دنیای اسراء

جمعه, ۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۸ ب.ظ

پودینگ وانیلی

 سلام عزیزان من... امروز با یک دسر ساده و خوشمزه اومدم پیشتون، نکته مهم این دسر اینه که پرکالری نیست، در عین حال خیلی هم خوشمزه است. در مواد اولیه ش کره داره که من اون رو هم حذف کردم ولی بازم خوشمزه بود.

مواد لازم:

شکر نصف پیمانه

شیر دو و یک چهارم پیمانه

نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری

آرد 2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 1 عدد

وانیل شکری 1.4 قاشق چایخوری، یا وانیل خالص 1.8 قاشق چایخوری

کره 2 قاشق سوپخوری(من حذفش کردم)

طرز تهیه:

نشاسته و آرد و نصف شکر را داخل تابه ریخته و شیر را کم کم به آن اضافه نموده و هم بزنید، تا یکدست شود.

سفیده تخم مرغ را بزنید  تا فرم بگیرد.




زرده تخم مرغ و وانیل را با هم زن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. نصف شکر را روی تخم مرغ بریزید و هم بزنید.




مخلوط شیر و نشاسته و آرد را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

 


 

سفیده تخم مرغ و زرده را با هم مخلوط کنید.

 


 

مقداری از مخلوط شیر و نشاسته را روی تخم مرغ بریزید. و مخلوط کنید.سپس آن را به ظرف اصلی اضافه کنید.

 

 

چند دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم بزنید تا غلیظ بشه.

 

 

در این مرحله کره را اضافه کنید. البته همونطور که گفتم من کره رو حذف کردم با اینحال پودینگ بسیار خوشمزه شده بود...شما مختارید میتونید کره را اضافه کنید.

پودینگ را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

با این مقدار سه تا از این ظرفها پر شد، دو تاش رو میخواستم با ژله تزیین کنم، اما جوری که میخواستم در نیومد.این شد که بالاجبار سومیش با اسمارتیز تزیین شد. 

 نکته:

اگه نشاسته ذرت نداشتید میتونید به جای اون از نشاسته گندم استفاده کنید.

 


 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

پودینگ وانیلی

جمعه, ۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۸ ب.ظ

 سلام عزیزان من... امروز با یک دسر ساده و خوشمزه اومدم پیشتون، نکته مهم این دسر اینه که پرکالری نیست، در عین حال خیلی هم خوشمزه است. در مواد اولیه ش کره داره که من اون رو هم حذف کردم ولی بازم خوشمزه بود.

مواد لازم:

شکر نصف پیمانه

شیر دو و یک چهارم پیمانه

نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری

آرد 2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 1 عدد

وانیل شکری 1.4 قاشق چایخوری، یا وانیل خالص 1.8 قاشق چایخوری

کره 2 قاشق سوپخوری(من حذفش کردم)

طرز تهیه:

نشاسته و آرد و نصف شکر را داخل تابه ریخته و شیر را کم کم به آن اضافه نموده و هم بزنید، تا یکدست شود.

سفیده تخم مرغ را بزنید  تا فرم بگیرد.




زرده تخم مرغ و وانیل را با هم زن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. نصف شکر را روی تخم مرغ بریزید و هم بزنید.




مخلوط شیر و نشاسته و آرد را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

 


 

سفیده تخم مرغ و زرده را با هم مخلوط کنید.

 


 

مقداری از مخلوط شیر و نشاسته را روی تخم مرغ بریزید. و مخلوط کنید.سپس آن را به ظرف اصلی اضافه کنید.

 

 

چند دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم بزنید تا غلیظ بشه.

 

 

در این مرحله کره را اضافه کنید. البته همونطور که گفتم من کره رو حذف کردم با اینحال پودینگ بسیار خوشمزه شده بود...شما مختارید میتونید کره را اضافه کنید.

پودینگ را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

با این مقدار سه تا از این ظرفها پر شد، دو تاش رو میخواستم با ژله تزیین کنم، اما جوری که میخواستم در نیومد.این شد که بالاجبار سومیش با اسمارتیز تزیین شد. 

 نکته:

اگه نشاسته ذرت نداشتید میتونید به جای اون از نشاسته گندم استفاده کنید.

 


 

نظرات  (۱۶)

مرسی،خیلی جالب بود.
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
سلام بروی ماهت .آخ که چقد پودینگ دوست دارم اتفاقا پودینگ کاکائویی رو سه روز پیش درست کردم خیلی خوشمزه شد حالا پودینگ وانیلیتم درست کنمو به به چه چه به خودمو خودت بگم اسرا جان حتما باید نشاسته ذرت باشه ؟آخه ارد ذرت دارم بریزم اشکال داره؟؟بوس بوس شب بخیر مریضم اسرا جان دور از شما نمیدونم گرفتار چه ویروسه از خدا بی خبر شدم گوشام بم شده خوب نمیشنوم سوژه شدم برا همه!!!دارو و امپولم جواب نداد!
چشم حتما دمکردرو استفاده میکنم .از عطاری باید بگیرم نه؟با پسر قلدری که من دارم استراحت نمیشه کرد چپ و راست اردر غذا میده اینو بپز اینو نپز ...راستی پسرم سلام میرسونه تاحالا اسم من براش عجیب بود میگه دوستاتم اسمشون مثل تو عجیبن از دست این وروجکا .خوب شد پرسیدم راجع به نشاسته ها .مرسی خانمی
با دو مطلب جدید آپم.
بهم سر بزن.
خیلییییییی جالب بود...مرسی اسرا جونم
۰۶ اسفند ۹۰ ، ۰۸:۰۲ ریحانه بهشتی
سلام اسرا جان
خیلی جالب شده دستت درد نکنه
۰۶ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۱۶ سراشپزسپیده
سلام اسراجونم خیلی قشنگه حتما میدرستم
پاسخ:
سلام عزیزم...مرررررررررررررسی
دست گلت درد نکنه عزیزم....
سلام اسرا جون چه عالی اول فکر کردکم از این پودر اماده هاست ولی وقتی مراحلشو دیدم چقدر عالی و راحته دستت درد نکنه اسرا هنرمند عزیز
حتما امتحانش میکنم
پاسخ:
سلام خانمی...ممنونم از لطفت، امیدوارم درست کنی و خوشت باید عزیزم
سلام اسرا جون اپم دوست داشتی یه سر بزن
به به دستت درد نکنه پودینگ را خیلی دوست دارم
سلام اسرا خانم
این پودینگ شما حدودا چه مزه ای میده؟
طعم نشاسته داره یا ...؟
سلام مرسی اسرا جون وبلاگت معرکه است امااین بودینگ درست کردم بوی تخم مرغش خیلی توذوق میزد مشکلش چی بود؟
پاسخ:
سلام عزیزم. احتمالا شما زرده رو کم زدی، زرده باید با وانیل خوب زده بشه و بعد با شکر هم کمی هم میزنیم و چون توی پودینگ پخته میشه نباید بوی تخم مرغ ملموس باشه، مگه اینکه شما خیلی حساس باشد.
منظور از وانیل شکری چیست و کجا می شود آن را تهیه کرد؟
پاسخ:
وانیل موجود در بازار چند نوع است، یکی وانیل خالص است که به شکل دانه های بسیار ریز که بسیار تلخ است و مقدار کمی از آن کافی است. نوع دیگه وانیل که مخلوط با پودر شکر هست معروف به وانیل شکری که غلظت کمتری داره، یک نوع وانیل مایع هم هست معروف به اسانس وانیل. معمولا وانیل هایی که لوازم قنادی ها دارند وانیل خالص است.
خیلی عالی ی ی ی ی ی بود . عکسش انقدر خوشمزه به نظر می رسه که ادم دوست داره از روی مانیتور بخوردش . . . ممنون ن ن ن ن ن ن ن ن ن . . . !!!
پاسخ:
مرسی دوست خوبم
سلامک خیلی خوشمزه شد من درست کردم بعد بسته شدن پودینگ ژله پرتقال ریختم هنوز ژله بسته نشده میخام بدونم طعمش فرق نمیکنه؟بد مزه نمیشه؟
پاسخ:
سلام، نه اتفاقا خوشمزه هم میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی