دنیای اسراء

شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۱ ب.ظ

ژله میوه رنگارنگ

دیشب میخواستم ژله رنگین کمان درست کنم ولی تو خونه ژله قرمز نداشتم، وقتی یخچال رو نگاه کردم و میوه ها رو دیدم فکر کردم ژله میوه درست کنم و چون شیر هم تو خونه داشتیم تصمیم گرفتم ژله میوه رنگارنگ درست کنم و این ی شد که می بینید.

ژله به نسبت سایر دسرها کم کالری و سالم تره، و اضافه کردن شیر و میوه به اون باعث میشه مفید هم باشه. برای افرادی که زیاد اهل خوردن دسر و چیزهای شیرین هستند میتونه گزینه خوبی باشه.





مواد لازم:

ژله انگور قرمز، پرتقال، موز از هر کدام یک بسته

شیر 1.5 لیوان

میوه انگور قرمز، پرتقال و موز





طرز تهیه:

من یک توضیح در مورد تهیه ژله انگور میدم و این مراحل در مورد ژله موز و پرتقال هم تکرار میشه.

ژله انگور رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید به صورت بن ماری تا ژله کاملا توی آب حل و شفاف بشه. برای اینکار میتونید قالب ژله رو روی کتری در حال جوش بگذارید.

نصف ژله رو بردارید و با نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید.

قالب را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید.انگورها رو ته قالب مورد نظرتون بچینید.



مقدار کمی از ژله را روی انگورها بریزید در حدی که انگورها توش غوطه ور نشن و شکلشون به هم نخوره و بگذارید داخل یخجال وقتی ژله سفت شد بقیه ژله رو روش بریزید. اگه همه ژله رو اول بریزید میوه ها داخل ژله جابجا میشن و شکل جالبی نخواهند داشت.




نصف دیگه ژله رو که نگه داشته بودیم بگذارید داخل یخجال تا خنک بشه ولی نباید ببنده.شیر و ژله رو مخلوط کنید و وقتی لایه اول بست روی اون بریزید وبگذارید داخل یخچال.





موز رو خرد بکنید و داخل قالب بچینید و مراحلی رو که در مورد انگور توضیح داده شد رو انجام بدید.





لایه شیری ژله موز رو هم وقتی ژله زیری بست رو بریزید.





پرتقال رو فیله بکنید و داخل قالب بچینید و مثل مراحل قبل...






لایه شیری رو روش بریزید.





روی قالب رو سلفون بکشید و بگذارید داخل یخجال تا کاملا خودش رو بگیره.

وقتی خواستید ژله رو برگردونید اطراف قالب رو با نوک چاقو اطراف ژله رو آزاد بکنید و حدود 10 ثانیه اگه قالبتون نازک و 20 ثانیه برای قالب ضخیم داخل آب گرم، بعد یه تکون به قالب بدین تا ژله آزاد بشه.قالب مورد نظرتون رو خیس کنید و روی قالب بگذارید و ژله رو برگردونید توی قالب.وقتی قالب ژله رو خیس می کنید اگه ژله یا دسرتون رو وقتی برمیگردونید وسط قالب قرار نگیره با یه تکون میتونید جابجا کنید ولی اگه قالب خیس نباشه دیگه از جاش تکون نمیخوره.

نکات:

شیر باید ولرم باشه تا وقتی با ژله مخلوط میشه نبره.

وقتی یک لایه رو آماده کردید و ژله رفت داخل یخجال، ژله مرحله بعد رو آماده کنید تا خنک بشه.

اگر عجله دارید میتونید داخل فریزر بگذارید اما مراقب یخ زدن ژله باشید.

ببخشید که بعضی عکسها تاره، بعضی وقتها دوربینم قاطی میکنه. به خاطر اینکه مراحل کار کامل باشه مجبور شدم اونها رو هم تو وبلاگ بگذارم.




 

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

ژله میوه رنگارنگ

شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۱ ب.ظ

دیشب میخواستم ژله رنگین کمان درست کنم ولی تو خونه ژله قرمز نداشتم، وقتی یخچال رو نگاه کردم و میوه ها رو دیدم فکر کردم ژله میوه درست کنم و چون شیر هم تو خونه داشتیم تصمیم گرفتم ژله میوه رنگارنگ درست کنم و این ی شد که می بینید.

ژله به نسبت سایر دسرها کم کالری و سالم تره، و اضافه کردن شیر و میوه به اون باعث میشه مفید هم باشه. برای افرادی که زیاد اهل خوردن دسر و چیزهای شیرین هستند میتونه گزینه خوبی باشه.





مواد لازم:

ژله انگور قرمز، پرتقال، موز از هر کدام یک بسته

شیر 1.5 لیوان

میوه انگور قرمز، پرتقال و موز





طرز تهیه:

من یک توضیح در مورد تهیه ژله انگور میدم و این مراحل در مورد ژله موز و پرتقال هم تکرار میشه.

ژله انگور رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید به صورت بن ماری تا ژله کاملا توی آب حل و شفاف بشه. برای اینکار میتونید قالب ژله رو روی کتری در حال جوش بگذارید.

نصف ژله رو بردارید و با نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید.

قالب را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید.انگورها رو ته قالب مورد نظرتون بچینید.



مقدار کمی از ژله را روی انگورها بریزید در حدی که انگورها توش غوطه ور نشن و شکلشون به هم نخوره و بگذارید داخل یخجال وقتی ژله سفت شد بقیه ژله رو روش بریزید. اگه همه ژله رو اول بریزید میوه ها داخل ژله جابجا میشن و شکل جالبی نخواهند داشت.




نصف دیگه ژله رو که نگه داشته بودیم بگذارید داخل یخجال تا خنک بشه ولی نباید ببنده.شیر و ژله رو مخلوط کنید و وقتی لایه اول بست روی اون بریزید وبگذارید داخل یخچال.





موز رو خرد بکنید و داخل قالب بچینید و مراحلی رو که در مورد انگور توضیح داده شد رو انجام بدید.





لایه شیری ژله موز رو هم وقتی ژله زیری بست رو بریزید.





پرتقال رو فیله بکنید و داخل قالب بچینید و مثل مراحل قبل...






لایه شیری رو روش بریزید.





روی قالب رو سلفون بکشید و بگذارید داخل یخجال تا کاملا خودش رو بگیره.

وقتی خواستید ژله رو برگردونید اطراف قالب رو با نوک چاقو اطراف ژله رو آزاد بکنید و حدود 10 ثانیه اگه قالبتون نازک و 20 ثانیه برای قالب ضخیم داخل آب گرم، بعد یه تکون به قالب بدین تا ژله آزاد بشه.قالب مورد نظرتون رو خیس کنید و روی قالب بگذارید و ژله رو برگردونید توی قالب.وقتی قالب ژله رو خیس می کنید اگه ژله یا دسرتون رو وقتی برمیگردونید وسط قالب قرار نگیره با یه تکون میتونید جابجا کنید ولی اگه قالب خیس نباشه دیگه از جاش تکون نمیخوره.

نکات:

شیر باید ولرم باشه تا وقتی با ژله مخلوط میشه نبره.

وقتی یک لایه رو آماده کردید و ژله رفت داخل یخجال، ژله مرحله بعد رو آماده کنید تا خنک بشه.

اگر عجله دارید میتونید داخل فریزر بگذارید اما مراقب یخ زدن ژله باشید.

ببخشید که بعضی عکسها تاره، بعضی وقتها دوربینم قاطی میکنه. به خاطر اینکه مراحل کار کامل باشه مجبور شدم اونها رو هم تو وبلاگ بگذارم.




 

 

نظرات  (۲۳)

سلام دستتون طلا
خیلی عالیه
ممنونم
موفق باشید
ممنون دستت دردنکنه
هووووووم چه ژله خوشکلی نوش جونتون
سلام
خیلی خوب شده
یه سوال چطور میتونم با ابمیوه ژله شفاف درست کنم؟
همیشه کدر میشه
مثل اینکه توش شیر ریخته باشی
ممنون
خوشمزس
سلام اسرا جونم مرسی از دستور ژله خوشمزه و خوشگلت و ممنونم از اینکه عکس ژله من رو هم قابل دونستی و تو وبلاگت گذاشتی
به به هم عالی شده و هم خوشمزه
پاسخ:
مرسی عزیزم.بووووووووووووووس
خیلی خوشمزه بود مرسی منم می خوام درست کنم ولی فکر میکنم نتونم برش گردونم بریزه
سلام اسرا جون چقد ناز شده خیلی شیکه درباره ی بافتنیم که گفتی من شرمنده م خودم مبتدیم توی قسمت مدل بافتنیم یه مجله معرفی کردم ترجمه ی فارسیه اونم مدلاش خوبه اونم می تونی بگیری
خیلی قشنگ شده اسرا جون خیلی هنرمندی دستت درد نکنه
پاسخ:
ممنونم الی جانم....
به به دستت درد نکنه اسراء جان خیلی خوشگله و حتما بسیار خوشمزه
پاسخ:
ممنونم هنگامه جان.بوووووووووووووووس
سلام اسرا جون خوبیخوشی من نبودم چه خبرها میبینم که کلی چیزهای خوشمزه و خوشگل درست کردی
از این دسر خیلی خوشم اومد.حتما درست می کنم
[خط فاصله
واسه منم میاری
سلام
اولا ممنون از وبلاگ خوبتون
بعدشم من یه سوال خیلی مهمه برام
من نمی تونم ژله رو برگردنوم ته ظرفم میچسبه روغنم میزنم اما فایده نداره
میشه راهنمایی ام کنین؟
سلام
راستش من نمیدونم چرا با ژله پرتغال مشکل دارم، هیچ وقت نمیبنده، چرا؟ اتفاقا خواهرم و جاریم هم همین مشکل رو دارن، همه ژله هام میبنده ولی این یکی نه
میشه توی وبلاگم جوابمو بدی، ارزششو داره یه بار بیای...
راستی اکه بخوایم با آب میوه ژله درست کنیم باید آب میوه رو بجوشونیم؟؟
ممنون
سلام
چقد ژله شما قشنگ شده
من درستش کردم اما وقتی شر و با ژله مخلوط کردم گلوله ریز شبیه پنیر شد با اینکه شیر و ولرم کرده بودم. چرا؟
پاسخ:
بله وقتی شیر و ژله رو با هم مخلوط میکنمن هر چقدر هم هم دما باشند باز هم شیر داخل ژله می بنده برای حل این مشکل وقتی مخلوط کردی سریع با هم زن دستی کمی هم بزن تا مایع یکنواحت بشه.
من تو کامنت قبل ژله رو درست کرده بودم اما هنوز آماده خوردن نبود
وای که چقد خوشمزه شده بود
من تازه ازدواج کردم از نوشته های شما خیلی استفاده می کنم شوهرم فک میکنه من آشپز خیلی خوبی هستم اما من فقط خیلی خوب دستورات اشپزی شما را اجرا میکنم
خیلی هم به اشپزی علاقه دارم اگه درسام بزارن
به هر حال خواستم از وبلاگ خوبتون تشکر کنم
مانا و برقرار باشید
۰۴ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۰:۳۲ هستی جاهد عطائیان
سلام.تازه ازدواج کردم وا زاین مطالب هم کلی لذت مبرم. تازه می تونم به شماها که انقدر زحمت می کشید، بگم استادا، خسته نباشید.
همه جوره ممنونم. شما به من نکاتی خوبی و آموزش می دید.
بابت عکس ها هم یک دنیا ممنونم.
سلام،ممنون از آموزشای خوشگل و خوشمزتون،من خیلی به دسر درست کردن علاقه دارم،فقط گاهی اوقات ژلم برنمیگرده و من از این مساله خیلی ناراحت میشم مخصوصا وقتی مهمون داشته باشیم،ولی از رو نمیرم که بازم درست میکنم بخاطره علاقه زیادم به ژلهبه نظرتون چیکارکنم همیشه ژله هام خوشگل برگرده؟
پاسخ:
اول اطراف ژله رو با یه چاقو از ظرف جدا کن و باید آبی که استفاده میکنهی گرم باشه ولی زیاد ذاغ نباشه یعنی در حد جوش نباشه چون در این صورت ژله خیلی آب میشه. و اینکه به اندازه ژله رو توی آب نگه داری اگه ظرفت فلزیه چون فلز زود داغ میشه 7الی8 ثانیه کافیه ولی اگه از ظرف شیشه ای استفاده میکنی باید 20 ثانیه داخل آب نگه داری. و بعد یه تکون به ظرفت بدی اگه ژله تکون خورد برگردونی.
سلام چه ژله ی خوشمزه و خوشگلی
من یه سوال دارم وقتی ژله رو با اب داغ حل کردیم نصفشو با اب سرد حل کنیم نصف دیگه شو فقط با یه لیوان شیر حل کنیم؟یه لیوان یعنی حدودا چقد؟
مرسی
پاسخ:
خواهش
سلام چرا عکسها باز نمی شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام، مشکل از آپلود سنتر هست
سلام اسرا جان وبلاگ بسیار جالبی دارید ممنون از همه آموزش ها
عزیزم یک سوال داشتم
من همیشه با در آوردن ژله از قالب مشکل دارم
یعنی ژله من به سختی از قالب جدا میشه و گاهی خراب میشه
چه راهی پیشنهاد میکنی
؟؟؟
پاسخ:

سلام عزیز، ممنون از لطفتون

برگرداندن دسر و ژله از قالب نیاز به تمرین داره باید چندین با این کار رو انجام بدید تا قلق کار دستتون بیاد. 

پستهای مربوط به ژله رو بخونید نکات رو کاملا توضیح دادم

سلام اسرا جون
من اونی که نصف لیوان آب سرد ریختم،واسه همون نصف لیوان شیر ریختم!!
فکرکنم منظورتو اشتباه فهمیدم.فقط یه ردیفش اینجوری شد.دعاکن خوب از آب دربیاد
پاسخ:
سلام عزیزم
اگه پست رو بدقت بخونید مشکلی براتون پیش نمیاد
مطمئنم خیلی خوب میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی