دنیای اسراء

چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۵:۵۶ ق.ظ

کتلت مرغ با قارچ و جعفری

من همیشه عاشق کتلت مرغ بودم.گاها تو مواد اون چیزای دیگه ای هم اضافه میکنم،که بعضی وقتها خوب از آب درمیاد.این مدل هم یکی از هموناست که خیلی خوشمزه است.

 

 

 

مواد لازم:

سینه مرغ پخته شده نصف سینه

سیب زمینی آبپزشده ۱ عدد بزرگ

قارچ متوسط 4 یا 5 عدد

جعفری ساتوری شده 1 قاشق سوپخوری پر

تخم مرغ1 عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه

کره 1 قاشق مرباخوری

روغن سرخ کردنی



طرز تهیه:

قارچ رو ریز خرد کنید و روش 1 قاشق مرباخوری آبلیمو بریزید.کره رو با یک قاشق روغن داخل تابه کوچیک گرم کنید قارچ رو توی اون تفت بدید تا کاملا آبش کشیده و طلایی بشه.سیب زمینی رو آبپز کنید،بعد از اینکه سیب زمینی ها کمی خنک شدن،سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و رنده کنید.سینه مرغ رو ریز خرد کنید تا توی غذا ساز خرد کنید و با قارچ تفت داده و جعفری ساتوری و نمک و ادویه و تخم مرغ مخلوط کنید و به شکل دلخواه در بیارید و توی روغن سرخ کنید.

نکته:سیب زمینی ها رو وقتی آبپز میکنید کمی داخلش نمک بریزد و بعد از آبپز شدن در قابلمه رو بردارید وچند دقیقه بدون در روی گاز بمونه تا سیب زمین ها خشک بشن،اگه سیب زمینی خشک نشن موقع سرخ کردن کتلت ممکن وابره.



و این یکی به شکل بیضی




نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

کتلت مرغ با قارچ و جعفری

چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۵:۵۶ ق.ظ

من همیشه عاشق کتلت مرغ بودم.گاها تو مواد اون چیزای دیگه ای هم اضافه میکنم،که بعضی وقتها خوب از آب درمیاد.این مدل هم یکی از هموناست که خیلی خوشمزه است.

 

 

 

مواد لازم:

سینه مرغ پخته شده نصف سینه

سیب زمینی آبپزشده ۱ عدد بزرگ

قارچ متوسط 4 یا 5 عدد

جعفری ساتوری شده 1 قاشق سوپخوری پر

تخم مرغ1 عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه

کره 1 قاشق مرباخوری

روغن سرخ کردنی



طرز تهیه:

قارچ رو ریز خرد کنید و روش 1 قاشق مرباخوری آبلیمو بریزید.کره رو با یک قاشق روغن داخل تابه کوچیک گرم کنید قارچ رو توی اون تفت بدید تا کاملا آبش کشیده و طلایی بشه.سیب زمینی رو آبپز کنید،بعد از اینکه سیب زمینی ها کمی خنک شدن،سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و رنده کنید.سینه مرغ رو ریز خرد کنید تا توی غذا ساز خرد کنید و با قارچ تفت داده و جعفری ساتوری و نمک و ادویه و تخم مرغ مخلوط کنید و به شکل دلخواه در بیارید و توی روغن سرخ کنید.

نکته:سیب زمینی ها رو وقتی آبپز میکنید کمی داخلش نمک بریزد و بعد از آبپز شدن در قابلمه رو بردارید وچند دقیقه بدون در روی گاز بمونه تا سیب زمین ها خشک بشن،اگه سیب زمینی خشک نشن موقع سرخ کردن کتلت ممکن وابره.



و این یکی به شکل بیضی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۲/۲۱
اسراء افسری

نظرات  (۵)

به به
به نظر که خوشمزه میاد باید امتحان کنم.
سلام. مرسی از دستورات خوشمزه غذا
لطفاً برای هر غذا مشخص کنید که این میزان مواد بطور متوسط برای چند نفره.
پاسخ:
چشم از این به بعد سعی میکنم این نکته رو لحاظ کنم.
سلام عزیزم من تازه با وبلاگت اشنا شدم خیلی خوب و عالیه فقط چرا عکس های این غذاهای خوشمزه باز نمیشه !!!
پاسخ:
سلام دوست عزیز..خیلی خوش آمدید..با یه بروزر دیگه امتحان کنید...من چک کردم مشکلی نداشت
سلام

عالی بود
پاسخ:
ممنونم
اگر خواستی عصاره سبزیجات هم بریز توش من خودم خیلی دوست دارم طعم سبزی تو غذا باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی