دنیای اسراء

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۱۵ ب.ظ

چیز برگر

سلام. مدتی نبودم، یعنی بودم ولی حس و حال پست جدید نوشتن نبود. فکر میکردم یک هفته است که پست جدید نگذاشتم اما امروز تاریخ پست قبلی رو چک کردم و متوجه شدم که بیشتر از دو هفته میشه که پست جدید نداریم. شرمنده دیگه گاهی پیش میاد، سعی میکنم جبران کنم.

امروز با چیز برگر اومدم، ساندویچی که من خیلی دوست دارم، البته اگه بیرون بخورم که خیلی کم پیش میاد حتما ذغالیش رو میخورم که خیلی خوشمزه تره ولی تو خونه من توی تابه درست می کنم اما اگه شما فرصت و حوصلش رو داشتید توی کباب پز ذغالی خیلی خوشمزه تر میشه.

چیز برگر به همبرگری گفته میشه که روش یک لایه پنیر قرار داده میشه و به صورت گرم سرو میشه.

 

 

 

مواد لازم برای چهار عدد مینی همبرگر

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز درشت یک عدد

قسمت سفید یک نان همبری یا نصف نان باگت (منظور قسمت نرم داخل نان)

شیر 1.4 پیمانه

پنیر تست ورقه ای (ترجیحا گودا) چهار ورق 

نمک و فلفل سیاه و روغن به مقدار لازم

پودر سیر 1.4 قاشق چایخوری

نان همبرگر کوچیک چهار عدد

گوجه فرنگی و خیارشور و کاهو برای سرو

 سس مایونز یک قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه:

قسمت سفید یکی از نونها رو در بیارید و روش شیر بریزید و بگذارید تا نون نرم بشه.

 

 

پیاز رو رنده کنید. پیاز، گوشت، نان خیس شده در شیر و نمک و فلفل و پودر سیر یا یک حبه سیر له شده  رو مخلوط کنید.

 

 

گوشت رو چهار قسمت کنید و به شکل همبرگر فرم بدید.( اندازه همبرگر ها رو کمی بزرگتر از قطر نون در نظر بگیرید چون موقع پخت کمی جمع میشه.

 

 

دو طرف همبرگر رو سرخ کنید.

 


سرآشپر باید به خودش برسه دیگه، اون بزرگه مال منه!(فکر نکنین شکمو هستم ها)

روی هر کدوم از همبرگر ها یک ورق پنیر بگذارید و در تا به رو بگذارید تا پنیر کمی ذوب نرم بشه.

 

 

روی نون رو کمی مایونز بمالید. چون نون های همبرگر بزرگ هستند ما معمولا از مینی همبرگر استفاده میکنیم که کاملا هم سیر میشیم ولی اگه شما از نون همبرگر معمولی استفاده میکنید مایه گوشت رو سه قسمت کنید تا همبرگر های بزرگتری داشته باشید.

 

 

کاهو و گوجه و خیار شور بگذارید و روش هم چیز برگر رو نصف نون رو روش بگذارید و در کنار خانواده یک فست فود سالم و خوشمزه نوش جان کنید.

 

 

گاهی وقتها واقعا این دوربین حرص من رو در میاره، اصلا واسه عکاسی تو شب مناسب نیست، باید کلی عکس بگیرم آخرش هم چند تا دونه عکس با کیفیت پیدا نمیکنم. البته این رو هم بگم که مشکل از خود من هم هست که عکاسی درست و حسابی بلد نیستم ولی خوب دیگه میگم زمین کجه!

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

چیز برگر

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۱۵ ب.ظ
سلام. مدتی نبودم، یعنی بودم ولی حس و حال پست جدید نوشتن نبود. فکر میکردم یک هفته است که پست جدید نگذاشتم اما امروز تاریخ پست قبلی رو چک کردم و متوجه شدم که بیشتر از دو هفته میشه که پست جدید نداریم. شرمنده دیگه گاهی پیش میاد، سعی میکنم جبران کنم.

امروز با چیز برگر اومدم، ساندویچی که من خیلی دوست دارم، البته اگه بیرون بخورم که خیلی کم پیش میاد حتما ذغالیش رو میخورم که خیلی خوشمزه تره ولی تو خونه من توی تابه درست می کنم اما اگه شما فرصت و حوصلش رو داشتید توی کباب پز ذغالی خیلی خوشمزه تر میشه.

چیز برگر به همبرگری گفته میشه که روش یک لایه پنیر قرار داده میشه و به صورت گرم سرو میشه.

 

 

 

مواد لازم برای چهار عدد مینی همبرگر

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز درشت یک عدد

قسمت سفید یک نان همبری یا نصف نان باگت (منظور قسمت نرم داخل نان)

شیر 1.4 پیمانه

پنیر تست ورقه ای (ترجیحا گودا) چهار ورق 

نمک و فلفل سیاه و روغن به مقدار لازم

پودر سیر 1.4 قاشق چایخوری

نان همبرگر کوچیک چهار عدد

گوجه فرنگی و خیارشور و کاهو برای سرو

 سس مایونز یک قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه:

قسمت سفید یکی از نونها رو در بیارید و روش شیر بریزید و بگذارید تا نون نرم بشه.

 

 

پیاز رو رنده کنید. پیاز، گوشت، نان خیس شده در شیر و نمک و فلفل و پودر سیر یا یک حبه سیر له شده  رو مخلوط کنید.

 

 

گوشت رو چهار قسمت کنید و به شکل همبرگر فرم بدید.( اندازه همبرگر ها رو کمی بزرگتر از قطر نون در نظر بگیرید چون موقع پخت کمی جمع میشه.

 

 

دو طرف همبرگر رو سرخ کنید.

 


سرآشپر باید به خودش برسه دیگه، اون بزرگه مال منه!(فکر نکنین شکمو هستم ها)

روی هر کدوم از همبرگر ها یک ورق پنیر بگذارید و در تا به رو بگذارید تا پنیر کمی ذوب نرم بشه.

 

 

روی نون رو کمی مایونز بمالید. چون نون های همبرگر بزرگ هستند ما معمولا از مینی همبرگر استفاده میکنیم که کاملا هم سیر میشیم ولی اگه شما از نون همبرگر معمولی استفاده میکنید مایه گوشت رو سه قسمت کنید تا همبرگر های بزرگتری داشته باشید.

 

 

کاهو و گوجه و خیار شور بگذارید و روش هم چیز برگر رو نصف نون رو روش بگذارید و در کنار خانواده یک فست فود سالم و خوشمزه نوش جان کنید.

 

 

گاهی وقتها واقعا این دوربین حرص من رو در میاره، اصلا واسه عکاسی تو شب مناسب نیست، باید کلی عکس بگیرم آخرش هم چند تا دونه عکس با کیفیت پیدا نمیکنم. البته این رو هم بگم که مشکل از خود من هم هست که عکاسی درست و حسابی بلد نیستم ولی خوب دیگه میگم زمین کجه!

 

نظرات  (۵۱)

سلام اسرا جان

فوق العادست.ممنون

بله دیگه ! ما هی اومدیم سر زدیم و رفتیم اما دریغ از یه پست جدید ! به نظرم که از دو هفته هم بیشتر شده !

خسته نباشی و ازت ممنونم

موفق باشی
ببببببببه ببببببببببببببببه چه ساندویچ خوشگلی خیلی هم عکساش خوب شده ناراحت نباش
پاسخ:
مرسی گلم
ممنون اسرا جون که با حوصله و مرحله به مرحله اموزش می دین.
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز
سلام

عید ولایت بر شما و خانواده مبارک باشه
امیدوارم این همبرگر خوش برو رو هم نوش جونتون شده باشه و به قولی عافیت اولسون
بسم الله
سلام اسراجان ممنون از آموزش
یه سوال داشتم:
گوشت، با سرخ کردن پشت و روی همبرگر خوب پخته میشه؟
پنیر تست، همون پنیر پیتزای ورقه ایه؟
ممنون
پاسخ:
میتونی از پنیر پیتزای ورقه ای هم استفاده کنی.
سلام اسرا جونم
امیدوارم خوب و شاد باشی.. وااااای خیییییلی اینا خوشمزه هستند دستت کلی درد نکنه . یه خواهشم داشتم و این که با توجه به سرد شدن هوا دستور چندتا آش رو برامون بذاری .. البته یادم نرفته که از ماه رمضون هم قول یه حلوا را داده بودی که هنوز عملی نشده.. ;-D
به به چه هنرمندی هستید شما
قابل میدونی لینک کنی؟؟؟؟
پاسخ:
اختیار دارید در پیوندهای روزانه لینکتون کردم.
۱۷ آبان ۹۱ ، ۲۰:۴۴ مامان امیرعلی
ممنون عزیزم
سلام عزیزم
ممنون از این آموزش
پاسخ:
قابل شما رو نداره
۲۰ آبان ۹۱ ، ۰۱:۴۳ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
مرسی از دستور خوبت


عالیه دلم خواست
پاسخ:
ممنونم عزیز
۲۱ آبان ۹۱ ، ۲۳:۲۴ بیقرار مادر
سلام عزیزم
مگه نمیدونی من عاشق ساندویچ هستم. چرا اینقدر منو با این غذاهای خوشمزه عذاب میدی. لااقل عکسشو نذار.
سلام اسرا جونم حالت چطوره منو ببخش عزیزم بابت این تاخیر طولانی الان پست جدیدت را دیدم نوشته بودی که حس و حال نوشتن نداشتی امیدوارم که هر چه زودتر این حس و حال برگرده و بتونی پست های خوشمزه برامون بذاری .
خب حالا بریم سراغ این چیز برگر که عکسش هم بدجوری اشتهابرانگیزه دستت درد نکنه عزیزم عالی باور کنم همین الان دلم یکیش را خواست شایدم دو تا
عزیزم اپم
منتظرتم
پاسخ:
میام عزیزم
۲۵ آبان ۹۱ ، ۱۶:۳۴ بیقرار مادر
ای کاش ماجرای بیابان دروغ بود

این حرف های مرثیه خوانان دروغ بود!


ای کاش این روایت پرغم سند نداشت

بر نیزه ها نشاندن قرآن دروغ بود


ای کاش گرگ تاخته بر یوسف حجاز

مانند گرگ قصه کنعان دروغ بود!


حیف از شکوفه ها و دریغ از بهار...کاش

برجان باغ داغ زمستان دروغ بود...
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااای من که سکته رو زدم...
فکر نمیکنی شاید یکی قلبش ضعیف باشه!؟اگه دور از جونم مرده بودم که خونم گردن تو بود!
این چه پستیه آخه دخمر خوب؟
وقتی میخوای از این پستهای وحشتناک خوشمزه بذاری اولش بنویس ورود افراد قلب ضعیف و خانومای باردار ممنوع!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی خیلی عالی و خوشکلن...ممنون
منم بالاخره آپیدم...خوشحال میشم نظرتو بدونم
پاسخ:
مرسی دوست عزیزم
ممنون بلد نبودم عکسهایی که میذاری خیلی خوبن. رفتم که درست کنم
پاسخ:
خوشحالم دوست داشتی
۲۷ آبان ۹۱ ، ۱۸:۴۵ ستایش(یانگوم)
اوووووه چه خوشمزه!!! شدید دلم خواست.اسرا جون من ستایشم.وبلاگ اشپزی دارم میای تبادل لینک؟اگه اره بهم خبرشو بده مغسی بوگو
پاسخ:
خوشحالم از آشناییت دوست عزیز، حتما لینکت میکنم
baba,asra gan khogaie ma ke cheshmemon be manetor sefed shod?
اسراجون دست گلت درد نکنه کم بیدایی عزیزم
پاسخ:
شرمنده دوست خوبم
۰۳ آذر ۹۱ ، ۰۷:۴۶ آلبوم مشاهیر ترک
سلام خیلی وبلاگ خوبی دارین
پاسخ:
سلام ممنونم از لطفتون
۰۳ آذر ۹۱ ، ۱۳:۵۸ آشپز ایران
سلام.
خوش حال میشیم تو انجمن کوچیک ما باشی :-)
http://ashpaziran.takbb.com
پاسخ:
اگه فرصت کنم حتما دوست عزیز، لینکتون میکنم
پس کو پست جدید
من یه روز در میون سر میزنم به امید غذای جدیدا
تا خدا هست دل تنها نیست
اسیر لطف خدا باش که بی خدا زندگی هرگز زیبا نیست
سلام
خوبی؟؟؟ کجایی؟ چرا آپ نمیکنی؟
موفق باشی عزیزم
پاسخ:
همیشه شاد باشی نازنینم
۰۷ آذر ۹۱ ، ۱۶:۳۴ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
-------------------------_(/_\)
-------------------------,((((^`/-
------------------------((((--(6-/-
----------------------,(((((-,,----/
--,,,_--------------,(((((--\"._--,',;
-((((\\-,...-------,((((---\----`,@)
-)))--;'----`"'"'""((((---(------´´
(((--\------------(((------/
-))-|----------------------|
((--|--------.-------'---- -|
))--/-----_-'------`t---,.')
(---|---y;---,-""""-./---/\--
)---/-.\--)-\---------`/--/
---|.\---(-(-----------\-\'
---||-----//----------\\'|
---||------//-------_\\'|ا
---||-------))-----|_\--||
---/_/-----|_/----------||
---`'"------------------\_|
برات اسب گذاشتم که زود بیای
فقط اسب سواری که بلدی ؟؟
آپم خوشحال میشم که بیای
کجایی اسرا جونم؟؟؟؟ ایشالا حالت که خوبه؟
سلام
تازه با سایت شما آشنا شدم و هنوز همه مطالب را نخواندم اما تا همینجا هم باید بگویم عالی بود و حتی کلمه عالی برای بیان احساسم خیلی کم است.
پاسخ:
خوشحالم از آشنایی با شما و ممنونم از لطفتون
سلام اسرا جان اگه میشه زود بیا بی تو حوصلمون سر میره
پاسخ:
سلام نازنین جان به روی چشم عزیزم
سلام بانو


کجایی دختر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نگرانت شدیم..........
سلام اسرا جون نمیخوای بیای؟دلم ترکیدبس که اومدمو نبودی دوست گلم
پاسخ:
وااااااااااای خیلی خوشحالم دوستهای نازنینی مثل شما دارم
ehtemalan gasde up nadari????????????
عالیه اسراء جووووووووووووووووونم.....نوش جونتون
آاهاااااااااااااااااااااییییییییی کجایی اسرا جان
پاسخ:
دیگه همین جام یاس جونمممممم
۱۲ آذر ۹۱ ، ۱۰:۰۲ اکــــــــــرم
خیلی کپل و خوردنیه
مرسی اسرا جون
پاسخ:
قربانت اکرم جان
سلام عزیزم....خیلی جالب بود.ممنونم...
اوا سوئ تفاهم نشه....من که نه! مثال زدم خانومای باردارو!نگو آخه به سام کوچولو بر میخوره ها!
عزیزم آپم...منتظرتم
سلام اسرا جونم...منم دو تا آپ جدید دارم
اومدم دعوتت کنم...بیا که تولده ها!!!!!!!!!!;)=D>
saamkoochooloo.persianblog.ir
پاسخ:
میام حتما عزیزم البته دیره
۱۴ آذر ۹۱ ، ۲۰:۰۷ شیماخوشکله
دیگه باهات قهرم نمیای آبان گذشت الآن دیگه وسط آذریم ژس کجایی خانمی چشامون به سایت خشک شد!به قول دخترخواهرم : ژودی بیا باشی؟
اسرا جون کارات عالیههههههههه

ممنون از توضیحات خوب و مفیدت ممنونم

لینک میکنم
پاسخ:
خوشحالم از آشنایی با شما
سلام عزیزم من عاشق وبلاگتم با تبادل لینک موافق بودید بگید
سلام اسرا جان
ازین که باویلاگت آشناشدم خیلی خوشحالم آخه من عاشق آشپزی ام باافتخارتمام لینکت کردم امیدوارم راضی باشی قلب]
سلام اسرا جون
با انار جیزی درست نمیکنی؟ راستی این غذارو با سویا نمیشه درست کرد؟
پاسخ:
انشالله سعی میکنم سال قبل دسر با انار داشتم.چرا میشه سویا رو جایگزین گوشت کرد یا اینکه مخلوط گوشت و سویا استفاده کرد البته اگه تنها از سویا استفاده میکنید چون سویا چسبندگی نداره از یک دونه تخم مرغ استفاده کنید.
سلام خواستم حال و احوالی بپرسم نیستید اصلا امیدوارم خوب و سر حال باشید راستی انشالله که عزاداریهاتون برای امام حسین ع مقبول حق باشه
پاسخ:
عزاداری های شما هم قبول و التماس دعا عزیزم
کجایی اسرا جون؟؟؟؟ فقط بیا یه چیزی بگو ما رو از نگرانی دربیار!
۱۷ آذر ۹۱ ، ۲۳:۳۳ آشپزی سئویل
سلام اسرا جان کجایی خیلی نگران شدیم امیدوارم اتفاق بدی نیفتاده باشه
۱۹ آذر ۹۱ ، ۲۳:۴۸ هنرجوی آشپزی
ارزانترین کلاس آشپزی در تهران
سلام
حتما به وبلاگم سر بزنید و مطالبی را که راجع به این کلاس نوشتم بخونید تا قانع بشید که این کلاس بهترین و ارزانترین کلاس آشپزی در تهران هست. ممنون
پاسخ:
متاسفانه من تهران نیستم تا بدردم بخوره. ممنون
وووووووووووووووی اینا چه خوردنین!!!!!!!!
سلام راستی..هول شدم خوووووووو



خوبی اسرا جان..خوشحالم که اومدی بازم عزیزم
پاسخ:
دوست دارم عزیزم
سلام مطالبت را خواندم خیلی غذاهات خوشمزه به نظر میاد موفق باشی با تبادل لینک موافقی؟منظرتم
پاسخ:
سلام دوست عزیز خیلی خوش آمدید. حتما با کمال میل لینکتون کردم.
سلام اسرا جون
ممنون از غذاهای خوشمزه ای که به ما یاد میدی
برا چیزبرگر پنیر تست ورقه ای گفته بودی،من پیدا نکردم،آیا این پنیر اسم دیگه ای هم داره؟
میشه پنیردیگه ای جایگزینش کرد؟
پاسخ:
سلام عزیزم
معمولا توی فروشگاهای بزرگ پیدا میشه اگه تهران باشی توی شهروند میتونی پیدا کنی، البته سوپرهای بزرگ هم دارند. اگه پیدا نکردی پنیر گودا رو جایگزین کنی.
ba in sandwich khoshmaze  dasto delam be ghazei ke ro gaze nemire man cheez berger mikham
پاسخ:
منم میخوام آرزو جان
مچکرم
پاسخ:
خواهش
سلام اسرا جان ببخشید اب پیاز و باید گرفت. ؟خمیر داخل نون باگت باشه یا نون همبر به خاطر اندازه میگم
پاسخ:
سلام، بله آب پیاز رو بگیرید، یدونه نون همبری یا نصف یه نون باگت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی