دنیای اسراء

شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۴۷ ب.ظ

پودینگ کاکائو با کاپهای شکلاتی


 

مواد لازم:

برای کاپهای شکلاتی

شکلات سفید 20گرم

شکلات سیاه 80 گرم

کپسولهای کاغذی

برای پودینگ کاکائو

شیر 2 پیمانه

شکر 1.3 پیمانه

نشاسته 1.3 پیمانه

کاکائو 3 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

کره 50 گرم

 

 

طرز تهیه:

من برای شکلات سیاه از این شکلات استفاده کردم. پنج تکه از شکلات رو گذاشتم داخل یک ظرف شیشه ای یا چینی و روی حرارت کتری قرار دادم تا شکلات ذوب بشه. چون این شکلات تکه ایه خیلی راحت ذوب میشه.

 


 

ولی شکلات سفید چون یک تکه بود رنده کردم و به همین شکل به روش بن ماری گذاشتم تا ذوب بشه.

 


 

من کپسولهای کاغذی رو چهار تا چهار تا استفاده کردم واسه اینکه یک لایش خیلی نازکه و وقتی شکلات روش مالیده میشه کپسول وا میره و شکل جالبی نداره ولی چهار لایه کاملا شکلش رو حفظ میکنه.

با قلمو اول مقداری شکلات سفید به هر شکلی که دوست دارید توی کپسولها بزنید.

 


 

بعد جاهای خالی رو با شکلات سیاه پر کنید.

 


ته کپسول رو هم شکلات سیاه بمالید.

 


 

لایه اول که خشک شد یک بار دیگه همین کار رو تکرار کنید.

برای بار سوم کل کپسول رو شکلات سیاه بمالید. اینکار برای اینه که کاپ منسجم بشه و قسمتهای سیاه و سفید موقع جدا کردن کاغذ نشکنه. لایه شکلاتی نباید زیاد کلفت باشه چون دیگه زیبایی زیادی نداره و نباید نازک باشه چون زود میشکنه. داخل یک ظرف در دار بگذارید و منتقل کنید داخل یخجال.بهتره چند ساعت بمونه تا کاملا سفت بشه.

 


 

دو لایه اول کپسولها سالم در میان و میتونید بعدا هم ازشون استفاده کنید.

لایه سوم هم راحت جدا میشه و کمی از چربی شکلات رو جذب کرده، ولی لایه آخر کاملا باید با احتیاط جدا بشه تا کاپها نشکنن.

 


خوب ظرفهای شکلاتی واسه ریختن پودینگ آماده است.


بریم سروقت درست کردن پودینگ

نشاسته رو بریزید داخل یک کاسه

 

 

مقدار کمی از شیر رو بریزید روش

 

 

 

هم بزنید تا نشاسته تقریبا داخل شیر حل بشه.

 

 

بعد مقدار دیگری از شیر رو هم بریزید روش و کاملا هم بزنید و بقیه شیر رو هم اضافه کنید.

 

 

نصف شکر رو بریزید توی نشاسته  و با نشاسته و شیر مخلوط کنید.

 

 

تخم مرغ رو بشکنید و زرده اش رو جدا کنید.

 

 

زرده تخم مرغ رو با چنگال بزنید تا از حالت لختگی در بیاد.

 

 

شکر رو بریزید روی زرده

 

 

و باز با چنگال بزنید تا شکر کمی توش حل بشه.

 

 

کره رو بگذارید تو تابه تا ذوب بشه. حرارت باید ملایم باشد.

کاکائو رو روی کره الک کنید، و از روی حرارت بردارید.

 

 

زرده را اضافه کنید

و سریع هم بزنید.

 

مایع شیر و نشاسته رو هم بزنید تا گلوله نداشته باشه، بعد به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید.

 

 

حرارت باید ملایم باشه و مدام مایع رو هم بزنید تا مایع پوینگ غلیظ بشه.

 

اگر بخواهید پودینگ رو توی ظرفهای معمولی سرو کنید تو این مرحله بریزید توی ظرف مورد نظر و منتقل کنید داخل یخجال تا خنک بشه. اما چون من میخواستم توی کاپهای شکلاتی بریزم، پس مایع پودینگ برای اینکه کاپها رو ذوب نکنه باید خنک میشد. پس پودینگ رو ریختم توی یه کاسه و روش سلفون کشیدم و منتقل کردم داخل یخجال، به مدت نیم ساعت.

 

 

بعد از اینکه پودینگ خنک شد از یخجال دربیارید و با چنگال هم بزنید،

چون رویه پودینگ بسته شده بود  با هم زن کمی بزنید تا یکنواخت بشه

 

 

 

با قیف داخل کاپها رو پر کنید.

ومن روش رو با ترافیل رنگی تزیین کردم، میتونید به جای ترافیل از پودر پسته یا نارگیل هم استفاده کنید.

 

 

 

 بفرمایید

 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

پودینگ کاکائو با کاپهای شکلاتی

شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۴۷ ب.ظ


 

مواد لازم:

برای کاپهای شکلاتی

شکلات سفید 20گرم

شکلات سیاه 80 گرم

کپسولهای کاغذی

برای پودینگ کاکائو

شیر 2 پیمانه

شکر 1.3 پیمانه

نشاسته 1.3 پیمانه

کاکائو 3 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

کره 50 گرم

 

 

طرز تهیه:

من برای شکلات سیاه از این شکلات استفاده کردم. پنج تکه از شکلات رو گذاشتم داخل یک ظرف شیشه ای یا چینی و روی حرارت کتری قرار دادم تا شکلات ذوب بشه. چون این شکلات تکه ایه خیلی راحت ذوب میشه.

 


 

ولی شکلات سفید چون یک تکه بود رنده کردم و به همین شکل به روش بن ماری گذاشتم تا ذوب بشه.

 


 

من کپسولهای کاغذی رو چهار تا چهار تا استفاده کردم واسه اینکه یک لایش خیلی نازکه و وقتی شکلات روش مالیده میشه کپسول وا میره و شکل جالبی نداره ولی چهار لایه کاملا شکلش رو حفظ میکنه.

با قلمو اول مقداری شکلات سفید به هر شکلی که دوست دارید توی کپسولها بزنید.

 


 

بعد جاهای خالی رو با شکلات سیاه پر کنید.

 


ته کپسول رو هم شکلات سیاه بمالید.

 


 

لایه اول که خشک شد یک بار دیگه همین کار رو تکرار کنید.

برای بار سوم کل کپسول رو شکلات سیاه بمالید. اینکار برای اینه که کاپ منسجم بشه و قسمتهای سیاه و سفید موقع جدا کردن کاغذ نشکنه. لایه شکلاتی نباید زیاد کلفت باشه چون دیگه زیبایی زیادی نداره و نباید نازک باشه چون زود میشکنه. داخل یک ظرف در دار بگذارید و منتقل کنید داخل یخجال.بهتره چند ساعت بمونه تا کاملا سفت بشه.

 


 

دو لایه اول کپسولها سالم در میان و میتونید بعدا هم ازشون استفاده کنید.

لایه سوم هم راحت جدا میشه و کمی از چربی شکلات رو جذب کرده، ولی لایه آخر کاملا باید با احتیاط جدا بشه تا کاپها نشکنن.

 


خوب ظرفهای شکلاتی واسه ریختن پودینگ آماده است.


بریم سروقت درست کردن پودینگ

نشاسته رو بریزید داخل یک کاسه

 

 

مقدار کمی از شیر رو بریزید روش

 

 

 

هم بزنید تا نشاسته تقریبا داخل شیر حل بشه.

 

 

بعد مقدار دیگری از شیر رو هم بریزید روش و کاملا هم بزنید و بقیه شیر رو هم اضافه کنید.

 

 

نصف شکر رو بریزید توی نشاسته  و با نشاسته و شیر مخلوط کنید.

 

 

تخم مرغ رو بشکنید و زرده اش رو جدا کنید.

 

 

زرده تخم مرغ رو با چنگال بزنید تا از حالت لختگی در بیاد.

 

 

شکر رو بریزید روی زرده

 

 

و باز با چنگال بزنید تا شکر کمی توش حل بشه.

 

 

کره رو بگذارید تو تابه تا ذوب بشه. حرارت باید ملایم باشد.

کاکائو رو روی کره الک کنید، و از روی حرارت بردارید.

 

 

زرده را اضافه کنید

و سریع هم بزنید.

 

مایع شیر و نشاسته رو هم بزنید تا گلوله نداشته باشه، بعد به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید.

 

 

حرارت باید ملایم باشه و مدام مایع رو هم بزنید تا مایع پوینگ غلیظ بشه.

 

اگر بخواهید پودینگ رو توی ظرفهای معمولی سرو کنید تو این مرحله بریزید توی ظرف مورد نظر و منتقل کنید داخل یخجال تا خنک بشه. اما چون من میخواستم توی کاپهای شکلاتی بریزم، پس مایع پودینگ برای اینکه کاپها رو ذوب نکنه باید خنک میشد. پس پودینگ رو ریختم توی یه کاسه و روش سلفون کشیدم و منتقل کردم داخل یخجال، به مدت نیم ساعت.

 

 

بعد از اینکه پودینگ خنک شد از یخجال دربیارید و با چنگال هم بزنید،

چون رویه پودینگ بسته شده بود  با هم زن کمی بزنید تا یکنواخت بشه

 

 

 

با قیف داخل کاپها رو پر کنید.

ومن روش رو با ترافیل رنگی تزیین کردم، میتونید به جای ترافیل از پودر پسته یا نارگیل هم استفاده کنید.

 

 

 

 بفرمایید

 

 

نظرات  (۲۶)

دست گلتان درد نکند ضمنا من پیراشکی رو درست کردم خیلی عالی بود.
پاسخ:
ممنونم فاخته جان....خوشحالم که دوست داشتی خانمی
سلام بانو

عالی بود...دستت درد نکنه....اگه ایده هایی برای عید داری از الان دست به کار شو تا بی هنران حظی ببرند.
ممنون
راستی یه سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون چیزهایی که زیر کاپها گذاشتی، کاغذ هست؟؟؟؟؟از کجا تهیه کنم؟؟؟؟؟؟؟اسمش چیه؟؟؟؟؟
پاسخ:
فاخته جان اونها سالفت کاغذی هستند که در اندازه های مختلف میتونی تو لوازم قنادی فروشی ها پیدا کنی.
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۱۹:۲۴ سراشپزسپیده
اسرا جون خیلی خوشگل شده دستت درد نکنه گلم
ضمنا شرمنده بابت دیروز دوباره تشریف بیار که عکسها اضافه شد
بازم مثل همیشه عالیه.خیلی زیباست و حتما خوشمزه دست گلت درد نکنه اسراء جونم....
سلام. الرین اغرماسن. چخ قشحدی.ایول اسرا جون دمت گرم. راجغ به اون گل رز تیکه های گوجه منطورم اون سه تیکه است وقتی میپیچی از هم جدا نمیشه آخه من یه بار با خیار خواستم درست کنم نشد از هم بار میشدند. ممنون. راستی اوماح حلواسی رو یادت نره یاد بدی
پاسخ:
سعی میکنم عزیزم
سلام خانمی دست گلت درد نکنه معلومه که باید خیلی هم خوشمزه باشه حتما درستش میکنم.
سلام اسرا جونم مرسی از پودینگت خیلی خوشگله ولی فکر کنم درست کردن کاپاش سخت باشه ولی خیلی شیک در می یاد امیدوارم که بتونم درستش کنم
سلام اسرا جون چقدر که کار قشنگیه و حتما خوشمزه دستت درد نکنه آخه آدم اینو می بینه مجبور میشه رژیمش را بشکنه .
به به به منم میخوام:)
پاسخ:
قابل شما رو نداره
سلام. راستی اسرا جون با این مقدار شکلات چند تا کاپ درست کردین؟تو تصویز که 8 تاست نه؟
پاسخ:
سلام. نه تا کاپ شکلاتی از این مقدار شکلات درست میشه البته بسته به اندازه کپسولهای کاغذی میتونه کمتر یا بیشتر بشه.
سلام
هم دعا کن گره از کار تو بگشاید عشق
هم دعا کن گره تازه نیفزاید عشق



۲۰ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۳۰ ریحانه بهشتی
دست گلت درد نکنه خیلییییییییییییییییی عالیه
سلام خیلی خوشکله حتما درست می کنم
پاسخ:
سلام..خوشحالم دوست داشتی
خیلی جالب بود دست گلت درد نکنه
با قلب من این کارهارو نکن باور کن قلبم طاقت نداره ها تو مگه نمیدونی من دربرابر شکلات ضعیفم
وبلاگ خوشکل و خوشمزه ای دارید موافقید تبادل لینک داشته باشیم؟
پاسخ:
ممنونم از لطفتون دوست عزیز
منم می خوام ولی سخته نمی تونم درست کنم کاپاشو ولی اگه باشه می تونم کلی بخورم
سلام اسرا جون من برنامه ریزی کردم غذاهای شمارو درست میکنم واقعا هم خوب در میاد چون من تازه با وبلاگتون اشنا شدم بودینگم درست کردم خیلی خوب شد چون ما دو نفریم اندازهاش خیلی دقیق بود درست 3 بیاله شد قربون دستت ببخشید شما هرروز یه غذای جدید در وبلاگتون میزارید
پاسخ:
سعی میکنم هفته ای حداقل دو تا پست داشته باشم اما بعضی وقتها به خاطر فرصت کم نمی تونم تند تند آپ کنم.
خیلی خیلی عالی بود واقعا ممنون
پاسخ:
ممنونم
سلام من فقط 13 سالمه ولی عاشق دسر درست کردنم وگاهی وتا هم درست میکنم اما چون هنوز سنم کمه مامانم اجازه نمی دههمه چیز درستکنم


خوش ب حاللللللللللللللللللللللللللللللللت
پاسخ:
بوووووووووووووووووس
واقعا عالی بود استفاده کردم
پاسخ:
نظر لطفتون دوست عزیز
سلام خوبی ایکاش دوباره عکسارو لود کنی خانمی

پاسخ:
سلام عزیزم، وااااااااااای بخدا وقت نمیکنم، خودم هم اعصابم خورد میشه عکسها دیده نمیشن.
وااای خداییش قشنگ میشه من درست کردم امروزم مهمون دارم خیلی خوب شدن البته من روشون ترافل رنگی ریختمو داخلشون پودینگ موز.ازت واقعا ممنونم اسرا جون خیلی هنرمندی عزیزم
پاسخ:
نوش جون خودت و مهمونات، تضاد رنگی کاپها و پودینگ موز باعث میشه خوشگتر هم بشه.
salam az ashnayeton khoshhalam.vaghean khaste nabashid...
پاسخ:

سلام خوش آمدید

ممنون از لطفتون

خانمی میشه یه خواهشی کنم ازت؟اگه امکانش باشه تارت میوه رو هم بهمون یاد بده من خیلی دلم میخواد یاد بگیرم..اما از هیچ سایتی به دلم نمیشینه....وقتی شما هستین از سایت دیگه نمیشه....فدای شما دوست هنرمند
پاسخ:
خیلی وقته میخوام درست کنم ولی بازم نمیتونم قول بدم، ولی سعی میکنم عزیزم
لطف داری دوست خوبم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی