دنیای اسراء

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵ ب.ظ

حلوای زعفرانی و شب آرزوها

سلام

امشب شبه لیلة الرغائبه، شب رحمت و نظر خدا به بنده هاش، شبی که فرشتگان به زمین نازل میشوند تا حاجات بندگان رو به اذن خدا برآورده کنند، امشب بین نماز مغرب و عشاء نمازی 12 رکعتی توصیه شده که خیلی آسونه و بیست دقیقه بیشتر وقت نمیگیره، توضیحات کاملش توی مفاتیح الجنان هست، اگه توفیق پیدا کردین و این نماز رو خوندین حتما من رو هم دعا کنین.

در اولین پنج شبنه ماه رجب دادن خیرات و نذری مرسومه. حلوا هم از غذاهایی هست که در این روز پخته و پخش میشه، من هم واسه امروز یک پست حلوای ویژه آماده کردم.





مواد لازم:

آرد سفید مخصوص کیک(آرد سه صفر) 2 لیوان(لیوان معمولی

آرد برنج یک لیوان

شکر یک لیوان

گلاب 1.2 لیوان

آب 1.2 لیوان

روغن مایع 3.4 لیوان( میتونید 1.3 روغن رو کم کرده و بجای اون از کره استفاده کنید)

زعفران دم کرده غلیظ 2 تا 3 قاشق غذاخوری

پودر هل سبز 1.2 قاشق چایخوری یا چند قطره اسانس هل(اختیاری)

نون بستنی پیاله ای




طرز تهیه:

شکر و آب و گلاب رو مخلوط کنید و بگذارید رو شعله و مدام هم بزنید تا شکر حل بشه یکی دو جوش که زد شعله رو خاموش کنید.




زعفران رو هم بریزید و پودر هل یا اسانش رو اضافه کنید، من از اسانس استفاده کردم. ولی به نظرم پودر هل خیلی بهتره.




آرد رو با شعله خیلی کم تفت میدیم، چون میخوایم رنگ حلوا تیره نشه باید حرارت خیلی کم باشه تا خامی آرد کاملا گرفته بشه و در ضمن رنگش تیره نشه، نیم ساعت تا 40 دقیقه باید آرد تفت داده بشه تا وقتی که آرد تو توی دهان میگذارید حالت خمیری پیدا نکنه و به کام نچسبه و بوی خامش گرفته بشه، همونطور که توی عکس می بینید من آرد رو کاملا تفت دادم ولی رنگش زیاد تغییر نکرده در مقایسه با آرد برنج که روش ریختم میتونید ببینید. آرد برنج رو هم بریزید و 5 دقیقه تفت بدید کافیه.




آرد ها رو الک کنید و دوباره داخل تابه برگردونید.

حتما از آرد برنج با کیفیت خوب استفاده کنید و قبل از تفت داده الک کنید.

روغن رو بریزید و دو سه دقیقه هم با روغن تفت بدید.




شربت رو در دو مرحله اضافه کنید.




شعله رو خاموش کنید. با قاشق شربت رو به خورد حلوا بدید.




مرتب حلوا رو هم بزنید تا شربت جذب حلوا بشه. من چون دیدم رنگ حلوام روشن شده باز هم کمی زعفران اضافه کردم.




توی تابه چند بار تکون بدید تا حلوا منسجم بشه.




میتونید داخل بشقاب بکشید و تزیین کنید، من داخل پیاله هایی که از نون بستنی درست شده بود با قیف ریختم، این پیاله ها رو میتونید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید، قطرشون حدود سه سانته.میشه با قیف داخل کپسولهای کاغذی هم زد و سرو کرد.




نکات:

طعم و کیفیت آرد برنج در طعم حلوا تاثیر داره پس حتما از آرد برنج مرغوب استفاده کنید.

همچنین طعم روغن هم اصلا از روغن سرخ کردنی بهار استفاده نکنید چون فقط طعم این روغن رو احساس خواهید کرد من توصیه میکنم از روغن کانولا اویلا یا لادن استفاده کنید. 

بعد از آماده شدن مقداری بگذارید حلوا خنک بشه اگه دیدید حلوا شکرک زد، شربتتون زیاد جوشید و راه حلش اینه که مقداری گلاب روی حلوا بریزید در حدی که فقط روی حلوا کمی خیس بشه بعد با قاشق خوب گلاب رو به خورد حلوا بدید تا این مشکل حل بشه.

اگه مقدار روغن زیادی استفاده کرده باشین بعد از آماده شدن، حلوا روغن پس میده برای این هم اضافه های روغن رو با دستمال کاغذی آشپزخانه بگیرید.

برای کار با قیف باید حلوا کمی خنک شده باشه چون اگه داغ بخواهید با قیف بزنید دستتون می سوزه. 

و باز هم اگه میخواهید حلوا رو با قیف بزنید فقط از روغن مایع استفاده کنید.

برای نگهداری حلوا هم از ظرف در دار استفاده کنید تا حلوا خشک نشه.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حلوای زعفرانی و شب آرزوها

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵ ب.ظ

سلام

امشب شبه لیلة الرغائبه، شب رحمت و نظر خدا به بنده هاش، شبی که فرشتگان به زمین نازل میشوند تا حاجات بندگان رو به اذن خدا برآورده کنند، امشب بین نماز مغرب و عشاء نمازی 12 رکعتی توصیه شده که خیلی آسونه و بیست دقیقه بیشتر وقت نمیگیره، توضیحات کاملش توی مفاتیح الجنان هست، اگه توفیق پیدا کردین و این نماز رو خوندین حتما من رو هم دعا کنین.

در اولین پنج شبنه ماه رجب دادن خیرات و نذری مرسومه. حلوا هم از غذاهایی هست که در این روز پخته و پخش میشه، من هم واسه امروز یک پست حلوای ویژه آماده کردم.





مواد لازم:

آرد سفید مخصوص کیک(آرد سه صفر) 2 لیوان(لیوان معمولی

آرد برنج یک لیوان

شکر یک لیوان

گلاب 1.2 لیوان

آب 1.2 لیوان

روغن مایع 3.4 لیوان( میتونید 1.3 روغن رو کم کرده و بجای اون از کره استفاده کنید)

زعفران دم کرده غلیظ 2 تا 3 قاشق غذاخوری

پودر هل سبز 1.2 قاشق چایخوری یا چند قطره اسانس هل(اختیاری)

نون بستنی پیاله ای




طرز تهیه:

شکر و آب و گلاب رو مخلوط کنید و بگذارید رو شعله و مدام هم بزنید تا شکر حل بشه یکی دو جوش که زد شعله رو خاموش کنید.




زعفران رو هم بریزید و پودر هل یا اسانش رو اضافه کنید، من از اسانس استفاده کردم. ولی به نظرم پودر هل خیلی بهتره.




آرد رو با شعله خیلی کم تفت میدیم، چون میخوایم رنگ حلوا تیره نشه باید حرارت خیلی کم باشه تا خامی آرد کاملا گرفته بشه و در ضمن رنگش تیره نشه، نیم ساعت تا 40 دقیقه باید آرد تفت داده بشه تا وقتی که آرد تو توی دهان میگذارید حالت خمیری پیدا نکنه و به کام نچسبه و بوی خامش گرفته بشه، همونطور که توی عکس می بینید من آرد رو کاملا تفت دادم ولی رنگش زیاد تغییر نکرده در مقایسه با آرد برنج که روش ریختم میتونید ببینید. آرد برنج رو هم بریزید و 5 دقیقه تفت بدید کافیه.




آرد ها رو الک کنید و دوباره داخل تابه برگردونید.

حتما از آرد برنج با کیفیت خوب استفاده کنید و قبل از تفت داده الک کنید.

روغن رو بریزید و دو سه دقیقه هم با روغن تفت بدید.




شربت رو در دو مرحله اضافه کنید.




شعله رو خاموش کنید. با قاشق شربت رو به خورد حلوا بدید.




مرتب حلوا رو هم بزنید تا شربت جذب حلوا بشه. من چون دیدم رنگ حلوام روشن شده باز هم کمی زعفران اضافه کردم.




توی تابه چند بار تکون بدید تا حلوا منسجم بشه.




میتونید داخل بشقاب بکشید و تزیین کنید، من داخل پیاله هایی که از نون بستنی درست شده بود با قیف ریختم، این پیاله ها رو میتونید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید، قطرشون حدود سه سانته.میشه با قیف داخل کپسولهای کاغذی هم زد و سرو کرد.




نکات:

طعم و کیفیت آرد برنج در طعم حلوا تاثیر داره پس حتما از آرد برنج مرغوب استفاده کنید.

همچنین طعم روغن هم اصلا از روغن سرخ کردنی بهار استفاده نکنید چون فقط طعم این روغن رو احساس خواهید کرد من توصیه میکنم از روغن کانولا اویلا یا لادن استفاده کنید. 

بعد از آماده شدن مقداری بگذارید حلوا خنک بشه اگه دیدید حلوا شکرک زد، شربتتون زیاد جوشید و راه حلش اینه که مقداری گلاب روی حلوا بریزید در حدی که فقط روی حلوا کمی خیس بشه بعد با قاشق خوب گلاب رو به خورد حلوا بدید تا این مشکل حل بشه.

اگه مقدار روغن زیادی استفاده کرده باشین بعد از آماده شدن، حلوا روغن پس میده برای این هم اضافه های روغن رو با دستمال کاغذی آشپزخانه بگیرید.

برای کار با قیف باید حلوا کمی خنک شده باشه چون اگه داغ بخواهید با قیف بزنید دستتون می سوزه. 

و باز هم اگه میخواهید حلوا رو با قیف بزنید فقط از روغن مایع استفاده کنید.

برای نگهداری حلوا هم از ظرف در دار استفاده کنید تا حلوا خشک نشه.

نظرات  (۳۶)

سلام
خوبی اسرا جان.
چه عجب بالاخره یه غذای جدید گذاشتی...خسته شدم از بس اومدم و چیزای قدیمی رو دیدم
پاسخ:
سلام عزیزم.شرمنده امان از کمبود وقت
سلام.
مرسی خیلی خوب و مفید،مثل همیـــــشه.
خیلی منتظر غذای جدید بودم هروز سر میزدم. امیدوارم شما و همه دوستانم به آرزوهای قشنگتون برسین.
پاسخ:
سلام مرسى عزیزم, شما هم به خواسته هاى دلت برسى انشاا...
سلام اسرا جان
انشالله حاجت هاتونو امشب بگیری و موفق باشی. در زندگی و آشپزی ;)
عاشق غذاییم که درستشون میکنی و فکر میکنم از اکثرشون رو خوندم.
یا زهرا
پاسخ:
سلام دوست عزىز,خوش آمدى
شما هم به خواسته هاى دلت برسى عزیزم
ىاحق

عالی شده دست گلت درد نکنه اسراء جونم....

شب آرزوهاست و من آرزو دارم دلت مثل بهار پر شود از لحظه های ماندگار زندگی ات خالی از اندوه و غم لحظه های شادمانی بیشمار...

پاسخ:
لطف دارى عزیزم, به آرزوهاى دلت برسى آرزو جونم
سلام اسرا خانومم

بـــــــه بــــــــه چه هم حلوایی شده. دهنم آب افتاد. خدا رفتگانتون رو بیامرزد و انشاالله روحشون شاد و دعاگو برای شما باشد.
امیدوارم که به تمامی آرزوهاتون برسید.
ضمناً خیلی خوشحالم و خیلی تشکر بابت پست جدید به این خوبی. موفق باشید عزیزم.
پاسخ:
سلام الهام بانو
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه و تو این شب عزیز به خواسته هاى دلت برسى
زنده باشى
سلام عزیزم دلم برات تنگ شده بود، هی میومدم سر میزدم میدیدم کار جدید نذاشتی، امیدوارم خوب و خوش باشی ، به همه آرزوهات هم برسی ایشالله 
پاسخ:
سلام الهام جان، منم دلم برات کلی تنگ شده بود، شما هم حاجت روا بشی عزیزم
موفق باشی
به به... چه حلوای خوش آب و رنگی پختی اسرا جونمممممم...
دستت طلا خواهری! ایشالا همیشه حاجت روا باشی!:*
پاسخ:

مرسی یسنا جان

حاجات شما هم قبول عزیزم

سلااااااااااام اسراء جونم بابا دلمون واست تنگ شده کجایی پس کم پیدایی مرسی از دستور حلوات امروز میخوام درستش کنم امیدوارم خوب از آب  در بیاد آخه تا حالا حلوا درست نکردم
پاسخ:

سلام سرگل عزیزم، آره خودم هم میدونم دلم منم برات تنگ شده

مطمئنم خیلی بهتر از مال من میشه

راستی انشاا... قرار میذاریم همدیگه رو می بینیم

بووووووووووس

سلام ممنونم واقعا عالی بود ما درست کردیم مرسی
پاسخ:
سلام نوش جان
چقد دلم خواست اما چند وقته حلواهام خوب نمیشن
راسی خیلی کم پیدا شدی. وبت رو سایت کردی که دیر به دیر بنویسی؟
پاسخ:
کاش میتونستم برام بفرستم عزیز
آره راست میگی جدیدا فرصت نمیکنم به نت بیام
سلام خوبین من اولین باره میخوام با شما در تماس باشم میخواستم بگم نمیشه به جای حلوا یه چیز دیگه که متفاوت باشه تو شب آرزوها درست کرد؟











پاسخ:
سلام مرسی عزیزم
چرا انواع غذاهای نذری رو هم میشه درست کرد مثل آش و شله زرد

سلام اسرا خانوم.

من خیلی این حلوا رو دوست دارم ولی بلد نبودم، ممنون از اموزش عالیتون. راستی ازین حلوا برام خانواده نامزدم با یه تزیین دیگه شب جمعه گذشته اورده بودن.

پاسخ:
سلام فاطمه جون
امیدوارم درست کنی و دوست داشته باشی.

سلام اسراء جان. خوبی خانم؟ دستت درد نکنه که این همه کدبانویی! آفرین به شما!

خانومی احساس می کنم شما از شهر تبریز هستی! غرض از مزاحمت! خانم ریما(http://honarkadeh-rima.blogfa.com/) مدرس روبان دوزی داره تشریف می یاره تبریز که برا خانومای هنرمند و هنر دوست کلاس بزاره،خواستم شمارو هم اگه تمایل دارید دعوت کنم...

اگه مایل بودید با ایمیل من تماس بگیرید تا شرایط رو توضیح بدم بهتون...

خوشحال می شم شمارو هم در جمع دوستانمون ببینیم...

یا حق موفق باشید...

پاسخ:
سلام دوست عزیز خوش آمدید
کارهای خانم ریما رو تو وبلاگشون دیدم فوق العاده زیبا و چشم نواز هستم و من خیلی مشتاقم یاد بگیریم اما متاسفانه فعلا فرصت شرکت در کلاس رو ندارم
یاعلی

سلام عزیزم.چقدر خوشحالم که دوباره برگشتی پیشمون.البته خود منم این چند وقت نتونسته بودم سر بزنم اخه پسرم سخت مریض بودو چند روز بیمارستانو بقول خودت مریض داری ومهمونداری واین حرفا....امیدوارم که حال مامانت خیلی زود خوب بشه چونکه این مادرای عزیزمون جواهرای نایابین که اگه قدرشونو ندونیم واقعا ذر حقشون بی لطفی وکم محبتی کردیم.خیلی مواظب مامان جونیت باش....اسرا جونم اگه تونستی دستور خمیر تارتی که نرم وخوب بشه رو برام بذار یا حداقل یه سایت بهم معرفی کن اگه وقت نکردی اخه من تارتهامو تو قالبهای خیلی کوچولو(کوچکترین سایز)درست کردم  خیلی خشک شد(مثل نون خشک شد)و زود سوخت.دوست دارم مثل تارتهای بیرون نرم شه که تو دهن اب میشن.شاید وقتی تو قالب کوچیک میذاریم باید دمارو کمتر بذاریم یا مدت کمتری نسبت به قالبهای بزرگتر.لطفا بهم بگو عزیزم.ممنونم ازت.

پاسخ:
سلام شیما جان، مرسی عزیزم.برای پسر نازت آرزوی سلامتی دارم
به زودی قول نمیدم ولی خودم هم خیلی دلم میخواد تارت درست کنم. کوچیک تارت رو تارتلت میگن، خودت جوابت رو دادی عزیزم زمانش رو کمتر کن چون کوچیکن سریعتر پخته و خشک میشن.
قربونت
اسرا جونم توروخدا عکسهای پیراشکی گل رو درست کن میخوام ازشون درست کنم.مرسی.بووووووووووووووووووووس.
پاسخ:
چشم عزیزم
بوووووووووووووس
اسرا جووووووووون برا تولدم یه عصرونه و یه دسر جدید و متفاوت میخوام ازت ممنون میشم اگه کمکم کنی
پاسخ:
برای عصرونه ناپلئونی پنیر یا پیراشکی گل و دسر هم سوفله گلاسه توت فرنگی یا پودینگ داخل کاسه های شکلاتی رو پیشنهاد میکنم

سلام

خیلی مطالبتون عالیه اگه دوست دارین با هم تبادل لینک کنیم

(http://parisbereliyan.persianblog.ir/)

(ahmad_pour_60@yahoo.com)

پاسخ:
سلام
مرسی از لطفتون
در پیوندهای روزانه لینک شدید دوست عزیز
اسرا جونم بخدا دیگه این اخرین سوالمه فعلا.خمیر مایه  فوری یا معمولی که تو دستورات گفتی به شکل پودره یا مایست و چند وقت میشه نگه داشت..مرسی عزیزم.
پاسخ:
خواهش عزیزم. به صورت پودره، معمولا 5،6 ماه میشه نگه داشت.

سلام حلوا تون خیلی خوب شده ولی من نمی تونم به خوبی شما درست کنم باید تمرین بکنی تا بتونی حلوا خوب بپزی.

یک سوال درمورد ظرف حلوا داشتم آیا ظرفهای حلوا مثل نون بستنی قابل خوردن هست من هم درتبریز زندگی میکنم آیا ازاین نون بستنی ها در لوازم قنادی فروشی های خیابان تربیت موجود هست.

پاسخ:
سلام ممنون از لطفتون. مطمئنم با تمرین عالی میشه.
من از لوازم قنادی در خیابان تربیت گرفتم
۰۳ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۲۴ خاله ریزهههههههههه
بهههههههههه بهههه.....
زیبا و ابتکاری و صدالبته خوشمزه....از رسپی ش معلومه که نقص نداره
حاجت روا باشی کدبانو خانوم بووووووووووسسسسسسس
پاسخ:
خوش اومدی ماهمون عزیز، خوشحالم برگشتی
مرسی از لطفت و شما هم به آرزوهات برسی عزیزم
بوووووووووووووس
سلام عزیزم مرسی از دستور خوبت
میشه به جای روغن مایع از روغن نباتی یا روغن حیوانی استفاده کنیم؟
در صورت استفاده مقدارش تغییر میکنه؟
پاسخ:
سلام مرسى
بله میشه فقط در اونصورت دیگه از قیف نمیشه استفاده کرد چون سفت میشه, همون مقدار رو جایگزین کنید

عزیزم امیدوارم آرزوت برآورده بشه

چه حلوای خوش آب و رنگی هم هست

من خودم شخصا به جای زعفرون از عصاره زعفرون استفاده می کنم( عصاره زعفران الیت)

همه چیزش عالیه دقیقا همون طعم و بوی زعفرون هم می ده تنها فرقش قیمتشه که ارزون تره

 

پاسخ:

منم آرزوی برآورده شدن حاجات شما رو دارم عزیزم


سلام اسرا جان وای دختر چه کردی دهنم آب افتاد من هیچ وقت نمیتونم یه حلوای خوشمزه درست کنم چراااااااااااااااا؟
پاسخ:

سلام رویا جان

مطمئنم میتونی، امیدوارم این دستور بتونه بهت کمک کنه.

مرسی
پاسخ:
خواهش
مثل همیشه عالللللللییییییییییییییییییی
مرسی گلم
سلام اسرا جون دستتون درد نکنه یه مدتی بود نت نداشتم خوشحال شدم مامان خوب شدن شمام برگشتین
عزیزم یه سوال من وقتی از ارد برنج استفاده میکنم هرچند قبل و بعد تفت الک میکنم با این حال باز گلوله میشه تو حلوام میتونید بگید از چی میتونه باشه؟ارد برنجم از خوبش استفاده میکنم 
پاسخ:

سلام عزیزم

بعد از اینکه آرد برنج رو هم اضافه کردی و تفت دادی دوباره از الک ریز رد کن اینجوری دیگه گلوله نمیشه.

من خیلی حلوا دوست دارم.ولی نه هر حلوایی....مثلا من از حلوا ی دوغ خیلی بدم میاد
پاسخ:
منظورتون رو از حلوای دوغ متوجه نمیشم.
سلام اسراء جون . چرا اهالی تبریز اینقدر هنرمندند .دستورات شما واقعا" خوشمزه هستند 
پاسخ:
سلام عزیزم، چرا ش رو نمیدونم! نظر لطفتون دوست نازنینم
با سلام من حدود 10 روز میشه وارد دنیای اسرا شدم بدون تعارف صحبت کنیم آیا شما یک فرشته اید من خیلی جاها کلاس آشپزی شرکت کردم ولی آموزش شما چیز دیگری هست  طوری آموزش میدهد انگار رودر رو نشستید گاها من خود به خود جواب میدهم آنقر شما را به خودم نزدیک حس میکنم وانرژی مثبت میگیرم وآنقدر راحت میتوانم آموزش شما را عملی کنم  که حدوحساب نداره ودنیاها از شما ممنونم باز هم با شما تماس خواهم گرفت
پاسخ:
سلام طاهره جان خوش اومدى,منم از آشنایى با شما خوشوقتم,و خوشحالم که مطالب سایت تونسنه مفید باشه,خوشحال میشم بازم بهم سر بزنى

سلام  عزیزم من حلوا زعفرانی را خیلی دوست دارم اما توی درست کردنش همیشه مشکل دارم ،یا روغنش زیاد میشه یا عین کاچی میشه یا خشک میشه دنبال یه دستور خوب بودم به نظرم مال شما بهتر اومد حالا درستش میکنم ببینم چی میشه.

پاسخ:
سلام من بعد از چند بار امتحان کردن به این مقادیر رسیدم به نظرم زیاد چرب و یا خشک نیست، امیدوارم حلوای شما هم عالی بشه.
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۵:۴۳ مامان شهراد

عالیه مرسی اززحمتهاتون

پاسخ:
ممنون
سلام همشهری ، خیلی وقته می خوام بیام توی نت و ازت تشکر کنم ولی به خاطر مشکلی که این اواخر برام پیش اومده یکم نشستن پشت صندلی برام مشکل شده . امروز همه نیروم و جمع کردم و از تخت بلند شدم تا بیام هم از مطالب خیلی خوبت و هم از دستور این حلوای خوشمزه تشکر کنم . حلوا رو درست کردم خوب شده بود ولی چون آرد و یکم زیادی تفت دادم رنگش یکم تیره تر از مال شما در اومد با این حال طعمش حرف نداشت.
پاسخ:
سلام جونم,انشاله هر چه زودتر صحت کامل رو بدست میارى,مرسى و نوش جان عزىزم
با سلام
 با این مقدار چند تا حلوا تو این نون بستنی ها به دست میاد؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
دقیق یادم نیست ولی فک کنم حدود سی تا شد
سلام 
ممنون از توضیحات خوب و کامل شما 
عالی بود 
پاسخ:

سلام

ممنونم عزیزم 

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۲۰ طاهره افتخاری
سلام:خوبین خانم دستتون دردد نکنه اینقدر دقیق توضیح میدیدخواهش میکنم خمیر فوندانت رو آموزش بدین من هرچی درست میکنم خراب میشه البته بدون استفاده از مارشمالو دستتون درد نکنه از تبریز مزاحمتون شدم
پاسخ:
سلام همشهری، به امید خدا خمیر فوندانت رو هم آموزش خواهم داد
سلام اسرا جان خسته نباشی . من از این حلوات خوشم اومده و می خوام برای مراسم شام غریبان امسال امام حسین (ع) تهیه کنم . فقط اگه لطف کنی و بگی این کپسول ها رو از کجای تبریز خریدی ممنون میشم. بنده همشهری شما هستم. خواهش میکنم زود جواب بده چون یکماه دیگه ماه محرم شروع میشه. سلامت باشید.
پاسخ:
سلام معصومه جان، لوازم قنادی های توی تربیت دارن هر دوشون. التماس دعا دوست عزیز ما رو هم فراموش نکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی