دنیای اسراء

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۴۴ ب.ظ

شوید پلو با مرغ

 

این پلو یکی از پلوهای محبوبه منه، به شرط اینکه حسابی زعفرانی و با کره طبخ بشه، پس چون فعلا بی خیاله غذاهای کم چرب شدم این پلو رو درست کردم، شما میتونید مقدار روغنش رو کمتر کنید، اما حداقل توصیه میکنم زعفرانش رو کم نکنید خوب زعفران که ضرر نداره، البته ممکنه اگه زیادی مصرف کنید دچار اختلال مانیک- دپرسیو، البته فقط بخش مانیکش. جدی نگیرید صرفا جهت مزاح عرض شد.

 

مواد لازم:

برنج 2 پیمانه

سینه مرغ نصف یک سینه( یک عدد پیاز و کمی کرفس برای پخت مرغ)

شوید حدود 100گرم اگه بیشتر هم شد اشکال نداره

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری سرخالی

زعفران دم کرده 2 قاشق غداخوری

کره یا روغن مایع

لیمو ترش تازه یک عدد

 

طرز تهیه:

برنج رو چند ساعت قبل خیس کنید.

مرغ رو به همراه یک عدد پیاز و کمی کرفس و نمک و آب نصف لیمو ترش بگذارید بپزه، آب رو زیاد نریزید تا در آخر پخت فقط در حدود یک فنجان آب مرغ داشته باشیم.

مرغ رو به قطعات دلخواه خرد کنید.

 

 

روش زعفران بریزید.

 

 

و مخلوط کنید تا همه مرغها زعفرانی بشه.

 

 

 

آب نصف دیگه لیمو رو روی مرغها بچلونید.

 

 

اگه نمک مرغها کمه، مقداری هم نمک بزنید و بگذارید تا بقیه کارها رو میکنیم طعم مواد به خورد مرغها بره.

شوید رو خرد کنید.

 

 

آب برنج رو بگذارید تا میجوشه، روغن مایع یا کره رو داخل تابه بریزید، بهتون توصیه میکنم از کره استفاده کنید چون طعم پلو خیلی خوشمزه تر میشه، و مطمئن باشید همون ضررهایی رو که کره داره روغن مایع هم داره، زیاد به گفته این دکترها گوش نکنید چون فعلا خودشون هم نمیدونن کدوم یکی ضررش بیشتره. از علم تغذیه خارج بشیم و بریم سراغ آشپزیمون تا کره نسوخته رب رو اضافه کنید.

 

 

 

رب رو کمی توی کره تفت بدید.

 

 

مرغها رو بریزید و اونها رو هم کمی تفت بدید. مراقب باشید تکه ها مرغ زیاد له نشن.

 

 

اون یک فنجان آب مرغ که از پخت مرغ مونده بود بریزید و بگذارید چند جوش بزنه و سس کمی غلیظ بشه.

 

 

برنج رو آبکش کنید و ته دیگ دلخواهتون رو بندازید من از نون لواش استفاده کردم. بعد لایه لایه از برنج و شوید و مایع مرغ بریزید.

 

سس رو هم روی برنج بدید.

 

 

با دسته کفگیر چند تا سوراخ توی برنج ایجاد کنید. این کار رو سعی کنید همیشه وقتی برنج دم میکنید انجام بدید چون با اینکار حرارت راحتتر به همه جای برنج میرسه و پلو راحت تر دم میکشه و خمیر هم نمیشه.

 

پلو رو توی دیس بکشید و کمی زعفران و روغن داغ رو مخلوط کنید و روی برنج بدید.

با ترشی میل کنید که خیلی عالی میشه.

 


 

 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

شوید پلو با مرغ

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۴۴ ب.ظ

 

این پلو یکی از پلوهای محبوبه منه، به شرط اینکه حسابی زعفرانی و با کره طبخ بشه، پس چون فعلا بی خیاله غذاهای کم چرب شدم این پلو رو درست کردم، شما میتونید مقدار روغنش رو کمتر کنید، اما حداقل توصیه میکنم زعفرانش رو کم نکنید خوب زعفران که ضرر نداره، البته ممکنه اگه زیادی مصرف کنید دچار اختلال مانیک- دپرسیو، البته فقط بخش مانیکش. جدی نگیرید صرفا جهت مزاح عرض شد.

 

مواد لازم:

برنج 2 پیمانه

سینه مرغ نصف یک سینه( یک عدد پیاز و کمی کرفس برای پخت مرغ)

شوید حدود 100گرم اگه بیشتر هم شد اشکال نداره

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری سرخالی

زعفران دم کرده 2 قاشق غداخوری

کره یا روغن مایع

لیمو ترش تازه یک عدد

 

طرز تهیه:

برنج رو چند ساعت قبل خیس کنید.

مرغ رو به همراه یک عدد پیاز و کمی کرفس و نمک و آب نصف لیمو ترش بگذارید بپزه، آب رو زیاد نریزید تا در آخر پخت فقط در حدود یک فنجان آب مرغ داشته باشیم.

مرغ رو به قطعات دلخواه خرد کنید.

 

 

روش زعفران بریزید.

 

 

و مخلوط کنید تا همه مرغها زعفرانی بشه.

 

 

 

آب نصف دیگه لیمو رو روی مرغها بچلونید.

 

 

اگه نمک مرغها کمه، مقداری هم نمک بزنید و بگذارید تا بقیه کارها رو میکنیم طعم مواد به خورد مرغها بره.

شوید رو خرد کنید.

 

 

آب برنج رو بگذارید تا میجوشه، روغن مایع یا کره رو داخل تابه بریزید، بهتون توصیه میکنم از کره استفاده کنید چون طعم پلو خیلی خوشمزه تر میشه، و مطمئن باشید همون ضررهایی رو که کره داره روغن مایع هم داره، زیاد به گفته این دکترها گوش نکنید چون فعلا خودشون هم نمیدونن کدوم یکی ضررش بیشتره. از علم تغذیه خارج بشیم و بریم سراغ آشپزیمون تا کره نسوخته رب رو اضافه کنید.

 

 

 

رب رو کمی توی کره تفت بدید.

 

 

مرغها رو بریزید و اونها رو هم کمی تفت بدید. مراقب باشید تکه ها مرغ زیاد له نشن.

 

 

اون یک فنجان آب مرغ که از پخت مرغ مونده بود بریزید و بگذارید چند جوش بزنه و سس کمی غلیظ بشه.

 

 

برنج رو آبکش کنید و ته دیگ دلخواهتون رو بندازید من از نون لواش استفاده کردم. بعد لایه لایه از برنج و شوید و مایع مرغ بریزید.

 

سس رو هم روی برنج بدید.

 

 

با دسته کفگیر چند تا سوراخ توی برنج ایجاد کنید. این کار رو سعی کنید همیشه وقتی برنج دم میکنید انجام بدید چون با اینکار حرارت راحتتر به همه جای برنج میرسه و پلو راحت تر دم میکشه و خمیر هم نمیشه.

 

پلو رو توی دیس بکشید و کمی زعفران و روغن داغ رو مخلوط کنید و روی برنج بدید.

با ترشی میل کنید که خیلی عالی میشه.

 


 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۴

نظرات  (۲۶)

سلام
حتما" این غذا رو درست خواهم کرد.

ممنون
وایییییییییییییییی
چه خوش رنگ و لعابه!!!!
من خیلی دلم میخواد یه روز شوید پلو درست کنم انشالله تو همین روزها از روی همین دستورت می پزم و خبرت میکنم
سلام اسرا جون...ایشاا... که خوب باشی......من هم شوید پلو دوست دارم و هم مرغ با هم که دیگه چه شود مرسی عزیز دلم
اسرا جون بسیار عا لی بود دستت درد نکنه.
سلام خانوم طلا .
چه خوش وابرنگ شده مثل همیشه دست گلت درد نکنه ودر ضمن نووووووش جونت عزیزم.
۰۵ بهمن ۹۰ ، ۱۹:۲۳ سراشپزسپیده
واااااااااااااایییییییییییییییییی اسرا چه کردی ؟به شوشو هم نشون دادم عکس غذاتو میگه چه خوشگله واقعا عالیه منم باید بدرستم یه بار
به به باید غذای خوشمزه ای باشه....
یاد زمان مجردی افتادم که همیشه وقتی میرفتم مدرسه و دانشگاه حداقل هفته ای 2 بار از مامان میخواستم برام بپزه...
یادش بخیر
از وقتی ازدواج کردم به کل فراموش کردم این غذا رو
الان که دیدم خاطراتم زنده شد
حتما درست میکنم
واقعا ممنون
خیلی خیلی ممنون
سلام اسرا جان
وبلاگ خیلی خوب و پر محتوایی دارید
خوشحال میشم به منم سر بزنید
موفق باشید
سلام اسرا جون اون مانیک دپرسیو که گفتی چیه؟ ته دیگت منو کشته عاشق ته دیگم دستت درد نکنه
سلام ممنون
این سسی که تو برنج داده میشه برنجو خمیر نمی کنه؟؟؟؟
پاسخ:
همونطور که توی دستور گفتم حدود یک فنجان از آب مرغ باقی میمونه که وقتی با مرغ هم میجوشه بیشتر از چند قاشق نمیمونه، برنج رو زنده تر برمیداریم و این سس جایگزین آب و روغنی میشه که برای دم کردن برنج استفاده میکنیم.
به به می میرم برای پلوی مخلوط چرب و چیلی
پشت صحرای دلم شهریست
که یک دوست در آنجاست دارم
هرکجا هست
به هرفکر - به هر حال و به هر کار
عزیزاست
خدایا تو نگهدارش باش ...
پاسخ:
و ممنونم از لطفت دوست خوب من
۰۹ بهمن ۹۰ ، ۲۲:۳۰ گنجینه واژگان پارسی
درود بر شما

گــنـجــیــنـه واژگــــان پــارســـــی

پیروز سرافراز باشید.
می خواااااااااااااااااااااااااااااااااام
پاسخ:
گریه نکن مینا جون خوشمزه ترش رو برات درست میکنه.
سلام چه وبلاگ زیبایی داری همیشه سردر گمم برای غذا درست کردن
حتما این غذا رو فردا درست میکنم
تبریک میگم به خاطر وبلاگ خوبت
وای خیلی عالیه.....دلم ضعف رفت
امشب اینو درست میکنم . میخواستم دنبال دستور یتیمچه برسم به این رسیدم چقده خوشمزههههههههههههههههههه است اسرا جون . مرسی .
سلام .من این غذا رو خیلی دوست دارم.چند بارم درست کردم.میشه از اینجور غذاها بازم بذارید؟ممنون
پاسخ:
سلام، نوش جونت عزیزم، حتما سعی میکنم.
دست گلت درد نکنه خانمی .عالی به نظر میرسه همین امروز درستش میکنم
معلومه که خیلی خوشمزه است دستت درد نکنه
پاسخ:
مرسی عزیزم
من که این غذا رو درست کردم خیلی خوشمزه شد حتما درست کنید.ممنون اسرا خانوم

سلام گلم

من یه تازه عروس شاغلم خیلی از سایتت استفاده میکنم. واقعاً کارت بیسته به تمام دوستام وبلاگتو معرفی کردم. آفرین عزیزم بهت تبریک میگم برای سلیقه بیستت.

پاسخ:

سلام دوست عزیز

متشکرم از لطفتون و خوشحالم که مطالب سایت مفید بوده

cheghad lezat mibaram asra jun az ashazit.alan 2 nesfe shabe va man hamchenan daram mikhunam dastur haye mokhtalef ro.harf nadari
پاسخ:
خیلی خوش آمدید دوست عزیز، 
ممنونم از لطفتون
وای عالیه......با تصویر هم که میشه دیگه حرفی باقی نمیذاره دستتون درد نکنه...
پاسخ:
نظر لطف شماست دوست عزیز
با عرض معذرت افتضاح بود!!!!!!
پاسخ:
امتحان کردىد,یا تست نکرده میگید افتضاح بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی