دنیای اسراء

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۵ ب.ظ

خاگینه گل با دوشاب (گول قیقاناقی)

 

وقتی بچه بودم معمولا مامانم خاگینه رو با دوشاب درست میکرد،نمیدونم من و داداشم  به اقتضای سنمون بود که واسه همه چی ایراد بگیریم،یا اینکه انقدر خاگینه با دوشاب خورده بودیم اصلا دوست نداشتیم و همیشه به مامانم غر میزدیم که نمیخورم.مامان بیچارم هم وقتی غر زدنهای ما رو دید دیگه خاگینه رو با شیره شکر درست میکرد.

فکر کنم یه ده،پانزده سالی شد که خاگینه با دوشاب نخوردیم.اما  یه روز نمیدونم چه طور شد که هوس کردم خاگینه رو با دوشاب درست کنم. وقتی مامان اومد و خاگینه رو دید خیلی تعجب کرد.وقتی خاگینه رو خوردم هزار بار خودم رو سرزنش کردم که چرا این طعم بی نظیر رو دوست نداشتم.

حالا دیگه اگه تو خونه دوشاب نداشته باشیم خاگینه رو با شیره شکر درست میکنم.

شما هم امتحان کنید حتما خوشتون میاد مخصوصا که این خاگینه با پودر گل محمدی درست میشه و عطر و طعم بی نظیری داره.



مواد لازم:

پودر گل محمدی 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

آرد 3 قاشق غذاخوری

شیر 3 قاشق غذاخوری

روغن مایع برای داخل خاگینه 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع برای سرخ کردن 2 قاشق

بکینگ پودر 1.2 قاشق مرباخوری

دوشاب(شیره انگور) 1 لیوان

طرز تهیه:

تخم مرغ رو بزنید تا کمی کف کنه.

بقیه مواد رو داخل تخم مرغ بریزید و با هم زن دستی یا چنگال بزنید تا کاملا صاف و یکدست بشه.

داخل ماهی تابه کمی روغن بریزید.بگذارید تا کمی گرم بشه.مایع رو داخل تابه بریزید و درب تابه رو بگذارید و اجازه بدید تا مایع خاگینه خودش رو بگیره.وقتی یک طرفش سرخ شد برگردونید و طرف دیگه خاگینه رو سرخ کنید.اینجا دیگه لازم نیست در تابه گذاشته بشه.

وقتی طرف دیگه خاگینه سرخ شد،به شکل دلخواه برش بزنید و دوشاب رو روی خاگینه بریزید و بگذارید تا شیره به خورد خاگینه بره.


سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان


تو منطقه ما دو نوع شیره انگور وجود داره که یکی مال منطقه اسکو که این دوشاب خیلی غلیظه و حالت گلوکز داره.ویکی مال منطقه آذرشهر و بناب که کمی رقیق تر از مال اسکوئه.من خودم دوشاب آذرشهر و بناب رو دوست دارم.

اگه دوشاب شما غلیظ بود نصف استکان آب جوش داخلش بریزید و مخلوط کنید و توی خاگینه بریزید چون اگه خیلی غلیظ باشه به خورد خاگینه نمیره.

اگه دوشاب تو دسترستون نبود میتونید 1 لیوان شکر و با 3.4 لیوان آب مخلوط کنید و بگذارید روی گاز وقتی به جوش اومد و شکر حل شده گاز رو خاموش کنید.و بگذارید تا خنک بشه بعد بریزید توی خاگینه،همونطوری که تو پستهای قبلی خاگینه گفتم برای اینکه خاگینه خمیر نشه باید خود خاگینه و شیره اون یکی سرد و یکی گرم باشه.اگه هر دو سرد باشن که شیره به خوب جذب خاگینه نمیشه و اگه هر دو گرم باشه خاگینه حالت خمیری میشه.



              

 



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

خاگینه گل با دوشاب (گول قیقاناقی)

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۵ ب.ظ

 

وقتی بچه بودم معمولا مامانم خاگینه رو با دوشاب درست میکرد،نمیدونم من و داداشم  به اقتضای سنمون بود که واسه همه چی ایراد بگیریم،یا اینکه انقدر خاگینه با دوشاب خورده بودیم اصلا دوست نداشتیم و همیشه به مامانم غر میزدیم که نمیخورم.مامان بیچارم هم وقتی غر زدنهای ما رو دید دیگه خاگینه رو با شیره شکر درست میکرد.

فکر کنم یه ده،پانزده سالی شد که خاگینه با دوشاب نخوردیم.اما  یه روز نمیدونم چه طور شد که هوس کردم خاگینه رو با دوشاب درست کنم. وقتی مامان اومد و خاگینه رو دید خیلی تعجب کرد.وقتی خاگینه رو خوردم هزار بار خودم رو سرزنش کردم که چرا این طعم بی نظیر رو دوست نداشتم.

حالا دیگه اگه تو خونه دوشاب نداشته باشیم خاگینه رو با شیره شکر درست میکنم.

شما هم امتحان کنید حتما خوشتون میاد مخصوصا که این خاگینه با پودر گل محمدی درست میشه و عطر و طعم بی نظیری داره.



مواد لازم:

پودر گل محمدی 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

آرد 3 قاشق غذاخوری

شیر 3 قاشق غذاخوری

روغن مایع برای داخل خاگینه 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع برای سرخ کردن 2 قاشق

بکینگ پودر 1.2 قاشق مرباخوری

دوشاب(شیره انگور) 1 لیوان

طرز تهیه:

تخم مرغ رو بزنید تا کمی کف کنه.

بقیه مواد رو داخل تخم مرغ بریزید و با هم زن دستی یا چنگال بزنید تا کاملا صاف و یکدست بشه.

داخل ماهی تابه کمی روغن بریزید.بگذارید تا کمی گرم بشه.مایع رو داخل تابه بریزید و درب تابه رو بگذارید و اجازه بدید تا مایع خاگینه خودش رو بگیره.وقتی یک طرفش سرخ شد برگردونید و طرف دیگه خاگینه رو سرخ کنید.اینجا دیگه لازم نیست در تابه گذاشته بشه.

وقتی طرف دیگه خاگینه سرخ شد،به شکل دلخواه برش بزنید و دوشاب رو روی خاگینه بریزید و بگذارید تا شیره به خورد خاگینه بره.


سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان


تو منطقه ما دو نوع شیره انگور وجود داره که یکی مال منطقه اسکو که این دوشاب خیلی غلیظه و حالت گلوکز داره.ویکی مال منطقه آذرشهر و بناب که کمی رقیق تر از مال اسکوئه.من خودم دوشاب آذرشهر و بناب رو دوست دارم.

اگه دوشاب شما غلیظ بود نصف استکان آب جوش داخلش بریزید و مخلوط کنید و توی خاگینه بریزید چون اگه خیلی غلیظ باشه به خورد خاگینه نمیره.

اگه دوشاب تو دسترستون نبود میتونید 1 لیوان شکر و با 3.4 لیوان آب مخلوط کنید و بگذارید روی گاز وقتی به جوش اومد و شکر حل شده گاز رو خاموش کنید.و بگذارید تا خنک بشه بعد بریزید توی خاگینه،همونطوری که تو پستهای قبلی خاگینه گفتم برای اینکه خاگینه خمیر نشه باید خود خاگینه و شیره اون یکی سرد و یکی گرم باشه.اگه هر دو سرد باشن که شیره به خوب جذب خاگینه نمیشه و اگه هر دو گرم باشه خاگینه حالت خمیری میشه.



              

 

نظرات  (۹)

چه تزئین قشنگی من تو این خاگینه آرد نمی ریزم خیلی خوشمزه میشه اما مثل بمب میمونه کلا نابودم میکنه یه تیکه کوچیک میتونم ازش بخورم
چه خاگینه خوشکلی شده تا حالا با شیره انگور نخوردم ولی شیره انگور دارم در واقع رو دستم باد کرده بود
بابا تو دیگه کی هستی؟از هر انگشت صد تا هنر می باره
دستت درد نکنه خانمی ولی یه سوالی داشتم داخل این خاگینه از شکر استفاده نکردی همون شیره انگوری که روش میدی برا شیرین شدنش کافیه؟
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم...بله به جای شیره شکر از شیره انگور استفاده میکنیم. یک لیوان معمولا کافیه...اگه کم شد میتونی کمی بیشتر بریزی..

سلام.عزیزم عکسا باز نمیشن

پاسخ:
عزیز دوباره آپلود می کنم. امان از این سایت های آپلود سنتر ...
سلام

مرسی  از دستور غذا های خو بت  خاگینه رولتی رو درست کردم مهمونام کلی ذوق کردند.
اسرا جان این خاگینه گل محمدی همونی یه که  مثل کیک میشه ؟ اگه نه ،لطفا اونو آموزش بده
ممنون
پاسخ:

سلام عزیزم

نوش جونتون، نه فرق میکنه سعی میکنم اون رو هم آموزش بدم.

اسرا جان عکسا دیده نمی شن.
پاسخ:
عکسها دوباره آپلود شد
دست گلتون درد نکنه همه غذاهاتون خوشمزه هستش من اکثر دستور پخت هارو از این سایت برمی دارم چون دقیقا با مزاج ما تبریزیا سازگاره . چوخ گوزل چوخ یملی
پاسخ:
مرسی دوست خوبم
من درست کردن عاالی بود ممنونم دوست مجازی من

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی