دنیای اسراء

جمعه, ۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۵۷ ب.ظ

شکلات موزاییکی(شوکو بیس)

 


یه شیرینی ساده ،خوشمزه وخوشگل  برای عاشقای شکلات.بهتون توصیه میکنم حتما امتحان کنید.




مواد لازم:

کره 100 گرم

زرده تخم مرغ 1 عدد

پودر شکر 1.4 پیمانه

پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری

بیسکوییت پتی بور خرد شده 1.2 پیمانه

مخلوط مغزها 1.2 پیمانه

پودر نارگیل به میزان لازم

طرز تهیه:

کره رو داخل تابه ذوب کنید.کاکائو رو داخل کره الک کنید و مخلوط کنید.



زرده تخم مرغ و پودر شکر رو مخلوط کنید.


 

با همزن بزنید تا کاملا صاف و کشدار بشه.



کره و تخم مرغ رو با هم مخلوط کنید.



بیسکوییت خرد شده رو اضافه کنید.



مغزهای خردشده رو اضافه کنید.



همه مواد رو خوب مخلوط کنید.



نایلون فریزر رو به این شکل باز کنید.



مواد رو داخل کیسه فریزر بریزید.



به شکل استوانه در بیارید.و خوب توی دست فشار بدید تا منسجم بشه.



دو ساعت توی فریزر بگذارید تا سفت بشه.بعد از کیسه فریزر در بیارید و در پودر نارگیل یا پسته یا ترافل بغلطانید.و برش بزنید.

نکته:میزان پودر شکر و کاکائو میتونه بسته با ذائقه تون کم و زیاد بشه.

من از مخلوط  بادام و فندق وقیسی  استفاده کردم.میتونید گردو و پسته هم بریزید.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

شکلات موزاییکی(شوکو بیس)

جمعه, ۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۵۷ ب.ظ

 


یه شیرینی ساده ،خوشمزه وخوشگل  برای عاشقای شکلات.بهتون توصیه میکنم حتما امتحان کنید.




مواد لازم:

کره 100 گرم

زرده تخم مرغ 1 عدد

پودر شکر 1.4 پیمانه

پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری

بیسکوییت پتی بور خرد شده 1.2 پیمانه

مخلوط مغزها 1.2 پیمانه

پودر نارگیل به میزان لازم

طرز تهیه:

کره رو داخل تابه ذوب کنید.کاکائو رو داخل کره الک کنید و مخلوط کنید.



زرده تخم مرغ و پودر شکر رو مخلوط کنید.


 

با همزن بزنید تا کاملا صاف و کشدار بشه.



کره و تخم مرغ رو با هم مخلوط کنید.



بیسکوییت خرد شده رو اضافه کنید.



مغزهای خردشده رو اضافه کنید.



همه مواد رو خوب مخلوط کنید.



نایلون فریزر رو به این شکل باز کنید.



مواد رو داخل کیسه فریزر بریزید.



به شکل استوانه در بیارید.و خوب توی دست فشار بدید تا منسجم بشه.



دو ساعت توی فریزر بگذارید تا سفت بشه.بعد از کیسه فریزر در بیارید و در پودر نارگیل یا پسته یا ترافل بغلطانید.و برش بزنید.

نکته:میزان پودر شکر و کاکائو میتونه بسته با ذائقه تون کم و زیاد بشه.

من از مخلوط  بادام و فندق وقیسی  استفاده کردم.میتونید گردو و پسته هم بریزید.

نظرات  (۱۱)

مرسی خانومی ف من این شکلات رو خیلی دوست دارم قیافش جالبه
سلام دوست عزیز سایت جالب و خوشمزه ای داری این بیسکوییته هم قیافه اش خیلی خوشمزه است حتما به سایت من هم بیا مهربون بدو منتظرم راستی نظر یادت نره ها
پاسخ:
سلام.لطف داری گلم.حتما بهت سر میزنم.
منم میخوام از اینا...
پاسخ:
به روی چشم گلم...
سلام اسرا جون
زیارت قبول
ببخشید من یه سال از بقیه کامنتا عقبما
آخه هردفعه 1 چیز خوشمزه تر پیدا میکنم بعد سعی میکنم درستش کنم
میخاستم بدونم این شکلات بوی زرده تخم مرغ نمیگیره اینجوری؟
آخه من برخلاف شما از تخم مرغ ابپز اصلا خوشم نمیاد وقتی هم تو یه ظرف تخم مرغ میشکنم چندبار میشورمش تا یه موقع بوش نمونه
۲۱ خرداد ۹۱ ، ۱۸:۲۵ غزل از اصفهان
سلام عزیزم لطف کن سبزی هر غذایی رو میزان اش رو برام بفرست مرسی گلم.
پاسخ:
سلام خانوم...متوجه منظورتون نشدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام مثل همیشه عالی....
منم درست کردم خیلی خوشمزس فقط من به جای زرده تخم مرغ از کمی شیر استفاده کردم
پاسخ:
خوشحالم دوست داشتی عزیزم
سلام:
منم درست کردم خیلی خوشمزه شد.فقط درمورد ظاهرش موزاییک هامثل تصویرچندان واضح نشدنمی دونم چرا؟
پاسخ:
سلام نوش جونتون.احتمالا از لایه سفید داخل موزاییکها نفوذ کرده، ولی دقیق متوجه نشدم منظورت از واضح نشدن چیه.
مرسیییییییییی خانمی خیلی قیافش خوشگله
انشاالله درست میکنم مزشم خوب میشه
پاسخ:
اگه شکلات دوست داشته باشی طعمش هم عالیه
سلام.یه سوال:
ببخشید نمیدونم چرا عکس های این شیرینی و بعضی از پست های دیگه برام باز نمیشه،چرا؟
پاسخ:
مشکل از آپلود سنتره که عکسها حذف شدند، دوباره آپلود خواهند شد. البته عکسها شیرینی ها رو دوباره آپلود کردم و الان دیده میشن.
چه آسون به نظر میاد حتما درستش میکنم واقعا  جالب بود ممنون
پاسخ:
نوش جان
میشه به جای زرده تخم مرغ شیر اضاف کرد؟ چقدر شیر میشه اضاف کرد؟
ممنونم
پاسخ:
دو قاشق شیر رو جایگزین کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی