دنیای اسراء

سه شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۶ ب.ظ

مربای انجیر

دوستای گلم سلام.

با عرض شرمندگی مدتیه دوربینم رو یکی از دوستام امانت گرفته،نمیدونم هم که بهم پس میده. در نتیجه نمیتونم از غذاهایی که درست میکنم عکس بگیرم و چون پست بدون عکس اصلا معنی نداره و پس یه مدتی کمتر میتونم دستورهای جدید بگذارم.البته یه چند تا تو آرشیو عکسام دارم ولی خوب بعضی هاش رو  از مراحلش عکس ندارم ولی مجبورم اونها رو بگذارم.  ببخشید دیگه کلی شرمنده 

اما امروز براتون طرز تهیه مربای انجیر رو میگذارم که از انجیرهای حیاط خودمون پختم،البته این مربا رو من یه ماه پیش درست کردم ولی فرصت نمیشد تو وبلاگ بگذارم،امیدوارم تا انجیر تموم نشده درست کنید و نوش  جان کنید.


 


مواد لازم:

انجیر رسیده ولی سفت 1 کیلو

شکر 750 گرم

آب لیمو ترش 1 قاشق 

طرز تهیه:

انجیرها رو توی قابلمه بریزید.

شکر رو روش بریزید.


1فنجان آب بریزید و بگذارید رو حرارت متوسط تا بجوشه.(آب زیاد اضافه نکنید چون انجیر خودش آب میندازه.)

بگذارید بجوشه در حین جوشیند کف روش رو جمع کنید.



45دقیقه بگذارید بجوشه تا مربا کاملا قوام بیاد.(چون انجیر آب میندازه شیره ش رو غلیظ تر بردارید تا بعد از مدتی رقیق نشه.)


نکات:

بهترین ظرف برای پختن مربا قابلمه لعابیه.

نگران چروک شدن انجیرها  نباشید چون بعداً شیره رو جذب میکنه و صاف میشه.

اگه انجیرتون دونه زیاد داره میتونید انجیرها رو توی شیشه بریزید و شیرش رو از صافی رد کرده و روی انجیرها بریزید.







نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مربای انجیر

سه شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۱۶ ب.ظ
دوستای گلم سلام.

با عرض شرمندگی مدتیه دوربینم رو یکی از دوستام امانت گرفته،نمیدونم هم که بهم پس میده. در نتیجه نمیتونم از غذاهایی که درست میکنم عکس بگیرم و چون پست بدون عکس اصلا معنی نداره و پس یه مدتی کمتر میتونم دستورهای جدید بگذارم.البته یه چند تا تو آرشیو عکسام دارم ولی خوب بعضی هاش رو  از مراحلش عکس ندارم ولی مجبورم اونها رو بگذارم.  ببخشید دیگه کلی شرمنده 

اما امروز براتون طرز تهیه مربای انجیر رو میگذارم که از انجیرهای حیاط خودمون پختم،البته این مربا رو من یه ماه پیش درست کردم ولی فرصت نمیشد تو وبلاگ بگذارم،امیدوارم تا انجیر تموم نشده درست کنید و نوش  جان کنید.


 


مواد لازم:

انجیر رسیده ولی سفت 1 کیلو

شکر 750 گرم

آب لیمو ترش 1 قاشق 

طرز تهیه:

انجیرها رو توی قابلمه بریزید.

شکر رو روش بریزید.


1فنجان آب بریزید و بگذارید رو حرارت متوسط تا بجوشه.(آب زیاد اضافه نکنید چون انجیر خودش آب میندازه.)

بگذارید بجوشه در حین جوشیند کف روش رو جمع کنید.



45دقیقه بگذارید بجوشه تا مربا کاملا قوام بیاد.(چون انجیر آب میندازه شیره ش رو غلیظ تر بردارید تا بعد از مدتی رقیق نشه.)


نکات:

بهترین ظرف برای پختن مربا قابلمه لعابیه.

نگران چروک شدن انجیرها  نباشید چون بعداً شیره رو جذب میکنه و صاف میشه.

اگه انجیرتون دونه زیاد داره میتونید انجیرها رو توی شیشه بریزید و شیرش رو از صافی رد کرده و روی انجیرها بریزید.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۰۵
اسراء افسری

نظرات  (۱۵)

به به خیلی عالی شده اسرا جونم
اسراء دل ما را خوب آب می اندازی

من عاشق انجیرم تازه اش گیرم نیامد یک جایی که خودشان باغ انجیر داشتند خوردم اصلا خوب نبود خیلی بی مزه بود بازم به میوه های قدیم

همسرم دوست نداره وگرنه درست می کردم خیلی با مرباهای معمول میانه نداره آخه خانه مامانش اصلا تنوع غذایی ندارند چه برسه به مربا

اینو دیدم داغ دلم تازه شد امسال همه انجیرهای درخت ناگهانی در عرض سه روز ریختند زمین بعد کاشف به عمل اومد که از آب زیادی دادن به درخت بوده ...هوووووووووووم خیلی دوست دارم دستت درد نکنه اسرا جون
خدا کنه زودتر دوربینت را بگیر غذاهای خوشمزه ترکی یادمون بدی .
۰۷ مهر ۹۰ ، ۱۲:۳۹ ریحانه بهشتی
عالی بود .بیست...
سلام اسرا جون چه خوش ابو رنگ منم که عااااااااشق مربا انجیر با چایی.باید اصالتم معلوم باشه دیگه اونم از نوع لیوانی
اسرا ،مادر من استاد مرباست وهمیشه زحمت مربا خصوصا انجیر با اوست شربتش رو مثل عسل عمل میاره.عکسو دیدم هوس کردم خدا روشکر تو یخچال یک کمی دارم.
ممنونم کدبانو
بابا اینقدر از این مرباهای خوشمزتون تعریف نکنید فکر ماها را بکنید اسرا جون از قدیم گفتم مال خود به دست غیر مسپار که وقت ستاندن کم از گدائی نیست .
همه ما همینطوریم خجالت می کشیم به کسی نه بگیم و بعد خجالت می کشیم چیزی را که دادیم پس بگیریم
اسرا جون چه کارخوبی کردی یادم انداختی مربای انجیر بپزم درخت انجیر حیاط ما انجیر سیاهه مرباهاش تیره درمیاد ولی خوب خوشمزه میشه مرسی گلم
۱۱ مهر ۹۰ ، ۱۱:۵۹ خاله ریزه
اسرا بانو من تاحالا مربا درست نکردم آخه اگه بخورم دهنم آفت میزنه! باید عسل بخورم. وای از مربای انجیر و آلبالو و هویج (پر گلاب ) واقعا خوشم میاد ولی اگه بخوام یه روزی مربا درست کنم زغال اخته درست میکنم چون تاحالا نخوردم!!
پاسخ:
وای چه بد که نمیتونی مربا بخوری.ولی من بیشتر از خوردن عاشق درست کردن مربا هستم.یعنی درست میکنم بقیه میخورن.
ممنون اللریز وار اولسون
سلام اسراء جون

دختر من امروز تصادفی وبلاگت رو پیدا کردم و از این همه سلیقه و ظرافت و.... نمیدونم دیگه چی بگم...هیجان زده هستم الان.... هم به عنوان یه آذری بهت افتخار کردم هم افسوس خوردم چرا زودتر پیدات نکرده بودم.
چه وبلاگ زیبا و هنرمندانه ای........
من اصلیت آذری دارم اما چون از زمان نوجوانی پدر و مادرم تهران بودیم و متولد و بزرگ شده تهران هستیم که کسی رو اینجاها نداشتیم ...اصلا سنت ها و سلیقه تبریزی‌ها رو بلد نیستم.
بعد از ازدواج با همسر مهربون اومدم تبریز و کلی سختی کشیدم تا چیزهایی یاد بگیرم تو این مدت کم...که البته نگرفتم.
حالا میتونم ازت خیلی رسم و رسوم و غذا و شیوه پذیرایی بپرسم ...لذا خیلی خیلی خوشحالم.
عاشتقتم
سلام فاخته جان.ممنونم از این همه لطف خانمی.
منم از آشنایی با شما خیلی خوشحال. و همچنین خوشحال میشم کمکت کنم،البته شکسته نفسی میکنی که چیزی بلد نیستنی.
۲۱ مهر ۹۰ ، ۰۹:۱۶ ریحانه بهشتی
سلام دوستم کجایی پس دلمون برات تنگ شده. این دوستت پس کی دوربینت رو پس میده. کشت ما رو آخه
۲۳ مهر ۹۰ ، ۱۳:۳۰ آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
سلام خوبی عزیزم


وای که چقدر این انجیر ها خودنی هستن


دلم میخواست فقط یکیش الان اینجا بود و میخوردم

البته با وجود سرما خوردگیم اگه میخوردم رو موت میشدم



عزیزم وبلاگ خوبی داری جند تا از پست های قبلیت رو هم دیدم

عالی بودن


فعلا من میرم تا بعد

راستی پیشم بیا منتظرت هستم و

خوشحال میشم
سلام عجب مربایی شده، دست شما درد نکنه
ممنون
وا.....و
خیلی فریبنده است
دیروز انجیر خریدم و از دستور شما استفاده کردم خیلی خوب شد واقعا خوب توضیح دادین .ممنونم
پاسخ:
نوش جونتون عزیزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی