دنیای اسراء

جمعه, ۶ آبان ۱۳۹۰، ۰۹:۰۵ ب.ظ

مربای زرشک تازه


خیلی وقت بود منتظر بودم تا زرشک تازه بیاد بازار تا باهاش مربا و زرشک پلو درست کنم.چند روز پیش توی یه مغازه زرشک تازه دیدم و فوری خریدم اما چون دوربینم نداشتم زرشکام موند تو یخچال، اما امروز که دوربینم به دستم رسید، فوری دست به کار شدم و مربای زرشک رو درست کردم. طی یکی دو روز آینده هم زرشک پلو رو با زرشک تازه درست میکنم و دستورش رو براتون میگذارم. شما هم تا زرشک تازه تو بازار هست مربای زرشک رو درست کنید، چون این مربا با زرشک تازه یه چیز دیگه است.



برای این کار دانه های زرشک رو باید از شاخه جدا کنید. این کار کمی سخته چون زرشک تیغ داره ولی به نتیجه ش می ارزه.یه روش برای پاک کردن زرشک هست که شاخه های زرشک رو داخل فویل آلومینیومی یا روزنامه بپیچید و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار بدید بعد اگه شاخه ها رو تکون بدید زرشک ها میریزه. من این روش رو امتحان نکردم چون فکر میکنم ای روش برای درست کردن آب زرشک مناسبه چون احتمالا بعد از اینکه زرشکها یخ بزنن شکلشون رو از دست میدن.شما اگه امتحان کردید نتیجه ش رو به من هم بگید.

 

مواد لازم:

زرشک تازه پاک کرده 2 لیوان

شکر 3 لیوان

آب 1 لیوان

وانیل کمی

 



طرز تهیه

شکر و آب را روی حرارت قرار دهید.


بگذارید تا شکر داخل آب حل بشه و 10 دقیقه بجوشه.


زرشکها رو بشویید و بگذارید آب اضافه ش گرفته بشه.زرشکها رو داخل شیره بریزید.


5 دقیقه بگذارید تا زرشکها آرام بجوشن. و شیره قوام بیاد.

برای اینکه بفهمید مربا قوام آمده یک قاشق از مربا رو داخل پیاله ریخته و یکی دو دقیقه داخل فریزر قرار بدید.اگه شیره رقیق نباشد مربا آماده شده.


وانیل رو داخل مربا بریزید و روی در قابلمه رو دم کنی بگذارید تا مربا خنک بشه.




رنگ فوق العاده مربا رو ببینید.




با کره برای صبحانه بسیار عالی و خوشمزه میشه.




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مربای زرشک تازه

جمعه, ۶ آبان ۱۳۹۰، ۰۹:۰۵ ب.ظ


خیلی وقت بود منتظر بودم تا زرشک تازه بیاد بازار تا باهاش مربا و زرشک پلو درست کنم.چند روز پیش توی یه مغازه زرشک تازه دیدم و فوری خریدم اما چون دوربینم نداشتم زرشکام موند تو یخچال، اما امروز که دوربینم به دستم رسید، فوری دست به کار شدم و مربای زرشک رو درست کردم. طی یکی دو روز آینده هم زرشک پلو رو با زرشک تازه درست میکنم و دستورش رو براتون میگذارم. شما هم تا زرشک تازه تو بازار هست مربای زرشک رو درست کنید، چون این مربا با زرشک تازه یه چیز دیگه است.



برای این کار دانه های زرشک رو باید از شاخه جدا کنید. این کار کمی سخته چون زرشک تیغ داره ولی به نتیجه ش می ارزه.یه روش برای پاک کردن زرشک هست که شاخه های زرشک رو داخل فویل آلومینیومی یا روزنامه بپیچید و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار بدید بعد اگه شاخه ها رو تکون بدید زرشک ها میریزه. من این روش رو امتحان نکردم چون فکر میکنم ای روش برای درست کردن آب زرشک مناسبه چون احتمالا بعد از اینکه زرشکها یخ بزنن شکلشون رو از دست میدن.شما اگه امتحان کردید نتیجه ش رو به من هم بگید.

 

مواد لازم:

زرشک تازه پاک کرده 2 لیوان

شکر 3 لیوان

آب 1 لیوان

وانیل کمی

 



طرز تهیه

شکر و آب را روی حرارت قرار دهید.


بگذارید تا شکر داخل آب حل بشه و 10 دقیقه بجوشه.


زرشکها رو بشویید و بگذارید آب اضافه ش گرفته بشه.زرشکها رو داخل شیره بریزید.


5 دقیقه بگذارید تا زرشکها آرام بجوشن. و شیره قوام بیاد.

برای اینکه بفهمید مربا قوام آمده یک قاشق از مربا رو داخل پیاله ریخته و یکی دو دقیقه داخل فریزر قرار بدید.اگه شیره رقیق نباشد مربا آماده شده.


وانیل رو داخل مربا بریزید و روی در قابلمه رو دم کنی بگذارید تا مربا خنک بشه.




رنگ فوق العاده مربا رو ببینید.




با کره برای صبحانه بسیار عالی و خوشمزه میشه.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۰۶
اسراء افسری

نظرات  (۱۳)

سلام
جالب بود ممنون از اموزشت!
شاد و سربلند باشی
بروزم و منتظر حضور و نظر ارزشمند شما
عاشق طعم ملس این مربام مرسی اسرا جون
چه مربای خوشرنگی شده دست گلت درد نکنه عزیزم...
۰۷ آبان ۹۰ ، ۰۷:۴۳ ریحانه بهشتی
به به ............. اسرا جان خیلی مربای خوش آب و رنگیه . دستت درد نکنه . باید درست کنم.
سلام اسرا جان
ممنون عالی بود و به موقع...
سلام اسرا جون عجب رنگی پیدا کرده دستت درد نکنه عزیزم چقدر که تو خانومی
من فقط 1بار به عمرم زرشک تازه دیدم و خریدم و جاتون خالی خوردم.تو مشهد دیدم فکر کنم اردیبهشت امسال بود! دیگه هم ندیدم! یعنی اینطرفها(شمال)نیست! ولی خیلیییی خوشمزه بود مطمئنم مربا ش معرکه ست! کدبانویی دیگه اسرا جونم
۰۸ آبان ۹۰ ، ۱۵:۲۵ نم نم بارون
سلام من غزال هستم فراموشم که نکردی اسرا جان همونی که به شیرینی پزی علاقه داشت ببخشید اگر چند وقتی بهت سر نزدم به نظرم این مربا خیلی خوشمزه می آید مرسی دوست عزیز که مطالبت همیشه جالب و مفید است
پاسخ:
خیلی ممنونم از لطفت..
ای وای پس کو نظر من
سلام ما هم مربای زرشک درست میکنیم روش پاک کردنش شاخه زرشک رو از بالا بگیر بعد با قیچی شاحهای کوچیکشو ببر بعد دیگه بقیش راحته با دست دون مکتیم
سلام اسرا جان
عالیییییییییییییه
سلام.من یه کار خیلی بدی کردم که الان پشیمونم.تو یه سایتی گفته بود برای هر کیلو زرشک یک و نیم لیتر آب بریزید .منم این کارو کردم.الان یه عالمه آب داره زرشکم.زرشک رو از شربت (که یه عالمه است)جدا کردم با کمی شربت.اما اینکه خود زرشک عمل آمده ! اما آبش رقیقه هنوز.یه بارم جوشوندم همون زرشکارو با کمی شربتش اما هنوز رقیقه.میشه کمک کنی بگی چه کار باید بکنم.سه کیلو زرشکم حیف شد.

سلام اسرا خانوم.

 سایت خیلی خوبی دارین. از این که به ما تو اشپزی کمک میکنین ممنونم. عزیزم فقط عکسها دیده نمیش

پاسخ:

سلام گلم

مرسی از لطفتون، بله بعضی عکسها باید دوباره آپلود بشه به زودی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی