دنیای اسراء

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۴۸ ب.ظ

لازانیا به شکل گل

 چند روزیه که کامپیوترم خراب شده و فعلا بیمارستان بستریه، و مشخص نیست کی مرخص میشه، شاید هم دیگه عمرش به این دنیا نباشه و برنگرده پیش من، آخه این کامپیوتر من مال عهد بوقه. الان هم این پست رو با لپ تاپ یکی از دوستان میگذارم، البته فقط امشب رو دارمش.  نمیدونم این مشکل کی حلش میشه، به این علت مدتی نمیتونم پست جدید داشته باشم و کامنت ها رو جواب بدم.

اما دستور امروز لازانیا رو دیگه همه بلدن، فقط با این روش سرو کردنش راحته و شکیل تر هم هست. 

 

 

 

 

مواد لازم:

لازانیا یک بسته (۳۰۰ گرمی)

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱.۲

گوجه فرنگی ۲ عدد

پنیر پیتزا یک بسته (۱۸۰ گرمی)

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق

آب گوشت دو لیوان یا یک عدد قرص عصاره گوشت 

روغن و نمک و ادویه

 

 

طرز تهیه:

پیازها رو خرد کنید و در تابه کمی تفت دهید، بعد فلفل دلمه ای خرد کرده را اضافه کرده و کمی تفت دهیدُ گوشت را اضافه کنید و گوشت را هم کمی تفت دهید.

 

 

گوجه فرنگی ها را رنده کنید، در یک تابه دیگر کمی روغن بریزید و گوجه فرنگیها را تفت دهید.

 

 

رب را بریزید و تفت دهید.ادویه(من از ادویه داخل بسته لازانیا استفاده کردم) و آب گوشت رو بریزید، اگر از عصاره گوشت استفاده می کنید دو لیوان آب بریزید . 

 

 

یک ملاقه از سس گوجه را در ظرفی که میخواهید لازانیا رو داخل آن طبخ کنید بریزید.

 

 

گوشت رو داخل سس بریزید و دو لیوان آب روی مواد بریزید و بگذارید تا آرام بجوشد و سس لازانیا غلیظ شود.

 

 

در یک قابلمه آب بریزید(باید قابلمه بزرگ باشد و مقدار آب زیاد تا لازانیها ها به صورت کامل در آن قرار بگیرد) و کمی نمک رو روغن داخل آب بریزید و بگذارید بجوشد و لازانیاها را داخل آب جوش قرارد دهید و اجازه دهید به مدت ۶ تا ۸ دقیقه بجوشد و لازانیاها نرم شود. در این زمان گاهی با یک کفگیر خیلی آرام لازانیاها رو جابجا کنید تا به هم نجسبد. لازانیا رو آبکش کنید.

لازانیا رو روی تخته قرار دهید و روش را با مایع گوشت و پنیر بپوشانید.

 

 

 

رول کنید و از وسط نصف کنید.

 

 

و داخل ظرف مورد نظر بچینید.روی لازانیا رو پنیر پیتزا بپاشید.

 

 

 

داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید تا زمانی که پنیر ها طلای بشه.

میتونید لازانیا رو داخل تابه هم بپزید برای اینکار کافی است مقدار بیشتری از سس گوجه رو داخل تابه بریزید و لازاینا رو داخل تابه بچینید و روی تابه هم دمکنی بگذارید و با شعله پخش کن روی گاز بگذارید با این روش پنیرها آب میشوند ولی طلایی نمیشوند.

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

لازانیا به شکل گل

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۴۸ ب.ظ

 چند روزیه که کامپیوترم خراب شده و فعلا بیمارستان بستریه، و مشخص نیست کی مرخص میشه، شاید هم دیگه عمرش به این دنیا نباشه و برنگرده پیش من، آخه این کامپیوتر من مال عهد بوقه. الان هم این پست رو با لپ تاپ یکی از دوستان میگذارم، البته فقط امشب رو دارمش.  نمیدونم این مشکل کی حلش میشه، به این علت مدتی نمیتونم پست جدید داشته باشم و کامنت ها رو جواب بدم.

اما دستور امروز لازانیا رو دیگه همه بلدن، فقط با این روش سرو کردنش راحته و شکیل تر هم هست. 

 

 

 

 

مواد لازم:

لازانیا یک بسته (۳۰۰ گرمی)

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱.۲

گوجه فرنگی ۲ عدد

پنیر پیتزا یک بسته (۱۸۰ گرمی)

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق

آب گوشت دو لیوان یا یک عدد قرص عصاره گوشت 

روغن و نمک و ادویه

 

 

طرز تهیه:

پیازها رو خرد کنید و در تابه کمی تفت دهید، بعد فلفل دلمه ای خرد کرده را اضافه کرده و کمی تفت دهیدُ گوشت را اضافه کنید و گوشت را هم کمی تفت دهید.

 

 

گوجه فرنگی ها را رنده کنید، در یک تابه دیگر کمی روغن بریزید و گوجه فرنگیها را تفت دهید.

 

 

رب را بریزید و تفت دهید.ادویه(من از ادویه داخل بسته لازانیا استفاده کردم) و آب گوشت رو بریزید، اگر از عصاره گوشت استفاده می کنید دو لیوان آب بریزید . 

 

 

یک ملاقه از سس گوجه را در ظرفی که میخواهید لازانیا رو داخل آن طبخ کنید بریزید.

 

 

گوشت رو داخل سس بریزید و دو لیوان آب روی مواد بریزید و بگذارید تا آرام بجوشد و سس لازانیا غلیظ شود.

 

 

در یک قابلمه آب بریزید(باید قابلمه بزرگ باشد و مقدار آب زیاد تا لازانیها ها به صورت کامل در آن قرار بگیرد) و کمی نمک رو روغن داخل آب بریزید و بگذارید بجوشد و لازانیاها را داخل آب جوش قرارد دهید و اجازه دهید به مدت ۶ تا ۸ دقیقه بجوشد و لازانیاها نرم شود. در این زمان گاهی با یک کفگیر خیلی آرام لازانیاها رو جابجا کنید تا به هم نجسبد. لازانیا رو آبکش کنید.

لازانیا رو روی تخته قرار دهید و روش را با مایع گوشت و پنیر بپوشانید.

 

 

 

رول کنید و از وسط نصف کنید.

 

 

و داخل ظرف مورد نظر بچینید.روی لازانیا رو پنیر پیتزا بپاشید.

 

 

 

داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید تا زمانی که پنیر ها طلای بشه.

میتونید لازانیا رو داخل تابه هم بپزید برای اینکار کافی است مقدار بیشتری از سس گوجه رو داخل تابه بریزید و لازاینا رو داخل تابه بچینید و روی تابه هم دمکنی بگذارید و با شعله پخش کن روی گاز بگذارید با این روش پنیرها آب میشوند ولی طلایی نمیشوند.

 

نظرات  (۳۴)

سلام اسرا جان ان شاالله کامپیوترت حالش خوب میشه و میاد پیشت فکر کنم ارتقاش بدی درست بشه لازانیاتم خیلی خوشکل شده ممنون
خیلی خوشگله اسرا جونم
لازانیا رولتی خیلی دلم میخواد بدرستم ولی مامان چربی دور قلب داره
اسرا جون مثل همیشه گل کاشتی عزیز دلم
اسرا خسیس بازی درنیار برو یه نوش رو بگیر دیگه
سلام اسراجان
تشکر میکنم بابت آموزش مایه ماکارونی عالی بود.
به به چه خوشکله دلم واستون تنگیده
سلام اسرا جون
خیلی خوشگل شدن دستت درد نکنه
راستی من اپم دوست داشتی یه سر بزن
گذر تک تک این ثانیه هایی که سپری گشته ز عمرم
به قدیمی شدن دوستیت می ارزد .
asra janim gussa elama ishallah tezlgenan hali duzalar.allah sa
hat verاsin
سلام اسرا جون انشالله که کامپیوترت یا خوب بشه یا یک نو بخری و زود زود آپ کنی مراقب خودت باش عزیزم و ممنون برای این دستور ناب
عالی بود فکر کنم کل وبلاگتو دیدم واقعا عالی بود دستمریزاد
پاسخ:
ممنونم از اظهار لطفتون
دوست داشتن نم نم بارانست
کم کم می آید و به درازا میکشد
بارانی دوستت دارم.
merheba
giz nerdesin
seni bekliyouruz
cok tez don
سلام بانو

عزیز جان قالیشویی معتبر و کار درست تو تبریز می شناسی به من معرفی کنی؟
پاسخ:
قالیشویی کارگر از قالیشویی های معتبر تبریزه...شمارش رو میتونی از 118 بگیری
۲۶ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۲۵ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
وای چه خوشگل شده

خوشم اومد

ایده جالبه برای مهمونی
۲۷ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۱۰ هانیه جونی
سلام اسرا جون خوبی عزیزم ماشالاه چه خوش سلیقه هستن خانومی ایول خوشم اودم ازچند پست قبلیت هم خوشم اومد عالی بودن
اسرا جون چرا اینقدر نظر ها رو دیر به دیر تایید میکنی؟
همیشه لازانیا رو بشکل ورقه ای درست می کردم اما با دستور پختی که دادی امتحان کردم و به نظرم سرو راحتتر زیبایی و راحتی در تهیه از محاسنشه.فقط اسرا جان ورقه ها بعد از لوله شدن در حال انتقال به ظرف تقریبا باز میشه.چکار کنم که دیگه نشه؟
پاسخ:
سعیده جان اگه موقع رول کردن دستکش دستت باشه خیلی راحت میتونی با دست رولها رو به ظرف پخت منتقل کنی...
ایول هنرمند خیلی ایده خوبی بود حتما درست میکنم
سلام عزیزم اسرا جان واقعا بهت تبریک میگم چه سایت خوبی چه خانوم آشپز خوبی
واقعا قابل تحسین
من تازه با وبلاگت آشنا شدم و خیلی خوشحالم
همسن که وبلاگت رو آزاد گذاشتی و رمزدار نکردی از خانومیته
امیدوارم همیشه موفق باشی
((لیلی))
سلام دوست عزیز.با مطالعه وبلاگ شما چیزای زیادی یاد گرفتم و به این مطلب کاملا ایمان آوردم که خانمای تبریزی کدبانواند.موفق و موید باشی دوست خوبم
سلام .
خیلی وبلاگ خوبی داری.آموزش هایی که می ذاری هم کامل و جامع هستش و عکساشون هم عالی.
خیلی ممنون که اینارو با ما هم به اشتراک گذاشتی.
موفق باشی عزیزم.
سلاممممممممممممممممم.اسرا جون من یه مدل لازانیا خوردم که لازانیا رو خشک میچید تو ظرف روش مایه میریخت و بعد روش یه سس سفیدی از کره و ارد و شیر فکر کنم بهش میگفت سس بشامل دیگه درستی یا غلطی تلفظ سسش رو نمیدونم.فکر کنم بشامل بود. لازانیای اونم خیلی خوشمزه و نرم شد.میشی اونجوری هم یاد بدی
خیلی خوشگل شده ممنون از ایده جالبت
چه خلاقیتی
پاسخ:
مرسی
سلام اسرا واقعا ممنون چون خیلی خوب توضیح دادی مخصوصا با عکس
پاسخ:

سلام عزیزم

ممنون از لطفت

سلام به اسرا جان کدبانوی اصیل ایرانی واقعا ازت ممنونم به خاطر مطالب و عکسای کاملت .تنها سایتی که از دیدنش لذت میبرم مرسیییییییییییی

پاسخ:

سلام عزیزم، مرسی از لطفتون

از آشناییتون خرسندم

۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۰۰ یک زن شهریوری

سلام اسرا جان .

ممنونم از سایت خوبی که داری .

همه چیز خیلی خوب و کامل هستش .

انشاا... حاجات خیرت براورده به خیر بشود


پاسخ:

سلام عزیزم

ممنون از لطف و دعای خیرت

شاد و سربلند باشید

سلام اسرا جووووونم ،من امشب تازه پیدات کروم همه ی غذاهات عالین ،خیلی دووووووست دارم
پاسخ:
سلام عزیزم، خوش آمدید
ممنون از اینهمه ذوق و سلیقه عزیزم من واقعأ مجذوب وبلاگ قشنگت شدم
پاسخ:
لطف داری عزیزم

خییییییییییییییییلی عالی بود*********من کلاس ششم هستم از عکس های وبت برا پاور پوینت استفاده کردم.ممنون لطفا به وب من و دوستتم سر بزن. 

پاسخ:
ممنونم،موفق باشی عزیزم، متاسفانه آدرس وب رو ننوشتید برام
عالیه ولی شور میشه چرا
پاسخ:
خب نمکش رو کمتر بریزین
سایت خوبی دارید
به وبلاگ تازه تاسسی من هم سری بزنید
پاسخ:
مرسی دوست عزیز
با کمال میل
خیلی عالیه اسرا جوونم.....یه سوال ؟؟؟ موقع رول باز نمیشه؟؟؟دستکش تاثیر داره؟؟؟اگه باز شد چیکار کنم؟؟مرسی اگه راهنماییم کنی
پاسخ:
مرسی عزیزم، کنار هم چیدن باعث میشه رولها باز نشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی