دنیای اسراء

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۳۴ ب.ظ

کیک بستنی ( زوکوتو بستنی)


این چیزی که من درست کردم نمیدونم اسمش چیه شاید کیک بستنی باشه شاید هم به خاطر شکلش بتونیم بهش بگیم زوکوتو.

دیشب هوس کردم یه دسر با بستنی درست کنم.اولش فکر کردم کیک بستنی درست کنم ،اما اون وقت شب دیگه نه میتونستم خودم  کیک درست کنم و نه اینکه از بیرون بگیرم.در نتیجه توی کابینت رو نگاه کردم و یه بسته بیسکوییت پتی پور پیدا کردم.این شد که با همون موادی که داشتم این دسر رو درست کردم.حالا باید تا افطار صبر کنم و ببینم چی از آب در اومده، هر چی باشه یه دسر خنک بعد افطار خیلی میچسبه.

 

 


مواد لازم:

بیسکوییت پتی بور یک بسته

بستنی وانیلی نیم لیتر

بستنی شکلاتی نیم لیتر

شکلات مکعبی آی سودا 6 مکعب (حدود 50 گرم)

کره 100 گرم

روغن مایع یک قاشق غذاخوری

پودر پسته و ترافل برای تزیین

طرز تهیه:

توی یک کاسه یا قالب نیم دایره رو سلفون کشیدم





بستنی وانیلی رو گذاشتم بیرون تا کمی نرم بشه.نباید زیاد نرم بشه.اطراف قالب رو با بستنی پوشوندم.من با چاقو بستنی رو برش دادم و کنار هم توی قالب چیدم و روش رو با قاشق صاف کردم.



روش رو پودر پسته پاشیدم و گذاشتم توی فریزر تا بستنی سفت بشه.



بعد از نیم ساعت بستنی کاکائویی رو از فریزر در آوردم وگذاشتم نرم بشه.نباید زیادی آب بشه.

بعد از اینکه لایه اول بستنی خودش رو گرفت،  بستنی کاکائویی رو ریختم توی قالب.




بیسکوییت رو پودر کردم .


 70گرم از کره به همراه 4 مکعب از شکلات و یک قاشق روغن مایع رو توی یه ظرف ریختم و به روش بن ماری گذاشتم تا کره و شکلات ذوب بشه.(ظرف شکلات رو گذاشتم روی کتری در حال جوش)

وقتی شکلات آب شد ریختم توی بیسکوییت .



و کاملا مخلوطش کردم.



وقتی بستنی کاکائویی هم سفت شد مخلوط بیسکوییت و شکلات رو ریختم روی بستنی و صافش کردم و دوباره گذاشتم داخل فریزر.



کمی بگذارید داخل فریزر تا خودش رو بگیره، بعد برگردونید، اگه برگردوندنش سخت بود چند دقیقه داخل آب گرم بگذارید بعد راحت برگردونید و سلفون رو از روش جدا کنید.



برای شکلات روش هم باقیمانده کره و دو مکعب شکلات و یه قاشق روغن مایع رو به روش بن ماری حل کردم و ریختم تو گوشه کیسه فریزر و باقیچی خیلی کوچیک نایلون رو سوراخ کردم و روش رو با اون تزیین کردم.


 

روش رو هم ترافل رنگی پاشیدم.




این هم از برش خورده دسرمون




بفرمایین دسر خوشمزه و خنک تابستانی




این عکس از شکلات برای دوستهایی که خواسته بودند.




میتونید از بستنی های دیگه هم استفاده کنید، بستنی های رنگی مثل شاتوت یا توت فرنگی در کنار بستنی وانیلی انتخاب خوبیه.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کیک بستنی ( زوکوتو بستنی)

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۳۴ ب.ظ


این چیزی که من درست کردم نمیدونم اسمش چیه شاید کیک بستنی باشه شاید هم به خاطر شکلش بتونیم بهش بگیم زوکوتو.

دیشب هوس کردم یه دسر با بستنی درست کنم.اولش فکر کردم کیک بستنی درست کنم ،اما اون وقت شب دیگه نه میتونستم خودم  کیک درست کنم و نه اینکه از بیرون بگیرم.در نتیجه توی کابینت رو نگاه کردم و یه بسته بیسکوییت پتی پور پیدا کردم.این شد که با همون موادی که داشتم این دسر رو درست کردم.حالا باید تا افطار صبر کنم و ببینم چی از آب در اومده، هر چی باشه یه دسر خنک بعد افطار خیلی میچسبه.

 

 


مواد لازم:

بیسکوییت پتی بور یک بسته

بستنی وانیلی نیم لیتر

بستنی شکلاتی نیم لیتر

شکلات مکعبی آی سودا 6 مکعب (حدود 50 گرم)

کره 100 گرم

روغن مایع یک قاشق غذاخوری

پودر پسته و ترافل برای تزیین

طرز تهیه:

توی یک کاسه یا قالب نیم دایره رو سلفون کشیدم





بستنی وانیلی رو گذاشتم بیرون تا کمی نرم بشه.نباید زیاد نرم بشه.اطراف قالب رو با بستنی پوشوندم.من با چاقو بستنی رو برش دادم و کنار هم توی قالب چیدم و روش رو با قاشق صاف کردم.



روش رو پودر پسته پاشیدم و گذاشتم توی فریزر تا بستنی سفت بشه.



بعد از نیم ساعت بستنی کاکائویی رو از فریزر در آوردم وگذاشتم نرم بشه.نباید زیادی آب بشه.

بعد از اینکه لایه اول بستنی خودش رو گرفت،  بستنی کاکائویی رو ریختم توی قالب.




بیسکوییت رو پودر کردم .


 70گرم از کره به همراه 4 مکعب از شکلات و یک قاشق روغن مایع رو توی یه ظرف ریختم و به روش بن ماری گذاشتم تا کره و شکلات ذوب بشه.(ظرف شکلات رو گذاشتم روی کتری در حال جوش)

وقتی شکلات آب شد ریختم توی بیسکوییت .



و کاملا مخلوطش کردم.



وقتی بستنی کاکائویی هم سفت شد مخلوط بیسکوییت و شکلات رو ریختم روی بستنی و صافش کردم و دوباره گذاشتم داخل فریزر.



کمی بگذارید داخل فریزر تا خودش رو بگیره، بعد برگردونید، اگه برگردوندنش سخت بود چند دقیقه داخل آب گرم بگذارید بعد راحت برگردونید و سلفون رو از روش جدا کنید.



برای شکلات روش هم باقیمانده کره و دو مکعب شکلات و یه قاشق روغن مایع رو به روش بن ماری حل کردم و ریختم تو گوشه کیسه فریزر و باقیچی خیلی کوچیک نایلون رو سوراخ کردم و روش رو با اون تزیین کردم.


 

روش رو هم ترافل رنگی پاشیدم.




این هم از برش خورده دسرمون




بفرمایین دسر خوشمزه و خنک تابستانی




این عکس از شکلات برای دوستهایی که خواسته بودند.




میتونید از بستنی های دیگه هم استفاده کنید، بستنی های رنگی مثل شاتوت یا توت فرنگی در کنار بستنی وانیلی انتخاب خوبیه.

نظرات  (۱۰)

چه اشتها برانگیز شده کاش من افطار امشب خونه شما بودم
پاسخ:
هر وقتی خواستی بیای قدمت روی چشم خانمی
۲۵ مرداد ۹۰ ، ۰۷:۵۱ ریحانه بهشتی
چه خوشمزه چه باسلیقه تزئین شده . دستت درد نکنه خانمی
عکست را ندارم
مررررررررررررررررررررررسی
خوشمان امد باب میلمان بود
کی اون تیکش رو خورده
واقعا" با سلیقه ای... خیلی دوستت دارم..
من اززززززززززززززز اینااااااااااااااا
salam asraaa jon khobinn? vaaaaaaaaaaaaaaaaay kke cheghad khob tozih dadin va che ghad kameleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mercccccccccccccccccccccccc:-* khosh be hale amsareton:d
پاسخ:
سلام عزیزم..خیلی خوش اومدی...مرسی عزیزم این تزیین خیلی هم راحته...
سلام واقعا ممنونم و تبریگ می گم به خاطر این هنری که داری عزیزم من تا الان کیک بستنی درست نکردم بهتر بگم بار اولمه می تونی راهنمایی ام کنی این بیسکوییت پتی بور از کجا تهیه کنم سوپری ها دارن اگه اسمش بگم میشه یک توضیح هم در موردترافل بدی اونو از کجا بخرم؟ ببخشیدا تازه واردم تازه ازدواج کردمو هیچی بلد نیستم ممنون میشم رو سفیدم کنی جلو مادرشوهرم از تزیین اش هم یک توضیح کوچولو بدی
پاسخ:
ممنونم از لطفتون، بیسکوییت پتی پور رو که میتونی از سوپر مارکتها به همین اسم بخری و ترافل رو هم لوازم قنادی فروشی ها دارند. تزیینش که خیلی ساده است، شکلات رو ذوب کنید و داخل قیف یا حتی کیسه فریزر بریزید و جمعش کنید یه گوشه نایلون، نوکش رو خیلی کوچیک ببرید و حالت رفت و برگشتی روش رو شکلات بریزید و بعد روش رو ترافل بپاشید. نمیدونم تونستم منظورم رو برسونم اگه بازم مشکلی بود در خدمت هستم.
مرسی عزیزم بابت اموزشهای عالیت یه سؤال داشتم ازتون اگه بخوام این کیک بستنی رو با کیک درست کنم از همین روش استفاده کنم یا روش فرق داره میخوام شکلش همینجوری گنبدی بشه ؟
پاسخ:
نوش جان
اسرا جووووووون وبلاگت عاللیه خییییلیییییی خوبه مرسییییییی بازم بذار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی