دنیای اسراء

يكشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰۷:۴۵ ب.ظ

قیساوای زردآلو (اریح قیساواسه)

قیساوا یه غذای خوشمزه قدیمه آذربایجانه که در دو نوع تهیه میشه،یکی با خرما و یکی هم با قیسی.اسم قیساوا هم از قیسی گرفته شده.

قیساوا رو میتونید در هر سه وعده غذا استفاده کنید.وقتی برای صبحانه خورده میشه، داخل اون تخم مرغ میشکنن و به همراه تخم مرغ پخته میشه.برای ناهار به همراه برنج سرو میشه.و برای شام هم به همراه گردوی فراوان خورده میشه.توی ماه رمضان هم به عنوان یه دسر سالم و خوشمزه میتونه توی سفره افطاریتون باشه.

با اینکه مواد ساده ای داره و درست کردنش هم خیلی آسونه ولی طعم بی نظیری داره حتما بهتون توصیه میکنم امتحان کنید.



مواد لازم:

قیسی 15 عدد

کره 25 گرم

شکر 1 قاشق

زعفران دم شده 1 قاشق غذاخوری

گردو هر قدر دوست داشتین


 

طرز تهیه:

قیسی ها رو توی تابه بچینید و روش یک لیوان آب بریزید و بگذارید نیم ساعت قیسی ها بادرب بسته بپزه.

بعد بهش شکر و زعفران رو اضافه کنید.

وقتی حدود چند قاشق از آبش باقی موند کره رو اضافه کنید.


 

و بگذارید کره جذب قیسی ها بشه.



توی ظرف دلخواه بکشید و روش گردو بریزید. هم میتونید از گردوی خرد شده و هم گردوی چرخ شده استفاده کنید.

نکته:

از قیسی های زرد استفاده نکنید چون تو فرایند خشک کردن اونها از گوگرد استفاده میشه و طعم خاصی داره،قیسی های سیاه خوشمزه ترن.من از قیسی هایی که خودمون خشک کردیم استفاده کردم.

میتونید از مربای آفتابی زردآلو هم استفاده کنید.در این صورت نیازی به اضافه کردن شکر و پختن نداره و فقط کافیه روش کره رو قرار بدید و بگذارید کره به خوردش بره، ولی من این رو نمی پسندم چون خیلی شیرین میشه.




قیساوا هم یک دسر خوشمزه و هم یک شام عالی و خوشمزه برای شبهای سرد زمستانه.



نوشته شده توسط اسراء افسری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

قیساوای زردآلو (اریح قیساواسه)

يكشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰۷:۴۵ ب.ظ
قیساوا یه غذای خوشمزه قدیمه آذربایجانه که در دو نوع تهیه میشه،یکی با خرما و یکی هم با قیسی.اسم قیساوا هم از قیسی گرفته شده.

قیساوا رو میتونید در هر سه وعده غذا استفاده کنید.وقتی برای صبحانه خورده میشه، داخل اون تخم مرغ میشکنن و به همراه تخم مرغ پخته میشه.برای ناهار به همراه برنج سرو میشه.و برای شام هم به همراه گردوی فراوان خورده میشه.توی ماه رمضان هم به عنوان یه دسر سالم و خوشمزه میتونه توی سفره افطاریتون باشه.

با اینکه مواد ساده ای داره و درست کردنش هم خیلی آسونه ولی طعم بی نظیری داره حتما بهتون توصیه میکنم امتحان کنید.



مواد لازم:

قیسی 15 عدد

کره 25 گرم

شکر 1 قاشق

زعفران دم شده 1 قاشق غذاخوری

گردو هر قدر دوست داشتین


 

طرز تهیه:

قیسی ها رو توی تابه بچینید و روش یک لیوان آب بریزید و بگذارید نیم ساعت قیسی ها بادرب بسته بپزه.

بعد بهش شکر و زعفران رو اضافه کنید.

وقتی حدود چند قاشق از آبش باقی موند کره رو اضافه کنید.


 

و بگذارید کره جذب قیسی ها بشه.



توی ظرف دلخواه بکشید و روش گردو بریزید. هم میتونید از گردوی خرد شده و هم گردوی چرخ شده استفاده کنید.

نکته:

از قیسی های زرد استفاده نکنید چون تو فرایند خشک کردن اونها از گوگرد استفاده میشه و طعم خاصی داره،قیسی های سیاه خوشمزه ترن.من از قیسی هایی که خودمون خشک کردیم استفاده کردم.

میتونید از مربای آفتابی زردآلو هم استفاده کنید.در این صورت نیازی به اضافه کردن شکر و پختن نداره و فقط کافیه روش کره رو قرار بدید و بگذارید کره به خوردش بره، ولی من این رو نمی پسندم چون خیلی شیرین میشه.




قیساوا هم یک دسر خوشمزه و هم یک شام عالی و خوشمزه برای شبهای سرد زمستانه.

نظرات  (۹)

چه خوشکل چشمک میزنند آدم دلش میخواد از همین جا دست کنه برداره
پاسخ:
بفرمایید شاپرک جون قابل شما رو نداره.
خیلی خوش اومدین به وبلاگم
من باکمال افتخارلینکتون میکنم
من همین طوریش رو دوست دارم با گردوی فراوان بدون تخم مرغ به که می چسبه دستت بی بلا
پاسخ:
بله صد البته با گردوی فراون عالیه میشه.
به نام خدا که بی شک نامش آرامش دهنده قلبهاست
مدیر محترم وبلاگ
با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

احتراما بدینوسیله از شما دعوت بعمل می آید تا عضو افتخاری روزمنو ، محبوبترین انجمن تخصصی آشپزی با عناوین برتر " چی بپزم؟ "، مسابقه آشپزی، آشپزی سنتی، آشپزی سنتی شهرهای ایران، آشپزی ملل، آشپزی مدرن، شیرینی پزی، نان و دسر، فوت و فن های آشپزی، آشپزی به سبک خانمهای کارمند، مهمانداری و پذیرایی، مادر و کودک، مسابقه عکس کودک، فرهنگ و ادب، هنرهای دستی، خیاطی، بحث های کارشناسی و مشاوره حقوقی خانواده، روانشناسی و مشاوره کودک و خانواده، هنرهای نمایشی، دکوراسیون داخلی، خانه و خانه داری و ... باشید.
در صورت تمایل برای تبادل لینک اطلاع دهید تا نام وبلاگ شما در عنوان وبلاگهای همراهان روزمنو درج شود.
در ضمن شما میتوانید با عضویت در روزمنو هر یک از دستورهای غذایی خود را در تاپیک مربوطه ایجاد نمایید تا لینک آن در بخش " چی بپزم ؟ " روزمنــو هم قرار گیرد.

مهشید پورمرادیان – مدیر روابط عمومی روزمنو
روزمنو/خانه من/خانه تو
www.RoozMenu.com
http://Chibepazam.Roozmenu.com
سلام
مرسی منو یاد غذای مامانم انداخت چون ازدواج کردم بلد نبودم حالا درست میکنم و سورپرایزش میکنم
سلام.مرسی از وبلاگ عالی تون. این دسر بصورت گرم سرو میشه یا سرد؟
پاسخ:
ممنونم خانمی..گرمش خوشمزه تره، چون کرده داره وقتی سرد میشه کره می بنده و اونجوری زیاد جالب نیست.
سلام
ممنون از اینکه طرز تهیه اریح قیساواسه رو یادمون دادی بلد نبودم
فقط تصاویرشو نمیبینم
پاسخ:

سلام 

بله باید دوباره عکسها آپلود بشن

وای با پیاز سرخ شده الی میشه عاشقشم
پاسخ:
من تاحالا با پیا زداغ نخوردم، امتحان میکنم.
۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۵ بانوی صورتی پوش
عکسای این یکی هم لود نمی شه :(

پاسخ:
دوباره آپلود میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی