دنیای اسراء

سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۳ ق.ظ

شیرینی پفکی بادامی

 این هم یه شیرینی با سفیده تخم مرغ که قولش رو داده بودم. پس دیگه سفیده هایی که از شیرینی پیچ انگشتی می مونه رو دستتون باد نمیکنه، میتونین باهاش این شیرینی های راحت و خوشمزه رو درست کنید.



مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 2 عدد

پودر قند نصف لیوان(لیوان دسته دار فرانسه)

پودر بادام 1 الی 2 قاشق غذاخوری

وانیل مقداری

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را تا حدی که کاملا سفت شود می زنیم. خاکه قند و وانیل را کم کم داخل سفیده می ریزیم و باز با هم زن برقی میزنم.



ظرف مایع را روی کتری در حال جوش میگذارم و باز به مدت 5 دقیقه میزنم. بعد از این مرحله مایع کاملا سفید و کشدار میشه. و همونطور که می بینید از هم زن نمیریزه.




پودر بادام رو اضافه کنید و هم بزنید.



داخل سینی رو کاغذ روغنی بیندازید و روش رو چرب کنید و از مایع رو توسط قیف به اندازه یک فندق روی کاغذ شکوفه میزنیم. من برای تزیینش با یه خلال دندون که سرش رو شکسته بودم نقطه هایی با زعفران و رنگ قرمز گذاشتم. شما میتونید روش ترافل یا پودر پسته هم بپاشید.



فر رو روی 150 درجه تنظیم میکنیم و سینی رو در پنجره وسط به مدت یک ربع الی بیست دقیقه تا شیرینی ها خشک بشن.

نکته مهم در این شیرینی اینه که کاملا خشک بشه ولی تغییر رنگ نده برای این منظور حتما بعد از این مدت اگه دیدید بازم شیرینی خشک نشده میتونید فر رو خاموش کنید و درش رو باز کنید و بگذارید سینی همچنان داخل فر بمونه تا شیرینی خشک و خنک بشه.

میتونید به جای پودر بادام از پودر نارگیل هم استفاده کنید. در این صورت اندازه ها رو کمی بزرگتر بردارید، به اندازه یک گردو.با این شکل میشه پفک نارگیلی درست کنید.



منبع کتاب هنر آشپزی رزا منتظمی



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

شیرینی پفکی بادامی

سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۳ ق.ظ
 این هم یه شیرینی با سفیده تخم مرغ که قولش رو داده بودم. پس دیگه سفیده هایی که از شیرینی پیچ انگشتی می مونه رو دستتون باد نمیکنه، میتونین باهاش این شیرینی های راحت و خوشمزه رو درست کنید.



مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 2 عدد

پودر قند نصف لیوان(لیوان دسته دار فرانسه)

پودر بادام 1 الی 2 قاشق غذاخوری

وانیل مقداری

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را تا حدی که کاملا سفت شود می زنیم. خاکه قند و وانیل را کم کم داخل سفیده می ریزیم و باز با هم زن برقی میزنم.



ظرف مایع را روی کتری در حال جوش میگذارم و باز به مدت 5 دقیقه میزنم. بعد از این مرحله مایع کاملا سفید و کشدار میشه. و همونطور که می بینید از هم زن نمیریزه.




پودر بادام رو اضافه کنید و هم بزنید.



داخل سینی رو کاغذ روغنی بیندازید و روش رو چرب کنید و از مایع رو توسط قیف به اندازه یک فندق روی کاغذ شکوفه میزنیم. من برای تزیینش با یه خلال دندون که سرش رو شکسته بودم نقطه هایی با زعفران و رنگ قرمز گذاشتم. شما میتونید روش ترافل یا پودر پسته هم بپاشید.



فر رو روی 150 درجه تنظیم میکنیم و سینی رو در پنجره وسط به مدت یک ربع الی بیست دقیقه تا شیرینی ها خشک بشن.

نکته مهم در این شیرینی اینه که کاملا خشک بشه ولی تغییر رنگ نده برای این منظور حتما بعد از این مدت اگه دیدید بازم شیرینی خشک نشده میتونید فر رو خاموش کنید و درش رو باز کنید و بگذارید سینی همچنان داخل فر بمونه تا شیرینی خشک و خنک بشه.

میتونید به جای پودر بادام از پودر نارگیل هم استفاده کنید. در این صورت اندازه ها رو کمی بزرگتر بردارید، به اندازه یک گردو.با این شکل میشه پفک نارگیلی درست کنید.



منبع کتاب هنر آشپزی رزا منتظمی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۲/۱۶
اسراء افسری

نظرات  (۲۷)

من آپم اسراء جون.
خوشحال میشم بهم سر بزنی.
۱۶ اسفند ۹۰ ، ۰۹:۳۸ ریحانه بهشتی
چه کاریه خوب اسرا جون عجله داشتی یا فقط خواستی ما رو تو خماری بذاری
پاسخ:
نه گلم میخواستم دستورش رو بگذارم مشکلی پیش اومد نشد....
سلام دوست گلم
پاسخ:
سلام عزیزم خوش اومدی
به به من هی میخوام اون پیچ انگشتی رو درست کنم هی وقت نمیکنم
منتظر دستور اینم هستم
پاسخ:
کار زیادی نداره راحته...حتما امتحان کن خانمی
سلام اسرا خانم کدبانو خوبی گلمخانمی من چجوری دیگه چاق نشم با این شیرینیای خوشمزت چقد 2تا دونه 2تا دونه بخورم اونوقت مهمونام 4.5تا بخورن.[ولی دمت گرم .مرسی اینم درست کنم انشالله این پروژه با موفقیت به سرانجام برسهچه لوززعفرونی شداااقیقاناق برا مهمونام درست کردم .گفتن چقد جدیدا غذاهای آذری درست میکنی .گفتم بخاطر دوست جدیدمه .بعد گفتم چقد غذای مازندرانی بخوریم!!
پاسخ:
دستور غذاهابی مازندرانیت رو برام بفرست تا ما هم از اونها درست کنیم و بخوریم
چه نازن ایناااااااااا شبیه آدم برفیه
۱۷ اسفند ۹۰ ، ۱۲:۲۲ ریحانه بهشتی
اسرا جون یه سری به ما هم بزن این رسمش نیست ها ...
سلام اسرا جون شبت خوش عزیزم
به به عجب شیرینی دست گلت درد نکنه ماشالله از هر انگشتت یک هنر میباره .
سلام عزیزم
اپم دوست داشتی یه سر بزن
پاسخ:
چشم میام خانمی
فریاد را همه میشنوندهنرشنیدن, صدای سکوت است..درنهایت سکوت بیادتم...
نبودی نبودی نبودی دلم تنگیده بود برات
پاسخ:
وااااااااااااای عزیزم.....منم مشتاق دیدارم خانمی
سلام اسرا جونم چطوری؟چرا دلم زود زود برات میتنگه!خوبه همدیگرو ملاقات نکردیما!!من کامنته چهار شنبه رو اصلا ندیدم فرستادی شرمنده هاحق با توئه آدم عذاب وجدان میگیره با خورذن شیرینیا .کشتم خودمو با طب سوزنیو ورزش 14کیلو کم کنم....خوب در رابطه با غذای مازندرانی چی دوست داری .خورشتاشو.دسراشو یا ...بعد دستوراشو کجا برات بفرستم ؟تو همین قسمت نظرا بذارم؟تازگیا به شیرینکده هم سر میزنم .چون تو سر زدی وبودی .اونم مثل تو گلهبه امید دیدار دوست خوبم.راستی عید به استان ما تشریف نمیارید .من تو بابلسرم اومدی خوشحال میشم در خدمتت باشم ...در پناه حق
سلام اسرا جونم میگم عید مهمون نمیخوای ازهمه این شیرینیها دارین دیگه
جونم برات بگه براثریسری از مسائل وقرصای هورمونی والبته کمی شکمویی شدم 75 قرصامو ول کردمو رفتم تحت نظر دکتر ایشون فرمودن با اجازت 10 کیلو اضافه ورن دارم باید بشم 65که بنده عزممو جزم کردمو عوض 10 کیلو 14 .15کیلو کم کردم الانم 60یا 61شدم.تو مدت سه چهار ماه.این شیرینیایه شما 2تا گلا وسوسه ام میکنه ...ولی کم میخورم نمیشه ازشون گذشت.منم از تبریز زیاد شنیدم زیباییاشو انشالله عمری باقی موندحتما میام به دیارتون گلم..بنظرمن هممممه جای ایران دیدنیه ..مرسی گلم.راستی انشاالله سال خوب و پربرکتی داشته باشی در کنار خانواده محترمتون..
سلام ممنون از آموزش حتما خوشمزه ست
درستش کردم عالی شد مرسی اسرا جون
اسرا جون ممنون بهم سر زدی میخواستم بگم وبت خیلی خوشگل شده عزیزم
وشیرینیتم عالیه حتما واسه دخترم درست میکنم مرسیییییییییییییییییییییییییییی
Mamnonam

kheyliiiiiiiiii khob shod man dorost kardam
پاسخ:
خوشحالم که دوست داشتی
عزیزم من امروز دو تاشیرینی پیچ انگشتی و پفکی رو پختم. پیچ انگشتیم که عالی شد ولی نمیدونم چرا این پفکی وا رفت.همونطور که گفتین رو بخار کتری گذاشتم و کاملا سفت شد ولی به محض اینکه پودر بادوم رو اضافه کردم و دوابره زدم دیگه شل شد و نتونستم تو قیف بریزم و همینطور با قاشق ریختم . میشه بگین چرا اینجوری شد؟
من از دو تا سفیده تخم مرغ و یک پیمانه پلوپز پودرقند استفاده کردم
پاسخ:
امیدوارم اینبار مشکلی در تهیمه شیرینی پیش نیاد
سلام
از دستورهای پخت غذاتون خیلی ممنون
همه چیز رو خیلی خوب توضیح میدین
من شیرینی پفکی رو درست کردم ولی نمیدونم چرا بعد از پخت توش سوراخ میشه
بدون اینکه از فر دربیارم یه دایره کوچیک سوراخ میشه
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
۲۸ اسفند ۹۰ ، ۲۳:۱۴ سراشپز سپیده
تزول ادرس ور بایرامدا جلجام سیزه منه بو شیرنیلردن ورسن
اپیدم بپربیا
سلام اسرا جون
میشه به جای کاغذ روغنی کاغذ آلومینیم بذارم؟
کاغذ رو غنی مخصوص هستش یا اینکه یه کاغذ رو باید روغنی کنم و بذارم روی سینی فر؟
آخه من خیلی بی تجربه هسسسسسسستم خواهشن زود جواب بده

پاسخ:
عزیزم عید خوبی داشته باشی.
اسرا جان شلام

اینطور که فهیمدم شما از هموطنان ترک زبانمون هستید.

پس یه لطفی کن خانومی از اون باقلواها خوشمزه ای که با یوفکا و کادایف درست میکنید و خیلی اونجا طرافدار داره برامون اموزش بده.

ممنون میشم ازت
پاسخ:
حتما خیلی وقته میخوام باقلوا رو آموزش بدم انشاله در اسرع وقت.
من یه بار از این شیرینی ها درست کردم هر چند سینی فرم نچسب بود ولی همش چسبید انقد تو ذوقم خورد که دیگه درست نکردم.تازه من واسه اینکه سفیده شل نشه 1 قاشق کوچولو آب لیمو و آب داغ هم ریختم خیلی هم سفت بود.
پاسخ:
دوست عزیز حتما باید از کاغذ روغنی استفاده کنید وگرنه حتی اگه سینی فر نچسب هم باشه با هم می چسبه.نیاز به اضافه کردن آب داغ نیست ولی آبلیمو باعث قوامش میشه.
سلام به اسرا خانوم گل این شیرینی عالیه میشه از تهمینه خانوم بخوام منم واسه کاهش وزن راهنمایی کنن 8کیلو میخوام کم کنم
پاسخ:

سلام 

مرسی عزیزم

سلام اسرا جان. خسته نباشی . خیلی اموزشات برای من و خواهرم مفید بوده . ممنون که انقدر وقت می ذاری . فقط یه نکته ای درباره این شیرینی پفکی بادامی باید بگم.  من این رو طبق دستور شما درست کردم اما مایعم خیلی سفت شد تقریبا مثل خمیر شد. با توجه به این که من دستور پخت این شیرینی رو توی سایتای دیگه هم نگاه کردم، به نظرم می رسه که به جای 1 سفیده باید از 2 سفیده تخم مرغ برای این میزان شکر استفاده می شد. یه خواهشی هم ازت داشتم، اگر میشه وزن ها رو به گرم یا میلی لیتر هم برامون تو دستورهات بذار. یک دنیا ممنون . 
منتظر دستور شیرینای خوشمزت برای عید هستیم
پاسخ:
سلام شادی جان مرسی عزیزم.حق با شماست متاسفانه در تایپ دقت نکردم و پست رو اصلاح کردم، ببخشید اگه زحمتتون به هدر رفت.
بله سعی میکنم برای شیرینی ها از گرم استفاده کنم.

سلام.من پیچ انگشتیم روسینی وامیرف وبادنکردوپهن شد.پفکی هم شل بودسفت نشدتوقالب گذاشتم پخت.دستورشم درست اجراکردم هر2رو.
پاسخ:
سلام، میزان هم زدن زرده و پودر شکر خیلی مهمه، اگه کم زده بشه در سینی وامیره و پف هم نمیکنه، حتما انقدر بزنید تا کاملا سفید و کشدار بشه، در مورد سفیده هم همینطور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی