید رولت های کارخانه ای رو از سوپرها تهیه کنید یا از قنادی تهیه کنید
ایدی اینستاتومیدی
پاسخ:
asraafsari

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی