دنیای اسراء

شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۲۵ ق.ظ

پیراشکی رولی مرغ


یه پیراشکی ساده و خوشمزه


مواد لازم برای خمیر:

تخم مرغ 1 عدد (زرده برای رومال خمیر)

شیر ولرم 1 فنجان (من تو خونه شیر نداشتم آب ریختم)

روغن مایع 1.2 فنجان

کره شل 1 قاشق غذاخوری

آرد حدود چهار فنجان

نمک 1 قاشق چایخوری

مایع خمیرفوری یک و نیم قاشق مرباخوری

شکر 1 قاشق جایخوری

روغن مایع 1 قاشق برای رویه خمیر

زعفران دم کرده 1 قاشق

کنجد

مواد داخلی:

مرغ پخته خرد شده 2 فنجان

پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه

فلفل دلمه 1.2

پنیر پیتزا 50 گرم

منظورم از فنجان فنجانهای دسته دار آرکوروک فرانسه است



طرز تهیه :

شیر یا آب ولرم و شکر و نمک و مایع خمیر رو مخلوط کنید تا مایع خمیر حل شود بعد سفیده تخم مرغ و روغن و کره رو اضافه کنید و هم بزنید و آرد رو اضافه کنید خمیر من درست چهار فنجان آرد برد،اگه خمیر بار به دست میچسبه کمی هم آرد اضافه کنید و خوب ورز بدید حدود 5 دقیقه.آرد رو زیاد نریزید چون خیمر خشک میشه و سعی کنید چسبندگی خمیر رو با ورز دادن بگیرید.

خمیر رو توی دست گرد کنید و توی کاسه قرار بدید و روش دستمال بکشید.(دستمال نباید با خمیر تماس داشته باشه) به مدت حدود دو ساعت در دمای معمولی آشپزخانه تا حجمش دو برابر بشه،تو زمستان بهتره کنار بخاری قرار بدید.

پیاز رو توی روغن تفت بدید تا کمی سبک بشه. بعد سیر رو اضافه کنید.





بعد از کمی تفت فلفل دلمه ای رو بریزید.



بعد مرغ رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.


بعد نمک و سس گوجه رو اضافه کنید.


خمیر رو که کاملا پف کرده کمی ورز بدید تا هوای خمیر گرفته بشه.خمیر رو دو قسمت میکنیم و به شکل یه مستطیل باز کنید.



نصف پنیر رو روی خمیر بپاشید





نصف مواد رو روی خمیر پخش کنید


خمیر رو رول کنید.



بعد برش بزنید.



توی سینی فر بچینید.20 دقیقه به خمیر استراحت بدید.و زرده تخم مرغ و زعفران و یک قاشق روغن مایع رو مخلوط کنید و روی خمیر بمالید.و روش کنجد بپاشید.



با نصف دیگه مواد هم همین مراحل رو تکرار کنید.بگذارید توی فر با دمای 180درجه که گرم هم شده بود تا روش برشته و طلایی بشه.

البته من سرگرم دیدن ستایش شدم و یادم رفت کمی رنگش تیره تر شد.

واقعا خوشمزه است خمیرش هم عالیه.

دوربینم قاطی کرده بود در نتیجه عکسها تار شدن



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

پیراشکی رولی مرغ

شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۲۵ ق.ظ


یه پیراشکی ساده و خوشمزه


مواد لازم برای خمیر:

تخم مرغ 1 عدد (زرده برای رومال خمیر)

شیر ولرم 1 فنجان (من تو خونه شیر نداشتم آب ریختم)

روغن مایع 1.2 فنجان

کره شل 1 قاشق غذاخوری

آرد حدود چهار فنجان

نمک 1 قاشق چایخوری

مایع خمیرفوری یک و نیم قاشق مرباخوری

شکر 1 قاشق جایخوری

روغن مایع 1 قاشق برای رویه خمیر

زعفران دم کرده 1 قاشق

کنجد

مواد داخلی:

مرغ پخته خرد شده 2 فنجان

پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه

فلفل دلمه 1.2

پنیر پیتزا 50 گرم

منظورم از فنجان فنجانهای دسته دار آرکوروک فرانسه است



طرز تهیه :

شیر یا آب ولرم و شکر و نمک و مایع خمیر رو مخلوط کنید تا مایع خمیر حل شود بعد سفیده تخم مرغ و روغن و کره رو اضافه کنید و هم بزنید و آرد رو اضافه کنید خمیر من درست چهار فنجان آرد برد،اگه خمیر بار به دست میچسبه کمی هم آرد اضافه کنید و خوب ورز بدید حدود 5 دقیقه.آرد رو زیاد نریزید چون خیمر خشک میشه و سعی کنید چسبندگی خمیر رو با ورز دادن بگیرید.

خمیر رو توی دست گرد کنید و توی کاسه قرار بدید و روش دستمال بکشید.(دستمال نباید با خمیر تماس داشته باشه) به مدت حدود دو ساعت در دمای معمولی آشپزخانه تا حجمش دو برابر بشه،تو زمستان بهتره کنار بخاری قرار بدید.

پیاز رو توی روغن تفت بدید تا کمی سبک بشه. بعد سیر رو اضافه کنید.





بعد از کمی تفت فلفل دلمه ای رو بریزید.



بعد مرغ رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.


بعد نمک و سس گوجه رو اضافه کنید.


خمیر رو که کاملا پف کرده کمی ورز بدید تا هوای خمیر گرفته بشه.خمیر رو دو قسمت میکنیم و به شکل یه مستطیل باز کنید.



نصف پنیر رو روی خمیر بپاشید





نصف مواد رو روی خمیر پخش کنید


خمیر رو رول کنید.



بعد برش بزنید.



توی سینی فر بچینید.20 دقیقه به خمیر استراحت بدید.و زرده تخم مرغ و زعفران و یک قاشق روغن مایع رو مخلوط کنید و روی خمیر بمالید.و روش کنجد بپاشید.



با نصف دیگه مواد هم همین مراحل رو تکرار کنید.بگذارید توی فر با دمای 180درجه که گرم هم شده بود تا روش برشته و طلایی بشه.

البته من سرگرم دیدن ستایش شدم و یادم رفت کمی رنگش تیره تر شد.

واقعا خوشمزه است خمیرش هم عالیه.

دوربینم قاطی کرده بود در نتیجه عکسها تار شدن

نظرات  (۱۷)

سلام اسرا جون
عجب پیراشکی های خوشکل و خوشرنگی حتما خیلی هم خوشمزه بوده من از طرفداران پیراشکی در همه نوعش هستم
سلام دوست عزیز خییییییییییییییییییییییییییییییلی ممنون هستم ازت واقعا خوشحال شدم اسرای عزیز مایه خمیر فوری را باید از کجا تهیه کنم؟
سلام اسرا جان. ممنون از اینهمه راهنمایی و سلیقه تون. من قصد دارم تعداد زیادی از این پیراشکیا رو واسه تولد و حداقل چند ساعتی قبل از اومدن مهمونادرست کنم.میشه لطفا راهنمایی کنین که چیکار کنم که پیراشکیام تازه و خوب به لحظه پذیرایی برسن؟

سلام اسرای گلم من این بیراشکیرو واسه مهمونام درست کردم خیلی خوب شده بود واقعا دستت درد نکنه همه چیزت عالیه
همون روشنام که نظر دادم تو پیراشکی مرغتون.اینم که ظاهرش خیلی خوشگله اینم درست میکنم و براتون میگم چه جوری شد بازم دستتون درد نکنه
پاسخ:
امیدوارم از خوردنش کنار خانواده لذت ببری

با سلام

ممنون اسرا جون بابت سلیقه ی خیلی خوبت

من تازه عضو وبلاگ شما شدم اگر امکان داره برام بگید که چژور یک سری عکس ها را اپلود کنم تا بتونم تصاویر رو ببینم

متشکرم

پاسخ:
سلام عزیزم
خیلی خوشحالم از آشناییتون
نیاز نیست شما عکسها رو آپلود کنید، سایت مشکل داره خودم اصلاحش میکنم.

با سلام و تشکر فراوان خانم خیلی خوش سلیقه اید متاسفانه عکس های پیراشکی رولی مرغ و پیراشکی گل رز باز نشد عزیزم

پاسخ:

سلام الهام جان

شما لطف دارید، انشاا... دوباره آپلود میکنم

سلام عزیز من اولین بارمه سایتتونو میبینم واقعا عالیه مواد غذاهام تو دسترس همه هس مرسی 

پاسخ:

سلام عزیزم

ممنون از لطفتون و خوش آمدید

ممنون به خاطر همه غذاها خیلی استفاده کردم
خیلی هم خوب آموزش دادی
ادامه بده اسرا جان
کنار نکشی!!!!!!!!
پاسخ:

مرسی عزیزم. لطف دارید 

سعی میکنم زهرا جان

نحوه آموزشتون واقعا عالی هست خیلی ازتون ممنونم

من تقریبا آشپزی رو از شما یاد گرفتم من تبریزه گلین گلمیشم خیلیییییییییییییی کمکم کردین شما ممنونم

پاسخ:

لطف دارید دوست عزیز

به تبریز خوش آمدید، خوشحالم که از مطالب استفاده کردید.

مرسی عالی بود غذاهاتون
پاسخ:
مرسی عزیزم
Salam Ali bod mer30
پاسخ:
سلام ممنونم

سلام اسرا جونم

دستهای هنرمندت رو میبوسم دیشب پیراشکی هاتو درست کردم عالی شد .

یه خواهش ازت داشتم میشه اندازه مواد رو علی الخصوص چیزهای که خمیریه با گرم بگی قاشق چای خوری و ..... خیلی برام سخته ولی با ترازو راحتره

از خدا میخام بابت خوبی که در حق ما میکنی همیشه توی لحظه لحظه زندگیت احساس خوشبختی کنی .....

 

 

پاسخ:
سلام عزیزم
مرسی از لطف و دعای خیرت
توی دستور شیرینی و کیک اندازه گیری دقیق خیلی مهمه ولی تو دستور غذاها اندازه دادن به گرم کار رو سخت میکنه ولی تو شیرینی پزی سعی میکنم اندازه به گرم هم بگم
خیلی ممنون،من از روی دستور شما درست کردم،خیلی عالی شد.
پاسخ:
نوش جان
واقعا دستت درد نکنه غذاهات هم با مواد ساده ای که تو همه خونه ها ها پیدا میشه هم خوشمزه هستند
انشالله از غذاهای بهشتی بخوری
پاسخ:
مرسی دوست عزیز بهترین دعا رو در حق من کردید، انشاالله در جوار شما 

اسراجون سلام. من دیشب از این پیراشکی درست کردم. واقعا عالی شده بود.

خمیرش خیلی لطیف و خوب بود.

یه سوال دارم:

برای حلقه مرغ و ریحان هم میتونم از این خمیر استفاده کنم؟

پاسخ:
سلام،نوش جان
بله میتونید استفاده کنید
سلام خسته نباشید ممنون از وقتیکه برای وبلگتون می ذارید لطفا بفرمایید شعله بالایفر  را باید روشن کرد یاشعله  پایین ؟سینی فررا تو کدوم طبقه بذاریم ؟مرسی
پاسخ:
سلام مرسی دوست عزیز، من معمولا در طبقه وسط فر میگذارم و روی حالت کانوکشن تنظیم میکنم اگه بعد از پخت روش طلایی نشده باشه گریل رو چند دقیقه روشن میکنم تا وقتی که روش هم طلایی بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی